wasilek Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 (edytowane) Witam Wszystkich na forum, Czy jesteście w stanie wytłumaczyć mi kwestię DIN w wiązaniach Atomica X16? Naczytałem się wiele o DIN, nawet potestowałem różne kalkulatory i nie rozumię jednej kwestii: nasta Atomic SL 165 komórkowa z wiązaniami X16 gdzie DIN jest od 8 do 16. Przy mojej wadze, wzroście, długości skorupy (73kg, 177cm i 327mm) wychodzi, że powinienem mieć DIN 7, a tu jest minimum DIN 8. Czy to oznacza, że urwie mi nogi w kolanach, a się nie wypnie? Czy w przypadku tej narty z tymi wiązaniami są inne tabele? Z góry wielkie dzięki za wszelkie informacje. Edytowane 9 Styczeń 2017 przez wasilek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruski Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 Musisz wymienić wiązania w nartach ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FerraEnzo Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 (edytowane) Witaj! Nogi nie urwie, ale więzadła krzyżowe może A tak poważnie to zasadnicze pytanie jak użytkujesz tę nartę ? Narta komórkowa to narta sportowa przeznaczona do agresywnej jazdy z dużymi przeciążeniami. Dlatego producent wiązań nie przewidział, że ktoś będzie chciał zejść poniżej 8 DIN. Zawodnicy ustawiają DIN w abstrakcyjnych (dla zwykłych narciarzy) wartościach (12-16 i wyżej). Robią to po to aby przy jeździe z dużymi prędkościami i przeciążeniami narta się samoistnie nie wypięła (vide Vonn zeszły sezon). Robią to często kosztem zdrowia, wiązanie potrzebuje naprawdę ogromnych przeciążeń aby wypiąć. Moje zdanie jest takie; jeśli nie jeździsz agresywnie, szybko, również na tyczkach to zmień wiązanie. Z drugiej strony przy szybszej jeździe wiązanie ustawione na 8 powinno zadziałać. Ps. W momencie zakupu nie przyszło Ci to do głowy ? Pss. Nie ma innej tabeli. Są tylko różne wiązania. Te sportowe mają wyższe wartości DIN. Edytowane 9 Styczeń 2017 przez FerraEnzo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wasilek Napisano 9 Styczeń 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 Ok. To teraz pytanie czy X12 wejdą bez problemów zamiast tych X16? No i kwestia dla kogo jest robiona taka X16? Bo te din 16 to dla 2,5m faceta, ważącego 200kg ze skorupą 280mm. Bo jeżeli atomic robi wiązania od 8 do 16 din to chyba jest jakaś osoba na świecie co będzie miała 16DIN? Już nie mówię o x20 gdzie jest do 20DIN.... Bo to już dla mnie jest niepojęte.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FerraEnzo Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 Jeśli jeździsz agresywnie, szybko (tyczki uskuteczniasz lub są w planach) to bym zostawił x16. 2 minuty temu, wasilek napisał: No i kwestia dla kogo jest robiona taka X16? Bo te din 16 to dla 2,5m faceta, ważącego 200kg ze skorupą 280mm. Bo jeżeli atomic robi wiązania od 8 do 16 din to chyba jest jakaś osoba na świecie co będzie miała 16DIN? Już nie mówię o x20 gdzie jest do 20DIN.... Bo to już dla mnie jest niepojęte.. Zawodnicy! Ja mam u siebie wiązanie 6-16. Ustawione na 8. 177, waga 78kg, ale dźwignia mniejsza bo but tylko 303mm. Ps. Zgaduje że Lindsey miała ustawione w przedziale 16-20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 3 minuty temu, wasilek napisał: Ok. To teraz pytanie czy X12 wejdą bez problemów zamiast tych X16? No i kwestia dla kogo jest robiona taka X16? Bo te din 16 to dla 2,5m faceta, ważącego 200kg ze skorupą 280mm. Bo jeżeli atomic robi wiązania od 8 do 16 din to chyba jest jakaś osoba na świecie co będzie miała 16DIN? Już nie mówię o x20 gdzie jest do 20DIN.... Bo to już dla mnie jest niepojęte.. Spróbuj na prawie zlodzonym stromym stoku rozpędzić się do 70-80km/h i zrobić nagły skręt stop to się dowiesz do czego są wyższe wartości DIN w wiązaniach dla wyczynowców Sorry to taki żarcik. Nie próbuj bo to się źle skończy. Z powodu choroby miałem okazje pooglądać przez weekend zawody PS. W czasie relacji giganta panów w Adelboden mignęły gdzieś narty któregoś "atlety" i tam były wiązania w których skala zaczynała się od 12DIN. W moich skala na 12DIN się kończy . I to jest dowód na to, że pomiędzy zawodnikami i amatorami znajduje się "przepaść". Pozdrawiam PS: Pierwszy raz zgadzam się z zaruski-m. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wasilek Napisano 9 Styczeń 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 Narty dostałem jako prezent. Świetne są. Ale właśnie mam cały czas z tyłu głowy co będzie jak się wywrócę.... No i kwestia tych x12, bo znalazłem do kupienia same wiązania bez płyty, hamulca itp. No i się właśnie zastanawiam czy będzie to plug&play? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FerraEnzo Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 2 minuty temu, Piotr_67 napisał: W czasie relacji giganta panów w Adelboden mignęły gdzieś narty któregoś "atlety" i tam były wiązania w których skala zaczynała się od 12DIN. W moich skala na 12DIN się kończy . I to jest dowód na to, że pomiędzy zawodnikami i amatorami znajduje się "przepaść". Haha widziałeś ich na tej ściance i tzw. pivoting, jak ładnie puszczali narty w ześlizg, które po chwili łapały krawędź...coś pięknego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wasilek Napisano 9 Styczeń 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 Ok. Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Teraz zostanie tylko kwestia czy wystarczy, że wymienię te x16 na x12? Na zasadzie: wyjmij stare -> włóż nowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FerraEnzo Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 Używałeś już te wiązania (narty) ? Czy nówka ? Jeśli nowe to poszukałbym dobrego sklepu (z programem racing), podjechał i poprosił o przekręcenie wiązań. Jeśli dobrze trafisz to powinni Ci różnicę w kasie zwrócić. Wiązania na 99% będą plug&play. Jeśli nie to stare dziury zakołkują - zabieg taki nie ma żadnego wpływu na nartę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wasilek Napisano 9 Styczeń 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 (edytowane) 43 minuty temu, FerraEnzo napisał: Używałeś już te wiązania (narty) ? Czy nówka ? No właśnie dostałem je od ojca po 2 sezonach jazdy, więc wymiana odpada No i jeszcze pozostanie pytanie czy x12 czy x12 VAR. Bo w instrukcji nie bardzo się mogę połapać Edytowane 9 Styczeń 2017 przez wasilek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wasilek Napisano 9 Styczeń 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 O widzę, że jeszcze jest x12 TL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek67 Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 1 godzinę temu, wasilek napisał: Ok. Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Teraz zostanie tylko kwestia czy wystarczy, że wymienię te x16 na x12? Na zasadzie: wyjmij stare -> włóż nowe? Tak zrób-wymień przód i tył x-16 na x-12 i będzie ok.Płyta i reszta konstrukcji jest taka sama,ustaw w milimetrach wymiar z buta i jest guuut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wasilek Napisano 9 Styczeń 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 darek67 ok ale które x12 mam kupić? Same x12, x12 var, x12 tl ??? Bo znalazłem "tl" ale chyba nie podejdą :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FerraEnzo Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 Ale kolega nadal nie napisał jak jeździ i ile ma lat. Będziesz jeszcze rósł, tył ? Może warto rozważyć zostawienie tych wiązań. Jeśli masz atomic16 var, to zmień na 12 var (var to pewnie coś związane z racing). Teoretycznie 12TL będzie pasować do płyty bo to też seria X. http://www.peakskishop.com/Atomic-Race-X12-VAR-Bindings-2017_p_5657.html http://www.peakskishop.com/Atomic-Race-X16-VAR-Bindings-2017_p_5658.html This binding is designed for compatibility with the Atomic D2 plate, and the X Series bindings are the only bindings that can be used with Atomic race skis. Nie mam pojęcia jaka jest różnica między 12 var a 12 TL. Pewnie jakieś zmiany konstrukcyjne VAR mogą być mocniejsze. Ps. Będę dziś w windsporcie na Zakopiance to zapytam jeśli chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wasilek Napisano 9 Styczeń 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 FerraEnzo już raczej nie urosnę (35lat) :))) Jak byś mógł zapytać to będę wdzięczny. Mam dokładnie takie wiązania i narty jak na zdjęciu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek67 Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 8 minut temu, wasilek napisał: darek67 ok ale które x12 mam kupić? Same x12, x12 var, x12 tl ??? Bo znalazłem "tl" ale chyba nie podejdą :( X-12 i X-12 var to są wiązania race i nadają się do nart fis,zawodniczych tzw.komórek a X-12 tl do nart tzw.amatorskich i maja inne mocowania do płyty narty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 1 godzinę temu, wasilek napisał: .....już raczej nie urosnę (35lat) :)))...... Z autopsji - urośniesz (50lat) tylko nie w górę . Sorry za offa, ale musiałem. Pozdrawiam i powodzenia z tymi wiązaniami bo narty fajne i chyba warto się pomęczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FerraEnzo Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 Byłem w windsporice. Pytałem. Będą pasować tylko wiązania VAR. Chyba, że wymienisz całe z płytą - ja bym tego nie robił. Najłatwiej by Ci było znaleźć sklep/serwis gdzie by Ci wymienili wiązania a stare wzięli w rozliczeniu. Tak same oddzielnie ciężko Ci będzie sprzedać. Zawsze jeszcze możesz zweryfikować te informacje w jakimś serwisie. Ja osobiście nie ufam specom ze sklepów (nawet takich jak windsport). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dan-D Napisano 9 Styczeń 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 7 godzin temu, wasilek napisał: Witam Wszystkich na forum, Czy jesteście w stanie wytłumaczyć mi kwestię DIN w wiązaniach Atomica X16? Naczytałem się wiele o DIN, nawet potestowałem różne kalkulatory i nie rozumię jednej kwestii: nasta Atomic SL 165 komórkowa z wiązaniami X16 gdzie DIN jest od 8 do 16. Przy mojej wadze, wzroście, długości skorupy (73kg, 177cm i 327mm) wychodzi, że powinienem mieć DIN 7, a tu jest minimum DIN 8. Czy to oznacza, że urwie mi nogi w kolanach, a się nie wypnie? Czy w przypadku tej narty z tymi wiązaniami są inne tabele? Z góry wielkie dzięki za wszelkie informacje. Ważysz na sucho 73 kg!!! Dodaj masę sprzętu i ubrań pożywnego śniadanka..., a pewnie dojdziesz do 80+??? Wg mnie zostaw jak jest i ustaw X16 na DIN 8, wzmocnij nogi i ...zachowaj czujność. Myślę, że jak naparzasz na "komórkach", to jesteś ( powinieneś być) w niezłej formie fizycznej i ten 1 dodatkowy DIN nie spowoduje sam z siebie katastrofy. Cała zamiecha ze zmianą wiązania to wg mnie "niewarta skórka za wyprawkę" Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wasilek Napisano 9 Styczeń 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 9 Styczeń 2017 FerraEnzo dziękuję Dan-D forma podupadła ale wraca :-) Narta wymagająca ale bez przesady, da się na niej pośmigać poniżej 100km/h (żart) :-P Ale fakt jak już złapie krawędź to nie puści i nie ważne czy jest lodzik czy nie ;-) Właśnie przez obawę o kolana jestem za bardzo czujny i staram się nie iść na 150%... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.