Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Bumer napisał:

.....wiec zaopatrzyłem się w 2 kpl, typowe letnie i typowe zimowe. Do końca nie jestem przekonany o słuszności swojego wyboru ( na co niewątpliwie ma wpływ aura i zimy w ostatnich kilku latach).

Też tak mam. Prawdziwe letnie i zimowe (na asfalt bo tego jednak najwięcej) :)

Myślę, że to dobry wybór. Latem jeździ się świetnie, trzymają bardzo dobrze. W zimie 99,9% po asfalcie zimówki (o których wspominałem) jeżdżą bardzo dobrze. A na śniegu dołączy się tył i jest git. No chyba, że się nie dołączy ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Piotrze podobno zawsze dołączony jest tył. Podobno, a nazywa się toto x-drive. Wczesniej jeżdziłem kumpla Subaru Imprezą i Mazdą 323 ( wersja rajdowa). To stare auta, ale jazda zupełnie inna niz moim, statecznym, cięzkim autem. Jak na poczatku jego posiadania próbowałem tego x-drive, to mnie ino wkur....Sam robi co chce, a nie to co ty chciałbyś. Zaprowadziło mnie to kiedyś w płot przy próbie zawrócenia na wąskiej drodze. Nie powiem, moze i kilka razy ten x-drive przydał mi się przy podjazdach na parking gdy byłem w górach na nartach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CRV miałem dołączany tylni napęd. Generalnie mało miał okazji się dołączać a to dołączanie było czasami zaskakujące. Na wprost w śniegu pomógł kilka razy, ale raz, na rondzie, się zdziwiłem, gdy mnie zaczął tył wyprzedzać ;) Ale podobno ten typ tak ma. Zresztą, by w CRV utrzymać sprzęgło wiskozowe w dobrej kondycji trzeba je czasami zmusić do pracy - skręcić kierownicą w bok do oporu i gaz do dechy.

W XTrailu (stały 4x4 można włączyć) czy Rav4 to inaczej auto "się odpycha".

 

@FerraEnzo Moje "traktory" to były te mięsiste Hankooki: Dynapro ATM. Fajnie wyglądały, i nawet sprawdziły się zimą w Polsce, ale głośne były jak cholera to szybko zmieniłem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.10.2016 o 13:30, Maciek90 napisał:

W przyszłym tygodniu pewnie pojadę zmienić. Zwykle robię to jak słyszę, że nadchodzi jakieś ochłodzenie (minusowe temperatury), ale nie później niż w do końca października.

No u mnie podobnie... Przydałoby się zakupić gdzieś na dniach nowe opony.

Chodzi o Corsa D którą jeżdżę w 95% po mieście... Zastanawiam się co będzie lepszą opcją - kupienie typowych zimówek czyli czyli http://www.oponeo.pl/model-opony/firestone-winterhawk-2-evo

Czy wybór trochę tańszej opcji i zainwestowanie w Dębica Frigo 2, czyli: http://www.oponeo.pl/model-opony/debica-frigo-2

 

Jak wam się wydaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniałem swoje ostatnio, to wulkanizator do miasta polecał Dębice. Jak jeździsz tylko w mieście - ze stosunkowo niedużymi prędkościami to po co przepłacać.

Ja założyłem te traktorki... wrzucę później fotę bieżnika. Ogólnie nie jest tak źle. Szumiały ostatnio na autostradzie, ale było ciepło. Zobaczymy co będzie jak się ochłodzi :)

Bardziej martwi mnie to, że ze względu na szerokość wali mi błotem i syfem po całym boku auta...chlapaczy nie chcę zakładać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając w temacie. W Austrii jest obowiązek jeżdżenia na zimowych oponach od 1 listopada do 15 kwietnia, przy czym obowiązuje on przy tzw. zimowych warunkach. Za "zimowe warunki" uchodzą także sytuację, gdy jezdnia jest mokra a temperatura ujemna, jako że pojawia się szron i oblodzenia. Ze względu na to, że najczęściej sunę do Austrii w okolicach początku listopada na lodowiec, to zawsze przez Wszystkimi Świętymi zamieniam opony z letnich na zimowe. I tak już parę lat. Plusem jest to, że zwykle o tej porze nie ma przesadnych kolejek u wulkanizatorów. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, adrm napisał:

No u mnie podobnie... Przydałoby się zakupić gdzieś na dniach nowe opony.

Chodzi o Corsa D którą jeżdżę w 95% po mieście... Zastanawiam się co będzie lepszą opcją - kupienie typowych zimówek czyli czyli http://www.oponeo.pl/model-opony/firestone-winterhawk-2-evo

Czy wybór trochę tańszej opcji i zainwestowanie w Dębica Frigo 2, czyli: http://www.oponeo.pl/model-opony/debica-frigo-2

 

Jak wam się wydaje?

Cześć

Kup Dębicę. W małych samochodach (a miałem okazje sprawdzić i porównać nie raz) Dębica Frigo nawet w trudniejszych zimowych warunkach spisywała się znakomicie. Do większych nie są polecane. Taka opinię wyczytałem kiedyś w jakichś testach i sprawdziła się w 100%.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Dnia 20.10.2016 o 14:33, artix napisał:

Ja na chwile zmienilem auto i zakupilem caloroczne opony tego typu. Do M5 czy Audi Rs bym tego nie zalozyl, ale do mojego V40 Cross Country D3 wystarcza i jestem pewien ze dadza rade.

rotalla-s210-medium.jpg

Od tamtej zimy jeżdżę na wielosezonowych i jestem pozytywnie zaskoczony 225/50/17. W lecie dają radę nawet przy szybkiej jeździe na autostradzie ,a tego najbardziej się obawiałem.nexen-n-priz-4s-9552-t-f-l600-sk3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2016‎-‎10‎-‎18 o 11:29, FerraEnzo napisał:

Wybacz Jeeb, wiem że jesteś starszy i pewnie bardziej doświadczony, ale w kwestii opon nie dam się przekonać. Mieszanka opony zimowej przy +30 nie będzie zachowywać się tak jak dużo twardsza opona letnia. Ekonomicznego uzasadnienia też nie odnajduję. Ile przejeździsz na takiej zimowej oponie "ciorając" ją w lecie ? Sezon / dwa ?

I nie przeszkadza Ci to do czasu. W krytycznej sytuacji (obyś w obliczu takiej nie stanął) może zabraknąć tych kilku parametrów, które np. pozwoliłyby wyjść z poślizgu czy uniknąć czołówki.

Poprzedniej wiosny otrzymałem samochód na zimowych oponach. Były w bardzo przyzwoitym stanie. Tej jesieni sia skończyły. Kupiłem nowe. Wiosna zmienię na letnie... Głupota i chyba lenistwo kosztuje... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...