Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już wcześniej napisał JC, na Beskid Sport Arena dziś spotkaliśmy się w nieco większym gronie. Odwiedził mnie Mariusz, popularnie zwany Marboru i na dzień dzisiejszy zaplanowaliśmy odwiedziny w BSA. Nie byłbym sobą, jakbym nie przetestował takiego rodzynka w mojej okolicy! 

Dziś BSA miała ruszyć o godz. 10.00, więc tak zaplanowaliśmy wyjazd, żeby być na właśnie o tej porze pod wyciągiem. Niestety, jak to czasem bywa, była mała obsuwa i wyjechaliśmy nieco później niż trzeba. Na drogach pusto, ale nieco takiego szronu czy lodu było, więc sprawnie, ale ostrożnie. Na miejsce docieramy w okolicach 10.30 i niestety na parkingach samochodów już sporo. Zostaliśmy skierowani na jeden nieco dalszy,bo pod samym ośrodkiem miejsca już nie było. Mało optymistyczny prognostyk, ale tu od razu rzuciła mi się w oczy świetna organizacja parkingów. Panowie precyzyjnie "układają" samochody, a parkingi są bezpłatne, jak przystało na porządny ośrodek. Trzeba kawałeczek podejść i już jesteśmy przy kasach. Kolejek tu brak. Są też odpowiednio umiejscowione stojaki na sprzęt narciarski i snowboardowy. Kupuję karnet na 4 godzinki za 69 zł - czy drogo? Kilka złotych więcej niż np. w COS czy SON, ale tam zazwyczaj musiałem płacić za parking. Wlał - wylał w tym przypadku. 

P1130961.JPG

Karnet zakupiony, czas ruszać na stok. Na zdjęciu widać schody... Mi one nie przeszkadzają, ale jeśli ktoś jest wygodny, to po prawej stronie ma windę. To ta wnęka po prawej stronie, gdzie widać tabliczkę nad drzwiami. Ja sobie później skorzystałem. Wychodzimy z budynku i wychodzimy na taras przed restauracją, z którego już na nartach wjeżdżamy/wchodzimy po wyciąg. Według mnie dobre rozwiązanie. Pozostaje włączyć się do kolejki z już jeżdżącymi, których dziś umiarkowana ilość i do bramek. Te oczywiście bezdotykowe, a kiedy po raz pierwszy przez nie przechodzimy, robią nam zdjęcie. Uśmiechnijcie się! ;) To zapewne monitoring skipassów. Jak zrobicie głupią minę, to za każdym przejściem będzie to widać na monitorach...  :D

P1130972.JPG

P1130998.JPG

Wsiadamy na krzesełko, a w zasadzie na kanapę. Ponoć tu coś było nie tak... Może był, ale już nie jest. Wsiada się normalnie, jak na każdą normalną, wyprzęganą kanapę. Żeby nie było, że coś koloryzuję, macie filmik. Ja nie mam żadnych zastrzeżeń. Samo krzesło dobrze się prezentuje i działa jak należy. Jedyny drobny minus jest podobny do tego, który spotykam dość często i dotyczy rosłych osób z długimi nogami: noga ledwie mi się mieści między podnóżkiem a pałąkiem zabezpieczającym. 

Mam wrażenie, że kanapa nie jedzie z pełną możliwą prędkością, ale może chodzi o przepustowość tras - czarna jeszcze nie jest czynna, a to oznacza większe oblężenie pozostałych. Wysiadanie - tu też ponoć coś nie do końca było nie tak. Ja nie dostrzegłem niczego nienormalnego. Może brak obycia przeciętnego polskiego narciarza z kanapami... Gość u góry ciągle podpowiada, żeby wysiadać, kiedy dojedziemy do czerwonej linii, ale czasem bezskutecznie. Mimo tego ani razu nie zauważyłem, żeby ktoś tam miał problemy. Może coś tam było niedopracowane, ale problem już nie istnieje. Wsiada - wysiada się jak na każdej znanej mi dobrej, wyprzęganej kanapie. 

No to ruszam na stok, który w sumie już znam. Ale teraz jest szerzej i jest wyraźny podział na trasę czerwoną i niebieską. Tylko środkowa część jest wspólna. Zacząłem od czerwonej, tak po prostu, bo tu mniej ludzi. Początek to fajna, dość szeroka ścianka, obok której jest jeszcze orczyk, jakby ktoś chciał się tylko tutaj kręcić. Później wspólna część obu tras i to miejsce gdzie trzeba nieco zwolnić ze względu na "gęstość zaludnienia", po czym znowu można sobie popuścić do końca trasy. Podoba mi się, choć chciałoby się dłużej... 

P1150043.JPG

P1150055.JPG

P1150057.JPG

P1150023.JPG

Jeszcze filmik...

Czerwona przetestowana, ruszam więc na niebieską. Również fajna trasa! Jak pojedziemy max po lewej, przy kraju, jest nawet dość długa! Do tego pierwszy odcinek jest fajnie szeroki i da się pojechać gigantowo. Szkoda tyko, że ten odcinek nie jest dłuższy... Ale po wspólnym odcinku wjeżdżamy do tunelu - dość nietypowe w naszych warunkach rozwiązanie - i dalej można naparzać! Wszystko to robi wrażenie. 

P1150047.JPG

P1150070.JPG

P1150076.JPG

P1150087.JPG

Jeszcze filmik na dokładkę...

Warunki narciarskie - to pewnie interesuję wielu. Jak dla mnie, były super! Widać, że napracowali się mocno, bo normalnie po godzinie byłoby tylko lodowisko. Jak wcześniej w SON... Tymczasem my zaczęliśmy jazdę o 10.40, czyli 40 min. po rozpoczęciu działania i po dwóch godzinach ciągle trudno było się do czegoś przyczepić! Owszem, sztruksu już się nie zobaczy, ale ciągle lodu niewiele. Chyba mocno starali się skruszyć lodowy podkład i go ubić, żeby możliwie długo to wszystko wytrzymało. Przy takim oblężeniu uważam, że spisali się na medal. Nikt jeszcze nie wymyślił śniegu, który po każdym przejeździe układa się w sztruks... ;) Gródek lodu nie zobaczyłem i to kolejny dowód na dobrą robotę BSA! 

Czas przetestować restaurację. Jedzonko pachnie znakomicie i czujemy to przed bramkami wejściowymi do wyciągu... ;) Człowiek głodnieje tak przed każdym kolejnym wjazdem, więc kusi. Ciągnięci zapachami próbujemy. Wybieramy sobie sami - jedzonko na wagę, które nakładamy sobie sami. Przy okazji pomaga nam miła, uśmiechnięta pani.Ponoć niedługo będzie też włoska restauracja u góry dolnej stacji. Dla mnie to kolejny atut tej stacji. Dodam jeszcze, że toalety czyste, darmowe i na wysokim poziomie, jak w Alpach. Czasem gorzej z kulturą korzystających...

Co jeszcze?

Można zobaczyć Babią Górę:

P1150065.JPG

Po prawej stronie widać fajny park zabaw dla dzieci

P1150084.JPG

W restauracji sobie oglądamy...

P1150092.JPG

Mapka ośrodka

P1130964.JPG

Parę fotek na koniec - tu początek niebieskiej trasy

P1150011.JPG

Restauracja

P1150013.JPG

P1150018.JPG

wyciąg...

P1150032.JPG

U góry też jest fajna knajpka i też ładne zapachy czuć...

P1150037.JPG

Orczyk przy górnej części trasy

P1150041.JPG

P1150026.JPG

Było fajnie i wiem, że tu jeszcze wrócę! BSA zdała egzamin. Włożyli mnóstwo pracy i to widać. Zasługują na moje uznanie! B| Oby więcej takich inwestycji w okolicy! 

Pozdrawiam,

Johnny

Edytowane przez johnny_narciarz
  • Like 44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, asiek napisał:

 Czekam tylko na małe "rozładowanie" tłumów ;-) 

Dlatego pojechaliśmy pierwszego z rana... ;) 

4 godziny temu, christof napisał:

 idealny timing podczas wjazdu w tunel  (od 0:45) :))

Trochę z przypadku wyszło. ;) 

2 godziny temu, Annaa napisał:

Jak zwykle piękna:) Trzeba w końcu kiedyś ruszyć zimą w Beskidy.:)

No i to Pilsko czeka... ^_^

Dziękuję wszystkim za dobre słowo. Trochę ma szybkości pisałem tą relację, co widać w szczegółach tekstu, ale z grubsza wiadomo o co chodzi. ;) 

Jeszcze specjalna dedykacja dla Górala spod Skrzycznego - udało sie przekroczyć 1 G... ;) Przy przejeździe 1,2 G, a przy hamowaniu nawet 1,4. :) Ciekawe czy udałoby się dobić do dwóch? 

GPExportPhoto.jpg

GPExportPhoto-0001.jpg

Pozdrawiam.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Góral spod Skrzycznego napisał:

Zwróć uwagę jak ostro przykantowałeś narty, Teddy osiąga 2,0 przy tym samym "programiku", ale wiemy że prawie leży na stoku.

Do "Tadzia" nie będę się porównywał, ja zbyt cienki... ;)

On rozwinął 100 km/h. Ale spróbuję choć się zbliżyć, jak gdzieś będzie odpowiednia szerokość trasy bez zaludnienia. ;) 

Trza by na Hintertux pojechać... 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, marionen napisał:

Johnny, jak kiedyś zimą trafię w okolice BSA, to spróbuję tych smacznych tras. Zachęciłeś mnie bardzo.

Warto! Bardzo fajnie skonfigurowane i się starają. Oczywiście po 5 godz. lód czy muldy się pojawiły, ale przy takim oblężeniu i warunkach atmosferycznych chyb nikt nic lepszego nie uzyska. :) 

No i Pilsko czeka, a właśnie sypie! 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje "serce" zawsze będzie po drugiej stronie doliny Żylicy. Ale nie sposób przyznać, że BSA włożyli ogrom pracy w przygotowanie tej areny a poprzeczkę dla pozostałych ośrodków w Szczyrku postawili bardzo wysoko. I chwała im za to, tam teraz zacznie się dużo dziać.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lowtadek napisał:

Kurcze, w tych większości krytycznych relacjach ten czyta się jak artykuł sponsorowany :)

Zapewniam, że mnie nikt nie sponsoruję. :) 

Może brzmi zbyt optymistycznie, nie wiem. Pisałem "na świeżo", a dzień był bardzo pozytywny.

Niektóre krytykowane elementy zostały już poprawione, jak np. wsiadanie na kanapę. Ponoć coś tam było z wysokością peronu - nie kwestionuję tego.Wiem tylko, że to szybko poprawiono. Są też rzeczy, na które ja nie zwracam uwagi, bo np. nie mam dzieci, a przeczytałem też nieco krytyki w tym kierunku. Ale z drugiej strony wiele wpisów jest bez sensu. Co na przykład? Niektórzy oczekują cudów i np. sztruksu po co najmniej 3 godzinach działania mocno oblężonego ośrodka. Przy takich warunkach atmosferycznych, jakie ostatnio panowały (deszcze, odwilż, a następnie mróz) nie ma co liczyć, że cały dzień będzie idealnie. I tak trasy trzymały się dużo lepiej niż np. w SON.  Frekwencja - po określonej ilości sprzedanych karnetów, resztę odprawiać z kwitkiem? Na ilość klientów oni nie mają wpływu. Do tego uczciwie, na fejsie, podają aktualną długość kolejki do wciągu. Tego nie robi żadna stacja narciarska w PL. 

Cóż, jednym się będzie podobało, innym nie. Ja należę do pierwszej grupy. :) 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Johny, te filmy z parametrami są super.

Na mnie największe wrażenie robi mostek pod przyszłą czarną trasę. Naprawdę fajnie pomyśleli i dobrze zrealizowali. Piszę to na podstawie Twojej relacji.

Mógłbyś jeszcze coś napisać o nachyleniu. Czy pomiędzy niebieską a czerwoną trasą jest znacząca różnica w nachyleniu? Z filmów wydaje się że to jest bardzo zbliżone.

Mario

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MarioJ napisał:

Mógłbyś jeszcze coś napisać o nachyleniu. Czy pomiędzy niebieską a czerwoną trasą jest znacząca różnica w nachyleniu? Z filmów wydaje się że to jest bardzo zbliżone.

Mario

Dzięki! :) 

Raczej ta różnica nie jest wielka, może po za początkiem tras. Powiedziałbym, że niebieska podchodzi pod lekką czerwoną. Dla mnie to plus.

Ale jak pojedziemy maksymalnie bokiem (górną częścią maksymalnie po lewej), to jest łatwo. :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...