kmarcin Napisano 31 Maj 2017 Zgłoszenie Share Napisano 31 Maj 2017 (edytowane) Aklim i nie pakuj się raczej w wąskie obręcze starego typu i opony 700x23. Wybieraj raczej obręcze o szerokości zewnętrznej nie mniejszej niż 23mm i oponach 700x25. Zapewniają one i lepsze toczenie i większe bezpieczeństwo, a przede wszystkim dają dużo więcej komfortu. Jeśli mogę polecić to w wersji ekonomicznej opony zwijane Continental UltraSport II, a w wersji wypasionej Continental GP4000s II. Są to naprawdę dobre opony, o dobrych właściwościach, bezawaryjne i wytrzymałe. Przejechałem i na tych i na tych w sumie ok. 6000km w tym po polnych drogach, żwirze, szutrze i nigdy nie złapałem kapcia. No i jeszcze jedno, niby nie ważne, a bardzo ważne, choćby dla własnego samopoczucia ROWER MUSI CI SIĘ PODOBAĆ Edytowane 31 Maj 2017 przez kmarcin 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 31 Maj 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 31 Maj 2017 21 minut temu, kmarcin napisał: No nie wiem, może przeoczyłem temat, może byłem przez jakiś czas nieobecny Szosówki i kolarstwo szosowe wciągnęło mnie 3 lata temu i to bardzo przypadkowo, ale za to bardzo mocno. Zakochałem się w tym, a że obecny rower sam składałem i robiłem upgrade, gdzie wszystkie podzespoły kupowałem oddzielnie, to trochę czasu poświęciłem na praktykę, testy, sprawy techniczne i teorię i wydaje mi się, że wiem już co nieco w tym temacie A moja szosówka wygląda obecnie tak ( w tym roku zmieniłem koła): kmarcin , dzięki za podzielenie się Twoimi doświadczeniami . Ja trochę ważę ( niestety) , czyli 94 kg , a rower ma służyć m.in. do robienia kondycji i zbijania wagi , a górek , podjazdów i zjazdów to u nas nie brakuje Już mam jakieś preferencje : - coś na Shimano 105 z przełożeniami bardziej "górskimi" - rama to niekoniecznie ( już ) carbon -widelec + sztyca karbon - geometria roweru to raczej wygoda niż ściganie Ps a kolarkę masz miodzio , ile kosztowało to cacko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 31 Maj 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 31 Maj 2017 8 minut temu, kmarcin napisał: ROWER MUSI CI SIĘ PODOBAĆ no przecież to jest najważniejsze no i wszyscy muszą się za mną oglądać na szosie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekM Napisano 31 Maj 2017 Zgłoszenie Share Napisano 31 Maj 2017 4 minuty temu, aklim napisał: no i wszyscy muszą się za mną oglądać na szosie No to Triban 540 też odpada, chociaż ma 105 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmarcin Napisano 31 Maj 2017 Zgłoszenie Share Napisano 31 Maj 2017 3 minuty temu, aklim napisał: no przecież to jest najważniejsze no i wszyscy muszą się za mną oglądać na szosie Tobie ma się podobać, a nie innym Inni i tak będą patrzeć 7 minut temu, aklim napisał: kmarcin , dzięki za podzielenie się Twoimi doświadczeniami . Ja trochę ważę ( niestety) , czyli 94 kg , a rower ma służyć m.in. do robienia kondycji i zbijania wagi , a górek , podjazdów i zjazdów to u nas nie brakuje Już mam jakieś preferencje : - coś na Shimano 105 z przełożeniami bardziej "górskimi" - rama to niekoniecznie ( już ) carbon -widelec + sztyca karbon - geometria roweru to raczej wygoda niż ściganie Ps a kolarkę masz miodzio , ile kosztowało to cacko ? Jeśli ważysz 94 kg to odpuść karbon, odpuść też koła karbonowe czy jakieś super lekkie, które są super, ale pod lekkich kolarzy. Nie pakuj się też w karbonowe części jak sztyce, mostki i kierownice. To są wylajtowane elementy tak, żeby zbić jak najbardziej wagę, a przy tym przeznaczone dla lżejszych jeźdźców. Przy Twojej wadze zwiększa się ryzyko strzelenia. Celuj też bardziej w kategorię endurance, grandfondo, czy różnie jeszcze nazywanej. Ma ona mniej agresywną geometrię niż ramy wyścigowe, jedziesz trochę bardziej wyprostowany niż na wyścigówce i jest po prostu wygodniej i prowadzenie jest spokojniejsze i mniej nerwowe. Zależy też jakie dystanse będziesz robił i dużo zależy od ustawienia roweru. Ja mam na przykład ramę typowo wyścigową i nie czuję żadnego bólu pleców, krzyża, lędźwi, ale z braku czasu robię przeważnie 30-70 km rundki. Choć po 100km też nie odczuwam bólu pleców. Wybieraj więc rozmiar ramy 56 lub 58 (patrz na rurę poziomą), a która to już zależy od konkretnej geometrii konkretnego modelu. Wybierz Alu z full karbonowym widłem. Do tego najlepiej grupę 105 5800, korbę 50x34 i kasetę 11x28. Jest ona niewiele droższa od nowej Tiagry, a dużo tańsza od Ultegry, która moim zdaniem nie da Ci nic oprócz uszczuplenia portfela Co do kół, to producenci przeważnie dają do rowerów w tej klasie cenowej proste, ciężkie i tanie koła systemowe lub niezależnych producentów, najczęściej Mavic Aksium. Możesz je sprzedać z nowego roweru nieużywane, dołożyć trochę i kupić lepsze i lżejsze koła w dobrej cenie, albo po prostu jeździć i za jakiś czas dopiero zamienić jeśli uznasz to za stosowne. A ten mój, z tymi kołami, które mam teraz, to kosztował chyba ok 7 tys. zł. Nie wiem dokładnie, bo nie liczyłem. Chciałem żeby po prostu podobał mi się i żeby mi się dobrze nim jeździło. Żona wkurza się na mnie, bo mówię, że to mój trzeci syn Scott 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekM Napisano 31 Maj 2017 Zgłoszenie Share Napisano 31 Maj 2017 5 minut temu, kmarcin napisał: Tobie ma się podobać, a nie innym Inni i tak będą patrzeć Też prawda - za kolarką zawsze człowiek się obejrzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cosworth240 Napisano 31 Maj 2017 Zgłoszenie Share Napisano 31 Maj 2017 11 minut temu, kmarcin napisał: Tobie ma się podobać, a nie innym Inni i tak będą patrzeć Jeśli ważysz 94 kg to odpuść karbon, odpuść też koła karbonowe czy jakieś super lekkie, które są super, ale pod lekkich kolarzy. Nie pakuj się też w karbonowe części jak sztyce, mostki i kierownice. To są wylajtowane elementy tak, żeby zbić jak najbardziej wagę, a przy tym przeznaczone dla lżejszych jeźdźców. Przy Twojej wadze zwiększa się ryzyko strzelenia. Celuj też bardziej w kategorię endurance, grandfondo, czy różnie jeszcze nazywanej. Ma ona mniej agresywną geometrię niż ramy wyścigowe, jedziesz trochę bardziej wyprostowany niż na wyścigówce i jest po prostu wygodniej i prowadzenie jest spokojniejsze i mniej nerwowe. Zależy też jakie dystanse będziesz robił i dużo zależy od ustawienia roweru. Ja mam na przykład ramę typowo wyścigową i nie czuję żadnego bólu pleców, krzyża, lędźwi, ale z braku czasu robię przeważnie 30-70 km rundki. Choć po 100km też nie odczuwam bólu pleców. Wybieraj więc rozmiar ramy 56 lub 58 (patrz na rurę poziomą), a która to już zależy od konkretnej geometrii konkretnego modelu. Wybierz Alu z full karbonowym widłem. Do tego najlepiej grupę 105 5800, korbę 50x34 i kasetę 11x28. Jest ona niewiele droższa od nowej Tiagry, a dużo tańsza od Ultegry, która moim zdaniem nie da Ci nic oprócz uszczuplenia portfela Co do kół, to producenci przeważnie dają do rowerów w tej klasie cenowej proste, ciężkie i tanie koła systemowe lub niezależnych producentów, najczęściej Mavic Aksium. Możesz je sprzedać z nowego roweru nieużywane, dołożyć trochę i kupić lepsze i lżejsze koła w dobrej cenie, albo po prostu jeździć i za jakiś czas dopiero zamienić jeśli uznasz to za stosowne. A ten mój, z tymi kołami, które mam teraz, to kosztował chyba ok 7 tys. zł. Nie wiem dokładnie, bo nie liczyłem. Chciałem żeby po prostu podobał mi się i żeby mi się dobrze nim jeździło. Żona wkurza się na mnie, bo mówię, że to mój trzeci syn Scott Hehe - biorąc pod uwagę to co napisał aklim i kmarcin mnie jak w pysk wychodzi Canyon Endurace AL 6.0 A tak na poważnie, to bardzo ładny ten Twój Scott. Chyba nawet czytałem co nieco jak powstawał na forum szosa.org, gdzie czasem zaglądam. Ja też złapałem bakcyla, włącznie z oglądaniem ostatnio Giro, a wcześniej klasyków w których liczył się Kwiatkowski, ale niestety narzekam na chroniczny brak czasu na jeżdżenie. Zwykle jestem w stanie się wyrwać w weekend na półtorej godzinki lub dwie, a szkoda bo wielką przyjemność mi to sprawia i chętnie jeździłbym więcej. Cóż taka karma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 1 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 1 Czerwiec 2017 (edytowane) 23 godziny temu, aklim napisał: rower ma służyć m.in. do robienia kondycji i zbijania wagi Kup tłuściocha! Nic tak Cię nie wyczerpię jak Fat Bike! Do tego zobaczysz, że na rowerze też można sobie samemu wytyczać ścieżki. Frajda niesamowita! I wcale nie musisz rezygnować z dłuższych eskapad - ja zrobiłem w ciągu jednego dnia 202 km, w tym godzina szaleństw na Pustyni Błędowskiej. Po za tym, nie ma nic przyjemniejszego jak opuścić cywilizację, udać się gdzieś gdzie nie ma ani jednego człeka i jechać gdzie oczy poniosą, bez żadnych ograniczeń. Fat Bike ma tez inne zalety. Chyba na żadnym innym rowerze nie da się tak bezpiecznie poruszać po górach. Nawet na stromych zjazdach możesz się tak po prostu zatrzymać. W miejscu, gdzie na anorektycznym rowerze bałbyś się wcisnąć hampel, nie mówiąc w ogóle o próbie zjazdu. Gruby może więcej! No i piach, błoto, śnieg, tory kolejowe bez przejazdu, gałęzie, gruzowiska skalne - wszystko to pokonasz bez zająknięcia. Edytowane 1 Czerwiec 2017 przez johnny_narciarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 9 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Czerwiec 2017 Andrzej, tu masz fajną "kolarkę": 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 13 Czerwiec 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 13 Czerwiec 2017 no i kupiłem pierwszą szosę , posłuchałem kolegów , coś tam poczytałem , poprzeglądałem różne aukcje , ogłoszenia i trafiłem na coś takiego : Focus Culebro SL 2.0 z 2015 . Rama Alu , widelec carbon , osprzęt mieszany Shimano 105 (napęd , manetki ) i Concept ( koła , piasty , hamulce , wspornik , siodełko , mostek kierownica ) Mało jeżdżona używka za 2300,00 zł . Na początek mojej przygody z szosą myślę , że wystarczy . Pierwsza przejażdżka i już poczułem ten wiatr we włosach . 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 13 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 13 Czerwiec 2017 Piękna maszyna i gratulacje zakupu! Dobra cena, dobry osprzęt i na pewno posłuży! A tak po za tym ładna szosa! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekM Napisano 14 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 14 Czerwiec 2017 Nie znam tych Focusów, ale one mają chyba geometrię bardziej race, niż endurance. Na bike radar jest jakaś wzmianka (inna spec.) http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-focus-culebro-sl-2-0-13-46866/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dkrzysiek Napisano 14 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 14 Czerwiec 2017 Udanego sezonu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 14 Czerwiec 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 14 Czerwiec 2017 1 godzinę temu, WojtekM napisał: Nie znam tych Focusów, ale one mają chyba geometrię bardziej race, niż endurance. a tak w skrócie , to o co kaman ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cosworth240 Napisano 14 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 14 Czerwiec 2017 11 godzin temu, aklim napisał: no i kupiłem pierwszą szosę , <ciach> Pierwsza przejażdżka i już poczułem ten wiatr we włosach . Pięknie - gratulacje. Teraz tylko kręcić... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekM Napisano 14 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 14 Czerwiec 2017 27 minut temu, aklim napisał: a tak w skrócie , to o co kaman ? Tak ogólnie to rowery szosowe mają ramy w dwóch kategoriach: race i endurance. Przy ramie race pozycja rowerzysty jest bardziej sportowa, pochylona, aerodynamiczna. Przy ramie endurance pozycja jest bardziej wyprostowana, komfortowa, przyjaźniejsza dla przeciętnego amatora, który w weekend chce sobie pojeździć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 14 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 14 Czerwiec 2017 6 godzin temu, WojtekM napisał: Tak ogólnie to rowery szosowe mają ramy w dwóch kategoriach: race i endurance. Przy ramie race pozycja rowerzysty jest bardziej sportowa, pochylona, aerodynamiczna. Przy ramie endurance pozycja jest bardziej wyprostowana, komfortowa, przyjaźniejsza dla przeciętnego amatora, który w weekend chce sobie pojeździć. No ale Andrzej (aklim) to typowy rayder,więc wszystko gra Gratulacje Jędrek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafek Napisano 14 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 14 Czerwiec 2017 No i git, fajna bryka To teraz czas na zapoznanie się z zasadami: http://www.velominati.com/the-rules/ http://www.trzymajkolo.pl/2013/01/na-stronie-velominati-rules-mozna.html (to samo co powyżej, tylko przetłumaczone) ze szczególnym uwzględnieniem zasady nr 5 (filmik w wersji EN dobrze ją ilustruje ;)) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekM Napisano 14 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 14 Czerwiec 2017 3 godziny temu, marcinn napisał: No ale Andrzej (aklim) to typowy rayder,więc wszystko gra Gratulacje Jędrek Będzie dobrze. @aklim pedały masz? czy musisz kupić? W jakie buty idziesz? Całkiem twarde? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmarcin Napisano 15 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 15 Czerwiec 2017 No i super !!! Gratulacje, fajny sprzęt upolowałeś za bardzo dobrą kasę i mam nadzieję, że wciągnie Cię konkretnie A że rama o geometrii race... będziesz tylko szybszy, lepiej ciął powietrze zwłaszcza pod wiatr, a że będzie ciut mniej wygodnie? Jak dobrze jest wszystko dobrane i ustawione to nie będzie żadnego problemu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 18 Czerwiec 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 18 Czerwiec 2017 Dnia 14.06.2017 o 21:39, WojtekM napisał: Będzie dobrze. @aklim pedały masz? czy musisz kupić? W jakie buty idziesz? Całkiem twarde? dokupiłem pedały SPD SL PD-R540 + buty SPD SHIMANO SH-RP300 SZOSA , oraz zainwestowałem w obcisły strój i teraz zgodnie z zasadą nr 5 Dnia 14.06.2017 o 19:36, fafek napisał: http://www.trzymajkolo.pl/2013/01/na-stronie-velominati-rules-mozna.html (to samo co powyżej, tylko przetłumaczone) ze szczególnym uwzględnieniem zasady nr 5 (filmik w wersji EN dobrze ją ilustruje ;)) nie wymiękam , tylko zapier......am Ps dzisiaj pękło 60 km , w tym podjazd pod Przełęcz Kocierską ( 718 m n.p.m. ) 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekM Napisano 20 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 20 Czerwiec 2017 @aklim Ładnie - za rok pojedziesz w Alpy, albo Pireneje nie na narty, tylko na szosę . 1 lipca zaczyna się TdF - możesz oglądać transmisje, żeby ewentualne trasy "obczaić" W weekend przymierzałem się w sklepie do Specialized Allez E5 Sagan World Champion Edition. Te malowanie!!! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 21 Czerwiec 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 21 Czerwiec 2017 15 godzin temu, WojtekM napisał: @aklim Ładnie - za rok pojedziesz w Alpy, albo Pireneje nie na narty, tylko na szosę . 1 lipca zaczyna się TdF - możesz oglądać transmisje, żeby ewentualne trasy "obczaić" Akurat w połowie lipca będę na południu Francji i będę chciał zahaczyć o któryś z górskich etapów TdF .Pokibicuję Majce no i może pogadam z którymś z dyrektorów sportowych w mojej sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 21 Czerwiec 2017 Zgłoszenie Share Napisano 21 Czerwiec 2017 1 godzinę temu, aklim napisał: Akurat w połowie lipca będę na południu Francji i będę chciał zahaczyć o któryś z górskich etapów TdF .Pokibicuję Majce no i może pogadam z którymś z dyrektorów sportowych w mojej sprawie Cześć Co tam będziesz gadał. Po prostu wbij się w peleton i pokaż leszczom tyły na jakiejś porządnej górze. Dyrektorzy sami przyjdą do Ciebie. Pozdro serdeczne 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 23 Czerwiec 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 23 Czerwiec 2017 Dnia 21.06.2017 o 14:21, Mitek napisał: Co tam będziesz gadał. Po prostu wbij się w peleton i pokaż leszczom tyły na jakiejś porządnej górze. Dyrektorzy sami przyjdą do Ciebie. Jak się poznają na moim talencie i zaczną walić do mnie drzwiami i oknami , to będę musiał zaznaczyć w kontrakcie , że rower jest tylko uzupełnieniem treningu narciarskiego , a nie na odwrót 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.