Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Decyzja - Fischer RC One 78 GT Twin Powerrail


benm323

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zdecydowałem się już za poradą @mifilim na narty Fischer RC One 78 GT Twin Powerrail. Niby 165cm za krótkie, ale mam obawy i nie wiem czy słuszne czy 171cm nie będą z kolei za długie.

Poradźcie proszę jaką długość wybrać. Obejrzałem filmiki Tomka Kurdziela i on sugeruje dla mężczyzn "typowych" długość 175cm, ale też narty nartom nie są równe. Tutaj chodzi mi o konkretny model.  Jeszcze podam moje dane:

Wzrost: 172

Waga: 77

Wiek: 44

Jazda na nartach: 20 (ostatnie 4 lata- 2tyg-AU i 2tyg-PL)

Umiejętność: 6 

Obecne buty: Atomic M-Tech 90

Like 
  •  
Like
  •  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2019 o 14:23, benm323 napisał:

Witam. Zdecydowałem się już za poradą @mifilim na narty Fischer RC One 78 GT Twin Powerrail. Niby 165cm za krótkie, ale mam obawy i nie wiem czy słuszne czy 171cm nie będą z kolei za długie.

Poradźcie proszę jaką długość wybrać. Obejrzałem filmiki Tomka Kurdziela i on sugeruje dla mężczyzn "typowych" długość 175cm, ale też narty nartom nie są równe. Tutaj chodzi mi o konkretny model.  Jeszcze podam moje dane:

Wzrost: 172

Waga: 77

Wiek: 44

Jazda na nartach: 20 (ostatnie 4 lata- 2tyg-AU i 2tyg-PL)

Umiejętność: 6 

Obecne buty: Atomic M-Tech 90

Like 
  •  
Like
  •  

Bierz 171. Będą dobre!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Cześć, 

Mnie również zainteresowały narty RC One 78 GT (178cm). Zastanawaim się jednak czy nie będą nazbyt elastyczne w stosunku do flexa moich butów - 120 (Salomon XPro)?

Będę wdzięczny za jakiś komentarz w tej sprawie!

 

Wzrost 191

Waga 85

Wiek 38

umiejetnosci: 6 (ale jest ciągły progres 🙂)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2020 o 11:12, baga napisał:

Cześć, 

Mnie również zainteresowały narty RC One 78 GT (178cm). Zastanawaim się jednak czy nie będą nazbyt elastyczne w stosunku do flexa moich butów - 120 (Salomon XPro)?

Będę wdzięczny za jakiś komentarz w tej sprawie!

 

Wzrost 191

Waga 85

Wiek 38

umiejetnosci: 6 (ale jest ciągły progres 🙂)

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Twardy but lepiej przekazuje na nartę to co chcesz zrobić zakładając że wiesz co chcesz zrobić. Zluzowanie klamer i paska zmniejsza efektywny flex.

Twarda narta lepiej trzyma krawędź gdy zadziałają duże siły w zakręcie. Do tego potrzeba jednak wcisnąć pedał gazu i zmusić nartę do wygięcia (technika lub masa plus technika).

Lepszy twardy but i średnia narta niż na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć, jeździliście już Panowie na tej narcie ? - jakie wrażenia ?.

Ja w ubiegłym tygodniu sprawdzałem na Stubaier'ze RC ONE 82 GT. (173 cm).  Mam bardzo dobre wrażenia, narta stabilna, zwrotna, dająca poczucie dużej kontroli, dobrze trzymająca w łukach. Zaskoczyła mnie jej uniwersalność - łatwo wycina się i długi i krótki skręt, jest mało wrażliwa na odsypy i zlodowaciały śnieg. Szerokość 82 pod butem czyni ją (jak na mój gust) nieco wolną (czas przerzucenia się z krawędzi na krawędź), dlatego zastanawiam się nad zakupem węższej wersji z 78 pod butem. Prośba o Wasze wrażenia.

Ja;

lat: 46

Wzrost: 174 cm

Waga: 78 kg

Dobrze jeźdzący.

3 majcie się !

     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam,

odświeżę temat, bo stoję przed zakupem swoich pierwszych nart all moutain. Wybór padł właśnie na Fischer RC One 78 GT i mam dylemat jaką długość wybrać...

długość, która nie zrobi krzywdy 😜, a już piszę o co chodzi:

Dwa lata temu uległem wypadkowi, a mianowicie, zsiadając z kanapy jakiś spóźniony narciarz najechał mi na tył narty i zaczął ją ciągnąć, w efekcie czego narty zaczęły się rozjeżdżać. Niestety, przy minimalnej prędkości, jak wiadomo wiązania nie wypną, a ja niewiele mogłem zrobić, upadłem ze zgiętym kolanem no i trachnęło. Efekt taki że naderwane ACL i pęknięta łąkotka. To tak w telegraficznym skrócie.


Teraz, po dwóch latach przerwy baaaardzo ostrożnie chciałbym wrócić do nartowania. Do tej pory 3/4 swojej przygody z nartami spędziłem na SL-kach, ostanie Volkl Racetiger Speedwall SL UVO 165cm, 2 lata temu zastąpione Head Supershape I.Rally (SL-ki zaczęły mnie męczyć) Z uwagi na to, że jeżdżę tylko w PL i z roku na rok zmieniającego się PESELu 😆 a także mając na uwadze powrót po kontuzji chcę zakupić narty bardziej uniwersalne, "łagodniejsze" do jazdy rekreacyjnej. Ani wcześniej, a tym bardziej teraz nie rozwijałem i nie mam zamiaru rozwijać jakichś zawrotnych prędkości max zmierzone 58 km/h.

Moje dane

1. Płeć - M

2. Wiek - 48 l

3. Waga - 85

4. Wzrost - 176

5. Na nartach jeżdżę od 13 sezonów, w tym ostatnie dwa lata przerwy

6. Moje umiejętności określam na 5 max 6, ale jestem samoukiem więc zapewne techniki nie mam, dlatego podchodzę do tej skali z rezerwą

(wg skali forumowej http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=11328)

7. Moje buty to - Salomon X Pro flex 130

8. Teraz jeżdżę na nartach/model - 

9. Preferuję styl jazdy - do tej pory skręt krótki do średniego ale chyba czas zrezygnować z krótkiego 

10. Upatrzyłem sobie narty - jak w temacie

 

Przewertowałem trochę stron na temat doboru długości, rockerów i mniej więcej wiem jaką długość powinienem wybrać, ale chciałbym poznać Waszą opinię mając na uwadze mój przypadek, czy brać 164, 171 czy może 178 cm? i dla czego... tym bardziej, że to będą pierwsze narty AM, a tym bardziej pierwsze, które posiadają rocker tak z przodu jak i z tyłu
 

...Aaa, i może ktoś opisze jakieś opinie o tej narcie, wrażenia z jazdy itp

Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piobo napisał:

Witam,

odświeżę temat, bo stoję przed zakupem swoich pierwszych nart all moutain. Wybór padł właśnie na Fischer RC One 78 GT i mam dylemat jaką długość wybrać...

długość, która nie zrobi krzywdy 😜, a już piszę o co chodzi

 

Przewertowałem trochę stron na temat doboru długości, rockerów i mniej więcej wiem jaką długość powinienem wybrać, ale chciałbym poznać Waszą opinię mając na uwadze mój przypadek, czy brać 164, 171 czy może 178 cm? i dla czego... tym bardziej, że to będą pierwsze narty AM, a tym bardziej pierwsze, które posiadają rocker tak z przodu jak i 

...Aaa, i może ktoś opisze jakieś opinie o tej narcie, wrażenia z jazdy itp

Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

Proponuję narty o długości 171 cm. Taka długość zapewni Tobie łatwość skrętu, pewność jazdy oraz stabilność w różnych warunkach. Konstrukcja nart Triple Radius w połączeniu z Allmoutain Rocker zapewni Ci dobrą inicjację skrętu na twardym, przygotowanym stoku, jak też w nieco "luźniejszych" warunkach - po świeżym opadzie lub na rozjeżdżonym śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego z pewnością są to wyśmienite narty ale mam taką niewielką uwagę (i z tej właśnie niewielkiej uwagi nie będę się skupiał nad wyborem długości tej narty dla ciebie). Zestawienie RC-GT w kontekście 78 pod butem i obustronnego rockera czyni iż narty te ani nie są RC ani GT, można zatem domniemywać iż jest to chwyt marketingowy (z pewnością się mylę bo to przecież znana marka firmuje). Przy doborze nart pamiętaj o tym iż każdy rocker skraca aktywną długość krawędzi gdzie jak wiemy rocker działa tylko wtedy gdy jedziemy skrętem ciętym, czyli jeżeli ta technika nie jest dominująca otrzymasz nartę bardzo niestabilną w skręcie a w pierwszej kolejności odczują tą niestabilność twoje kolana. Kolejny element układanki to "magiczne" 78 pod butem i tu znowu kłania się skręt cięty, jeżeli jest opanowany i dominujący to w zasadzie nie ma problemu ale jeżeli jest inaczej to narty takie będą miały no może nie dużą ale zdecydowanie odczuwalną tendencję do zjawiska "płaskiej narty" a tu już kolana nieźle dostaną popalić bo jak wiemy większość narciarzy "pcha" kolana do wnętrza skrętu miast krawędziować stopy. Mając na względzie powyższe oraz fakt dbania o twoje nogi proponuję rozważyć zakup tzw drugich GS (z tego co pamiętam Fischer umieszcza je w dziale Race ale z oznaczeniem RC - nie chodzi o grupę nart RC tylko o race carver) o długości 180 lub w miarę najwyższego modelu grupy on-piste 175 i szerokości pod butem max.70 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My z braciszkiem poszliśmy na maxa, ale my uwielbiamy "rzucać się w przepaść" na Grzebieniu - jak mówił kiedyś jeden z klasyków tego forum.

Muszę wtedy chronić stalowe części mojego ciała, musi być bezpiecznie. Długość 177 przy wzroście 176. Tymczasem liczyłem dzisiaj na pierwsze szusy ale wczoraj pogoda lekko odpuściła. Biały Krzyż też, za tydzień pewnie ruszy.

IMG_20211127_125155.thumb.jpg.30e477ebed7085207208bbb3ddc1ec31.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Adam ..Duch napisał:

(...) Mając na względzie powyższe oraz fakt dbania o twoje nogi proponuję rozważyć zakup tzw drugich GS (z tego co pamiętam Fischer umieszcza je w dziale Race ale z oznaczeniem RC - nie chodzi o grupę nart RC tylko o race carver) o długości 180 lub w miarę najwyższego modelu grupy on-piste 175 i szerokości pod butem max.70 .

"Drugie" GS sklepowe, to przecież w dalszym ciągu narty sportowe. Wydaje mi się że autor pytania napisał, że jeździł na iRally i szuka nart jeszcze łagodniejszych i jeszcze bardziej uniwersalnych (o to akurat będzie trudno, bo iRally są bardzo uniwersalne - można będzie tylko przesuwać okno tej uniwersalności w jednym (szerzej) lub drugim (węziej) kierunku). Czyli jak dla mnie segment allround/allmountain, a nie narty sportowe.

Zanim kupiłem iRally próbowałem m. in. Rossignol React R8 Ti i to były narty z tej samej grupy, co Supershape Heada, ale w odczuciu bardziej łagodne, w sensie mniej dynamicznie oddające energię. Może w tym kierunku?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Adam ..Duch napisał:

Drogi kolego z pewnością są to wyśmienite narty ale mam taką niewielką uwagę (i z tej właśnie niewielkiej uwagi nie będę się skupiał nad wyborem długości tej narty dla ciebie). Zestawienie RC-GT w kontekście 78 pod butem i obustronnego rockera czyni iż narty te ani nie są RC ani GT, można zatem domniemywać iż jest to chwyt marketingowy (z pewnością się mylę bo to przecież znana marka firmuje). Przy doborze nart pamiętaj o tym iż każdy rocker skraca aktywną długość krawędzi gdzie jak wiemy rocker działa tylko wtedy gdy jedziemy skrętem ciętym, czyli jeżeli ta technika nie jest dominująca otrzymasz nartę bardzo niestabilną w skręcie a w pierwszej kolejności odczują tą niestabilność twoje kolana. Kolejny element układanki to "magiczne" 78 pod butem i tu znowu kłania się skręt cięty, jeżeli jest opanowany i dominujący to w zasadzie nie ma problemu ale jeżeli jest inaczej to narty takie będą miały no może nie dużą ale zdecydowanie odczuwalną tendencję do zjawiska "płaskiej narty" a tu już kolana nieźle dostaną popalić bo jak wiemy większość narciarzy "pcha" kolana do wnętrza skrętu miast krawędziować stopy. Mając na względzie powyższe oraz fakt dbania o twoje nogi proponuję rozważyć zakup tzw drugich GS (z tego co pamiętam Fischer umieszcza je w dziale Race ale z oznaczeniem RC - nie chodzi o grupę nart RC tylko o race carver) o długości 180 lub w miarę najwyższego modelu grupy on-piste 175 i szerokości pod butem max.70 .

A powiedz X7 WB czyli 75 pod butem to średni wybór ? Dla 169 wtedy 168 cm czy 174 cm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wolcjusz napisał:

"Drugie" GS sklepowe, to przecież w dalszym ciągu narty sportowe. Wydaje mi się że autor pytania napisał, że jeździł na iRally i szuka nart jeszcze łagodniejszych i jeszcze bardziej uniwersalnych (o to akurat będzie trudno, bo iRally są bardzo uniwersalne - można będzie tylko przesuwać okno tej uniwersalności w jednym (szerzej) lub drugim (węziej) kierunku). Czyli jak dla mnie segment allround/allmountain, a nie narty sportowe.

Zanim kupiłem iRally próbowałem m. in. Rossignol React R8 Ti i to były narty z tej samej grupy, co Supershape Heada, ale w odczuciu bardziej łagodne, w sensie mniej dynamicznie oddające energię. Może w tym kierunku?  

To jeżeli będziesz kiedyś miał okazję sprawdź proszę różnicę między GS FIS a "siódmą wodą po kisielu" jakimi są 2 i ente GS w specyfikacji. Nawet Fischer to rozumie i nie umieszcza napisu GS tylko RC. W przypadku tej firmy to są niesamowite dla amatora narty - na nich nawet da się ogarnąć prosty SL na okrętkę ale da się.....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Adam ..Duch napisał:

X7 tak ale te WB już powoduje odruch wymiotny🤣. Dla kogo konkretnie te narty? Wzrost znam a dalej?

Waga 86 +/- 3 kg wiek 47. Jazda raczej w Pl niebieskie i czerwone. Poziom pewnie 4 . Już chyba raczej bez nacisku na duży  ogólny progres ale na poprawę techniki napewno tak. Na nartach już jakiś czas 5 sezonów po 10 dni. Ostatnie prędkości to około max 55. Średnie z telefonu to 32 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Adam ..Duch napisał:

To jeżeli będziesz kiedyś miał okazję sprawdź proszę różnicę między GS FIS a "siódmą wodą po kisielu" jakimi są 2 i ente GS w specyfikacji. Nawet Fischer to rozumie i nie umieszcza napisu GS tylko RC. W przypadku tej firmy to są niesamowite dla amatora narty - na nich nawet da się ogarnąć prosty SL na okrętkę ale da się.....

Żeby zrobić takie porównanie, to najpierw musiałbym się odważyć założyć GS FIS 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal telefon - znam osobiście gości którzy w tempie spacerowym skręt cięty ogarniają. X7 to bardzo fajne narty dla osoby zaczynającej swoją przygodę z narciarstwem jak i dla bardziej doświadczonych użytkowników stoku. W twoim przypadku dobór (169 - i proszę abyś się nie gniewał że tu podkreśliłem) nie jest łatwy - dużo zależy od faktycznych umiejętności, ale jeżeli już coś tam jeździsz to proponuję jednak 174, teraz WB czyli 74 pod butem. Kolego to jest tak, dla doświadczonych narciarzy jest to super sprawa natomiast dla osób które w większości poruszają się technikami klasycznymi to dramat. Samokształcenie ciężkie, z instruktorem też, jak się trafi taki co rozumie temat troszkę łatwiej. Jak dla mnie 75 jest granicą nieprzekraczalną (trasowo) więc szukaj bez WB z poprzednich sezonów. I tu malutka uwaga - to są dobre narty aczkolwiek z przyczyn obiektywnych odrzucane przez zawodników więc na rynku wtórnym można w rozsądnej cenie zakupić starszy model z gwarancją "nie wyklepania".  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wolcjusz napisał:

Żeby zrobić takie porównanie, to najpierw musiałbym się odważyć założyć GS FIS 😉

Panie nic prostszego, będziesz w okolicy Zwardonia daj znać - pokrywasz jedynie koszty serwisu a ja daję karnet - 2 H - o kurde przesadziłem trzeba strukturę zrobić - 4 h

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za 

4 minuty temu, Adam ..Duch napisał:

Wywal telefon - znam osobiście gości którzy w tempie spacerowym skręt cięty ogarniają. X7 to bardzo fajne narty dla osoby zaczynającej swoją przygodę z narciarstwem jak i dla bardziej doświadczonych użytkowników stoku. W twoim przypadku dobór (169 - i proszę abyś się nie gniewał że tu podkreśliłem) nie jest łatwy - dużo zależy od faktycznych umiejętności, ale jeżeli już coś tam jeździsz to proponuję jednak 174, teraz WB czyli 74 pod butem. Kolego to jest tak, dla doświadczonych narciarzy jest to super sprawa natomiast dla osób które w większości poruszają się technikami klasycznymi to dramat. Samokształcenie ciężkie, z instruktorem też, jak się trafi taki co rozumie temat troszkę łatwiej. Jak dla mnie 75 jest granicą nieprzekraczalną (trasowo) więc szukaj bez WB z poprzednich sezonów. I tu malutka uwaga - to są dobre narty aczkolwiek z przyczyn obiektywnych odrzucane przez zawodników więc na rynku wtórnym można w rozsądnej cenie zakupić starszy model z gwarancją "nie wyklepania".  

Dzięki. Gniewać się nie mam o co :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Zygal napisał:

Dziękuję za 

Dzięki. Gniewać się nie mam o co :)

 

Tu ci kolego podrzucę pewien filmik. Jest na nim moja córcia.....proszę abyś zwrócił uwagę na pierwsze sekwencje filmu tak do 0,45 (reszta to dramat - dostała oficjalnego bana z a nakrywanie nart). Dziewczyna ogarnia tam "wietrzne narty" o r 23 - tego nie widać ale przy wzroście 165 ma na nogach 180.

Od 0,45 nie ma co oglądać..

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi

@JC Właśnie o tej długości myślałem, choć przyznam szczerze, że przez myśl przeszła mi długość 164 cm... dalej wyjaśnię

 

@Adam ..Duch To, że rocker "skraca" efektywną długość krawędzi itd. to wiem, ale przyznam szczerze, pierwsze się spotykam z taką opinią, że narty z rockerem nie postawione czysto na krawędź będą niestabilne... czyli nie da się szurać?

Niestety, skręt cięty nie jest moją dominującą techniką, wszak tak jak pisałem jestem samoukiem, na pewno brak mi techniki i na pewno czysto na krawędzi nie jeżdżę i nie wstydzę się tego, nie przeceniam swoich umiejętności... ale oczywiście cały czas staram się (a właściwie starałem się) dążyć do perfekcji. Oczywiście nie neguję Twojej opinii i dyskutował nie będę, bo nie mam aż takiej wiedzy, a już doświadczenia na pewno. Ale przyznam, że trochę mnie zbiłeś z tropu, bo z bardzo niewielu opinii i filmów na YT wynika wręcz odwrotnie, że narty przyjazne, stabilne dla średniozaawansowanych itd 🤔

 

@wolcjusz ... to dużo powiedziane, że jeździłem na iRally, kupiłem nowe, a zjechałem może 4x i więcej już nie było mi dane przez ten nieszczęsny wypadek. Być może iRally są uniwersalne, ale promień mają o charakterystyce slalomowej r 12,7 i są dosyć sztywną nartą, a zapewne sztywniejszą od rzeczonego Fischera. Na pewno szukam narty o większym promieniu i bardziej lajtowej - elastycznej

 

A dla czego przeszła mi przez myśl długość 164 cm... chyba z obawy przed długością, bo jak pisałem, do tej pory ujeżdżałem SL-ki 165 cm, na początku były też jakieś Blizzardy 163 cm, ale miałem też epizod z  nartami Salomon Mustang 170 cm  https://www.skionline.pl/sprzet/narty,12-13,salomon,24-mustang-z12-speed,5813.html i nijak nie potrafiłem jeździć na nich. Nie wiem czy nie potrafiłem się do nich zaadaptować, czy były za długie czy może to nie były narty dla mnie. Po tygodniu sprzedałem, bo nie potrafiłem się do nich przekonać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piobo napisał:

Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi

 

@Adam ..Duch To, że rocker "skraca" efektywną długość krawędzi itd. to wiem, ale przyznam szczerze, pierwsze się spotykam z taką opinią, że narty z rockerem nie postawione czysto na krawędź będą niestabilne... czyli nie da się szurać?

Niestety, skręt cięty nie jest moją dominującą techniką, wszak tak jak pisałem jestem samoukiem, na pewno brak mi techniki i na pewno czysto na krawędzi nie jeżdżę i nie wstydzę się tego, nie przeceniam swoich umiejętności... ale oczywiście cały czas staram się (a właściwie starałem się) dążyć do perfekcji. Oczywiście nie neguję Twojej opinii i dyskutował nie będę, bo nie mam aż takiej wiedzy, a już doświadczenia na pewno. Ale przyznam, że trochę mnie zbiłeś z tropu, bo z bardzo niewielu opinii i filmów na YT wynika wręcz odwrotnie, że narty przyjazne, stabilne dla średniozaawansowanych itd 🤔

 

Piobo (szkoda że nn - no ale trudno) tak więc Piobo w technikach klasycznych (jak ty to dosyć niewdzięcznie określiłeś "szuranie") kluczowym elementem jest umiejętność kontroli rotacji stóp (to impuls skręty jest) a co za tym idzie wszystkich pochodnych z tego faktu wynikających. Lata doświadczeń (także i moich) wykazały że narty klasycznej szerokości pod butem w konstrukcji camber (pełna dostępna krawędź) zapewniają pełność stabilności zarówno w fazie inicjacji a także (a może zwłaszcza) w fazie sterowania skrętem. W tej technice osoba mierząca no powiedzmy 150 cm. nie będzie miała najmniejszych problemów z nartami DH mierzącymi 2m. Wracając jednak do problematyki nart taliowanych - producent co do zasady ustawia specyfikację pod użytkownika który w stopniu co najmniej dostatecznym potrafi się poruszać techniką ciętą, nie bierze po uwagę osoby która tego nie potrafi. Narciarz klasyczny nie ma najmniejszego problemu z doborem narty - bierze GS + 10 i koniec, narciarz zaawansowany nie pyta na forum. Największy problem jest z "przejściówką" i tutaj kluczowym elementem jest kilka zmierzalnych w mniejszym lub większym stopniu wartości z którymi my jako osoby doradzające musimy się zmierzyć w oparciu o własne doświadczenia i wyzbyciu się własnych upodobań. Widzę że dla niektórych kolegów jest to trudne - cóż takie jest życie. Wracając do twojego źródłowego stwierdzenia "czyli szurać się nie da" - owszem da się, na każdej narcie da się - na dłuższej mniej taliowanej sportowej będzie to łatwiejsze, na krótszej (krótkiej w specyfikacji lub krótszej z uwagi na rocker) mocno taliowanej trudniejsze. Na koniec mała uwaga: im narta jest bardziej "sportowa" tym więcej wybacza błędów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, piobo napisał:

@wolcjusz ... to dużo powiedziane, że jeździłem na iRally, kupiłem nowe, a zjechałem może 4x i więcej już nie było mi dane przez ten nieszczęsny wypadek. Być może iRally są uniwersalne, ale promień mają o charakterystyce slalomowej r 12,7 i są dosyć sztywną nartą, a zapewne sztywniejszą od rzeczonego Fischera. Na pewno szukam narty o większym promieniu i bardziej lajtowej - elastycznej

 

A dla czego przeszła mi przez myśl długość 164 cm... chyba z obawy przed długością, bo jak pisałem, do tej pory ujeżdżałem SL-ki 165 cm, na początku były też jakieś Blizzardy 163 cm, ale miałem też epizod z  nartami Salomon Mustang 170 cm  https://www.skionline.pl/sprzet/narty,12-13,salomon,24-mustang-z12-speed,5813.html i nijak nie potrafiłem jeździć na nich. Nie wiem czy nie potrafiłem się do nich zaadaptować, czy były za długie czy może to nie były narty dla mnie. Po tygodniu sprzedałem, bo nie potrafiłem się do nich przekonać

Te Mustangi do złudzenia przypominają moje Salomony XRace, z którymi również miałem bardzo podobne problemy. Niemal identyczna geometria, powerline, podwójny Ti, wszystko się zgadza. Dogadałem się z nimi ostatecznie, ale dopiero po tym jak zrobiłem postępy w jeździe właśnie na iRally, nauka na Salomonach to była masakra.

Ja mam iRally w długości 170cm, więc promień to 13,7. Zupełnie nie mam wrażenia, że to sztywna konstrukcja, ale to oczywiście kwestia subiektywnego odczucia. Mnie po prostu siadły. Jeszcze w kwestii tego, co Adam napisał odnośnie szerokości, - mnie jako osobie uczącej się ułatwiło to sprawę a nie utrudniło. Oczywiście problem płaskiej narty wewnętrznej istnieje i może się pogłębiać wraz ze zwiększaniem szerokości pod butem, ale da się to wyeliminować jeżeli ma się tego świadomość i zwraca się na to uwagę. Natomiast zalety nieco szerszych nart moim zdaniem przewyższają wady jeżeli tylko stok nie jest idealnie przygotowany (a w Polsce rzadko kiedy jest). Już po dwóch, trzech godzinach jazdy, zwłaszcza przy dodatnich temperaturach, lub po świeżym opadzie narty nieco szersze (mam na myśli 74-80mm) pokażą się od dobrej strony - lepiej tłumią nierówności, nie zapadają się i są ogólnie spokojniejsze. Oczywiście w warunkach lodowego betonu lub zmrożonego sztruksu to im mniej pod butem, tym lepiej, ale póki co moje umiarkowane doświadczenie kilku sezonów pokazuje, że tam gdzie jeżdżę częściej (znacznie częściej) trafiam na temperatury dodatnie i "okołozerowe", niż na przynajmniej te -5 i wzorowy, równy stok. 

 

37 minut temu, Adam ..Duch napisał:

Panie nic prostszego, będziesz w okolicy Zwardonia daj znać - pokrywasz jedynie koszty serwisu a ja daję karnet - 2 H - o kurde przesadziłem trzeba strukturę zrobić - 4 h

Dziękuję za propozycję, będę pamiętał gdybym był w okolicy, chociaż mój obszar aktywności narciarskiej to raczej Beskid Sądecki i Beskid Wyspowy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...