Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Słowacja - inwestycje 2014


christofer30

Rekomendowane odpowiedzi

A taka fajna kameralna stacja to była.

Gdzie Ci wszyscy narciarze podzieją się po zejściu z kanap bo raczej miejsca w dolinie na całkowicie nowe trasy brak.

Andrzej

zgadzam się z Tobą

jak tam nie wytyczą jakiejś nowej trasy ( tylko gdzie :confused:: ) to na stoku zrobi się ciasno

Poza tym zastanawiam się co daje to nowe krzesło ? komunikacja z parkingu na samą górę już jest ( dolny orczyk + kanapa ) , a to nowe tylko zwiększy ilość narciarzy wywożonych na samą górę stacji , ale bez zwiększenia areału narciarskiego . Takie trochę "białczańskie" myślenie

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ukryć że stare bardzo wolne krzesło było największym mankamentem stacji. Teraz to krzesło będzie przesunięte, a dolna stacja będzie w miejscu obecnej dolnej stacji górnego orczyka i będzie obejmować tylko obszar łagodny. W efekcie przepustowości na ostrą ściankę się nie zmieni (nadal 2400os/h).

Niemniej przepustowość na odcinku obecnego orczyka będzie powodowała duże zatłoczenie i zrobi się mało ciekawie.

Sytuację nieco może poprawić likwidacja górnego orczyka ale to też w niewielkim stopniu, a nie wiem czy na nią się zdecydują...

Nie o tym marzyłem myśląc o inwestycjach na Rohacach, miała być przecież kolejka na Salatin.... to by była inwestycja z prawdziwego zdarzenia...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taka fajna kameralna stacja to była.

Gdzie Ci wszyscy narciarze podzieją się po zejściu z kanap bo raczej miejsca w dolinie na całkowicie nowe trasy brak.

Zgadza się ... będzie ciasno, chociaż z drugiej strony do zjazdu będzie można wykorzystać całą górkę bo teraz przeważnie jeździłem przy orczyku tylko od czasu do czasu zjeżdżałem pod kanapę. Obecna kanapa jak dla mnie jest wyjątkowo wolna a jak zapomnisz złapać krzesło to ładuje po łydkach jak ta lala...:mad:: (kuźwa ale się człowiek wygodny zrobił... :biggrin:). Dlatego więcej jeździłem na orczyku ale tam znowu płaska trasa. A te dwie ścianki to w końcu coś po czym można pojechać :rolleyes::

Reasumując - dla mnie to dobrze tym bardziej że jestem tam raz ew. dwa na sezon i to przeważnie jak się kończy :smile:

Pozdr. Torres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

A tak w przyszłości będzie wyglądała lanovka nowej techologii 3S z Hrebienok (Siodełko) na Łomnicki staw

10253923_685925474800282_2978019772742740876_n.jpg

https://www.facebook.com/outdoorfilmy.sk/photos/a.181899298536238.46583.159478207445014/685925474800282/?type=1&permPage=1

10253923_685925474800282_2978019772742740876_n.jpg.e831fddd0e4ea14931b860e08ca5c77c.jpg

Edytowane przez christofer30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Oczywiście że będzie zainteresowanie starą, wolną kanapą. Po zmianie omijać ona będzie trudny odcinek końcowy więc wszyscy uczący się i słabo jeżdżący zapewne z niej skorzystają. Efekt będzie taki że główna część stoku będzie zdrowo przeładowana.

Były różne koncepcje modernizacji Rohacy, ale wybrano ostatecznie wersję która przyniesie największy zysk a nie taką która pozwoli zachować jednocześnie wysoki komfort dla korzystających z tras narciarzy - szkoda...

A można było pogodzić interes ekonomiczny z jakością narciarską poprzez postawienie 6-os krzesła o przepustowości 3000 os/h i likwidację całkowitą starej 4-osobówki. W efekcie podniesienie zatłoczenia na trasach byłoby znacznie mniejsze a i zyski byłyby wyższe dla właścicieli. Cóż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ukryć że stare bardzo wolne krzesło było największym mankamentem stacji. Teraz to krzesło będzie przesunięte, a dolna stacja będzie w miejscu obecnej dolnej stacji górnego orczyka i będzie obejmować tylko obszar łagodny. W efekcie przepustowości na ostrą ściankę się nie zmieni (nadal 2400os/h).(...)

Wygląda na to, że po takich zmianach całkiem stracą się końcowe odcinki czarnych tras (1, 2) - czyli te, które prowadziły do starej, dolej stacji krzesła - o ile pamiętam tam jest dołek - w kierunku parkingu jest pod górę (?)

Inna sprawa że ten stromy odcinek pod krzesełkiem i tak bardzo rzadko był przejezdny.

(...)Były różne koncepcje modernizacji Rohacy, ale wybrano ostatecznie wersję która przyniesie największy zysk a nie taką która pozwoli zachować jednocześnie wysoki komfort dla korzystających z tras narciarzy - szkoda...

A można było pogodzić interes ekonomiczny z jakością narciarską poprzez postawienie 6-os krzesła o przepustowości 3000 os/h i likwidację całkowitą starej 4-osobówki. W efekcie podniesienie zatłoczenia na trasach byłoby znacznie mniejsze a i zyski byłyby wyższe dla właścicieli. Cóż...

Parę lat temu czytałem gdzieś o koncepcji pociągnięcia stacji w górę - w kierunku Salatyna. Tzn. było coś wtedy o drugim krześle, jakby w układzie łańcuszka, i orczyku w najwyższej części.

Mnie by się podobało, ale TANAPowi pewnie znacznie mniej :)

Edytowane przez gajowy01
m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...