Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Samochodem na narty - dojazd


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam nowy temat. Prosiłbym o wpisywanie tutaj informacji związanych z warunkami panującymi na drogach dojazdowych do ośrodków narciarskich.

Mam nadzieję, że temat spodoba się Wam, ale przede wszystkim będzie użyteczny i pomocny.

Na początek warunki na Salmopolu w Szczyrku, gdzie powoli się ochładza i zaczyna padać śnieg. Temperatura ok -1C, na drodze mokry śnieg. Może być ślisko.

73112ad6ec242cf04536a5ed064bdcab.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Góral spod Skrzycznego napisał:

Podzielę się moim zdaniem na temat najkrótszej i najszybszej trasy z Beskidów pod Tatry: Żywiec-Korbielów-Orawska Półgóra-Bobrów-Jabłonka-Chochołów-Czarny Dunajec-Zakopane. 1,5 godzinki bez korków. I do tego złote przeboje z radio VLNA całą drogę.

Potwierdzam, jechałem latem z Zakopanego do Żywca dokładnie 1godz i 20min,

tam gdzieś po drodze w Rabczy albo Półgórze jest długi odcinek z ograniczeniem 30 i stoją z radarem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Opłaty za drogi w Polsce 2022  dyskusja.

Tu opinie o aplikacji e-toll , jak ktoś jeszcze nie testował to radzę zrobić, bo do uruchomienia aplikacji potrzeba więcej czasu i danych niż do kredytu ;) 

1. Rejestracja to jakaś kpina, potrójne logowanie, co najmniej jakbym leciał na księżyc, lub brał kredyt hipoteczny na dom.

2. Auta mam bez haków, a chce kasować jak bym jechał z przyczepą.

3. Aplikacja wymusza obsługę podczas jazdy co stwarza bezpośrednie zagrożenie na drodze. 

Mapa Polska drogi płatne

597125533_965px-Autostrady_patne_w_Polsce_svg.png.dbafd27af5bb7e8e9109a5bf680424b0.png

3 godziny temu, Ziemowit napisał:

Nawiązując to tematu dojazdu tym kamperem do Austrii, to zapewnie niektórzy będą musieli przez kawał Polski przejechać.

I tu od Stycznia pojawi się problem bo zaczną funkcjonować 2 niepokrywające się ze sobą systemy poboru opłat. Na jednych odcinkach autostrad i dróg ekspresowych kupimy jednorazowy bilet tylko na bramkach, a na innych tylko na stacjach benzynowych i specjalnych automatach. Za niewiedzę i przegapienie zjazdu na stację benzynową (bo myśleliśmy, że będzie bramka) będzie mandat 500zł! :)

Mandat będzie podobno trudny do uniknięcia bo zakupiono nieco ponad 100 radiowozów z nowoczesnym systemem skanowania rejestracji do ścigania tych, którzy przegapili zakup jednorazowego biletu na stacji.

Jest też 3-ci system, czyli apka rządowa do geolokalozacji, która musi być stale uruchomiona, ale ja nie lubię takich komplikacji, wolałbym winietę na szybę. Prosto i bez potrzeby instalowania dodatkowych rzeczy w telefonie.

 

2 godziny temu, Ziemowit napisał:

To jak (bez rządowej aplikacji) zapłacimy za przejazd i gdzie bilet nabędziemy zależeć będzie od tego kto konkretnym odcinkiem zarządza:

Zarz%C4%85dcy_autostrad.svg

 

Godzinę temu, Lexi napisał:

@Ziemowit o czym Ty piszesz? Systemt opłat nigdy sie nie pokrywały, na samej A2 sa dwa od zawsze - mówisz o jakiejś nowej opłacie od kampera czy o tym co było od dawna (do 3.5t i od 3.5t w góre)?

 

43 minuty temu, Ziemowit napisał:

Jakie konkretnie dwa masz na myśli? Chcę się do czegoś odnieść. Mam na myśli pojazdy do 3.5 tony.

Mi chodzi o:

A "niepokrywające się" mam na myśli niepokrywające się w sposobie uiszczenia opłaty i bardziej skomplikowane przez co można zapłacić spory mandat bo na jednych odcinkach bramki pozostaną, a na innych odcinkach cytuję GDDKiK:

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odkopanie właściwego tematu. @Leximożesz odpowiedzieć tu. :)

W skrócie, mi chodziło o to, że ja nie chcę tej rządowej apki, w której trzeba mnóstwo danych wpisać aby się zarejestrować i która może pochwalić się ogólną oceną użytkowników 1.7/5 (beznadziejna).

W takim razie alternatywą będzie pamiętanie o obowiązkowych zjazdach na stację na niektórych odcinkach aby kupić bilet jednorazowy, a jak się zapomni to mandat. Zamiast kolejek przy bramkach będą wielkie kolejki na stacjach benzynowych i przeładowane parkingi.

Edytowane przez Ziemowit
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Spiochu napisał:

Podobno ma byc mozliwosc zakupu biletu normalnie przez neta ( bez aplikacji). Czy z tego zrezygnowali?

Oby to było proste i przyjemne, bo jeśli nie, to zagraniczni turyści nie znający ni w ząb polskiego będą musieli chyba specjalistów zatrudniać, żeby zrozumieć jak można wjechać na polskie autostrady. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ziemowit napisał:

Oby to było proste i przyjemne, bo jeśli nie, to zagraniczni turyści nie znający ni w ząb polskiego będą musieli chyba specjalistów zatrudniać, żeby zrozumieć jak można wjechać na polskie autostrady. :D

Znając życie nie będzie łatwe i przyjemne...tak było do tej pory - zwłaszcza ąngole mieli problem bo ich przyczepy nie podlegają rejestracji wiec na bramkach zawsze są jaja bo nie ma podstawy do naliczenia opłaty - teoretycznie nie ma DMC przyczepy.🙂

Możesz mieć appke albo możesz kupić box (jeśli nie jeździsz zawodowo to bez sensu). 

Dwa systemy na A4 czyli Mostostal i reszta. Do tej pory korzystałem z viatola działał poprawnie - ja miałem taki box który mogłem przełączyć do 3.5t i powyżej 3.5. Jak go zdawałem pani mi powiedziała że ta appka na razie działa średnio wiec nie załadowałem. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle 1500 systemów. przepisów i kombinacji, żeby tylko mącić. Ludzie są głupi więc to działa. Do utrzymania państwa wystarczyło by kilka głównych, a może nawet jeden podatek i zero dodatkowych opłat i składek.  Tylko wtedy każdy by się kapnął że państwo zabiera Np. 80% kasy, no i nie było by posad dla ziomków w urzędach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem założyć konto na etoll i poległem. Okazało się że jestem firmą i nie ma zmiłuj się....  A myslałem, że dysponuję inteligencją niezłej małpy.... 

Współczuje obcokrajowcom po 1 grudnia... Już widzę S łowaka który wpisuje kpl danych z jak do Cepika, lub stojącego w kolejce na stacji benzynowej po bilet.......  A Słowacką ewiniete kupiłem w pięc minut, bez naklejania wpisywania nr,  na dowolny termin itp.... Ale to Polska własnie. 

Edytowane przez mig12345
  • Like 1
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, surfing napisał:

Opłaty za drogi w Polsce 2022  dyskusja.

Tu opinie o aplikacji e-toll , jak ktoś jeszcze nie testował to radzę zrobić, bo do uruchomienia aplikacji potrzeba więcej czasu i danych niż do kredytu ;) 

1. Rejestracja to jakaś kpina, potrójne logowanie, co najmniej jakbym leciał na księżyc, lub brał kredyt hipoteczny na dom.

2. Auta mam bez haków, a chce kasować jak bym jechał z przyczepą.

3. Aplikacja wymusza obsługę podczas jazdy co stwarza bezpośrednie zagrożenie na drodze. 

 

AD 2 - jak nie przełączysz switch-a to kasuje za samo auto 

AD 3 Jaką obsługę podczas jazdy ???????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2021 o 20:02, mig12345 napisał:

Spróbowałem założyć konto na etoll i poległem. Okazało się że jestem firmą i nie ma zmiłuj się....  A myslałem, że dysponuję inteligencją niezłej małpy.... 

Współczuje obcokrajowcom po 1 grudnia... Już widzę S łowaka który wpisuje kpl danych z jak do Cepika, lub stojącego w kolejce na stacji benzynowej po bilet.......  A Słowacką ewiniete kupiłem w pięc minut, bez naklejania wpisywania nr,  na dowolny termin itp.... Ale to Polska własnie. 

A zapowiedzi były takie: będzie jeden nowy prosty system na wszystkie autostrady. A jest beznadzieja ...

Żeby zrobić dobry masowy system, to trzeba zatrudnić naprawdę bardzo dobrego architekta ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam apkę e-toll. Rejestracja chwilę zajęła (logowałem się przez epuap) potem wpisanie samochodu  (osobowego) i można jeździć. Podczas jazdy poza włączeniem apki nic nie musiałem robić, opłaty niższe niż jak kupowałem bilety na bramkach, można dodać następne samochody. Informacje w apce ograniczone tutaj można poprawiać. Doładowanie proste. 

Jak dla mnie podstawowym plusem jest możliwość przejechania przez bramki szybko i bez otwierania okna. 

Działa na dwóch odcinkach: A2 Konin-Łódź; A4 Wrocław-Katowice.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że powinny być winiety:

  • 10 dniowa - 20zł
  • 60 dniowa - 40zł
  • 365 dniowa (roczna) - 80zł

I powinna być możliwość zakupu przez stronę internetową bez jakiejkolwiek rejestracji czy instalowania aplikacji. Podajesz tylko numer rejestracyjny pojazdu i dokonujesz płatności kartą lub szybkim przelewem, a winieta aktywuje się po kilku minutach i jest ważna dla konkretnego numeru rejestracyjnego.

Edytowane przez Ziemowit
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od dłuższego czasu korzystam z AutoPay, które działa na autostradzie A1 nad morze i na odcinku A4 Kraków-Katowice. Działa bezproblemowo, przy przejeździe przez bramki rozpoznaje tablice i ściąga płatność z karty podpiętej do aplikacji. Nie muszę nawet mieć ze sobą telefonu, jedyne co musiałem zrobić to na początku się zarejestrować i skojarzyć numer rejestracyjny z kartą płatniczą.

Jakiś czas temu na obwodnicy Wrocławia wyświetlacze reklamowały e-Toll więc postanowiłem zainstalować, w nadziei że będzie działało podobnie... o naiwności...

proces rejestracji rzeczywiście jakbym brał kredyt na dom, no ale ok - udało się przebrnąć, ale dalej było tylko gorzej:

Aplikacja musi być włączona przez CAŁY czas przejazdu płatnym odcinkiem autostrady i przed wjazdem na ten odcinek w aplikacji trzeba "skonfigurować nowy przejazd", przez co aplikacja de facto wymusza na kierowcy łamanie przepisów (obsługę telefonu podczas jazdy) - szczęśliwie jechałem z pasażerem, więc mógł to zrobić za mnie (tak, wiem, mógłbym włączyć ją parę godzin przed wjazdem na autostradę, jak ruszałem spod domu, tylko jaki to ma sens - chyba tylko taki żeby Krajowa Administracja Skarbowa zbierała więcej danych na temat tego na jakich trasach jeżdżę - kto wie do czego te dane mogą zostać wykorzystane).

Aplikacja podczas przejazdu odcinkiem Katowice-Wrocław co chwila wyrzucała powiadomienia, że "brak połączenia z internetem" i "brak sygnału GPS". Dziwnym trafem nawigacja Google Maps nie miała problemu ani z jednym ani z drugim przez cały czas przejazdu, co nie zmienia faktu, że coś takiego jak brak zasięgu internetu gdzieś w trasie nie jest zdarzeniem nieprawdopodobnym i trochę dziwne jest wymaganie tego, przez CAŁĄ trasę.

Moim zdaniem idea aplikacji, która musi być połączona z internetem przez cały czas przejazdu jest po prostu błędna na etapie koncepcyjnym i dziwię się, że taki projekt w ogóle powstał, skoro rozwiązaniem znacznie prostszym i już istniejącym w innych miejscach (nie tylko autostrady, ale też płatne parkingi, itp.) jest rozpoznawanie tablicy rejestracyjnej przy przejeździe przez bramki.

Moja pasażerka próbowała jakoś naprawić błędy, które się co chwila pojawiały podczas jazdy, ale tak naprawdę nie bardzo było co zrobić, bo zasięg był, internet działał, ale powtarzam, że gdybym nie miał pasażera łamałbym przepisy próbując prowadząc auto walczyć z tą aplikacją.

Koniec końców za odcinek Katowice-Wrocław skasowało mnie 3 złote zamiast kilkunastu, ale wcale nie jestem z tego zadowolony, bo równie dobrze błąd mógłby być "w drugą stronę", co więcej wcale się nie zdziwię, jak Krajowa Administracja Skarbowa będzie mnie teraz ścigać, że rzekomo próbowałem "oszukać system" :D Ogólnie porażka i nie polecam.

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2021 o 14:00, MarioJ napisał:

Chodzi o to że w czasie jazdy nie powinno być konieczności włączania aplikacji. System powinien skanować tablice i na podstawie numeru obciążać płatnością.

Apke możesz włączyć w domu i wcześniej zaplanować możesz drogę. Tak, to dalej idiotyzm jeśli porównujemy do Autopaya czy rozwiązań podobnych do np słowackich.

A teraz hit i chyba nikt o tym nie mówi: bramki i tak mają całkowicie nie zniknąć :) Wg planu bramki mają zostać jak są, natomiast będą otwarte i z zamontowanymi na nich kamerami do wiadomo czego :D 

Nie będzie budowy nowych bramek.

 

W dniu 6.11.2021 o 20:59, MarioJ napisał:

Żeby zrobić dobry masowy system, to trzeba zatrudnić naprawdę bardzo dobrego architekta ...

 

Pamiętasz historie myto.cz ? Napisane w bodajżę w 48h przez entuzjastów po tym jak okazało się, że w oficjalnym przetargu firmy zarządały "worków piniondza".

I nie, do takiej prostej apki nie trzeba jakiegoś super architekta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2021 o 13:58, mysiauek napisał:

Pamiętasz historie myto.cz ? Napisane w bodajżę w 48h przez entuzjastów po tym jak okazało się, że w oficjalnym przetargu firmy zarządały "worków piniondza".

I nie, do takiej prostej apki nie trzeba jakiegoś super architekta. 

Ja piszę na podstawie swojego doświadczenia i wiedzy o projektach. Jestem takim architektem. A Ty co wiesz o robieniu software? 

Słyszałem o tym czeskim eksperymencie. Nie zrobili nic co nadawało by się do masowego wdrożenia. Moim zdaniem to była propaganda.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2021 o 15:05, jacekk napisał:

Ja od dłuższego czasu korzystam z AutoPay, które działa na autostradzie A1 nad morze i na odcinku A4 Kraków-Katowice. Działa bezproblemowo, przy przejeździe przez bramki rozpoznaje tablice i ściąga płatność z karty podpiętej do aplikacji. Nie muszę nawet mieć ze sobą telefonu, jedyne co musiałem zrobić to na początku się zarejestrować i skojarzyć numer rejestracyjny z kartą płatniczą.

Jakiś czas temu na obwodnicy Wrocławia wyświetlacze reklamowały e-Toll więc postanowiłem zainstalować, w nadziei że będzie działało podobnie... o naiwności...

proces rejestracji rzeczywiście jakbym brał kredyt na dom, no ale ok - udało się przebrnąć, ale dalej było tylko gorzej:

Aplikacja musi być włączona przez CAŁY czas przejazdu płatnym odcinkiem autostrady i przed wjazdem na ten odcinek w aplikacji trzeba "skonfigurować nowy przejazd", przez co aplikacja de facto wymusza na kierowcy łamanie przepisów (obsługę telefonu podczas jazdy) - szczęśliwie jechałem z pasażerem, więc mógł to zrobić za mnie (tak, wiem, mógłbym włączyć ją parę godzin przed wjazdem na autostradę, jak ruszałem spod domu, tylko jaki to ma sens - chyba tylko taki żeby Krajowa Administracja Skarbowa zbierała więcej danych na temat tego na jakich trasach jeżdżę - kto wie do czego te dane mogą zostać wykorzystane).

Aplikacja podczas przejazdu odcinkiem Katowice-Wrocław co chwila wyrzucała powiadomienia, że "brak połączenia z internetem" i "brak sygnału GPS". Dziwnym trafem nawigacja Google Maps nie miała problemu ani z jednym ani z drugim przez cały czas przejazdu, co nie zmienia faktu, że coś takiego jak brak zasięgu internetu gdzieś w trasie nie jest zdarzeniem nieprawdopodobnym i trochę dziwne jest wymaganie tego, przez CAŁĄ trasę.

Moim zdaniem idea aplikacji, która musi być połączona z internetem przez cały czas przejazdu jest po prostu błędna na etapie koncepcyjnym i dziwię się, że taki projekt w ogóle powstał, skoro rozwiązaniem znacznie prostszym i już istniejącym w innych miejscach (nie tylko autostrady, ale też płatne parkingi, itp.) jest rozpoznawanie tablicy rejestracyjnej przy przejeździe przez bramki.

Moja pasażerka próbowała jakoś naprawić błędy, które się co chwila pojawiały podczas jazdy, ale tak naprawdę nie bardzo było co zrobić, bo zasięg był, internet działał, ale powtarzam, że gdybym nie miał pasażera łamałbym przepisy próbując prowadząc auto walczyć z tą aplikacją.

Koniec końców za odcinek Katowice-Wrocław skasowało mnie 3 złote zamiast kilkunastu, ale wcale nie jestem z tego zadowolony, bo równie dobrze błąd mógłby być "w drugą stronę", co więcej wcale się nie zdziwię, jak Krajowa Administracja Skarbowa będzie mnie teraz ścigać, że rzekomo próbowałem "oszukać system" :D Ogólnie porażka i nie polecam.

Tez mam auto pay, santander mi ja wmówił sprawdzę w drodze powrotnej z nad morza, pozdrawiam marynarskim aye, aye sir i dzięki za info.

EC9A2AD2-D70B-4B25-800F-7BFF7AE60CCC.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, MarioJ napisał:

Ja piszę na podstawie swojego doświadczenia i wiedzy o projektach. Jestem takim architektem. A Ty co wiesz o robieniu software? 

Słyszałem o tym czeskim eksperymencie. Nie zrobili nic co nadawało by się do masowego wdrożenia. Moim zdaniem to była propaganda.

Możliwe ale znam przypadki wybrania mnożnika 10, 100, 1000 za dość podobny produkt, znaczy worka piniondza, w it, jak sugerowano przez mysiauek, wiec zdarza się. Nie polecam.

Edytowane przez sstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, MarioJ napisał:

Ja piszę na podstawie swojego doświadczenia i wiedzy o projektach. Jestem takim architektem. A Ty co wiesz o robieniu software? 

Słyszałem o tym czeskim eksperymencie. Nie zrobili nic co nadawało by się do masowego wdrożenia. Moim zdaniem to była propaganda.

Wybacz ale nie pisze na forach czym zajmuję się w życiu. I nie kontynuuje takich dziecięcych zaczepek.

Lubię za to posługiwać się faktami: do takiej prostej apki nie potrzeba niewiadomo kogo. Masz parę źródeł danych do integracji, prosty front end i nic skomplikowanego na back'u. Nie masz żadnych większych przetwarzań danych... Trochę bardziej ogarnięci studenci z jednym doświadczonym "nadzorcą seniorem" napiszą coś lepszego, a juz na pewno bardziej stabilnego, w kwartał. Taki autopay, zobacz ile tam masz funkcjonalnosci... to jest prostsze niż co druga gierka dla dzieci na andka. Naprawdę, nie mogę znaleźć miejsca gdzie widzisz tu coś skomplikowanego. Oczywiscie moge sie mylic. Żeby nie zasmiecac dalej wątku, zapraszam na priv jezeli masz argumenty, które otworzą mi oczy.

Czeski kod był niedawno jeszcze dostępny.  Moim skromnym zdaniem, można to było ocenić co najmniej jako baza do bardzo dobrego MVP. Napisali to w weekend... Dla mnie EOT.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...