Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Kaunertaler Gletscher 09-14.11.2014 śnieg, narty, szkoła


Rekomendowane odpowiedzi

Pozbierałem się po powrocie. Trzeba parę słów skrobnąć.

Dojazd i powrót bezproblemowy ok 12 godzin. Ekipa w miarę zdyscyplinowana 6h bez siku wytrzymali nie taki ostatni wynik :smile:. W drodze powrotnej na ringu berlińskim mieliśmy nie lada atrakcję sobie obejrzeliśmy kolumnę Leopardów śmigających po autostradzie na gąsienicach :eek: ze średnią prędkością ok 70 km/h.

Mieszkaliśmy w Feichten czyli ostatnia miejscowość w drodze na lodowiec. Do lodowca prowadzi droga Panoramastrasse o długości ok 26 km. Ja bardzo lubię takie drogi, ale żeby codziennie katować samochód i pasażerów to niekoniecznie. Korzystaliśmy 4 razy ze skibusa. Co do skibusów to wypracowany jest tu taki układ, że rano o 9 na górę jedzie jeden i o 16 wraca w dół. To jeden to oczywiście w cudzysłowiu bo podstawiają tyle ile trzeba nawet 3 lub 4 w zależności od ilości chętnych. Czyli podsumowując dostępność na minus.

Pogoda. Cztery dni słoneczne, jeden pochmurny, jeden bardzo wietrzny - ośrodek ruszył dopiero w południe.

Ośrodek. No cóż do plusów należy mała ilość ludzi nawet w weekend i kilka fajnych stoków typowo szkoleniowych. Ja byłem się szkolić, więc wystarczą do tego dwa stoki jeden mało nachylony drugi bardziej nachylony i jest git. To by było tyle jeśli chodzi o zalety.

Infrastruktura składa się dwusekcyjnego krzesła 4os startującego z najniższego piętra ośrodka do głównego centralnego miejsca, gondoli wyjeżdżającej na najwyższy punkt ośrodka oraz 5 orczyków. Trasy te fajne są tylko przy orczykach. fajne mam na myśli szerokość - choć też nie jest powalająca, nachylenie i przede wszystkim widoczność do przodu.

Trasy pod krzesłem to popierdułki nie trasy z wieloma zwężeniami i załamaniami terenu ograniczającymi w znacznym stopniu widoczność. Nie ma możliwości swobodnego, szybkiego przejazdu całą długością trasy bez ryzyka, że w kogoś przyłożę. Jak dla mnie mają wartość tylko komunikacyjną w razie braku możliwości wjazdu autem na górny parking.

Trasy obsługiwane przez gondolę w zasadzie te same zarzuty co do tras pod krzesłem no może lewa strona jest szeroka, ale wiele zmian nachylenia powoduje znaczne ograniczenie widoczności i możliwości przewidywania trasy przejazdu daleko w przód. jak dla mnie logika bez sensu. pakowanie milionów euro w nowoczesne wyciągi i wytyczanie do tego tras jakby na siłę, żeby były kilometry a jakość tych kilometrów marna.

Także podsumowując: chcąc sobie pojeździć troszkę ostrzej, ale tak żeby było bezpiecznie to jest się skazanym na korzystanie z orczyków co przez tydzień może powodować odciski na tyłku:biggrin:

Jak miałbym wybierać lodowiec nawet na 4 dni jazdy typowo rekreacyjnej to ja na Kaunertal bym nie przyjechał.

Szkolenie: grupa zależnie od dnia od 7 do 10 osób. 2/3 grupy to instruktorzy i to do tego znacznie młodsi. Co za tym idzie intensywność ćwiczeń była lekko mówiąc podwyższona. Ale to są tylko plusy bo trzeba było równać w górę co daje duży progres. I jeśli o to zagadnienie chodzi to jestem w pełni zadowolony i usatysfakcjonowany. Bo tak w zasadzie tylko taki był cel wyjazdu.

PS Snowboardziści. Była z Wrocławia grupa (cały autobus) szkolących się snowboardzistów. Moi koledzy trochę się z nimi bratali w nocnych pogaduchach i nie tylko. Z opowiadań i obserwacji tej grupy mogę stwierdzić, że jest to bardzo specyficzna grupa ludzi, mocno wyluzowanych - nawet chyba aż za mocno (choć ja stary jestem to pewnie i ocena lekko subiektywna). Ciekawa z punktu widzenia nie tylko sportowego, ale i socjologicznego.

Ogólnie wyjazd bardzo udany przede wszystkim pod względem poprawy umiejętności. Towarzysko również wesoło i śmiesznie. Sam ośrodek taki sobie.

To tyle. Jak ktoś przebrnął i ma jakieś pytania, służę pomocą.

Dziękuję za wypowiedź. Pozdrawiam.

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F O T K I ???????????????????? :biggrin:

Co tam chcesz zobaczyć?

Biało i śnieg dookoła? :tongue: :biggrin:

------------------------------------------

A ja nie rozumiem zastrzeżeń jakie lokiec3 stawia trasom pod gondolką ze szczytu i tym pod krzesłem do samego dołu.

Czerwona 4 ze szczytu to fajna i ciekawa trasa z długim wypłaszczeniem na końcu.

Natomiast pod krzesłem Ochsenalm ja miałem okazję przejechać 10 niebieską i raz wbiłem się na 9 czerwoną ale ta była nie przygotowana i miałem próbkę free... tylko moje Blizzardki Magnum nie za bardzo się do tego nadały.:cheerful:

Prócz tego widoczność pozostawiała wiele do życzenia i mieliśmy okazję przejechać tylko pierwszy górny odcinek bo dół był jeszcze nieczynny.

Daleki jestem od wychwalania całego ośrodka lodowcowego.

Głównym mankamentem jest dojazd,który zajmuje duuuuużo czasu.

Niemniej przy pełnej widoczności z pewnością odebrałbym ten ośrodek o wiele bardziej pozytywnie.

Ale nie uważam aby tylko trasy pod orczykami nadawały się do fajnej jazdy.

A tak odbieram przekaż od lokiec3.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie uważam aby tylko trasy pod orczykami nadawały się do fajnej jazdy.

A tak odbieram przekaż od lokiec3.

Może mało ściśle się wyraziłem. Do szybkiej jazdy przy tym bezpiecznej. Te trasy może i faktycznie są ciekawe. Ale uwierz mi jakbyś jeździł w pełnej widoczności to wkurzało by cię to, że widzisz na kilkadziesiąt metrów i dalej nie wiesz co a raczej kto jest za załamaniem. Trzeba zwalniać. Ja może i demonem prędkości nie jestem, ale przy średniej prędkości bez zwalniania i obadania na spokojnie co jest dalej jeździć się nie da - tzn da się ale nie jest to bezpieczne. Przy takim Pitztalu to blado wypada. Również pod względem szerokości.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...