Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

narty do dynamicznej jazdy


zaj

Rekomendowane odpowiedzi

1. Płeć - M

2. Wiek - 40

3. Waga - 86

4. Wzrost - 183

5. Na nartach jeżdżę od 25 sezonów, (8-12. dni w sezonie)

6. Moje umiejętności określam na 7-8/10

(wg skali forumowej http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=11328)

7. Moje buty to - nie pamiętam modelu, flex 130

8. Teraz jeżdżę na nartach/model - od kilkunastu lat wypożyczam/pożyczam

9. Preferuję styl jazdy zarówno długim jak i krótkim skrętem, dynamiczną, każdy skręt to przygoda, więc trzeba wybrać dobrą technikę aby zrobić go jak najlepiej. Dzień narciarski najlepiej zacząć z pierwszymi wyciągami i być ostatnim, który schodzi ze stoku. 

Jazda po stokach przygotowanych, ale jak to w życiu - raz hektary dziewiczego sztruksu, raz mokre muldy (dlatego nie preferuję wiosny), innym razem równa puchowa pierzynka albo śnieżyca przy -20  

10. Upatrzyłem sobie narty - VOLKL DEACON 76 2020  

tzn byłem w sklepie i sprzedawca tak o nich świetnie opowiadał, że zapragnąłem je mieć... Poza tym nie robiłem żadnego researchu na rynku

11. Mój budżet na narty to około - 2000-3000 PLN, zależnie od okazji

Opis: teraz się zacznie, uwielbiam jazdę na nartach, ale od kilkunastu lat korzystam z wypożyczalni, w większości przypadków dawało to dobry efekt, w mniejszości gorszy. zawsze brałem co Austriacka lub Włoska wypożyczalnie dawała, czasem w trakcie turnusu zmieniłem nartę raz czy dwa razy. Efekt jest taki, że pamiętam kilka razy wspaniałe doświadczenia z tą samą nartą na różnych stokach i w różnych warunkach, ale pozostałem zupełnym ignorantem jeśli chodzi o typy, nazwy, rodzaje i charakterystykę. Sklepy i producenci mają swój przekaz, doświadczeni forumowicze swój. Gubię się w tym 

No więc chciałbym narty, które nadawać się będą i na rano i po południu, na dłuższy skręt szerokim lodowcowym stokiem jak i krótszy na ściance czy między muldami. Pamiętam, że któreś z nart dawało się tak świetnie wyczuć, że dawały radę i w długim carvingu i przy dynamicznym przycinaniu skręt w skręt, wystarczyło mocniej przycisnąć krawędź albo wbić ciężar w przód/środek/tył narty aby dobrze prowadziła się w danych warunkach. za każdym wypożyczeniem technikę odkrywałem w ciągu 1-2 pierwszych dni jazdy, potem, przy dobrej narcie, wszystko wychodziło już coraz bardziej intuicyjnie.  kiedyś jeździłem na obozy z instruktorami, od kilkunastu lat już nie, obserwuję innych narciarzy, oglądam filmiki na youtube. Zawsze staram się dostosować technikę do warunków na stoku, potrzebuję nart, nie ma zwożenia, nie ma straconych zakrętów.

W roku za zwyczaj mam jeden wyjazd, czasem dwa, w zeszłym udało mi sie jeździć 12 dni, ale zawsze to jest duże przeżycie, przygotowania siłowe, kondycyjne, mentalne, tak więc narta także powinna być jak najlepsza. niestety jak słyszę opinię o narcie, że ta jest bardziej "slalomka" a tamta bardziej "all-mountain" tu rocker a tam camber - to tracę rezon. Nawet elokwentny pan ze sklepu, który chciał mi te narty sprzedać, cały czas wchodził w żargon. Nie podejmę decyzji po kategorii a po sprawdzeniu do jakich warunków są dane narty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twoimi parametrami, jeżeli ma to być jedyna narta, to:

- zapomnij o deacon

- szukałbym narty pokroju RaceTiger GS z promieniem w okolicy 18m. To sztywna, dynamiczna narta.

Wiadomo nie jest to master z długim promieniem, tym bardziej nie slalomka, ale na cały dzień chyba bym narty slalomowej nie brał zwłaszcza że jeździsz na narty w Alpy.

Niestety w nartach zawsze trzeba pójść na kompromis przy jednym zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, zaj napisał:

możesz zdradzić gdzie Deacon się nie sprawdzi, za to sprawdzi się RaceTiger GS?

deacon ma promien bardzo podobny - 17-18 m, więc chyba nie o to chodzi...

Z góry dziękuję za porady dla ignoranta ;)

To nie chodzi o to że Deacon się gdzieś nie sprawdzi, bo w lekkim śniegu sprawdzi się lepiej (76 pod butem). Każda narta się sprawdza w takim stopniu w jakim "kierowca" potrafi ją wykorzystać. Przesadziłem z tym zapomnij o Deacon, bo to bardzo dobra narta technologicznie mająca swoje niewątpliwe zalety (które mogą nie być akurat dla mnie bardzo istotne)

Powiem w takim razie inaczej. Deacon to ulepszona, dawna linia nart CODE L, które zbierały bardzo dobre recenzje i są świetnymi nartami "do wszystkiego". Mają tip rocker i tail rocker (RT GS tylko tip rocker i to znając życie krótszy) więc są bardziej "zrelaksowanymi" nartami w stosunku do RT GS. To de facto narta GS po przejściach, które polegają na zwiększeniu elastyczności wzdłużnej w celu ułatwienia inicjacji skrętu i pracy w miękkim śniegu, a także zwiększeniu szerokości pod butem dla zwiększenia stabilności narty w miękkim śniegu.

Natomiast RT GS jest nartą na ubity stok, dla kogoś, kto docenia szybkie przejście z krawędzi w krawędź. Sztywny tył dodaje gazu i bez wątpienia jest to narta bardziej dynamiczna, mniej uniwersalna.

Teraz wybór należy do Ciebie, czy chcesz iść w tą, czy w drugą stronę ;) To musisz już ocenić sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oceniano Deacony 74 (nie 76) na WorldSkiTest w kategorii High Performance:

18/19 - https://www.skionline.pl/worldskitest/18-19,testy,narty-high-performance-mezczyzni,16.html

19/20 - https://www.skionline.pl/worldskitest/19-20,testy,narty-high-performance-mezczyzni,16.html

a tak RT GS w 18/19 w kategorii Race GS - https://www.skionline.pl/worldskitest/18-19,testy,narty-race-gs-mezczyzni,15.html

Przy okazji możesz sobie pooglądać odpowiedniki tych nart u innych producentów w ramach kategorii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze to w tej kategorii "punktowo wygrywa" Atomic Redster x9. cokolwiek to oznacza...

Jak rozumiem RT (czy narta innego producenta w tej kategorii) da wiecej mozliwosci w twardym, dobrze przygotowanym stoku.

A co jesli po poludniu sztruks zniknie? pojawia sie muldy/odsypy? albo caly dzien bedzie padac? czy wtedy deacon nagle pokaze swoja wyzszosc? trudno oczekiwac ze caly dzien stoki beda idealne… bywa ze przy wiekszych opadach wiekszosc dnia trzeba troche powalczyc….

czy warto zwracac uwage na system amortyzacji, ktorym chwali sie volkl (evo 3d czy cos takiego), czy cos podobnego bedzie mial kazdy inny model....? 

 

 

 

Edytowane przez zaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

17 minut temu, zaj napisał:

Z tego co widze to w tej kategorii "punktowo wygrywa" Atomic Redster x9. cokolwiek to oznacza...

Faktycznie oznacza niewiele, ale z roku na rok dostaje topowe oceny, nie jest to więc przypadek. Różnica np. 42 a 37 punktów to już całe 10% a to da się odczuć (jakkolwiek głupio by nie brzmiało przeliczanie na procenty).

17 minut temu, zaj napisał:

Jak rozumiem RT (czy narta innego producenta w tej kategorii) da wiecej mozliwosci w twardym, dobrze przygotowanym stoku.

Daje większą dynamikę, większego kopa dając jednocześnie stabilność i pewność przy agresywnej, szybkiej jeździe. Każda gnąca się narta będzie mniej stabilna przy takim użytkowaniu.

19 minut temu, zaj napisał:

A co jesli po poludniu sztruks zniknie? pojawia sie muldy/odsypy? albo caly dzien bedzie padac? czy wtedy deacon nagle pokaze swoja wyzszosc? trudno oczekiwac ze caly dzien stoki beda idealne… bywa ze przy wiekszych opadach wiekszosc dnia trzeba troche powalczyc….

Kto nie walczy ten ginie :) Jak są lipne warunki, to będą proporcjonalnie tak samo lipne dla każdej narty. Tam gdzie kończą się przewagi jednej zaczynają się zalety drugiej. Poza ewidentnymi przypadkami szajsu, ;) który zawsze będzie do niczego.

19 minut temu, zaj napisał:

czy warto zwracac uwage na system amortyzacji, ktorym chwali sie volkl (evo 3d czy cos takiego), czy cos podobnego bedzie mial kazdy inny model....? 

Niektórzy zwracają uwagę na kolor narty. Każdy producent wymyśla jakiś "patent" który ma odróżnić go od konkurencji. Atomic wymyśla jakieś listewki, volkl damper na dzioby.

Daje to tyle, co kawałek silikonu włożony w naciąg rakiety tenisowej. Więcej wrażenia niż efektu. Przynajmniej według mnie. Jeśli metalowy rdzeń w damperze może się przesuwać o 1-2mm, a narta drga o całe centymetry, to ile ten damper może wytłumić? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zaj napisał:

Ok, czyli RaceTiger to narta kategorii race, i może być zależnie od modelu slalomową albo inna ;) (ignorant...)

a Atomic Redster x jak scharakteryzujecie?

a Deacon? (all-mountain?) 

1. Tak.

2. ? Trzeba poczytać

3. Mniej więcej już opisałem. Dobra do wszystkiego... Czyli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2019 o 13:26, arnoldd napisał:

Pewnie miał na nich największą prowizję :)))))))

to możliwe, bo były jednymi z najdroższych w sklepie.... pozostaje zatem pytanie: komu wierzyć?

na razie skłaniam się bardziej ku atomic redster x9 albo atomic redster x9 WB.

Co do volkl racetiger, to z pewnością świetna narta, ale: musiałbym wybierać między nartą do krótkich skrętów a długich skrętów 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, moruniek napisał:

Jak dobrze poszukasz, to jest szansa że za 3000 zł kupisz zarówno klasyczną SL (komórkę), jak i nartę GS lub Master (firma moim zdaniem kompletnie nieistotna). 

I to takie prawie nowe po jednym sezonie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2019 o 23:12, zaj napisał:

Drodzy koledzy-forumowicze: gdzie szukać zatem?

Druga sprawa - czy dobrze rozumiem, że sugerujecie kupno dwóch par nart i korzystanie z nich na zmiane?

 

Gdybys nadal chorował na te Deacony i nie przeszkadza Ci narta lekko - naprawdę lekko - używana to polecam:

https://www.skitreff.de/de/ski-sport/ski/top-angebote-testski/voelkl-testski-deacon-76-saison-2019.html
 

Ja kupiłem tam juz 3 pary takich nart potestowych. Ostatnie RTM moim zdaniem na tych testach to moze i były, ale raczej oparte o ścianę, bo nie miały pół rysy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Cosworth240 napisał:

Gdybys nadal chorował na te Deacony i nie przeszkadza Ci narta lekko - naprawdę lekko - używana to polecam:

https://www.skitreff.de/de/ski-sport/ski/top-angebote-testski/voelkl-testski-deacon-76-saison-2019.html
 

Ja kupiłem tam juz 3 pary takich nart potestowych. Ostatnie RTM moim zdaniem na tych testach to moze i były, ale raczej oparte o ścianę, bo nie miały pół rysy. 

super, dzieki za info. Fajne ale akurat egzemplarz jest mojego wzrostu. bede tam zagladał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2019 o 23:12, zaj napisał:

Drodzy koledzy-forumowicze: gdzie szukać zatem?

Druga sprawa - czy dobrze rozumiem, że sugerujecie kupno dwóch par nart i korzystanie z nich na zmiane?

 

Zobacz SL tu

https://ski24.pl/narty-meskie/21992-13012-narty-dynastar-speed-worldcup-fis-sl-r21-rossignol-axial-150.html#/60-dlugosc_cm-165

oraz GS tu

https://www.ultrafun.fr/skis-racing/11668-ski-head-master-igs-rd-world-cup-rebels-fixation-2019.html

jest też krótsza

https://www.ultrafun.fr/skis-racing/11669-ski-head-master-igs-rd-world-cup-rebels-fixation-2020.html

 

Czy są Ci potrzebne 2 pary, to kwestia osobistych upodobań, konieczności i chęci startu w zawodach itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...