Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

W oparach minimalizmu. - skitury na lekko


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Spiochu napisał:

Jakiego rzepa?

Na górze jest właśnie rzep. Ten na klamrę.

 

Jakoś zawsze widziałem takie rozwiązanie - rzep (a poniżej pasek) nad klamrą. Wbrew pozorom to dużo daje.

spacer.png

 

Pozdro

Wiesiek

Edytowane przez Wujot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Wujot napisał:

podejrzewam, że mapy.cz są popularne bo dają wygodny (bo komputerowy) interfejs do projektowania tras.

Racja, trasy planuję i przeglądam na komputerze, dodatkowo są bezpłatne, ,,lekkie" i chodzą offline nawet na starym sprzęcie, jak jesteś zalogowany do masz dostęp do swoich wycieczek i zaplanowanych tras, dla mnie są bardzo przejrzyste prawie jak topograficzne, nawet Goprowcy je używają. Ostatnio rozpocząłem uzupełnianie zdjęć z mojej okolicy, to taki mój mały wkład w mapy.cz 

Przechwytywanie w trybie pełnoekranowym 2019-04-13 203225.jpg

Edytowane przez surfing
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złamana łopata Arva Pelle Plume 390g

Jak pisze użytkownik na grupie Freeriderzy (facebook):

"Coś dla miłośników "light & fast". Wyjaśniając: to nie była dynamiczna akcja ratunkowa tylko systematyczne, statyczne kopanie w miękkim śniegu platform pod namiot na Spitsbergenie. Ale nie można marudzić, miejsce spoko, tydzień drogi w jedną stronę do sklepu i można kupić nową..."

 

78219735_716971075454315_6687498898618974208_o.jpg

  • Thanks 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jakoś zawsze widziałem takie rozwiązanie - rzep (a poniżej pasek) nad klamrą. Wbrew pozorom to dużo daje.

spacer.png

Dużo daje, że jest klamra zamiast rzepa. Ten dodatkowy rzep (power strap) jak dla mnie zupełnie zbędny.

Mierzyłem TLT 7/8 i są sztywniejsze od Travers TS,

Co z tego jeśli noga lata mi w każdą stronę a przy tym niewygodne jak diabli.

Niestety z butami nie poszalejemy, trzeba wybrać te dla nas, a nie te lepsze.

Po przymiarkach, najlepiej oceniłbym Alieny Rs. Ten but jest sztywny, precyzyjny, najlżejszy w stawce i najwygodniejszy do przepinek.

Szkoda, że nie robią wersji z cieplejszym botkiem, bo byłby but idealny. Nie ma też połówkowych rozmiarów, a ja właśnie taki potrzebuję.

Dynafita oceniam natomiast słabo, z uwagi na przesadny stopień "wycudowania". Wolę produkty prostsze, a tym samym wygodniejsze w obsłudze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Spiochu napisał:

 

Dynafita oceniam natomiast słabo, z uwagi na przesadny stopień "wycudowania". Wolę produkty prostsze, a tym samym wygodniejsze w obsłudze.

 

 

Pomijając, że też oceniam bardzo wysoko Alieny RS to to wycudowanie Dynafita jest uzasadnione. Troszkę skomplikowane jest samo założenie ale przez resztę dnia - bajka.  Do jazdy zapinasz pomarańczową klamrę i dociągasz strapa. i to wszystko. Do podejścia odwrotnie - ale strapa zwolnisz nawet w grubych rękawicach. Naprawdę jest bardzo łatwy i przyjemny w obsłudze.

Pozdro

Wiesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładanie pierwszy raz, było masakryczne, ale fakt, nie jest to najważniejsze.

Konieczność dociągania strapa to akurat wada. W Alienach rs, wystarczy jeden przełącznik.

Nie pamiętam jak było w f1, bo tam też jest drugi rzep. Chyba podobnie.

A jak z regulacją tej dolnej klamry? Da się tym kręcić w terenie?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Spiochu napisał:

A jak z regulacją tej dolnej klamry? Da się tym kręcić w terenie?

No właśnie to jest to wycudowanie, na które narzekasz :) Zresztą moim zdaniem - jest niepotrzebne. 

Bo w TLT7 masz zdaje się linkę podłączoną do dolnej "klamry" tak że zapinając górną (pomarańczową) zapinasz obie i jednocześnie blokujesz but. Ja mam coś podobnego w PDG ale tam dolna klamra jest osobno - i spokojnie po zluzowaniu tylko górnej mogę chodzić. Nawet tak wolę bo but trzyma stopę w czasie chodzenia - dopięcie na sztywno na zjazd tylko blokuje ukrwienie :) 

Wydaje mi się za to, że powerstrap by dużo dał - bo but trzymający się tylko na klamrze jest dość miękki.

BTW. czy ma ktoś pomysł na śnieg wpadający od góry do buta - między skorupę a botek? Musiałbym chyba czymś opinać nogawki, żeby w głębszym śniegu tam nic nie wlatywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarioJ napisał:

Ma ktoś jakieś opinie o łopacie Mammut Alugator Light  ?

460g

https://mmtsklep.pl/produkt/lopata-alugator-light-2/

Militarne się nie sprawdzaja? Co prawda nieco cięższa, ale na pewno się nie złamie ;) :

https://www.specshop.pl/product-pol-7476-Glock-Saperka-skladana-z-pila-Glock-Entrenching-Tool-1295.html?gclid=EAIaIQobChMIsNHA-OCA5gIVyo4YCh3wdQBCEAQYBCABEgKjL_D_BwE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Militarne się nie sprawdzaja?

Jak coś ma napis militarne/wojskowe itp. to już dalej nie czytam. Jest to nie jako gwarancja, że w góry się nie nadaje.

 

Cytat

No właśnie to jest to wycudowanie, na które narzekasz :) Zresztą moim zdaniem - jest niepotrzebne. 

Bo w TLT7 masz zdaje się linkę podłączoną do dolnej "klamry" tak że zapinając górną (pomarańczową) zapinasz obie i jednocześnie blokujesz but. Ja mam coś podobnego w PDG ale tam dolna klamra jest osobno - i spokojnie po zluzowaniu tylko górnej mogę chodzić. Nawet tak wolę bo but trzyma stopę w czasie chodzenia - dopięcie na sztywno na zjazd tylko blokuje ukrwienie :) 

Chodzi o regulację a nie przepinanie do chodzenia. Czyli chcesz sobie mocniej/luźniej zapiąć to kręcisz kółkiem, lub zapinasz klamrę na ząbek dalej/bliżej. System BOA jest w tym przypadku najwygodniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Spiochu napisał:

Chodzi o regulację a nie przepinanie do chodzenia. Czyli chcesz sobie mocniej/luźniej zapiąć to kręcisz kółkiem, lub zapinasz klamrę na ząbek dalej/bliżej. System BOA jest w tym przypadku najwygodniejszy.

Jak but jest wygodny i dopasowany to ja nie widzę potrzeby dopinania dolnej części na zjazd / luzowania do chodzenia.

Przy pierwszym założeniu PDG-ów zacząłem w nich biegać po schodach :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, AndRand napisał:

No właśnie to jest to wycudowanie, na które narzekasz :) Zresztą moim zdaniem - jest niepotrzebne. 

Bo w TLT7 masz zdaje się linkę podłączoną do dolnej "klamry" tak że zapinając górną (pomarańczową) zapinasz obie i jednocześnie blokujesz but. Ja mam coś podobnego w PDG ale tam dolna klamra jest osobno - i spokojnie po zluzowaniu tylko górnej mogę chodzić. Nawet tak wolę bo but trzyma stopę w czasie chodzenia - dopięcie na sztywno na zjazd tylko blokuje ukrwienie :) 

Wydaje mi się za to, że powerstrap by dużo dał - bo but trzymający się tylko na klamrze jest dość miękki.

BTW. czy ma ktoś pomysł na śnieg wpadający od góry do buta - między skorupę a botek? Musiałbym chyba czymś opinać nogawki, żeby w głębszym śniegu tam nic nie wlatywało.

Zielona klamra napina dół, pomarańczowa górę. Po prostu dwie klamry jak to jest w bucie dwuklamrowym, w dodatku w jednym miejscu. To jest naprawdę dobre. Do tego świetny zakres ruchomości buta w tym też do wyprostu stopy (co jest potrzebne w zejściu po skale). 

Funkcjonalnie to jest znakomity but. Jedyny problem TLT 7 to brak rantu - skazujący nas na koszyki z przodu. Ale tutaj Dynafit ostatnio przygotował rozwiązanie, które jak zobaczyłem to szczęka mi opadła.

IMG_20191115_172545.thumb.jpg.5c493b156250af36758aa7f4a53e2b59.jpg

Minimalistyczne raki gdzie zamiast dyneemy jest linka stalowa w oplocie. Razem z gniazdem, które trzeba założyć do buta - 130 g/szt! Pięknie się to składa. Rewelacja, tylko cena jak to Dynafit słona - 800 zł. 

@Spiochu

Jak chcesz to zielone pokrętło regulacyjne przekręcisz w rękawiczkach. Możesz też bez większych problemów przełożyć linkę. Ale na pewno BOA jest wygodniejsze. Ja w każdym razie nie zmieniam regulacji zielonej klamry.

Pozdro

Wiesiek

Edytowane przez Wujot
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 11/21/2019 at 10:33 PM, Spiochu said:

No właśnie, dlatego zastanawiam się, czy takie łapawice w ogóle są potrzebne. Ich brak, to kolejne 20g do przodu.

Co do oszczędzenia na 20-tu przedmiotach to o to właśnie chodzi.

Te 400g to ciepła kurtka puchowa, albo raki. Brak któregoś z tych przedmiotów może być już mocno odczuwalny, a też czasem z nich rezygnujemy dla zaoszczędzenia wagi.

Łapawice (i nie tylko membranowe ale i te z ociepleniem) to właśnie wersja minimalistyczna. Przy tej samej masie daje dużo większy efekt cieplny. Mniejsza powierzchnia oddawania ciepła i brak zbędnego materiału między palcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

Minimalistyczne raki gdzie zamiast dyneemy jest linka stalowa w oplocie. Razem z gniazdem, które trzeba założyć do buta - 130 g/szt! Pięknie się to składa. Rewelacja, tylko cena jak to Dynafit słona - 800 zł. 

Wagowo super. Do tego brak pałąka z przodu, który może łątwo pęknąć.

Pytanie jak będzie z zakładaniem. Nie wydaje się to łatwe.

To gniazdo można zamocować też do butów innej firmy?

 

Cytat

Łapawice (i nie tylko membranowe ale i te z ociepleniem) to właśnie wersja minimalistyczna. Przy tej samej masie daje dużo większy efekt cieplny. Mniejsza powierzchnia oddawania ciepła i brak zbędnego materiału między palcami.

To oczywiste, pytanie tylko czy dodatkowe są Ci niezbędne, albo ile tych dodatkowych?

Edytowane przez Spiochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 11/21/2019 at 10:44 PM, Spiochu said:

Jeśli nie potrzebujesz map Garmina to masz jeszcze opcję

Garmin InReach mini - 100g

https://buy.garmin.com/pl-PL/PL/p/592606#specs

 

Rozwinąłbyś wątek map na smartfona? Są jakieś sensowne mapy, gotowe do ściągnięcia z Tatr/Alp/Kaukazu.

Zupełnie tego nie ogarniam. Mam natomiast starego garmina i tam można było ściągnąć mapy.

 

Jest też smartfon satelitarny Dual Sim, ale raczej parametry będzie miał kiepskie i waży aż 262g

https://www.satphonestore.com/tech-browsing/thuraya-nav/thuraya-x5-touch-satellite-phone.html

 

Z moich doświadczeń InReach jako narzędzie do lokalizacji jego właściciela jest trochę zawodny a jako narzędzie do komunikacji to już kompletna porażka.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Spiochu napisał:

 

Wagowo super. Do tego brak pałąka z przodu, który może łątwo pęknąć.

Pytanie jak będzie z zakładaniem. Nie wydaje się to łatwe.

To gniazdo można zamocować też do butów innej firmy?

 

Wydaje mi się, że zakładanie będzie bardzo łatwe. Co do gniazda to w butach Dynafita jest podebranie pod to. Z innymi markami może być gorzej. Ale Arni pracuje aby dopasować to do Alienów. Ma jakieś pomysły więc zobaczymy.

 

Pozdro

Wiesiek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Spiochu napisał:

Jak coś ma napis militarne/wojskowe itp. to już dalej nie czytam. Jest to nie jako gwarancja, że w góry się nie nadaje.

Bo Ty pacyfista jesteś ;)Gratuluję zakup ciekawych butów. Liczymy na dalsze opinie, wymagają dopasowania na gorąco?

big_1723343.jpg

Widzę że BOA staje się standardem w butach skiturowych - nawet Atomic w tym sezonie skorzystał z tego patentu.

sport2002.pl_Buty_Atomic_Backland_EXPERT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

  Gratuluję zakup ciekawych butów. Liczymy na dalsze opinie, wymagają dopasowania na gorąco?

Ja z zasady NIE dopasowuję na gorąco, tylko szukam takich, które od razu będą dobre. Mam nadzieję, że w tym wypadku, również nie będzie to konieczne.

Na uwagę w tych Fischerach, zasługuje botek wewnętrzny. Jest gruby i miękki, w przeciwieństwie do pozostałych modeli z tej grupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 11/22/2019 at 3:18 PM, Wujot said:

Jeszcze zapomniałem dodać najcenniejszą cechę Locusa. Otóż można wgrać tam dowolny gpx jako podkład i rysować po nim. Popatrzcie poniżej fioletowy ślad do przejechana przez mnie trasa. W realu jest całkiem dobra droga ale na żadnej mapie jej nie ma. Pod spodem mam swój track, rysuję w trybie ręcznym (czyli niewygodnym) po nim (to punkty 1-8) i mam normalny ślad który mogę udostępnić już na inne urządzenia.

BlueStacks_2019_11.22_15_08_48_39.thumb.jpg.1c6d1967dca7dfd3cabb2f7ea091a51a.jpg

To, że trasy rowerowe są tak zmasakrowane na różnych platformach wynika właśnie z tego, że są to fragmenty "nieistniejące" na OSM (na Dolnym Śląsku to dość częsta sytuacja). Nie można tego łatwo narysować w wielu istniejących edytorach tras. A ręcznie bez śladu pod spodem nie da się tego dobrze zrobić. Pomijając, że chyba nie zawsze jest ten tryb ręczny.

Pozdro

Wiesiek

Jak Wiesiu wiesz ja też od zawsze używam Locusa. Podobnie rozwiązałem problem z synchronizacją. Z tym że nie wpadłem na pomysł z wirtualizacją androida. Muszę to sprawdzić. Ja na kompie planują głównie trasy rowerowe. Jest kilka portali które dają takie możliwości. Zaznaczasz punkty a narzędzie buduje Ci tracka zależnie od ustawień po drogach rowerowych,  szlakach pieszych lub po linii prostej. Jak się nie planuje zupełnych bezdroży to się bardzo dobrze sprawdza. Wspomagam się też googlowym streat view i zdjęciami z google mats żeby się upewnić jak dana droga wygląda. W zimie raczej korzystałem ze ściągniętych gotowych tracków. 
Nie bardzo zrozumiałem o co Ci chodzi z tym podkładem. Bo jak masz gpxa (jako podkład) to po co go jeszcze przerysowywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wujot napisał:

Minimalistyczne raki gdzie zamiast dyneemy jest linka stalowa w oplocie. Razem z gniazdem, które trzeba założyć do buta - 130 g/szt! Pięknie się to składa. Rewelacja, tylko cena jak to Dynafit słona - 800 zł. 

Dynafit to wymyślił żeby wiązać ludzi ze swoją marką na stałe. Skończył im się się monopol na TLT, to szukają nowej niszy. Rozwiązanie opatentowane, nikt tego nie może skopiować, chyba że Arnold w swojej piwnicy.

Od dwóch lat na rynku, więc można trochę opinii w sieci znaleźć.

Z wad brak antysnow. Zostaje oklejanie szarą taśmą. Dziura w bucie staje się też mostkiem klimatyzacyjnym, może to mieć czasami znaczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...