Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Słotwiny Arena


lski@interia.pl

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, leitner napisał:

Cześć

Nie zaprzeczam, ale skoro siedzisz lepiej w temacie, to powiedz, dlaczego nie da się zrobić tej kanapy o dł. 500 m (tak jak talerzyk)?

Cześć

Nie siedzę w ogóle w temacie. Nigdy nie byłem na Słotwinach ale jak chcesz to zadzwonię i o wszystko się dowiem. Oceniałeś sensowność samej inwestycji jako i do tego się odniosłem.

Sugerowanie Panu Rusinkowi, że nie myśli i robi coś bez sensu jest delikatnie mówiąc ryzykowne.

Pozdrowienia

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, koliber napisał:

Chodzi o to, że zaczynając się bliżej parkingu, będzie "podbierać" klientów tym pierwszym Słotwinom (bo to chyba jedyne miejsce w Polsce z dwoma, osobnymi karnetami na jednej polanie) i transportować ich do "właściwego" wyciągu głównego? Bo innego sensu stawiania 390-metrowej kanapy nie widzę (a już tym bardziej wyprzęganej - wspomniana "Efka" na Czarnej Górze jest niewyprzęgana).

 

Żeby dojechać do parkingów Słotwiny Arena (Azoty) i tak trzeba przejechać obok "pierwszych" Słotwin. Będąc na parkingach obok Areny do "pierwszych" Słotwin trzeba trochę wrócić. "Pierwsze" Slotwiny, z tego co widziałem i słyszałem, nie są raczej wielką konkurencją dla Areny, która z tej dwójki jest wyraźnie silniejszym ON.

Pewnie będą musieli zadbać o naśnieżanie tras 2 i 4, żeby części ośrodka były połączone. W tym roku te trasy chyba w całości nie działały (trasa 2 chyba tylko do łącznika 2a). Nie dzialały też chyba trasy tam, gdzie ma być kanapa.

Właściciel ośrodka pewnie liczyć umie i wie, że opłaci mu się ściągnięcie zupełnie początkujących na płaską tras. Za niego więc pieniędzy bym nie liczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2018 o 08:10, WojtekM napisał:

Właściciel ośrodka pewnie liczyć umie i wie, że opłaci mu się ściągnięcie zupełnie początkujących na płaską tras. Za niego więc pieniędzy bym nie liczył.

Zapewniam, że umie - vide lista wprost.

Spotkałem niedawno Pana Rusinka na pewnym narciarskim wyjeździe i trochę mieliśmy okazję pogadać. Super pozytywny człowiek, który pewnie gdybyśmy mieli góry wyższe i mniej miał kłód rzucanych pod nogi, to zbudowałby tu coś naprawdę wow. Ma też prostą filozofię budowania ON - jak coś ma być zrobione, to ma być zrobione super - dlatego też w jego ośrodkach dąży do tego żeby było najlepsze kanapy/wyciągi; najlepsze ratraki; najlepsze systemy śnieżenia. Inna sprawa, że ja nie jestem do końca przekonany czy on to robi dla pieniędzy, czy dla przyjemności, bo to lubi. Myślę, że nastawienie na pewno jest takie, że nie ma to przynosić strat; natomiast mam wrażenie, że robi to także po to aby, po prostu działo się coś fajnego i coś się budowało, a nie dlatego że ma to być zoptymalizowane do ostatniego grosika, jak np. w takim TMR.

Co do samej Krynicy - można tylko żałować, że to nie on został ostatecznie właścicielem Jaworzyny Krynickiej, a było swego czasu bardzo blisko i pewnie ta góra też poszłaby mocno do przodu, a tak to niewiele się tam niestety ostatnio dzieje.

  • Like 7
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, Cosworth240 said:

Myślę, że nastawienie na pewno jest takie, że nie ma to przynosić strat; natomiast mam wrażenie, że robi to także po to aby, po prostu działo się coś fajnego i coś się budowało, a nie dlatego że ma to być zoptymalizowane do ostatniego grosika, jak np. w takim TMR.

Fajnie, że ktoś może takie rzeczy robić dla przyjemności. 

TMR to jednak spółka akcyjna i inna rzeczywistość. I cieszę się, że optymalizują do ostatniego grosika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mysiauek napisał:

Fajnie, że ktoś może takie rzeczy robić dla przyjemności. 

TMR to jednak spółka akcyjna i inna rzeczywistość. I cieszę się, że optymalizują do ostatniego grosika.

Cześć

Jeżeli ktoś robi coś bez pasji i przekonania (krótko mówiąc dla kasy), to choćby było to zoptymalizowane do ostatniego grosika to i tak jest gówno warte.

Pozdrowienia

Edytowane przez Mitek
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, leitner napisał:

Zastanawiam się, co z przepustowością - 3000 os/godz na taki stok to trochę sporo. Może być tłoczno

Cześć

Marcin na takim stoku  będą praktycznie tylko narciarze początkujący, uczący się itd. i wyciąg i tak jak będzie chodził na 2/3 to wszystko. Stąd pewnie taśma, żeby nie musiał co chwila stawać i żeby choć trochę przyspieszyć wywóz.

Ci ludzi naprawdę myślą.

Pozdrowienia

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...
Dnia 14.01.2017 o 13:40, kmarcin napisał:

Elegancko miałeś i tu i tu :) Tak patrzę na to zdjęcie i ta łąka po lewej, to nie byłaby tam fajna trasa łącząca Jaworzynę ze Słotwinami?20170113_104318.jpg

 

Dnia 14.01.2017 o 13:48, Bumer napisał:

Ta łąka to kiedyś miała na sobie wyciąg talerzykowy. Teraz ponoć grunt podzielono, ma wielu właścicieli i inne od nartostrady przeznaczenie w planach zagospodarowania. Z tego starego wyciągu do dolnej stacji Jaworzyny było coś koło 400- 500m. Stare dzieje.

Na mapie jest jeszcze ten wyciąg na Urdy, czy da się jeszcze tam zjechać od Słotwin i przejść do gondoli czy solidnie pogrodzili?

20181129_094513.thumb.jpg.3694593d2b1453bb86358444da0d7319.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie działki dawnego stoku są podobno w rękach ludzi którzy nie są zainteresowani działalnością narciarska tylko hotelarską (tak słyszałem od mieszkańców Krynicy) przejechać może i by się dało chociaż kiedyś widziałem jakieś paliki i pomiędzy nimi drut, także nie wiem. 

W projekcie 7 dolin planowany był wyciąg od dołu czarnej trasy nr 5 na Jaworzynie na nowy obszar za Słotwinami w kierunku Roztoki Wielkiej.
Na poniższej mapce jako numer 25.
mapa_szczegolowa.thumb.jpg.c2aa15951c4bb5e7eef3b1742b4f7485.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłaby również istnieć opcja podłączenia się pod Słotwiny i Jaworzynę ośrodka Henryk Ski w centrum, który się rozbudował do szczytu góry Krzyżowej, niedaleko niego miała iść dalsza część gondoli z Czarnego Potoka do centrum Krynicy pod lodowisko. Przecinka była już zrobiona w 1997 roku gdy powstawała gondola na Jaworzynę ale nic z tego nie wyszło a przecinkę pozarastały krzaki.

Naniosłem na szybko na zdjęcie satelitarne obiekty:
Czerwona linia - gondola na Jaworzynę
Żółta przerywana linia - częściowo zarośnięta przecinka pod drugą część gondoli (z 1997)
Zielone linie poniżej przecinki - krzesełka w ośrodku Henryk Ski prowadzące na Górę Krzyżową w centrum Krynicy
Zielone linie na górze - obecne krzesełka na Słotwinach 
Zielona przerywana linia - nowe krzesełko w ośrodku Słotwiny Arena, ma zastąpić talerzyk "Słotwinka"
1464418923_mapkaKrynica.thumb.jpg.f0b10cf1a95eae9379d548349697fcf7.jpg

  • Like 2
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, talerzyk "Słotwinka" w ośrodku Słotwiny Arena to już przeszłość, w tym miejscu stoi już krótszy (390 m) nowy wyciąg 6 os. taki sam jak ten który postawili na głównym stoku 2 lata wcześniej. Budynek przy dolnej stacji jeszcze do dokończenia, liny już wiszą stacje są zmontowane, więc pewnie niedługo(?) ruszy. Dolna stacja zlokalizowana jest wyżej niż zaczynał się talerzyk, całą tą dolną polankę (najlepsza część do jazdy tego stoku) przekopano i umocniono kaskadowym murem, lokalizacja dolnej stacji jest na wysokości nowego podłużnego parkingu za Chatą na Stoku. Na końcu parkingu zauważyłem też stado nowych armatek TF10 od TechnoAlpin. Poniżej zamieszczam zdjęcia trochę z oddali, nie podchodziłem pod sam wyciąg.

(Sorry za jakość zdjęcia ale to przybliżenie zdjęcia z telefonu)
Dolna stacja na wprost za drzewami.
IMG_20181216_121302.thumb.jpg.395ab33942ae37b2bfcd275e45425ca9.jpg
IMG_20181216_125929.thumb.jpg.10b494ca8fa3acd676711078027290a7.jpg
 

  • Like 2
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
14 minut temu, pawelb91 napisał:

W sobotę 5 stycznia rusza wyciąg krzesełkowy Słotwinka.

Dzięki za informację!
Właśnie zastanawiam się nad sobotą:
Albo Pilsko albo... w tej sytuacji właśnie Słotwiny... Nie było mnie tam kopę lat...
Wiesz może czy można przemieszczać się między kolejkami swobodnie? Bo według mapy nie ma możliwości aby bez odpinania nart przedostać się ze starej kolei na nową....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, shuger napisał:

Dzięki za informację!
Właśnie zastanawiam się nad sobotą:
Albo Pilsko albo... w tej sytuacji właśnie Słotwiny... Nie było mnie tam kopę lat...
Wiesz może czy można przemieszczać się między kolejkami swobodnie? Bo według mapy nie ma możliwości aby bez odpinania nart przedostać się ze starej kolei na nową....

Gdy był stary orczyk i nie było parkingu nad Chatą na Stoku to się dało, nad obecnym parkingiem był łącznik. Wjeżdżało się na niego z tej trasy najbardziej na około która prowadziła z głównego krzesełka (pierwsze zdjęcie poniżej).
Chyba nadal będzie można z tego co widziałem, ale czemu wymazali to z mapki tego nie wiem.

20150131_141621.thumb.jpg.d809313eafcea102ec210c28915d9605.jpg
Wspomniany łącznik, przy świeżym śniegu kilka odepchnięć wskazane (po prawej widać skrawek głównego stoku).

InkedIMG_20181214_085741_LI.thumb.jpg.e93189d837d6dbf4fc1ab24571de0dc9.jpg
Naniesiona trasa łącznika. Zdjęcie z grudnia 2018.

Inked1455-825x465_LI.jpg.90c5f136b5f206c9be220244c6e3fc53.jpg
Stara mapa z widocznym łącznikiem.

Inkedmapa_www_LI.thumb.jpg.c017d12f9cbadf64d7c34c9639aeb311.jpg
Nowa mapa bez łącznika.

1865952994_zdjciezsatelity.thumb.jpg.d076d2378632386f3f5de39fe113c508.jpg
Na zdjęciu satelitarnym łącznik dalej widoczny - niebieska przerywana linia.
Na zielono nowy wyciąg Słotwinka.
Na czarno główny wyciąg krzesełkowy.
Niebieskim ciągłym zaznaczona trasa najbardziej na około z głównego wyciągu.

  • Like 3
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, shuger napisał:

czy można przemieszczać się między kolejkami swobodnie?

Można nawet na szczyt Słotwinki ale w ramach ćwiczeń kroku łyżwowego, na niebiesko moje trasy, zielona przecinka była nieratrakowana - można z niej zjechać na parking prosto do samochodu.

Zaznaczyłem pomarańcz górną i dolną stacje Słotwinki

slotwinka.thumb.jpg.2b16ffc2ee85b4c6ae12573b79b53734.jpg

zdjęcie z satelity.jpg

tu od @pawelb91

Edytowane przez surfing
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Slavko napisał:

Ciekaw jestem, czy w tym sezonie otworzą trasy 2 i 4. W zeszłym roku w szczycie sezonu przy podobnej ilości śniegu były zamknięte.  

No właśnie, w Krynicy upadło sporo śniegu a na stronie Słotwiny Arena komunikat, czynne trasy 2/12?!  Czynne dwie trasy a cena za karnet pełna! Wyobrażcie sobie, że jedziecie do hotelu z basenem, sauną , kortami, mozliwością jazdy konnej czy rowerowej, z pełnym wyzywieniem. Na miejscu okazuje się, że konie chore, basen w remoncie, sauna zepsuta, rowery ktoś podp...a kuchnia zamiast pełnego wyżywienia wydaje kanapki. Cena natomiast pozostaje.  Coś mi tu nie gra. Inna sprawa jak oni doliczyli się tam tych 12 tras? W przyszłym tygodniu sprawdzę ten krótki wyciąg krzesełkowy. Sądzę, że jest swobodny dojazd do dolnych stacji obu wyciągów krzesełkowych. Co prawda dawniej, kiedy przed krótkim krzesłem był tam wyciag orczykowy, był on o wiele dłuzszy niż 390 m. Wówczas spokojnie jadąc z górnej stacji mozna było dojechać do drugiego wyciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...