marcinn Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Śmiem twierdzić że lepiej niz co niektórzy w śmigu na 195cm gigantce :biggrin: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 ...zaraz, zaraz... ale na Olimpiadzie była dopiero bodajże 12sta... :wink: Jazda jej jest piękna - stąd filmik na forum :happy: 12 zajęła w Mistrzostwach Świata w Are w kombinacji,a na Igrzyskach 17 w Turynie -kombinacja i w Vancuver w superkombinacji:wink: Czyli górna półka narciarstwa światowego:tongue: jeździła od zjazdu do slalomu- 23 miejsce w Are.. A,że sobie radzi na takich łopatach, bo teraz poświęciła się jeździe free:wink: Nie ma co piękna jazda:cool:: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Znaczy że co : lepiej od nas jeżdzi :tongue: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Odnośnie techniki... ten gość ma najlepszą! :biggrin: [video=youtube;hG537GQWqEE] 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Johnny to Ty : no co uczysz się niemieckiego :tongue: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Na Sony PlayStation TV chyba nie:stupid: ale na stoku w realu ....:wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marboru Napisano 8 Kwiecień 2015 Autor Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Odnośnie techniki... ten gość ma najlepszą! :biggrin Marcinn, Ty przypadkiem nie masz Headów i ostatnio nie byłeś zagranicą na nartach? Podejżana sprawa... hahaha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Johnny to Ty : no co uczysz się niemieckiego :tongue: Chciałem łapnąć parę przekleństw... :tongue: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Odnośnie damskiego carvingu - z cyklu "bohaterowie drugiego planu"... :biggrin: [video=youtube;8HfuPqidjzE] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Cześć Chciałem łapnąć parę przekleństw... :tongue: A wiesz, że to jest żart Didier Cuche'a oczywiście? Pozdrowienia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Cześć A wiesz, że to jest żart Didier Cuche'a oczywiście? Pozdrowienia Przyznam,że nie wiedziałem. Również pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 W narciarstwie zjazdowym nie mówimy o stylach tylko o technikach i nie zależy to od czyjegoś (na przykład mojego czy Twojego) widzi mi się tylko tak po prostu jest. Określenie styl klasyczny jest potoczne i nie określa nic konkretnego, nie można go zdefiniować. Lepiej więc mówić o technikach i brzmieć jak zorientowany narciarz niz operować carvingiem i klasyką jak kiepski sprzedawca w Decthlonie. Pozdrowienia serdeczne Mitek ma rację, narciarstwo klasyczne to przecież biegi narciarskie, skoki i kombinacja norweska. Narciarstwo zjazdowe to dziś wiele technik, które wykorzystujemy w miarę swoich możliwości, warunków terenowych i potrzeb...od pługa do skrętu ciętego:rolleyes:: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 dzięki za bezposredni link ......kobieta pieknie tnie śnieg . ale tez sa piękne szerokie trasy .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filemon Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 To jest dowód że można pięknie śmigać na narcie pewnie ponad 100 w bucie i nie koniecznie na komórce,dodajmy na sztruksie...no cóż ,ale technika jest tu nadrzędna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 To jest dowód że można pięknie śmigać na narcie pewnie ponad 100 w bucie Oczywiście,że można! Kwestia adaptacji i przyzwyczajenia. Bez trudu jechałem na krawędziach na K2 Hellbent czy Armada jj (122 i 115 pod butem). A jak jeździsz na takiej narcie na co dzień,to nawet nie będzie Ci się ona wydawać toporna,nawet na twardym. :proud: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 8 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Cześć No co Ty, Magnus... Ona nie jedzie, Ona carvuje. :wink::biggrin: Ciekawe jak sobie radzi w klasyku. :biggrin: O na przykład takim: Pozdrowienia Cześć Daruj wygłupy ale: Tak jak w pływaniu - upewnił mnie syn - styl jest określeniem zawartym w przepisach i ściśle określonym przepisami. W narciarstwie zjazdowym nie mówimy o stylach tylko o technikach i nie zależy to od czyjegoś (na przykład mojego czy Twojego) widzi mi się tylko tak po prostu jest. Określenie styl klasyczny jest potoczne i nie określa nic konkretnego, nie można go zdefiniować. Lepiej więc mówić o technikach i brzmieć jak zorientowany narciarz niz operować carvingiem i klasyką jak kiepski sprzedawca w Decthlonie. Pozdrowienia serdeczne A może mi powiesz skąd ta dziwna nazwa filmu, i dlaczego ta pani używa dość często słowa "carving"? Ona pracuje w Dechatlonie? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 9 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 9 Kwiecień 2015 Cześć A może mi powiesz skąd ta dziwna nazwa filmu, i dlaczego ta pani używa dość często słowa "carving"? Ona pracuje w Dechatlonie? Bo to określenie marketingowo nośne i przyjęło się natomiast tak naprawdę nic nie znaczy. Nie wkurzaj się tylko spokojnie pomyśl czy potrafisz zdefiniować carving i klasykę skoro używasz tych określeń? Żeby wypromować nartę taliowaną potrzebne było dobre hasło a carving jest hasłem idealnym. Bądź nowoczesny kup nowoczesne narty, jeździj carvingowo jak zawodnik itd. Carvingowi trzeba było coś przeciwstawić więc pojawiła się klasyka choć tak naprawdę mało kto rozumie co to określenie oznacza a najczęściej jest identyfikowane ze sposobem jazdy, który był po prostu błędny i anachroniczny już ze 30 lat wcześniej. Pozdrowienia serdeczne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 9 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 9 Kwiecień 2015 Mitku, jestem w stanie zdefiniować te dwie "techniki" ( to dla ciebie :tongue:) Opiszę to wieczorem na spokojnie, praca... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 9 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 9 Kwiecień 2015 (edytowane) A więc co do definicji tych dwóch technik. Klasyczny i Carving to trochę jak drift i F1. Dla mniej zainteresowanych sportami motorowymi może to zabrzmi dziwnie, ale to doskonałe porównanie. W obu przypadkach jest ten sam target. Przejechanie pewnego toru, trasy prowadząc pojazd/narty dwoma różnymi technikami. Jedna jest widowiskowa, tą drugą najszybsza. Jeżeli chodzi o narty ta pierwsza nie jest widowiskowa :tongue: Carving, czyli wyżynanie, wycinanie, wykrajanie lub w dosłownym tłumaczeniu rzeźba. Stosując tą technikę prowadzimy narty z krawędzi na krawędź cały czas równolegle do kierunku jazdy. Krawędzie nart wycinają w śniegu idealne równolegle linie, nie pwodując żadnych uslizgówów, uskoków czy utraty prędkości. Aby kontrolować prędkość jesteśmy zmuszeni zaciesnić skręt. Nie jest to do końca tak łatwe do wykonania na stromych stokach. Patrząc na bardzo dobrze jeżdżących narciarzy odnosimy wrażenie ze zewnętrzna i wewnętrzną narta jest obciążona z ta sama siłą.Oczywiście wszystko to było do wykonania na ołówkach, choć promień skrętu sięgałby 30m. Dlatego też narty taliowane z małym promieniem skrętu są idealnym narzędziem do wykrajania/carvingu. Czy to chwyt marketingowy, czy powstała nowa narta wraz z nową technika : Cdn Edytowane 9 Kwiecień 2015 przez artix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 9 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 9 Kwiecień 2015 Klasyk. Podczas jazdy techniką klasyczną równolegle prowadzenie nart do kierunku jazdy pojawia się tylko w momencie przejścia ze skrętu w skręt. Pozostałe manewry czy hamowanie odbywają się za pomocą uślizgu. Nie wiem czy wyjaśnię to zrozumiałe ale stawiając narty z mniejszym kątem w kierunku osi jazdy, występuje większą tarcie /hamowanie co pomaga w kontrolowaniu prędkości. Oczywiście prędkość można kontrolować za pomocą częstotliwości skrętu. Podczas jazdy tą techniką występują nieporównywalnie mniejsze siły oddziałujące na sprzęt czy narciarza. Z góry przepraszam za dziwny język który może wywoływać takie reakcje :eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 9 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 9 Kwiecień 2015 Te dwa posty powyżej opisują dwa rodzaje skrętu. Skręt równoległy długi cięty. Oraz drugi : skręt ślizgowy - jaki trudno z Twojego postu wywnioskować. Pojawia się pozytywna rzecz w Twoim drugom poście. Słowo technika zamiast styl. Jest postęp. Objaśnij teraz pozostałe techniki stosowane w narciarstwie zjazdowym bądź styl wg Twojego nazewnictwa gdziekolwiek byś je zakwalifikował. PS Mitek zamieścił film z wielkim Ingemarem. Jaką techniką bądź stylem jechał giganta Twoim zdaniem? Moim zdaniem taką nowoczesną o której tu wypisujesz pod mianem carvingu. Tylko, ze wtedy jeszcze nikt nawet nie myślał, żeby tą technikę tak nazywać. A jak widzisz istniała już dawno i miała się bardzo dobrze. Oczywiście wtedy była dostępna tylko dla najlepszych. To inżynierowie projektujący narty połapali się, że zawodnicy jeżdżą skrętem ciętym i pomyśleli jak zrobić nartę, żeby przysłowiowy Kowalski mógł dostąpić tej techniki w sposób łatwy i przyjemny. Twoje pojęcie o narciarstwie z tego co piszesz ogranicza się tylko do dwóch rodzajów skrętu. Pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 9 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 9 Kwiecień 2015 Ingemar starał się oczywiście jechać równoległym na krawędzi. Czy to był Carving. Raczej ni. Sprzęt w tamtych czasach jeszcze na to nie pozwalał. Przyszła narta, pojawiło się słowo Carving. Ty wiesz o tym teraz, ale za czasów Ingemar, wiedziałeś ze on carvuje? To tak jak z paleniem gumy pod hipermarketem, dziś nazywamy to Drifting : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 10 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 10 Kwiecień 2015 Ingemar starał się oczywiście jechać równoległym na krawędzi. wiedziałeś ze on carvuje? Dla mnie żaden narciarz - nawet współczesny nie carvuje. Narciarz jedzie skrętem ciętym. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plywak Napisano 10 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 10 Kwiecień 2015 Dla mnie żaden narciarz - nawet współczesny nie carvuje. Narciarz jedzie skrętem ciętym. Pozdrawiam. jeśli przetłumaczyć carving jako wycinanie, to wyjdzie na to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 10 Kwiecień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 10 Kwiecień 2015 jeśli przetłumaczyć carving jako wycinanie, to wyjdzie na to samo No w zasadzie masz rację :biggrin::stupid: [video=youtube;147vePB5Arc] Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.