Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, keisyzrk napisał:

Dlaczego wolę orczyki?... ;)

https://www.youtube.com/watch?v=tFJxXNmONvo

Tu nieco wiecej...straszne,mieli szczescie ci co wyskoczyli przed koncem...;/

http://www.dziennikwschodni.pl/kraj-swiat/gudauri-tragiczny-wypadek-na-nartach-w-gruzji-wyciag-nagle-przyspieszyl-wideo,n,1000215217.html

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępne ustalenia w sprawie wypadku w Gruzji https://www.georgianjournal.ge/society/34350-officials-responsible-for-gudauri-accident-resign.html 

Ośrodek twierdzi, że spadło napięcie a obsługa nie wykonała wszystkich czynności, jakie powinny zostać przeprowadzone w takiej sytuacji. Natomiast operator energii nie zauważył żadnych śladów awarii energii elektrycznej.

Międzynarodowi eksperci francuskiej firmy Bureau Veritas i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych przybyli i specjaliści z firmy Doppelmayr pracowali przy ustalaniu przyczyn zdarzenia.

Został odwołany zastępca dyrektora Mountain Resorts Development Company, szef departamentu zarządzania Mountain Gudauri oraz dyrektor kolei linowych

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwórz własną kolej linową!

Doppelmayr stworzył specjalny program do konfigurowania kolei linowych. Można stworzyć kolej według własnych upodobań - kolory, rodzaje kanap, gondoli i stacji. Jeżeli ktoś będzie miał 20 mln, to może ją jeszcze postawić ;) 

Zachęcam do zabawy w programie

https://www.doppelmayr.com/en/doppelmayr-interactive/ropeway-configurator/

Zrzut ekranu 2018-03-23 21.10.37.png

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, leitner napisał:

Ośrodek twierdzi, że spadło napięcie a obsługa nie wykonała wszystkich czynności, jakie powinny zostać przeprowadzone w takiej sytuacji. Natomiast operator energii nie zauważył żadnych śladów awarii energii elektrycznej.

Czyli jakich czynności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, leitner napisał:

Nie mam pojęcia. Podobno nie zastosowali się do instrukcji. Wiem tyle, ile jest w artykule, który podlinkowałem. Nie mam pojęcia, co obsługa mogła zrobić w takiej sytuacji

Cóż... nawet jeśli to jest prawda (ja tego się nigdy nie dowiem), to i tak Gruzja jak i cały Kaukaz będzie dla mnie miejscem niesamowitych kontrastów w powiedzmy.... podejściu do życia. Z jednej strony olewanie wszystkiego, a z drugiej niesamowita życzliwość i zawziętość. I to wszystko zawsze będzie dla mnie magnesem, którym pomimo tych wypadków - wrócę na Kaukaz.

Kiedyś jak byłem w Abchazji, jechałem stopek (kursowy autobus nie przyjechał). Jedziemy, i widzimy wszechobecny widok luźno wbiegających krów i świń na drogę. Człowiek który mnie podwoził autem powiedział "ja tam u was w Polsce byłem, Wy macie nienormalnie, trzymacie swoje krowy i świnie całe życie w boksach w stajni".

No to trochę moich wspomnień - Sadzele - marzec 2017.

 

DSC01259.JPG

DSC01272.JPG

DSC01276.JPG

DSC01277.JPG

DSC01449.JPG

DSC01471.JPG

17311368_1813637875629174_3481099809360444958_o.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Pozwolę sobie dołączyć opis do zdjęć :

 

1,2 - mix 6 os. krzesło i 8 os. gondola (Laliky)

3,4 - krzesło 4 os. (Marguska)

5 - orczyk 2 os. z "długim dyszlem" (Hreben)

6 - linowy - telecord (coś jak "wyrwirączka, ale bez klucza i pasa, chwyta się grubą linę i do góry)

7 - krzesło 4 os. (Dedovka)

8 - orczyk 1 os. (Kosariska)

9 - wagonik z gondolki 4 os. w Jasnej (Otupne - Brhliska) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio byłem na Zugspitze i miałem okazję zobaczyć zniszczoną nowa kolejkę od strony niemieckiej. 
Wypadek miał miejsce 12 września, podczas zakończonych ćwiczeń wagonik ratunkowy który był na górnej stacji zsunął się i uderzył w wiszący wagon kolejki linowej około 280m poniżej górnej stacji. Szkody bardzo duże, wagonik ratunkowy wbił się w wagon kursowy praktycznie do połowy jego długości. Supernowoczesna kolejka z przeszkloną podłogą na razie zamknięta do odwołania. Producent CWA Switzerland już produkuje nowy wagon. Pewnie do zimy się uwiną.

DSC05345.thumb.JPG.b12e793faa7c0906745091f90fa7fea4.JPG

DSC05344.thumb.JPG.02239f94f95ff8da6f3d442681ab1a33.JPG

 

Poniżej załączam też zdjęcia z internetu pokazujące rozmiar zniszczeń:
113766633_teleferico-Zugspitze-Alemania-Zugspitze.jpg.a68251ae35389d7984fde8f65eec1ace.jpg

Zwischenablage02.thumb.jpg.08cc2abe766190159e54dd6f949a8f84.jpg

 

Na koniec jeszcze dwa zdjęcia, panorama szczytu oraz biało-zielony świat:
IMG_20180925_154857.thumb.jpg.aadaea9f96c0ddeac02ec13e5cddf430.jpg

IMG_20180925_140833.thumb.jpg.f2250394ee73cff2aee80ff1b05013ed.jpg

 

"Złomowanie wagonika" :

 

Edytowane przez pawelb91
  • Like 9
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nowy wagonik kolejki na Zugspitze już prawie w finalnej fazie produkcji. Zamontowane zostało nowe ramię oraz napęd, sam wagonik dotrze 17 grudnia, prawdopodobnie od Świąt będzie już kursować dla narciarzy i turystów.

https://zugspitze.de/de/winter/aktuell/news/seilbahn+zugspitze+neue+kabine+kommt+im+dezember+_n35337

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Chciałam tam rano jechac...Jednak zdecydowalismy się na Penken w Mayrhofen. Na dole jest zielono, nic nie padało. Bylismy jeszcze przed otwarciem gondoli, czekalismy. Wyjechalismy na gore, zaczelo padac, im wyżej jechalismy tym widocznosc była gorsza i mocniej padało, a w pewnym momencie zaczęło tak silnie wiac ze wiatr nas zatrzymywał i cofał....wiało, sypało, nigdy w zyciu czegos takiego nie przeżyłam...jadąc kanapą z zamkniętą bubliną musielismy ją trzymac bo podwiewalo nam ją do góry. Część wyciagów pozamykali wczesniej, zrezta i tak bylam w szoku ze chodzily podczas tego wiatru, skuterem nas kawałek podwiezli zebysmy mogli sie dostac do innego wyciagu, gondolą na dół zjechalismy do Tux i skibusem do Mayrhofen.

Powiem Wam, że nie dziwię się ze taka rzecz się wydarzyla. Na prawdę WIAŁO.....

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Brawo, dobrze że trafił na inteligentną młodzież
Grouse Mountain na północ od kanadyjskiego Vancouver. W pewnym momencie z jednego z krzesełek zsunął się 8-latek. Chłopiec zawisł 6 metrów nad ziemią. Przytrzymywał go ojciec, który wołał o pomoc. Świadkiem zdarzenia była grupa nastolatków. Zareagowali błyskawicznie.

 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Ostatnio jak patrzylem na kamerki w paru osrodkach zaczalem sie zastanawiac z jakiego powodu wlasciciele np. SONu wpakowali tam drogie krzesla Leitnera a w BSA zdecydowali sie zamontowac 6-os, rownie szybkie krzeslo Tatraliftu. To samo z systemami nasniezania; SON ma Technoalpin a BSA ma tansze Supersnow. Co uwazacie? Przerost formy nad trescia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...
W dniu 4.01.2015 o 12:34, leitner napisał:
marek_kapica napisał:
Jaka prędkość wiatru zatrzymuje koleje z osłonami(bublinami):smile:

Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedz.

To zależy od kierunku wiatru, ale maksymalnie do 18m/s

W jakim wietrze może pracować niewypinana kolej linowa np. typowa czwórka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...