Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Monitorowanie przejść przez bramik


keisyzrk

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Mój serdeczny przyjaciel miał ze dwa lata temu taką przygodę na Chopoku, że system zablokował mu karnet - był wtedy na Luckach i nie wpuściło go na krzesło. Nie było tam wtedy biura gopass żeby w ogóle sytuację wyjaśnić. Ze swoim paroletnim synem pojechali jednak skibusem do Jasnej do wtedy głównego biura tego interesu i tam kolega dowiedział się, że mniej więcej tyle, że: jest złodziejem, krętaczem, że wymienił się z kimś karnetem i że system nigdy, ale to nigdy się nie myli.

I to jest skandal! Klient z automatu traktowany jest jak złodziej.  Po co wysyłano go na skibus?  Jak zrekompensowano mu stracony dzień na nartach i nerwy? Dziwie się że nie domagał się odszkodowania i nie nagłośnił akcji we wszelkich mediach społecznościowych.  W takich sytuacjach  trzeba od razu prosić o kontakt z kierownikiem/dyrektorem a jak ich nie ma to zapisać nazwisko pracownika biura a potem oficjalne pismo do kierownictwa, najlepiej z jakimś straszakiem z paragrafów.

A przecież można było po ludzku. Wpuścić go jeszcze raz na krzesło żeby sobie zjechali na łajcie do biura. W biurze najpierw wyjaśnić wszystkie wątpliwości a nie od razu oskarżać. Po wyjaśnieniu przeprosić i zaproponować drobny bonus za błąd systemu. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Spiochu napisał:

Tak przeszkadza mi, podobnie jak wszechobecny monitoring i archiwizowanie wszelkich danych. Przeszkadza mi również, że na każdym kroku ludzie robią zdjęcia a jak nie chcesz być na zdjęciu to od razu jest problem. Tolerancja w tym zakresie w zasadzie nie istnieje. Ale co się temu dziwić skoro większość uwielbia świecić tyłkiem na insragramie czy innym pejsbuku. Podobnie lud pragnie zbędnych kontroli i regulacji by czuć się bezpiecznie. A że będą to bezpieczne klatki to już mało kogo interesuje. Byle był dostęp do Wifi, Jak się wyróżniasz się tym, że chciałbyś zachować anonimowość i możliwie duży zakres swobód to od razu jest to wyśmiewane.

Cześć

Cóż Piotrze... masz rację. Ale zdjęcia są niestety jeszcze "małym złem". Pamiętajmy, że uwielbiająca świecić tyłkiem hołota jest wzorem dla tej, która pasjonuje si czytaniem o tej pierwszej w "mediach". A to przecież wyborcy.;)

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego jakie niektórzy z Was bzdury wymyślają i na siłę szukają pretekstu do zaczepki, m.in. BSA, (również w wątku o warunkach) to można by książkę napisać.

Zaczynając od założyciela tego wątku: mi się nie podoba, nigdy tam nie byłem, ale Wy napiszcie maila, albo najlepiej załóżcie sprawę, bo stacja śmie pokazać Was na monitorze... Dobre podejście - JA jestem przeciw więc WY weźcie i coś zróbcie.

Edit: admin przeniósł część postów z wątku o warunkach, a powyższy wpis dotyczy postu shugera, który spadł trochę niżej w wątku po tym przeniesieniu.

Prezentowanie wizerunku na monitorze to żadna nowość, od lat będąc choćby w centrum handlowym można zobaczyć siebie na telewizorach, czy ekranach interaktywnych i jakoś ta sytuacja nie powoduje masowych skarg. Kamery są też m.in. na stokach i online pokazują co się na nich dzieje, tu jakoś też problemu nie ma, a wręcz większość z nas z nich bardzo często i chętnie korzysta.

Każda stacja ustala swoje zasady co do karnetów i skoro kupujesz karnet to je akceptujesz. Skoro jest ustalone, że karnet jest dla jednego użytkownika to jest dla jednego i kropka. Nie chcesz, nie kupuj. Kupując sieciówkę na tramwaj czy autobus też jeździ na niej osoba, która jest do niej przypisana i inni nie mogą. Idąc na masaż, basen, czy siłownię kupując karnet dwugodzinny i wychodząc po godzinie też na drugą godzinę nie wciśniesz żony czy szwagra, bo Ci się odechciało. Zamawiając mega kebab i po zjedzeniu połowy też za drugą Ci nikt nie odda, bo na więcej nie masz ochoty. Takich przykładów można mnożyć i chcąc korzystać z konkretnych usług trzeba się do ustalonych zasad stosować, jeśli są zgodne z prawem, i tyle.

 

Edytowane przez artkas
Przeniesienie postów z innego wątku.
  • Like 3
  • Thanks 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle te same osoby zawsze im coś nie pasi w każdym ośrodku..... Żal czytać..... Rok temu oceniali warunki w SON przez kamerki teraz znów atak na BSA, po 15 otworzą SON i znów tam będzie kocioł w temacie. No cóż przynajmniej można się pośmiać, choć to raczej do płaczu... 

  • Like 3
  • Thanks 4
  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, marek_kapica napisał:

Jak zwykle te same osoby zawsze im coś nie pasi w każdym ośrodku..... Żal czytać..... No cóż przynajmniej można się pośmiać, choć to raczej do płaczu... 

Marku, mi zwykle wszystko pasi, ale nie możemy ponosić konsekfencji tego że, w bsa są na tyle nieudolni, że nie potrafią sobie poradzić z kontrolą karnetów.

Argumenty typu że rok temu też tak było to nie są argumenty. 

Inne stacje radzą sobie bez jakiś debilnych monitorów. Tak jak pisałem mi to się nie podoba i tyle w temacie.

Powinni poprostu po cichu monitor przestawić do kanciapy, gościa posadzić i niech się dzieje, jak w cywilizowanym kraju.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adales napisał:

Nawet gdyby faktycznie od kogoś odkupił karnet to co ukradł i komu?
Ośrodek dostał zapłatę za np 8h jeżdżenia, co za różnica kto jeździ? Swoim regulaminem ośrodek zabrania odsprzedania karnetu np po 2h bo ktoś się przeliczył z możliwościami, zmęczył się, nie chce już jeździć. Równocześnie ośrodek nie dokona zwrotu za niewykorzystany czas, nie bo nie. To kto tu okrada kogo?
No chyba, że ceny są tak skonstruowane i biorą pod uwagę, że ktoś nie wykorzystuje całego wykupionego czasu. Może gdyby np. można było odsprzedawać karnet to cena by była zamiast 100 zł to 150 za 8h?

To nie do końca tak. Kupując karnety sezonowe albo karnet całodzienny masz premie za to, ze jeździsz więcej i wydałeś więcej. Masz taniej przeliczając na efektywny czas Twojej jazdy na godziny, czy dni, przy czym ta „premia” jest dla jednej osoby - na tez zasadzie moznaby kupić sezonowke i dzielić z rodzina, znajomymi, sąsiadami. Takimi działaniami moznaby spowodować zasadniczo jedno - ze ośrodki zlikwidowałyby takie karnety i zostawiły po prostu tylko godzinne albo np. impulsowe i wtedy takie przenoszenie moznaby uznać za „sprawiedliwe” - ktoś ośrodkowi zapłacił , ktoś to wykorzystał. Nieuczciwe jest natomiast korzystanie z faktu, ze cennik przewiduje zniżki dla osób jeżdżących więcej...

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Spiochu napisał:

I to jest skandal! Klient z automatu traktowany jest jak złodziej.  Po co wysyłano go na skibus?  Jak zrekompensowano mu stracony dzień na nartach i nerwy? Dziwie się że nie domagał się odszkodowania i nie nagłośnił akcji we wszelkich mediach społecznościowych.  W takich sytuacjach  trzeba od razu prosić o kontakt z kierownikiem/dyrektorem a jak ich nie ma to zapisać nazwisko pracownika biura a potem oficjalne pismo do kierownictwa, najlepiej z jakimś straszakiem z paragrafów.

A przecież można było po ludzku. Wpuścić go jeszcze raz na krzesło żeby sobie zjechali na łajcie do biura. W biurze najpierw wyjaśnić wszystkie wątpliwości a nie od razu oskarżać. Po wyjaśnieniu przeprosić i zaproponować drobny bonus za błąd systemu. 

Tak jest to skandal, ale życie toczy sie dalej. Mój kolega - nota bene radca prawny - oczywiście wnerwił sie nieziemsko ALE po pierwsze nie miał czasu na takie „zabawy” z TMRem, po drugie dalsza kłótnia tym razem o rekompensatę wpłynęłaby jeszcze gorzej na młodego. Kolega mimo to jeszcze wiele razy potem był na Chopoku i nigdy nie powtórzyło sie to co sie stało wtedy, choć mówi ze do dziś przechodząc przez bramki przypomina mu sie ta głupia sytuacja.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przemo_narciarz napisał:

.................

Powinni poprostu po cichu monitor przestawić do kanciapy, gościa posadzić i niech się dzieje, jak w cywilizowanym kraju.

...............

Cześć

W "cywilizowanym kraju" nie ma takiej hołoty po prostu i stąd te metody.

Pozdrowienia

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Mitek napisał:

Cześć

W "cywilizowanym kraju" nie ma takiej hołoty po prostu i stąd te metody.

Pozdrowienia

Bzdura. Takie brednie może pisać jedynie osoba, która nigdy nie miała okazji być poza granicami Polski. Podobne zapisy w regulaminach ma zdecydowana większość alpejskich ośrodków, tylko metody egzekwujące ich przestrzeganie są zgoła inne.

W normalnych ośrodkach, albo inwestuje się w system automatycznego rozpoznawania narciarzy na bramkach (sam przez jakiś czas współpracowałem z firmą dostarczającą algorytmy do m.in. tego typu zastosowań), albo sadza przed monitorem pracownika, który ma za zadanie wykrywać tego typu anomalie. Publiczne wyświetlanie twarzy klientów i liczenie na donosy innych użytkowników ośrodka to żenada. Do tego biorąc pod uwagę, że GDPR uznaje wizerunek za daną osobową, tego typu praktyki mogą być nie do końca zgodne z obowiązującymi rozporządzeniami.

Tak na marginesie, to serio zastanawia mnie czemu ludzie jeszcze jeżdżą w polskich ośrodkach. Słabe stoki, tłok, wiecznie beznadziejne warunki, wcale nie tanie skipassy, tragiczna oferta gastronomiczna, a do tego podejście do klienta, jak do złodzieja. W dobie tanich lotów i coraz lepszych dróg w Alpy, moim zdaniem zupełnie szkoda czasu i pieniędzy na jazdę "u Janusza".

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, JC napisał:

Wiesz co, kompletnie nie rozumiem Twojego podejścia do tematu! Nie będę pisał, o publikacji wizerunku, tylko o tym co napisałeś i jak do sprawy podszedłeś.

Po przeczytaniu większości tekstu spodziewałem się podsumowania w stylu - zgłaszam sprawę do urzędu kontroli..., na policję, do sądu ... itd. Dla mnie byłoby to logiczne, czytając Twoje słowa. A tu słowa - omijajmy BSA, napiszmy emaila... ale NIE JA SHUGER, tylko WY! Bo ja tam nigdy nie byłem! 

To jest w stylu - jesteście kretynami, ale gdybym się mylił, to od razu przepraszam.

Nooo to teraz @JC pojechałeś... Wycieczki osobiste zamiast merytorycznej dyskusji? To naprawdę Ty? Nie włamał Ci się ktoś na konto? o.O
Bardzo niski poziom zaprezentowałeś tym postem... żal czytać... chociaż w ostatnich miesiącach już tego typu posty w Twoim wydaniu się pojawiały...niestety...

Ale jednak odnosząc się do tego co tutaj raczyłeś naskrobać...
To że zasugerowałem że najracjonalniej byłoby gdyby napisał to jakiś faktyczny regularny klient (który ma dodatkowy - poza ideowy - powód) nie oznacza że mam z tym jakiś problem żeby takiego maila wystosować osobiście. Jednak idealną osobą do wysłania takiego maila jest posiadacz Gopass`u gdyż on nie zakupił karnetu w BSA a tylko wizerunki takich osób w myśl regulaminu BSA mogą być rejestrowane i publikowane. To już podpada pod paragraf więc ma znacznie większą siłę rażenia.
Jak widać wiele osób ma podobne zdanie jak moje, a Ty zamiast wziąć udział w dyskusji zacząłeś "recenzjonować" co kto miał na myśli i co kto powinien zrobić... Działanie żywcem propagandowe. Najlepiej nie wymieniać argumentów a zdyskredytować. 9_9
Poziom 0.

Szczerze? Do jakich wniosków prowadzi Twój post?
Że bronisz BSA z powodów...finansowych!
Podzielisz się z nami jakie benefity uzyskałeś od BSA i SMR dotychczas? Karnety? Zniżki? Wynagrodzenia za artykuły sponsorowane? Inne?

Z lekką ręką zmieniłeś też tytuł tego tematu, chociaż kultura nakazywałaby jednak przynajmniej zapytać autora czy nie ma nic przeciwko.
Jeśli nie potrafiłeś przeformatować postów tak aby autor się nie zmienił to wystarczyło poprosić, na pewno ktoś by pomógł zrobić to poprawnie.

I na koniec... z niecierpliwością czekam na odpowiedź ze strony BSA na maila którego wysłał @Spiochu.
BSA doskonale wie że gra po bandzie o czym świadczy istnienie punktu w regulaminie.
Szacun dla Ciebie @Spiochu i wszystkich pozostałych za udział w dyskusji i nieobojętność. B|

A dla Ciebie @JC przypomnienie jednej zasady: Mowa jest srebrem a milczenie złotem.
Czasami warto trzymać język za zębami zwłaszcza gdy nie jest się bezstronnym.

  • Thanks 1
  • Downvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, shuger napisał:

Jednak idealną osobą do wysłania takiego maila jest posiadacz Gopass`u gdyż on nie zakupił karnetu w BSA a tylko wizerunki takich osób w myśl regulaminu BSA mogą być rejestrowane i publikowane.

A w regulaminie Gopasa nie ma zapisu, że mogą przetwarzać dane osobowe, celem weryfikacji sposobu korzystania

z karnetu, zarówno TMR jak i jego partnerzy biznesowi:)

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, arnoldd napisał:

A w regulaminie Gopasa nie ma zapisu, że mogą przetwarzać dane osobowe, celem weryfikacji sposobu korzystania

z karnetu, zarówno TMR jak i jego partnerzy biznesowi:)

Nie mam czasu czytać regulaminów, ale śmieszny ten temat się robi. Dopowiem tylko RODO...

Ale do BSA i tak pojadę, wezmę kominiarkę bo będę incognito😂

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, przemo_narciarz napisał:

Nie mam czasu czytać regulaminów, ale śmieszny ten temat się robi. Dopowiem tylko RODO...

Ale do BSA i tak pojadę, wezmę kominiarkę bo będę incognito😂

W punkt. RODO także tutaj ma swój udział i tylko na jego podstawie można zarządać usunięcia danych które zostały zgromadzone przez BSA.

Tutaj mówimy nie tylko o przetwarzaniu a o publikowaniu. A to znacznie cięższy kaliber i ew. zgoda na przetwarzanie wciąż nie oznacza zgody na publikowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...