Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ocena jazdy, progres


szevczi

Rekomendowane odpowiedzi

Dowcip polega na tym, że  chciałbym tak jeździć. Ale to na zasadzie podróży na księżyc.  

Miękka swobodna jazda, chociaż może z technicznego punktu widzenia daleka od takiej jak na filmie, zawsze mnie interesowała. Taka jazda, że można sobie poradzić na bardzo różnych stokach i śniegach.  Jest to  świetne panowanie nad własnym ciałem i sprzętem. Dające ogromną frajdę i bezpieczne dla siebie i innych.  

Ten film jest tylko  przykładem do czego należy dążyć.  To jest moje spojrzenie na narty.  Każdy sobie może z tego filmu wyciągnąć własny wniosek.  Obawiam się jednak, że niektórzy mają ochotę podyskutować o jego technice jazdy.  To byłaby totalna bzdura, ponieważ nie o to chodzi. A zreszta  uczestnicy forum(łącznie ze mną)  delikatnie mówiąc " z czym do gościa".

Zagronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zagronie napisał:

Dowcip polega na tym, że  chciałbym tak jeździć. Ale to na zasadzie podróży na księżyc.  

Miękka swobodna jazda, chociaż może z technicznego punktu widzenia daleka od takiej jak na filmie, zawsze mnie interesowała. Taka jazda, że można sobie poradzić na bardzo różnych stokach i śniegach.  Jest to  świetne panowanie nad własnym ciałem i sprzętem. Dające ogromną frajdę i bezpieczne dla siebie i innych.  

Ten film jest tylko  przykładem do czego należy dążyć.  To jest moje spojrzenie na narty.  Każdy sobie może z tego filmu wyciągnąć własny wniosek.  Obawiam się jednak, że niektórzy mają ochotę podyskutować o jego technice jazdy.  To byłaby totalna bzdura, ponieważ nie o to chodzi. A zreszta  uczestnicy forum(łącznie ze mną)  delikatnie mówiąc " z czym do gościa".

Zagronie

Ogolnie z technicznego punktu widzenia to ta technika z filmu nie jest najszybsza i malo natruralna. Jest efektowna i moze sie podobac. Ja mam problem z ulozeniem ciala/nart w ten sposob :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to najbardziej naturalna technika. Nie ma tu tak częstej u nas napinki na idealny karwing. Jako synonim szczytu kunsztu narciarskiego.  Nie jest też takie ważne,  czy to jest szybka jazda.

Co to w ogóle jest?  Wyjaśnia artykuł  Paula Lorenz`a znanego  demonstratora, posiadającego swoją klinikę.  Pojechał do Japonii i chciał wziąśc udział w ich "mistrzostwach" -Japan`s Technical Competitions.  Wielokrotnym mistrzem był  tu Maruyama Takao(ten z filmu). Nie zawsze  japończycy dopuszczali do rywalizacji cudzoziemców. Ale udało mu się ze dwa razy. Zajął  powiedzmy średnio miejsce w trzeciej dziesiątce uczestników. Czołowi ich uczestnicy wszyscy mają swoją historię w zawodach FIS.  Do góry nikt się nie dopcha bez przeszłości zawodniczej. Powiedzmy że to "odpadki"  z brutalnej selecji na slalomach.

Na ww. zawodach konkuruje się nie tylko na gładkim stoku, ale też na muldach i puchu. Wszyscy oni też świetnie jeżdżą w takim terenie. Nie są to "boiskowcy" wykształceni na sztruksie.  Być może mniej ich interesują lód i kamienie. Nasza specyfika.

Podejrzewam też, że naszą "specyfiką" jest "karwing". Cięcie na krótkich  nartach. Na dłuższych cięcie, by przejechać GS na pucharze rodzinnym.  Piękna techniczna jazda nie jest  u nas cool".

Do poczytania:

https://www.paullorenzclinics.com/post/japan-s-technical-competitions-exposed 

 

Zagronie

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...
W dniu 20.02.2020 o 17:46, Spiochu napisał:

Z punktu widzenia szkolenia:

- Najłatwiej się uczy kogoś dobrej jazdy (czyli przez kilka lat, NIE pierwsze 2h) na slalomce ale nie jakoś super twardej.

- Inne dobre narty Np pseudo GS, AM nie zrobią jednak wielkiej różnicy, przy czym im narta jest szersza pod butem i ma większy promień tym gorzej.

- Badziewne narty dla początkujących/średnio zaawansowanych, utrudnią naukę prawidłowej techniki, a od pewnego poziomu wręcz uniemożliwią dalsze postępy

- Bardzo specjalistycznych modeli Np.  GS FIS R30m czy puchówek 100+ pod butem, nie używa się do nauki.

 

 

Cześć,

Tak zapytam - jakie parametry ma narta wzorcowa do nauki jazdy dla osoby dorosłej? 182 cm, 90 kg, 44 lata?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2022 o 23:01, Andrzej4 napisał:

Cześć,

Tak zapytam - jakie parametry ma narta wzorcowa do nauki jazdy dla osoby dorosłej? 182 cm, 90 kg, 44 lata?

 

Narta sportowa (ale nie FIS) 165-175cm R12-16m. Zakładam, ze już trochę jeździ. Na sam początek wypożyczyć cokolwiek 160-170cm.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej4 napisał:

No to gdzie szukać takich nart? Wg mnie malo jest modeli allround w takiej dlugosci. Na polskich stokach wielka rzadkość 😁. Dlaczego nie slalomki? 

Zgaduje, ze idea jest taka aby nie można było sterować nimi na zasadzie obracającej się miski (Mitek), czyli chodzi o kształtowanie dobrych nawyków, a narta ma uniemożliwić wyrobienie tych złych. PS ja az taki zasadniczy nie jestem do nart wróciłem na nartę 156 i sezon przejezdzilem, dopiero w kolejnym przesiadłem się na 175. Śpiochu dobrze doradził. Nie trzeba az tak ortodoksyjnie podchodzić do zagadnienia jak Grimson.

Edytowane przez sstar
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...