Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Wybór nart skiturowych


Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, AndRand napisał:

Czym się ta stabilność objawia?

Bo szczególnie starsze Dynafity miały małą elastyczność boczną więc w odczuciu powinny być sztywniejsze. Do momentu zbyt wczesnego wypięcia.

 

Wydaje mi się że chodzi tutaj o subiektywne odczucia lepszej jazdy. A fizycznie nie wiadomo do końca z czego to wynika, jeśli chodzi o budowę wiązania.

Jeżdżę na ATK Raider od wielu lat i miałem tylko raz niespodziewane wypięcie, zaraz na początku. Podwyższyłem wtedy siłę o pół stopnia albo o 1 .

Na stromych zjazdach nie zaciągam przodów, robię obskoki, warunki twarde i miękkie. Zawsze wiązanie zachowuje się prawidłowo, nie licząc tego pierwszego razu.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, MarioJ napisał:

 

Wydaje mi się że chodzi tutaj o subiektywne odczucia lepszej jazdy. A fizycznie nie wiadomo do końca z czego to wynika, jeśli chodzi o budowę wiązania.

Jeżdżę na ATK Raider od wielu lat i miałem tylko raz niespodziewane wypięcie, zaraz na początku. Podwyższyłem wtedy siłę o pół stopnia albo o 1 .

Na stromych zjazdach nie zaciągam przodów, robię obskoki, warunki twarde i miękkie. Zawsze wiązanie zachowuje się prawidłowo, nie licząc tego pierwszego razu.

 

Kiedyś wyciąłem sobie klatkę ze zjazdu Schirmera, gdzie ma but wychylony chyba 15°. Wiązanie - G3 Ion.

Sam teraz jeżdżę w Xenicach i na twardej trasie mogę w zasadzie robić to co w zjazdowych wiązaniach: muldy, hopki, wszystko wchodzi.

Z tym, że moim zdaniem to powinno dawać odczucie mniejszej sztywności wiązania skoro jest na tyle elastyczne. No chyba, że @surfing to miał na myśli - że przy przejeździe po np. nierównym zmrożonym śniegu nic się nie dzieje, tzn. wiązanie wszystko przyjmuje.

Edytowane przez AndRand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AndRand napisał:

Z tym, że moim zdaniem to powinno dawać odczucie mniejszej sztywności wiązania skoro jest na tyle elastyczne. No chyba, że @surfing to miał na myśli - że przy przejeździe po np. nierównym zmrożonym śniegu nic się nie dzieje, tzn. wiązanie wszystko przyjmuje.

 

Pomyśl nad wiązaniami zjazdowymi, one mają jeszcze większą elastyczność. A działają dobrze na twardych trasach do przy jeździe sportowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, AndRand napisał:

No chyba, że @surfing to miał na myśli - że przy przejeździe po np. nierównym zmrożonym śniegu nic się nie dzieje, tzn. wiązanie wszystko przyjmuje.

Dokładnie, niestety moje stare Dynafity dwa razy zrobiły mi niespodziankę, w Crestach podczas zjazdu czuję się tak pewnie jak Diamir Freeride Pro, teraz doczytałem że pewnie chodzi o  Cam Release System® to system ATK zwalniania pinów w piętce, opisywany przez ATK jako najbardziej wartościowy ze wszystkich ich patentów. Z jednej strony to ułatwia wpinanie pięty (bez konieczności mocnego "trzaskania" butem), z drugiej zaś płynnie zwalnia wiązanie podczas pionowego pociągnięcia w trakcie upadku. Wewnątrz piętki wiązań ATK Crest  skrywa się krzywka która, dzięki sprężynie, utrzymuje w wyjściowej pozycji piny. Kiedy wypnie się przednią część wiązania, albo też wydarzy upadek, krzywka niejako wypycha piny i zwalnia but ze swych "objęć". Moment wypięcia zależny jest oczywiście od ustawionej siły, którą w tym modelu można regulować w zakresie 3-8. Zalety tego rozwiązania, to stabilne zachowanie podczas zjazdu, ekstremalnie precyzyjny moment wypinania, gładkie wpinanie buta, niewielkie wymiary i zadziwiająco niska waga. Elastic Response System® pozwala redukować naturalne skracanie dystansu między przodem wiązania a piętką, na skutek wyginającej się narty (podczas jazdy, dynamiczniejszego skoku czy skrętu).

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Wujot napisał:

Wiązania Dynafit to gdzieś przy Silvrettach??? :) :) :)

23 godziny temu, Wujot napisał:

A co to jest Dynafit TLT ? :) :) :)

11 godzin temu, sstar napisał:

Wujot pytał o tlt nie o Dynafit

Wiesiek nie pyta bo wie, jest ekspertem w sprawach sprzętu skiturowego.  Moje Dynafity z przed 20 lat  to pierwsze TLT Dynafita, zawsze jeździłem na Dynafitach, nawet jak straciłem element wiązania to Dynafit przysłał mi go bezpłatnie z Austrii, dlatego mam sentyment i będę bronił tej marki, a konkurencja ATM zapewne dobrze wpłynęła na nowe konstrukcje Dynafita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, surfing napisał:

Wiesiek nie pyta bo wie, jest ekspertem w sprawach sprzętu skiturowego.  Moje Dynafity z przed 20 lat  to pierwsze TLT Dynafita, zawsze jeździłem na Dynafitach, nawet jak straciłem element wiązania to Dynafit przysłał mi go bezpłatnie z Austrii, dlatego mam sentyment i będę bronił tej marki, a konkurencja ATM zapewne dobrze wpłynęła na nowe konstrukcje Dynafita.

Nazywały się tlt? Może coś zapomniałeś doczytać lub dodać? Może link wyjaśni sprawę. Nawet buty maja numery po tlt https://www.sport-conrad.com/blog/en/dynafit-tlt-and-its-history/ choć tu nie wykluczam, ze kiedyś nie miały. Nie prościej byłoby przyznać, ze zapomniałeś coś dodać po tlt np vertical czy     beast, superlite czy speed turn itd itp, o to Wujotowi przecież chodziło gdy pytał jakie te wiązania tlt https://www.dynafit.com/history

ps atk nie atm, to nie bankomat

Edytowane przez sstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, surfing napisał:

Dokładnie, niestety moje stare Dynafity dwa razy zrobiły mi niespodziankę, w Crestach podczas zjazdu czuję się tak pewnie jak Diamir Freeride Pro, teraz doczytałem że pewnie chodzi o  Cam Release System® to system ATK zwalniania pinów w piętce, opisywany przez ATK jako najbardziej wartościowy ze wszystkich ich patentów. Z jednej strony to ułatwia wpinanie pięty (bez konieczności mocnego "trzaskania" butem), z drugiej zaś płynnie zwalnia wiązanie podczas pionowego pociągnięcia w trakcie upadku. Wewnątrz piętki wiązań ATK Crest  skrywa się krzywka która, dzięki sprężynie, utrzymuje w wyjściowej pozycji piny. Kiedy wypnie się przednią część wiązania, albo też wydarzy upadek, krzywka niejako wypycha piny i zwalnia but ze swych "objęć". Moment wypięcia zależny jest oczywiście od ustawionej siły, którą w tym modelu można regulować w zakresie 3-8. Zalety tego rozwiązania, to stabilne zachowanie podczas zjazdu, ekstremalnie precyzyjny moment wypinania, gładkie wpinanie buta, niewielkie wymiary i zadziwiająco niska waga. Elastic Response System® pozwala redukować naturalne skracanie dystansu między przodem wiązania a piętką, na skutek wyginającej się narty (podczas jazdy, dynamiczniejszego skoku czy skrętu).

Napisz o tych niespodziankach coś więcej?

ps moich pierwszych i ostatnich nie pamietam, pewno speed turn, lekkie takie, bo jak wstawiłem na tym forum to rada starców mi wycięła post wiec nie mam nawet gdzie sprawdzić, a wiadomo, ze po podsumowaniu sezonu narty trafiły do piwnicy…

ED7E6852-0E53-45F7-8AB1-BBFB66F2CC79.jpeg

IMG_5506.jpg

Edytowane przez sstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, surfing napisał:

Dokładnie, niestety moje stare Dynafity dwa razy zrobiły mi niespodziankę, w Crestach podczas zjazdu czuję się tak pewnie jak Diamir Freeride Pro, teraz doczytałem że pewnie chodzi o  Cam Release System® to system ATK zwalniania pinów w piętce, opisywany przez ATK jako najbardziej wartościowy ze wszystkich ich patentów. Z jednej strony to ułatwia wpinanie pięty (bez konieczności mocnego "trzaskania" butem), z drugiej zaś płynnie zwalnia wiązanie podczas pionowego pociągnięcia w trakcie upadku. Wewnątrz piętki wiązań ATK Crest  skrywa się krzywka która, dzięki sprężynie, utrzymuje w wyjściowej pozycji piny. Kiedy wypnie się przednią część wiązania, albo też wydarzy upadek, krzywka niejako wypycha piny i zwalnia but ze swych "objęć". Moment wypięcia zależny jest oczywiście od ustawionej siły, którą w tym modelu można regulować w zakresie 3-8. Zalety tego rozwiązania, to stabilne zachowanie podczas zjazdu, ekstremalnie precyzyjny moment wypinania, gładkie wpinanie buta, niewielkie wymiary i zadziwiająco niska waga. Elastic Response System® pozwala redukować naturalne skracanie dystansu między przodem wiązania a piętką, na skutek wyginającej się narty (podczas jazdy, dynamiczniejszego skoku czy skrętu).

8D872868-1B40-45F2-B101-BFA9F62ABDA5.jpeg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sstar napisał:

Nazywały się tlt? Może coś zapomniałeś doczytać lub dodać? Może link wyjaśni sprawę. Nawet buty maja numery po tlt https://www.sport-conrad.com/blog/en/dynafit-tlt-and-its-history/ choć tu nie wykluczam, ze kiedyś nie miały. Nie prościej byłoby przyznać, ze zapomniałeś coś dodać po tlt np vertical czy     beast, superlite czy speed turn itd itp, o to Wujotowi przecież chodziło gdy pytał jakie te wiązania tlt https://www.dynafit.com/history

ps atk nie atm, to nie bankomat

Wydaje mi się, ze pierwsze wiązania pinowe Dynafita to były Low Tech . Zresztą długo używało się tego określenia (na podobnej zasadzie jak "adidasy"). Określenie TLT Vertical było z 2006. To były moje drugie wiązania. Pierwsze to były Dynafit TLT Speed. Tu nie jestem pewien czy miały określenie TLT.

Dynafit ostro przespał moment gdy tracili ochronę patentową. Konkurencja (ATK, Marker, Fritschi, G3) pokazała stado ciekawych konstrukcji często lepszych od pierwowzoru. A Dynafit jakieś kompletne porażki typu beast albo nowe radicale. Dlatego teraz niezbyt cenię wiązania Dynafita bo nawet te ich lżejsze wydają się gorsze od konkurencji. Wymiata tu ATK bo  dobrze opanowali odkuwanie stopów lekkich co bardzo widać na wadze.

 

 

Edytowane przez Wujot
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wujot napisał:

Dynafit ostro przespał moment gdy tracili ochronę patentową. Konkurencja (ATK, Marker, Fritschi, G3) pokazała stado ciekawych konstrukcji często lepszych od pierwowzoru. A Dynafit jakieś kompletne porażki typu beast albo nowe radicale. Dlatego teraz niezbyt cenię wiązania Dynafita bo nawet te ich lżejsze wydają się gorsze od konkurencji. 

Beasty rzeczywiście były pomyłką bo postanowili zrobić wiązania pinowe dorównujące alpejskim. Wyszło jakieś pancerne urządzenie ważące 800g, które wymagało wzmocnienia tylnich insertów w bucie.

Natomiast Radicale wyszły bardzo OK - są dla osób o zwiększonych wymaganiach bezpieczeństwa. Problem przodów ze stałym 3DIN (wypięcie boczne i tak jest z  piętki) został rozwiązany obrotowym przodem, który zapewnia elastyczność boczną.

Moim zdaniem - to właśnie przody a nie piętki odpowiadają głównie za nieprawidłową elastyczność boczną.

@surfing Elastic Response System®  jest drugorzędny, mam go też w Xenicach Fritschi (piętka jest na styk z butem i się cofa przy ugięciu narty). Klasyczne piny wchodzą głębiej przy ugięciu przez co w tym momencie chwilowo DIN wzrasta. W momencie lądowania po skoku czy obskoku to mało przeszkadza, gorzej w szczycie skrętu. Widocznie w Dynaficie uznali, że to chwilowe - jak narta o coś zawadzi to i tak zaraz się prostuje i wraca prawidłowy DIN.

Edytowane przez AndRand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Wujot napisał:

Wydaje mi się, ze pierwsze wiązania pinowe Dynafita to były Low Tech . Zresztą długo używało się tego określenia (na podobnej zasadzie jak "adidasy"). Określenie TLT Vertical było z 2006. To były moje drugie wiązania. Pierwsze to były Dynafit TLT Speed. Tu nie jestem pewien czy miały określenie TLT.

TLT Speed to był bezpośredni następnik Low Tech.

TLT Vertical z 2006 to był drugi model Dynafita.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AndRand napisał:

Elastic Response System®  jest drugorzędny, mam go też w Xenicach Fritschi (piętka jest na styk z butem i się cofa przy ugięciu narty). Klasyczne piny wchodzą głębiej przy ugięciu przez co w tym momencie chwilowo DIN wzrasta.

Dość się mylisz.

Lepsze działanie ATK niż Dynafita wynika z dwóch rzeczy: ERS oraz lepsze przody.

Co w tych przodach jest lepszego to trudno powiedzieć. Może inna jakość sprężyn. Natomiast one niewątpliwie lepiej działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było aż tak super, już chyba pisałem kiedyś.

Moje ATK  Haute Route  kiedy podchodzę po nie aż takim stromym, wtedy pięta ustawiona na płasko to co jakiś czas na jednej z nart samo wskakuje ''wyższe'' położenie piętki. Bywa wkurzające bo trzeba się zatrzymać i kijkiem to przestawić.

Co do zjazdu to na razie nie miałem przygód ,tyle że moje trasy lightowe. Mimo niskiej wagi wiązania sprawiają wrażenie solidnych -nie plastikowych.

Edytowane przez agnel2748
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MarioJ napisał:

Dość się mylisz.

Lepsze działanie ATK niż Dynafita wynika z dwóch rzeczy: ERS oraz lepsze przody.

Co w tych przodach jest lepszego to trudno powiedzieć. Może inna jakość sprężyn. Natomiast one niewątpliwie lepiej działają.

W kwestii ERS to wierzysz w czary. Ma zastosowanie tylko przy dużym ugięciu narty. Ugięcie przesuwa bolce o ok. 2-3 mm - Dynafit daje serwisowy przyrząd do jego uwzględnienia.

G3 podaje, że zastosowali inne kąty na szczękach (szersze pomiędzy pinami a ramionami) i to podobno najbardziej wpływa na zachowanie wiązania. Dla mnie to zaskakujące bo wiązanie wygląda na bardziej podatne na ruch pionowy, na który ni powinno być podatne wcale (od lewej: G3, Dynafit, ATK). W ATK nie widać nic szczególnego poza tym, ze sprężyn mniej. Sprężyna to dość proste urządzenie - można zastosować jej inną charakterystykę.

image.thumb.png.5850897849cd6941fb8c819874db75c5.png

W Xenicach jest w ogóle inna konstrukcja - ramiona się nie obracają tylko przesuwają na boki. Nie ma żadnego ruchu w pionie. 

Fritschi Xenic 10 Bindings

Nadal będę twierdził, że najistotniejsze jest działanie przodów bo to one decydują, w którym momencie but wypada z wiązania. Łatwo to zaobserwować na twardym, mocno nachylonym stoku gdy często przednie wiązanie zaczyna się otwierać. A nie powinno bo wtedy siły działają w pionie.

Edytowane przez AndRand
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2022 o 08:24, surfing napisał:

Nie mam jeszcze pełnego przekroju doświadczeń bo dla mnie sezon do d...y (kontuzje) ale:
- szukałem metalowego w 100% z gwarancją > 5 lat (wiem, że i tak będę zmieniał ;) a może już nie :) ? )
- musiało mieć z tyłu szerzej i solidniej na śruby (przykre doświadczenia ze speed-ami jak walnąłem bokiem w kamień)
- musiało mieć ustawienie na 0 bo ja lubię krzoki (tj. turystykę i długie jednostajne nachylone podejścia)
- tył musiał być z gatunku "jest za co złapać" tak żeby w przyklęku szybko dało się złapać i obrócić 
- koniecznym warunkiem była możliwość ustawienia tyłu typu "wyścig" z kołkami do przodu i klapką/zapadką do odblokowania kijem (szybka przepinka do zjazdu po stromym podejściu takie skimo dla seniorów ;) )
- 4 pozycje do podchodzenia żeby już nie było na co zwalić jak są problemy :)
- cena musiała być < 1300 
- płyta do regulacji (bo dwa buty) i waga < 200
Wszystko to mają moje superlity 150 w zestawie z Blacklight 80 165.
Jak na te +/- 30 dni śniegu jestem zadowolony. Nie napiszę gdzie było "naj stromiej i najtwardziej"  bo nie piszemy o tym publicznie ;). Ale tam też się sprawdziły.
Rozważałem 8 Trofeo ale mój obecny set wygrał zdecydowanie ceną. 

ps. żeby przyszłe wybory ułatwić wstawiam tabelkę z kanadyjskiego skimo.

Riser heights, deltas, and what it means to you.

As incurable numbers people, we dug in and made a table to help you compare riser heights across alpine touring bindings. Below, in the first column, you’ll first see the riser heights above the surface of the ski, in millimeters. In the second column, you’ll see the approximate riser deltas—which is the distance of the riser above the toe pins. This is a key number to determine how much help you’ll be getting with every step.

Note, the first number in each column is a “flat” mode, if there is one. The lowest numbers come in handy on long, flat approaches. Negatives are best for downhill skinning.

Binding Riser Heights Deltas
ATK SL World Cup 0, 35 -9, +26
ATK Trofeo 0, 37.5, 42.5 -9, +28.5, +33.5
ATK Kuluar 16, 47.5, 60 +7, +38.5, +51
ATK Crest 16, 47, 60 +7, +38, +51
ATK [Free]Raider 18, 49, 56, 63.5, 71 +7.5, +38.5, +45.5, +53, +60.5
Atomic Backland Tour 9.5, 53.5, 72.5 0, +44, +63
Atomic Backland & Brake 25.5, 53.5, 72.5 +16, +44, +63
BD Helio 110 0, 35 -9, +26
BD Helio 145 0, 37.5, 42.5 -9, +28.5, +33.5
BD Helio 180 5.5, 43, 48 -3.5, +34, +39
BD Helio 200 LT 0, 36.5, 50 -9, +27.5, +41
BD Helio 200 5.5, 42, 55 -3.5, +33, +46
Dynafit Low Tech Race 34 +26.5
Dynafit LTR 2.0 35 +27.5
Dynafit LTR 105 35 +26
Dynafit Radical ST/FT 25.5, 59.5, 84 +11, +45, +69.5
Dynafit Radical 2.0 28, 61, 86.5 +11, +44, +69.5
Dynafit Speed/SpeedFit 13, 31, 45, 58 +3, +21, +35, +48
Dynafit Speed Turn 1&2 12, 55, 88 +4, +47, +80
Dynafit Speed Radical 12, 54, 77.5 +4, +46, +69.5
Dynafit Superlite 150 0, 30, 40.5, 51 -9, +21, +31.5, +42
Dynafit Superlite 2.0 / 175 0, 35, 50 -7.5, +27.5, +42.5
Dynafit TLT Expedition 37 +29
Fritschi Tecton 29, 66.5, 89.5 +8.5, +46, +69
Fritschi Xenic 20, 64 +8.5, +52.5
G3 Zed 9 / 12 24, 56, 72 +6, +38, +54
G3 ION LT 23, 60.5, 85.5 +4, +41, +66
G3 ION 10/12 27.5, 62, 87 +8, +42.5, +67.5
Grizzly GR98/Olympic 0, 31.5 -6.5, +25
Hagan Ultra / ZR 0, 35 -9, +26
Hagan Pure 16, 47, 60 +7, +38, +51
Hagan Ride 9, 42, 55.5 -1.5, +31.5, +45
Hagan Boost 18, 49, 56, 63.5, 71 +5, +36, +43, +50.5, +58
Hagan Core 8.5, 47, 52, 60, 70 -2.5, +36, +41, +49, +59
Hagan Core Pro 18, 49, 56, 63.5, 71 +7.5, +38.5, +45.5, +53, +60.5
Kreuzspitze SCTT 0, 34 -7.5, +27
Kreuzspitze RS 0, 34 -8, +26.5
Kreuzspitze GT 0, 35 -8, +27
Kreuzspitze GT 2.0 0, 35.5, 51.5 -8.5, +27, +43
Kreuzspitze EL 12, 40.5, 59.5 +4, +32.5, +51.5
Marker Alpinist 12, 47.5, 55.5 -1, +34.5, +42.5
Plum Race 99 0, 32 -9.5, +22.5
Plum Race 120 0, 35 -9, +26
Plum Race 150 0, 38 -9.5, +28.5
Plum Race 170 6.5, 41.5 -3, +32
Plum Oazo 6.5, 41, 54 -3, +31.5, +44.5
Plum WEPA 6.5, 53 -3.5, +43
Plum Pika 16, 50.5 +6.5, +41
Plum Caribou / Summit 12 22, 58, 81.5 +3, +39, +62.5
Plum Guide 8.5, 57.5, 82 0, +49, +73.5
Plum Summit Stopper 29, 60, 84 +10, +41, +65
Plum Yak 22.5, 58, 82 +4.5, +40, +64
Plum Yak w/ Brakes 24.5, 58, 82 +6.5, +40, +64
Salomon MTN 9.5, 53.5, 72.5 0, +44, +63
Salomon MTN & Brake 25.5, 53.5, 72.5 +16, +44, +63
Ski Trab Gara Titan 0, 35 -10, +25
Ski Trab Titan Vario 0, 39 -10, +29
Ski Trab Titan Adjustable 8.5, 47.5 -5.5, +33
Ski Trab Titan Vario.2 8.5, 51, 59 -5.5, +36.5, +44.5
Ski Trab TR-2 42, 65 +27, +50



Pozdrawiam
mirekn   
    

  • Like 1
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AndRand napisał:

W kwestii ERS to wierzysz w czary. Ma zastosowanie tylko przy dużym ugięciu narty. Ugięcie przesuwa bolce o ok. 2-3 mm - Dynafit daje serwisowy przyrząd do jego uwzględnienia.

G3 podaje, że zastosowali inne kąty na szczękach (szersze pomiędzy pinami a ramionami) i to podobno najbardziej wpływa na zachowanie wiązania. Dla mnie to zaskakujące bo wiązanie wygląda na bardziej podatne na ruch pionowy, na który ni powinno być podatne wcale (od lewej: G3, Dynafit, ATK). W ATK nie widać nic szczególnego poza tym, ze sprężyn mniej. Sprężyna to dość proste urządzenie - można zastosować jej inną charakterystykę.

image.thumb.png.5850897849cd6941fb8c819874db75c5.png

W Xenicach jest w ogóle inna konstrukcja - ramiona się nie obracają tylko przesuwają na boki. Nie ma żadnego ruchu w pionie. 

 

Nadal będę twierdził, że najistotniejsze jest działanie przodów bo to one decydują, w którym momencie but wypada z wiązania. Łatwo to zaobserwować na twardym, mocno nachylonym stoku gdy często przednie wiązanie zaczyna się otwierać. A nie powinno bo wtedy siły działają w pionie.

 

Nie znam nikogo kto by fizycznie opisał w pełni wiarygodnie dlaczego jedno wiązanie PIN działa lepiej a drugie gorzej, choć ich budowa jest zbliżona. Ja się opieram na własnym dość szerokim już doświadczeniu, oraz na opiniach innych ludzi którzy jeżdżą spore linie. Samo porównywanie cech jest podstawą do tego aby się danym wiązaniem zainteresować, ale to nie znaczy jeszcze że model w pełni dobrze działa i jest niezawodny.

Co z tego że Xenici mają fajną budowę, jak się łatwo psują. Na grupie offpiste jest taki kolega MD który miał to wiązanie próbnie, i je sprzedał. Po usterce dostał nową część i sprzedał wiązanie, napisał że im nie ufa. Dla mnie to jest dużo ważniejsza ocena, niż to że tam są elastyczne piny.

G3 Ion można polecać, to są wiązania sprawdzone w Tatrach wysokich.

 

A to jest moje wiązanie z czterem sprężynami z przodu, które działa wybornie, ATK Raider 2.0. Też sprawdzone w Tatrach wysokich, i w Alpach.

IMG_0952.jpg.02e96f90e9834eef5d88d05796be4f7b.jpg

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2022 o 22:05, MarioJ napisał:

 

Nie znam nikogo kto by fizycznie opisał w pełni wiarygodnie dlaczego jedno wiązanie PIN działa lepiej a drugie gorzej, choć ich budowa jest zbliżona. Ja się opieram na własnym dość szerokim już doświadczeniu, oraz na opiniach innych ludzi którzy jeżdżą spore linie. Samo porównywanie cech jest podstawą do tego aby się danym wiązaniem zainteresować, ale to nie znaczy jeszcze że model w pełni dobrze działa i jest niezawodny.

Co z tego że Xenici mają fajną budowę, jak się łatwo psują. Na grupie offpiste jest taki kolega MD który miał to wiązanie próbnie, i je sprzedał. Po usterce dostał nową część i sprzedał wiązanie, napisał że im nie ufa. Dla mnie to jest dużo ważniejsza ocena, niż to że tam są elastyczne piny.

G3 Ion można polecać, to są wiązania sprawdzone w Tatrach wysokich.

 

A to jest moje wiązanie z czterem sprężynami z przodu, które działa wybornie, ATK Raider 2.0. Też sprawdzone w Tatrach wysokich, i w Alpach.

IMG_0952.jpg.02e96f90e9834eef5d88d05796be4f7b.jpg

 

Właśnie dlatego ci nie ufam bo jesteś typowym fanboyem - nie możesz wskazać dlaczego polecasz ATK poza tym, że je masz.

Ja do Xeniców nie mam zastrzeżeń mimo, że też je wymieniałem. Pin się wysuwał. Było to tyle dziwne, że trzeba było naprawdę przyłożyć młotkiem by wrócił na miejsce. Wbiłem go na siłę, jeszcze zalany kropelką więc pewnie siedzi porządnie, ale ponieważ dostałem przód na wymianę to założyłem nowy.

Jak ktoś nie ufa to sprawdza - po kilku godzinach dynamicznej jazdy na muldach i hopkach nie mam zastrzeżeń.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AndRand napisał:

Właśnie dlatego ci nie ufam bo jesteś typowym fanboyem - nie możesz wskazać dlaczego polecasz ATK poza tym, że je masz.

Żałosny jesteś.

Nie umiesz dyskutować merytorycznie. Musiałeś polecieć po bandzie.

Zszedłes do poziomu najgorszych matołków na tym forum. 

Słabizna.

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2022 o 08:29, sstar napisał:

Nazywały się tlt? Może coś zapomniałeś doczytać lub dodać? Może link wyjaśni sprawę. Nawet buty maja numery po tlt https://www.sport-conrad.com/blog/en/dynafit-tlt-and-its-history/ choć tu nie wykluczam, ze kiedyś nie miały. Nie prościej byłoby przyznać, ze zapomniałeś coś dodać po tlt np vertical czy     beast, superlite czy speed turn itd itp, o to Wujotowi przecież chodziło gdy pytał jakie te wiązania tlt https://www.dynafit.com/history

Zaintrygowałeś mnie i trochę poszperałem. Miałem jedne z pierwszych w Polsce wiązań pinowych Dynafit Tour Lite Tech

1978816837_dynafittourtech.webp.ec1101af2c4634d9ab35bb30e1996391.webp

Do teraz bylem pewien że nie miały żadnego numeru, ale doszukałem się że to podobno 4. . https://backcountrymagazine.com/stories/basecamp-four-centuries-safety-gear/

do tego buty Dynafit TLT 4

image.png

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, surfing napisał:

Zaintrygowałeś mnie i trochę poszperałem. Miałem jedne z pierwszych w Polsce wiązań pinowych Dynafit Tour Lite Tech

1978816837_dynafittourtech.webp.ec1101af2c4634d9ab35bb30e1996391.webp

Do teraz bylem pewien że nie miały żadnego numeru, ale doszukałem się że to podobno 4. . https://backcountrymagazine.com/stories/basecamp-four-centuries-safety-gear/

do tego buty Dynafit TLT 4

image.png

 

Fajne info znalazłeś, ciekawe czy były tlt3…

https://www.outsidebusinessjournal.com/press-releases/dynafit-receives-tuv-certification-for-beast-16-binding/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...