Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

W oparach minimalizmu. - skitury na lekko


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 months later...

Coś cicho w temacie a sezon się zbliża,więc takie cuda dziś do mnie doszły,oczywiście powyprzedażowe :D

W samą porę bo za parę dni będą próbowane :)

 

wybierz pliki... Kliknij, aby wybrać pliki -Raki race camp 290

-Czekan petzl glacier literlide

-Kask mammut rock rider

-Czołówka nitecore Hc30

-Harszle dynafit

-Julbo colorado spectron4

 

 

big_3348deb6623b45b5af4fc1a73c786f4e.jpg

colorado_bleu_det.jpg

f5a2b6b463cfc2b427372bd7af02367a.png

images.jpeg

maxresdefault.jpg

race-290-folded.jpg

  • Like 5
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to ja od Was dopiero zacznę się uczyć,nie wiem czy nadążę ;).

Wy już wszystko macie uskładane ja dopiero się dorabiam

Może coś poradzicie w temacie puchówki co by trzymać się tematu

 

Ps.Jeeb Na M.B.nart nie będę taszczył,ale owszem użyje z dzieciakami w pobliskim Zermatt i Sass-Fee :D

 

 

Edytowane przez marcinn
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎02‎.‎08‎.‎2017 o 16:21, marcinn napisał:

 

Ps.Jeeb Na M.B.nart nie będę taszczył,ale owszem użyje z dzieciakami w pobliskim Zermatt i Sass-Fee

to szczerze zazdroszczę, w Zermatt  nawet latem można zaliczyć powderalarm albo  narciarski 4 tysięcznik

 

IMG_9579.JPG

IMG_9558.JPG

IMG_9564.JPG

IMG_9582.JPG

IMG_9612.JPG

IMG_9633.JPG

IMG_9665.JPG

Edytowane przez Jeeb
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.08.2017 o 16:21, marcinn napisał:

Może coś poradzicie w temacie puchówki co by trzymać się tematu....

Marcin ,

jak coś pod skitury , to przede wszystkim musi być lekka i dobrze się kompresować , czyli cos w rodzaju swetra puchowego .  Wg mnie , jak nie masz zamiaru robić nocnych biwaków lub eksplorować dalekiej północy  ;) , to nie musi być jakaś baardzo ciepła , a co za tym idzie , gruba i ciężka . Czy to ma być puch czy też syntetyczna ocieplina, to już niech każdy sam zadecyduje . Ja powoli skłaniam się w stronę syntetyków (różnej maści primalofty , polartec Alfa itp )  ,  chociaż   w zeszłym roku kupiłem puchówkę  z Pajaka za 400 zł z wyprzedaży i też jest OK :) .

Ciekawą opcją w puchówkach jest puch hydrofobowy ,czyli bardziej odporny na zawilgocenie , więc możesz pójść też tą drogą :D    .

Pozdrawiam

Andrzej 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Lou zamieścił wpis z polecanymi przez siebie wiązaniami, podzielił to na 4 kategorie: 

  • uber-light solution 
  • “standard” touring 
  • “crossover” binding 
  • freeride or free touring

Ciekawe podejście. Crossover trochę wydumany, ale reszta kategorii ok.

Cytuję listę jego ulubionych modeli:

The pick list, in weight order (final weights vary due to manufacturing variations and brake widths, I tried to normalize for a 90 mm brake):

  • ATK HT, 165 gr
  • ATK RT, 175 gr
  • Salomon-Atomic MTN-Backland, no boot length adjust, 236 gr
  • Salomon-Atomic MTN-Backland, no brake, 296 gr
  • ATK Raider 12 no brake, 322 gr
  • Plum Guide XS & M, 345 gr
  • ATK Raider 12, with brake, 372 gr
  • Salomon-Atomic MTN-Backland, w/ brake, 385 gr
  • G3 ION 12 LT, 456 grams
  • G3 ION 12, 623 grams
  • Dynafit Rotation, 624 grams
  • (Fritschi Tecton, honorable mention, 678 grams)
  • Marker Kingpin, 730 grams

 

calość https://www.wildsnow.com/23247/wildsnow-ultimate-ski-touring-binding-quiver/

 

Edytowane przez MarioJ
  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiązania mamy odhaczone, a co z nartami. Bardzo ciekawa rzecz się stała. Narty spuchły, nabrały wagi. Chodzi konkretnie o kolekcję Dynafita, która uległa rewolucji. Nie ma już fajnych nazw odszczytowych typu Manaslu, Cho You, Nanga Parbat, teraz mamy Speed, Tour i Beast i wszystko jednokolorowe. Mi jakoś badziej podchodziła stara linia, szczególnie ładne grafiki.

Moja narta Nanga Parbat waży niecałe 1100g w długości 170cm. Szukam w nowej kolekcji czegoś zbliżonego i ni huhu. Jeśli wezmę Tour 82 to mamy 1300g, więc 200 więcej. Model Speedfit 84 ma 1250g i 3 cm krótszy. Nastąpił odwrót od odchudzania i narty nabrały 200-300g więcej. Interesujące. Być może to 1300g to jest dobry kompromis na standardową nartę skiturową o dobrych właściwościach jezdnych (może lepszych niż lekka Nanga). Jeśli chcecie coś lekkiego i markowego, to czatujcie na wyprzedaże starych modeli Dynafita.

dynafit_speedfit_84.jpg.4aae4a2f71b71466358fd6e091587f33.jpgdynafit_tour_82.jpg.c148a41a05d33491b129c82254853afa.jpg

 

Co ciekawego w innych stajniach? 

Majesty do linii karbonowej (Fox, Warewolf) dodał trzeci model Supernova, szerokość 103 i waga 1750g dla długośc 177cm. Dość ciężkie, ale wg zapewnień producenta mają jeździć jak rasowe narty freeride z metalem. Jeśli ma być skitur to do wyboru dwa węższe modele.

csm__SUPERNOVA-_2018-fix_fc863b2f10.jpg.4b0646138292ce5b4200ccf979d42cc5.jpg

 

Wspomnijmy jeszcze o Bargielu, który obecnie ujeżdża zestaw: Salomon MTN Explorer 88 (narta dość lekka i dość droga) mamy 1200g + wiązania Salomon MTN 300g. 

0006P69FLR1T58PT-C322.thumb.jpg.e9cbe2338df4894d28120aaeae221587.jpg

Z innych marek warto zwrócić uwagę na Elan, który rozwija ciągle narty skiturowe. Ostatnio dostał nagrodę ISPO za model IBEX 84 CARBON XLT. Jak ktoś ma dojście do dystrybutora, to ceny są rozsądne. Na wildsnow recenzja pozytywna. No i to jest odpowiednia waga: 1120g.

501948be0f8_prodimages_elan-ski-touring-ibex-84-carbon-xlt.jpg.acbde98ac689c8991bd286ff533400dc.jpg

 

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy mógł by ktoś skomentować tą nartę? http://www.dynastar.com/en-us/product/mythic-97

Z tego co sie zorientowałem to taki skiturowy/lżejszy  odpowiednik Dynastar Cham. Ta z kolei chwalona jest jako narta uniwersalna.

Chodzi mi po głowie taki Mythic z lekkim wiązaniem w stylu atk rider albo free rider. Tylko ten ciężar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.10.2017 o 13:08, MarioJ napisał:

Powyżej wspomniałem o narcie Elana, który właśnie pochwalił się wersją składaną :D Było już coś takiego na rynku ?

ten patent ze składaną nartą całkiem ciekawy , zastanawiam się tylko komu ten wynalazek  jest dedykowany i jak/czy to się sprawdzi w użytkowaniu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Grzelas napisał:

Witam,

czy mógł by ktoś skomentować tą nartę? http://www.dynastar.com/en-us/product/mythic-97

Z tego co sie zorientowałem to taki skiturowy/lżejszy  odpowiednik Dynastar Cham. Ta z kolei chwalona jest jako narta uniwersalna.

Chodzi mi po głowie taki Mythic z lekkim wiązaniem w stylu atk rider albo free rider. Tylko ten ciężar.

 

 

w recenzjach mythic ma dobre opinie, na fejsie ktoś mi też pisał że jest bardzo zadowolony,
tak, Mythic to karbonowa wersja Chama, jak na nartę 100 pod butem to mniejsza waga oznaczałaby już tekturę

razem z atk to rewelacyjne zestawienie masz na oku

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Grzelas napisał:

Czy na głęboki snieg potrzebuje szerszej narty (mythic97) czy lepiej skupić się na nauce jazdy?

To chyba źle postawione pytanie . Do jazdy w głębszym/głębokim śniegu nie potrzebujesz jakiejś specjalnej narty , tylko jedziesz na tym co masz przypięte do butów .Im jesteś bardziej objeżdżony w takich warunkach ( technika ) , tym pewniej się czujesz ;) . Tu chodzi raczej o komfort/wrażenia z takiej jazdy . Im szersza narta , tym większa wyporność , więc fun większy , uczucie serfowania , itp , itd . Jak jednak wiąże  to się z podchodzeniem , to wiadomo , szersze narty to cięższe narty ......

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację z tym pytaniem. Spróbuję to wyjaśnić.

Otóż z jednej strony słyszę że cienkie lekkie narty to tylko dla zawodników i że zjazd na takich nartach  to walka o życie i w ogóle to jest tendencja do nart szerokich min 90-100 i długich. czyli ciężej na podejściu ale za to zjazd lepszy

Z drugiej strony dostałem krytykę że szukam dziury w całym i spokojnie wystarczą mi narty lekkie - na podejściu komfort a i zjechać też się da. I że jak zacząłem od lekkich nart to z cięższych raczej będę niezadowolony. :)

Będzie to dopiero mój trzeci sezon na skiturach wiec zakładam że jeszcze nie jedne warunki mnie zaskoczą

Generalnie z jazdą sobie radzę (ściany , lód, lawiniska - ok, nie problem  ale głębokie śniegi trochę mnie niepokoją, zwłaszcza w lesie, o lodoszreni nie wspomnę) dlatego ciekawy jestem bardziej doświadczonych kolegów:

Czy jest jakiś złoty środek czy dwie pary? jeśli dwie to jakie kryteria wyboru?

Kombinuję tak:

1 zestaw lekki który mam czyli: ski trab magico 171 +tlt6

2 zestaw cięższy nad którym dumam to scarpy maestrale rs2 które właśnie kupiłem i owe mytic97 177.

Tylko pytanie który zestaw kiedy i na co wybrać ;)

Jedną z możliwych odpowiedzi znam: zakupy bez sensu - masz dobry zestaw, idź się uczyć jeździć.

@Wujot: pytam o skitury z elementami FR ;) Jest coś takiego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci o moich doświadczeniach. Miałem 3 zestawy;

- skiturowy lekki - 72 mm -5 cm, speedy, TLT5 

- skiturowy cięższy 88 mm, +5 cm, Verticale, buty jw

- Fr - różne narty 94-106 mm, +5-15 cm, Markery (F12, Diuk) buty BD Factor 130

Po dwóch latach okazało się, że zestawu 2 prawie nie używam. czy jednodniowa tura w Karkonoszach czy wielodniowe w Alpach wybierałem zestaw 1. Może krótkie wypady w Tatry byłyby na zestaw 2 choć też z wątpliwościami bo żleby na górze mają jednak 40-45 stopni więc wolę podchodzić na wąskiej narcie (no chyba, że z buta). Najogólniej narta 72 mm przy mojej wadze (70 kg) okazała się uniwersalna. Jeździłem z kumplami po opadach oni na FR 110-120 mm ja na 72 mm i nie odstawałem. Choć trzeba było trochę uważać z pozycją. Oczywiście do przywyciągowego Fr preferuję szerszą nartę. Ale moje doświadczenia tutaj są takie, że 95 mm jest wystarczające i najbardziej uniwersalne. Dodam, że praktycznie zawsze jeżdżę obok (nie patrzę na warunki no musi być choć trochę śniegu). 

Ponieważ jednak coraz częściej nawet przywyciągowo gdzieś chodzę to kompletuję sobie drugi zestaw freeturowy (z myślą, że te Fr już pójdą w odstawkę). I będzie to 94 mm, 0 cm, ATK Rider lub freerider, buty Beast.

 

Pozdro

Wiesiek

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Grzelas napisał:

Czy jest jakiś złoty środek czy dwie pary? jeśli dwie to jakie kryteria wyboru?

Teoretycznie ,to  pewnie ze dwie , trzy pary nart  to optimum ( tak jak pisze Wujot ) , ale w praktyce używa się jednego , tego najbardziej uniwersalnego ( wg własnych upodobań ) zestawu . Ja np mam do foczenia trzy pary nart ( bo jeszcze mam kilka innych na boisko :D ) 90,100 i 116mm , a w zasadzie używam tylko tych najwęższych (Dynafit Manaslu ) , a te szersze to może raz ,  czy  dwa razy w sezonie wyciągnę z garażu i powoli zaczynam myśleć o ich sprzedaży . Żebym był dobrze zrozumiany ,przekazuję tylko swoje , raptem kilkuletnie , doświadczenia skiturowe i nic nie doradzam , bo  najlepiej dojść do tego co dla nas najlepsze metodą własnych prób i błędów , ewentualnie podpierając się przemyśleniami innych ;)  .

 

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...