Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Sezon narciarski skromny więc trzeba wykorzystywać każdą chwilę. Stąd na tydzień przed wyjazdem do Austrii jedziemy z Marcinem na narciarską dwudniówkę. Wybieramy Jaworzynę Krynicką, w czwartek klepiemy kwaterę w OW Gromada (około 3 km od stoku). W piątek z uwagą śledzimy informacje na FB, bo przez awarię sieci, nie chodzi kluczowa do poruszania się po ośrodku gondola. Na szczęście informacje są pokrzepiające - gondola na 100% w sobotę ruszy. Ruszamy w kierunku Krynicy o 3:00.

IMG_20200208_071745.thumb.jpg.3e451de5b0ef846c94ecda98bc80df4b.jpg

 

W centralnej Polsce śniegu tej zimy jak na lekarstwo stąd mega cieszą nas takie widoki za Nowym Sączem.

IMG_20200208_071751.thumb.jpg.571a956a166756e95965e40cc6475bd8.jpg

IMG_20200208_074025.thumb.jpg.aa6a3bbc1271c7d1e2f2b7e0409446e2.jpg

 

Przed 8:00 dojeżdżamy na stok. Mamy prawie godzinę na przebranie się i ustawienie w kolejce - jesteśmy drudzy, przed nami tylko jedna para:-)

IMG_20200208_074445.thumb.jpg.2a07e537d2a1a8f850e4a215f6241aa4.jpg

 

New look:-) Świeżo zakupiona kurtka i spodnie.

IMG_20200208_082556.thumb.jpg.152635eb70f0d3b342d6d7f3578d7b9c.jpg

 

Wjeżdżamy gondolka na górę i lecimy ponownie na sam dół trasą nr 1. Warunki są po prostu bajeczne. Na takim śniegu tej zimy nie było mi jeszcze dane jeździć.

IMG_20200208_091246.thumb.jpg.b8decc903b6f97d3d423924fd1930ee1.jpg

IMG_20200208_092934.thumb.jpg.cc1bc41745ca7e148849c8f1ad383333.jpg

IMG_20200208_091310.thumb.jpg.5999cccb82ead309bed8236a62ba0971.jpg

IMG_20200208_093019.thumb.jpg.adb8a8df585b78eae94d25957083f6d0.jpg

 

Około 10 zjeżdżamy trasami 2 i 2a pod zimne krzesło i nim jeździmy przez około 2 h

IMG_20200208_095847.thumb.jpg.ac233d3425dd8fe811fb11aa6905fafe.jpg

 

Zamknięta trasa nr 4 trudno powiedzieć dlaczego, bo śniegu na niej wcale nie brakuje - zjedziemy nią następnego dnia.

IMG_20200208_095851.thumb.jpg.064b326ff3ab417cee865ba4c627ff30.jpg

 

Około 12:00 chcemy wracać pod gondolę i zonk. Kolejka do jedynego powrotnego orczyka na 30 min - przynajmniej tak mówili inni.

IMG_20200208_124247.thumb.jpg.2a61b6e24a1920dcfab6416acc4e9ba4.jpg

 

W kolejce stać nie chcemy więc katujemy trasę 2a z której mamy doskonały ogląd na to co dzieje się przy orczyku. W międzyczasie jemy jeszcze małe co nieco w tej knajpce. Jedzenie całkiem dobre.

IMG_20200208_132512.thumb.jpg.c1d56f2485a4f813e24f32a62d3d284c.jpg

 

Kolejka do orczyka już sensownych rozmiarów (około 5 min) więc wracamy pod gondolę.

IMG_20200208_134524.thumb.jpg.2619447456ff01b3e40408d656651d2f.jpg

 

Po wjechaniu na górę jedziemy na czarną 5-kę. W tych warunkach (dużo fajnego śniegu) jeździ się wyśmienicie, choć kolejka do orczyka na dole też na około 5 min.

IMG_20200208_145919.thumb.jpg.9e7c9081cec195ba886d896a16a9f8d7.jpg

 

Po zamknięciu orczyka przy czarnej jeździmy do końca dnia po 1-ce. Radocha z pogody i warunków jest wielka:-)

IMG_20200208_152742.thumb.jpg.b82880e0008c01530fe87748b7c602ab.jpg

IMG_20200208_154458.thumb.jpg.bca9a2b227bf5db1ce51816efad715fa.jpg

 

Na drugi dzień pobudka 7:00 (w sumie wstaję sam wcześniej) i ruszamy do samochodu zaraz po 8:00. Okoliczności przyrody piękne.

IMG_20200209_080523.thumb.jpg.5fe80f8ddeb74fe90639f0d134b5da37.jpg

IMG_20200209_080611.thumb.jpg.35ed40e83d372105682d22459682a75c.jpg

IMG_20200209_080703.thumb.jpg.eafee22b74a353ad33e18eeb8c23a14d.jpg

 

Na parkingu jest 8:20 i ten przy samej gondoli już w całości zajęty. Panowie organizatorzy kierują nas parking po drugiej stronie ulicy.

IMG_20200209_081914.thumb.jpg.f1392736d378366069b027ed6a2e5369.jpg

Przed rozpoczęciem jazdy wpadamy na świetny pomysł, aby przyserwisować narty (smarowanie + ostrzenie). Idziemy do pierwszego lepszego serwisu. Pan mówi, że bez problemu za naście minut będą. Niestety schodzi się trochę dłużej przez co do gondoli nie ma co iść i wjeżdżamy zimnym krzesłem. Tylko, że to najmniejszy problem, bo na pierwszych zjazdach okazuje się, że panowie równo spieprzyli robotę. Naostrzyli całe narty bez stępienia przodów i tyłów, przez co czuję się jakbym miał pierwszy raz deski na nogach. Przez poprawki tracimy kolejne 1,5 h ale jest już ok. Narty jeżdżą jak po szynach. No nic trzeba cieszyć się pogodą i tym co mamy.

IMG_20200209_090613.thumb.jpg.b883be598ad7b60e0d68fc39676558cd.jpg

IMG_20200209_092947.thumb.jpg.8a58bafec76a6e779a71ef13c129589e.jpg

IMG_20200209_105102.thumb.jpg.b7a74e0488db532b8e2b8c8548caa9e6.jpg

 

Trasa nr 6 też dzisiaj czynna.

IMG_20200209_105122.thumb.jpg.9360073597300767d289d47e04c7a7f5.jpg

 

Tak blisko i tak daleko do Słotwin.

IMG_20200209_105330.thumb.jpg.a061a6e7edffe4e1f494c37a1ff0ae45.jpg

 

Około 12:00 zjeżdżamy nieczynną trasą nr 4  do trasy 2a i jeździmy tam 2 h. Standardowo kolejka do orczyka zmniejsza się właśnie około tej godziny i wracamy pod gondolę.

IMG_20200209_140128.thumb.jpg.f0831712c9f283415012ae1d11c991c1.jpg

 

Zjeżdżamy dwa razy czarną 5-ką, a później do końca dnia jeździmy na 1-ce.

IMG_20200209_154243.thumb.jpg.d9d02c7f3cdf367f276f7c566eac1bf9.jpg

 

Powrót lekko z przygodami, bo gogiel kieruje nas na Tylicz, Krynica cała stoi. Później opłotkami po 3 h dojeżdżamy do S7 i przed 22:00 meldujemy się w domu. Kolejny udany weekend za nami.

 

IMG_20200208_154448.jpg

  • Like 12
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, cyniczny napisał:

Naostrzyli całe narty bez stępienia przodów i tyłów, przez co czuję się jakbym miał pierwszy raz deski na nogach. Przez poprawki tracimy kolejne 1,5 h ale jest już ok. Narty jeżdżą jak po szynach

Moje doświadczenia z naprawianiem takich "zepsutych" nart, wskazują, że problem nie jest w braku tępienia końców nart. Owszem, poprzez stępienie można problem częściowo usunąć/obejść.

W takich przy stokowych serwisach bardzo często ostrzenie polega na przeszlifowaniu ślizgów wraz z krawędziami (od spodu) na takim walcu ściernym. 

W ten sposób likwidowane jest przede wszystkim podniesienie krawędzi. Tępienie końcówek po prostu eliminuje "czepianie się" dziobów stoku i myszkowanie.

Co więcej, jeśli takie  "ostrzenie" zostanie zrobione przy zbyt dużym nacisku, materiał ślizgu ustępuje bardziej niż metal krawędzi i dostajemy "opuszczenie" krawędzi. A wtedy to każda krawędź ciągnie w swoją stronę i narty szaleją.

Remedium jest zrobienie poprawnego minimalnego podniesienia krawędzi. Nie trzeba nic tępić, a narty chodzą jak po sznurku.

  • Like 1
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę skrótowo się wyraziłem. Do poprawy tych nart nie poszliśmy do serwisu, który nam to spaprał, bo baliśmy się, żeby jeszcze czegoś dodatkowo nie zepsuł. Podpytaliśmy przy gondoli, który serwis mógłby zdiagnozować, co się stało i zrobić porządnie i polecili serwis Mondo i pana Darka:-) Pan Darek, który obejrzał te narty stwierdził właśnie dokładnie to co Ty, że przytępianie przodów/tyłów to zły pomysł i trzeba to zrobić od nowa i porządnie. Ale co dokładnie zrobił to trudno mi powiedzieć - nie znam sie na tym. Mam nadzieję, że dokładnie zrobił to co opisałeś, bo narty po tym serwisie szły wreszcie jak po sznurku i ostre były jak brzytwa.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, cyniczny napisał:

Do poprawy tych nart nie poszliśmy do serwisu, który nam to spaprał, bo baliśmy się, żeby jeszcze czegoś dodatkowo nie zepsuł.

Ja po takim przypadku poszedłem dalej.

Sam robię nasze narty, a do sprawdzonego serwisu oddaje tylko sporadycznie, żeby na profesjonalnej maszynie wyrównać ślizgi.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...