Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Inwestycja TMR w SON i co dalej?


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejki ok., tylko po co aż 8-osobowe? Większej przepustowości niż 3000os/h, raczej nie potrzeba, więc wystarczyłaby 6-osobowa

bardzo dobrze że 8-osobowe - patrzą perspektywicznie na ośrodek - nie będą pózniej dostawiać kolejnych krzeseł obok i toczyć kolejnych batali ze smrodkami .

zwróc uwagę równiez na efektywne wykożystanie krzesła - przy podobnej przepustowości przewożą większą ilość osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

O wyciągu na Małe Skrzyczne z Hali S. pisałem już kiedyś tam dawno. Pan R. już lata temu mi mówił, że tego się ruszy, bo Natura 2000. Można by go zmodernizować jedynie do połowy długości (gdzieś tak) od dołu patrząc a to bez sensu. Nie można go także wymienić na "nowszy model" bo w tym rejonie "nielzja" prowadzić jakichkolwiek prac budowlanych poza doraźnymi pracami konserwacyjnymi czy naprawczymi. Innymi słowy, jak się rozpadnie to pozamiatane.....

To są brednie pseudoekologów. To nie jest ani rezerwat ścisły, ani zwykły, ani park narodowy.

Wyciągi stoją i przy zrobieniu wszystkich badań można spokojnie udowodnić, że modernizacja na krzesła nie będzie miała negatywnego wpływu na środowisko. Trzeba tylko umieć, chcieć i mieć parę lat na walkę. A czas jest. Akurat tam się nie pali. Zresztą tam orczyki są nawet lepsze od krzeseł, bo po tym jak padł las, jest straszny wygwizdów.

Tadek

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są brednie pseudoekologów. To nie jest ani rezerwat ścisły, ani zwykły, ani park narodowy.

Wyciągi stoją i przy zrobieniu wszystkich badań można spokojnie udowodnić, że modernizacja na krzesła nie będzie miała negatywnego wpływu na środowisko. Trzeba tylko umieć, chcieć i mieć parę lat na walkę. A czas jest. Akurat tam się nie pali. Zresztą tam orczyki są nawet lepsze od krzeseł, bo po tym jak padł las, jest straszny wygwizdów.

Tadek

No mam nadzieję. Ja tam niestety nie mieszkam więc i moje informacje mogą czasem być nieco zniekształcone.

Tak, tylko że do czasu większego rozwinięcia, kanapami będzie jeździć ok.3-4 osób.

Spoko... Mają być kanapulce wyprzęgane. Tu przepustowość zależy od gęstości kanap. Mniejszy ruch, rzadziej powieszą i puste nie będą latać :applause:

A tak poważnie to wolę siedzieć w 3 osoby na ośmioosobowej kanapie niż stać w kolejce jak np w BT.

Edytowane przez MOSTOSTAL
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam nadzieję. Ja tam niestety nie mieszkam więc i moje informacje mogą czasem być nieco zniekształcone.

Spoko... Mają być kanapulce wyprzęgane. Tu przepustowość zależy od gęstości kanap. Mniejszy ruch, rzadziej powieszą i puste nie będą latać :applause:

A tak poważnie to wolę siedzieć w 3 osoby na ośmioosobowej kanapie niż stać w kolejce jak np w BT.

Tak, ale od razu będą protesty Pracowni i itd. :frustrating: że po co takie duże skoro ludzi mało itp.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No my to akurat bardzo będziemy się przejmować pracującymi inaczej... :stupid:

Co do pojemności kanap... Wszyscy znacie moje zdanie.. mnie zawsze będzie szkoda moich zabytkowych łorcyków...

ale...

skoro ma ich nie być to q..a niechaj będą kanapy, ba nawet szezlongi, a qźwa, nawet 16 osobowe!

A tak... na bogato!

Na pohybel kozoebcom.

A co..? Nie można..??

Jest ktoś przeciwny..??

Ale tak poważnie... nas nie stać na budowanie tanich półśrodków. Tanio już było, niech zatem teraz będzie wypas nad wypasy.

Lepiej zrobić większy wyciąg żeby potem nie było że za ciasno, że stać trzeba i czekać w kolejce...

Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Jak będą warunki to i narciarzy przybędzie. Ja zapewne pozostanę wierny Szczyrkowi. Tak już mam.

Cosik mi się zdaje, że za niedaleki czas Leitner w COSie będzie wąskim gardłem.. ;-) no ale taki los pierwszych jaskółek. Ciekaw jestem jak przy tym będzie Beskid wyglądać..?

Edytowane przez MOSTOSTAL
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepokoi mnie natomiast gordyjski węzeł w Solisku. Jak to niby miałoby tam wyglądać...? Tam jest w sumie dość ciasno a chcą tam wcisnąć dwie potężne stacje 8 osobowych kanap... i jeszcze wybiegi z obu tras i nową trasę łatwą... a gdzie parkingi na to wszystko...? Nie wydaje mi się realny architektonicznie pomysł typu Solisko Arena, bo to betonowy moloch na który Wszawobrodzi się nigdy nie zgodzą, że o kosztach takiegoż nie wspomnę.

No ale przecież SOLISKO ARENA to rozwiązanie tego węzła :)

Jak wejdziesz na naszą stronę projektu, a dokładnie tutaj: http://www.soliskoarena.pl/schematy2.html#image-1 i klikiniesz na kolejne slajdy, to zobaczysz rozwązanie problemu z miejscem i krzyżowaniem się wszystkiego. Chodzi o zasadę, konkretne wizualnie rozwiązanie może się różnić w rzeczywistości i będzie raczej skromniejsze, ale może się okazać że będzie oparte na zbliżonym schemacie.

Przypominam że ten nasz "moloch" to było pokazanie maksymalnych możliwości tego terenu w opcji "na bogatości" - żeby pokazać potencjał terenu.

Nas wtedy poproszono o zajęcie się terenem Soliska, ale możliwych takich miejsc na wielofunkcyjne węzły na terenie SON jest kilka. Np. cały program funkcjonalny Solisko Areny można zrealizować w Czyrnej.

Zresztą spora część platformy może być nie betonowa ale ziemna, stalowa a nawet częściowo drewniana, więc można to znacznie lżej (kosztowo i wizualnie) zrobić.

A ekolodzy nic do tego nie mają za bardzo jak mieć, bo samo Solisko to nie jest teren chroniony. Trasy, wycinki, im głębiej w las i wyżej to już cięższy temat - ale nie teren parkingu, budynków przy głównej drodze. Tu jak się robi wszystko po kolei i zgodnie z wymogami, to ekolodzy to nie jest wilk straszący małe dzieci.

Da się bardzo sensownie rozwiązać teren Soliska nawet w skromniejszej wersji i przy innych założeniach funkcji, ale to jeszcze nie ten moment na szczegółowe rozwiązania.

Początkowo ośmioosobowe kanapy wydają się szokujące,

ale patrząc na doświadczenie TMR chyba wypada im po prostu zaufać :)

Jak zostało napisane wcześniej, kanapy 8-mki mogą np. mieć obniżoną początkowo przepustowość do poziomu 6-tek, a później można dołożyć dodatkowe kanapy - zrobiono tak np. na Złotym Groniu w Istebnej w tym roku bodajże.

Ma to jeszcze taką zaletę że mniej kanap to możliwość parkowania wszystkich na peronach, bez budowania hangaru na garażowanie. Do tego zawsze jest z czego negocjować dół w przypadku trudności wiadomo jakich.

Edytowane przez matei
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejki ok., tylko po co aż 8-osobowe? Większej przepustowości niż 3000os/h, raczej nie potrzeba, więc wystarczyłaby 6-osobowa

OJ to się narażę. Uważam ,ze nawet 6-cio osobowa to za duzo. Jak mógłbym decydować to i tutaj posłużę się tekstem trochę przerobionym shugera :

W pierwszym etapie - budowa solidnej instalacji naśnieżania w tym przede wszystkim ogromnych zbiorników na wodę pozwalających na naśnieżenie wszystkich tras w ciągu 7 dni.

W drugim etapie budowa infrastruktury transportowej wraz z profilowaniem i niewielkim poszerzeniem tras.

3 koleje 4 osobowe z przykrywami:

Czyrna - Hala Skrzyczeńska

Solisko - Hala Skrzyczeńska

Hala Pośrednia - Pośredni Wierch

Reszta wyciągów to stare ,ale wyremontowane orczyki . SON powinien zachować charakter S.N. dla trochę ambitniejszych narciarzy, w urokliwym miejscu a nie stać się kombinatem narciarskim ,w którym zatraca się urok narciarstwa a człowiek czuje się jak w wesołym miasteczku lub na jarmarku. Plany inwestycyjne MTR w Szczyrku bardziej mnie zasmuciły niż ucieszyły, ,ale może ja tylko tak mam. Pozdrawiam.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta wyciągów to stare ,ale wyremontowane orczyki . SON powinien zachować charakter S.N. dla trochę ambitniejszych narciarzy, w urokliwym miejscu a nie stać się kombinatem narciarskim ,w którym zatraca się urok narciarstwa a człowiek czuje się jak w wesołym miasteczku lub na jarmarku. Plany inwestycyjne MTR w Szczyrku bardziej mnie zasmuciły niż ucieszyły, ,ale może ja tylko tak mam. Pozdrawiam.

Nie tylko Ty tak masz Ja też. Ale podoba mi się koncepcja 8-os kanap pozwalających na regulację przepustowości między 2400 os/h - 4000 os/h. Niestety ale po realizacji tych pomysłów jarmark jest bardziej niż pewien według mnie. Obym się mylił. Edytowane przez christofer30
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OJ to się narażę. Uważam ,ze nawet 6-cio osobowa to za duzo. Jak mógłbym decydować to i tutaj posłużę się tekstem trochę przerobionym shugera :

W pierwszym etapie - budowa solidnej instalacji naśnieżania w tym przede wszystkim ogromnych zbiorników na wodę pozwalających na naśnieżenie wszystkich tras w ciągu 7 dni.

W drugim etapie budowa infrastruktury transportowej wraz z profilowaniem i niewielkim poszerzeniem tras.

3 koleje 4 osobowe z przykrywami:

Czyrna - Hala Skrzyczeńska

Solisko - Hala Skrzyczeńska

Hala Pośrednia - Pośredni Wierch

Reszta wyciągów to stare ,ale wyremontowane orczyki . SON powinien zachować charakter S.N. dla trochę ambitniejszych narciarzy, w urokliwym miejscu a nie stać się kombinatem narciarskim ,w którym zatraca się urok narciarstwa a człowiek czuje się jak w wesołym miasteczku lub na jarmarku. Plany inwestycyjne MTR w Szczyrku bardziej mnie zasmuciły niż ucieszyły, ,ale może ja tylko tak mam. Pozdrawiam.

Narciarz wyjeżdzający orczykiem jest bardziej ambitny? :)

Odpowiem tak: Na Skrzycznem w tym roku dzięki nowej kanapie, można było w ciągu godziny zaliczyć 3 razy więcej zjazdów niż na starym krześle, z orczykami jest podobnie.

Może i stary SON miał swój klimat kiedyś, ale w tym roku widząc stare zielone siatki i pordzewiałe mostki, kolejne warstwy zółtej farby na tych ohydnych budynkach, pół metrowej szerokości ścieżki ze śniegu pod wyciagiem podsypywane łopatami (albo muldy w czasie normalnej zimy) plus to całe dziadostwo na Solisku, bardziej się czułem zwyczajnie zażenowany - chociaż jeżdzę tam 30 lat.

Do tego wyjazdy 3 kolejnymi orczykami żeby zjechać z Małego do Soliska...

Sentymentalny charakter ośrodka dla "trochę ambitniejszych narciarzy" próbowano utrzymywać ostatnie trzy lata i widać jak się to skończyło... Mały ośrodek a la naprawdę retro jest fajnym pomysłem, ale w takiej skali to się nie ma prawa utrzymać z tyloma orczykami.

Biznes is biznes, im więcej włożysz, tym więcej wyjmiesz. Wygoda i przepustowość to podstawa, czy się tego chce czy nie, narciarstwo trasowe jest sportem MASOWYM. Robi się z tego trochę jamark niestety, ale zawsze są skitoury i freeride.

Zgadzam się że w godzinach szczytu może być tłoczno, ale przecież za czasów świetności SON też tak było !

Zresztą prawdziwa jazda po trasach to jest zawsze i tak poranne pierwsze dwie godziny kiedy nie ma tłumów, potem po sztruksie nie ma śladu nawet jak jest mało narciarzy.

Pierwsze zjazdy całkiem rano po pustych trasach są bezcenne, a masowa reszta później niech daje zarobić na utrzymanie tego biznesu :) I o 11 w domu albo freeride po lesie/polanach.

A co do tych 7 dni na naśnieżenie całości? - założenia TMR są o wiele krótsze :)

Edytowane przez matei
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OJ to się narażę. Uważam ,ze nawet 6-cio osobowa to za duzo. Jak mógłbym decydować to i tutaj posłużę się tekstem trochę przerobionym shugera :

W pierwszym etapie - budowa solidnej instalacji naśnieżania w tym przede wszystkim ogromnych zbiorników na wodę pozwalających na naśnieżenie wszystkich tras w ciągu 7 dni.

W drugim etapie budowa infrastruktury transportowej wraz z profilowaniem i niewielkim poszerzeniem tras.

3 koleje 4 osobowe z przykrywami:

Czyrna - Hala Skrzyczeńska

Solisko - Hala Skrzyczeńska

Hala Pośrednia - Pośredni Wierch

Reszta wyciągów to stare ,ale wyremontowane orczyki . SON powinien zachować charakter S.N. dla trochę ambitniejszych narciarzy, w urokliwym miejscu a nie stać się kombinatem narciarskim ,w którym zatraca się urok narciarstwa a człowiek czuje się jak w wesołym miasteczku lub na jarmarku. Plany inwestycyjne MTR w Szczyrku bardziej mnie zasmuciły niż ucieszyły, ,ale może ja tylko tak mam. Pozdrawiam.

Janek, popieram cię całkowicie. Ile w Polsce jest jeszcze ośrodków gdzie można dobrze pojeździć, jak zmienił się COS po kanapie, trasa przez grzebień pusta gdzie możesz popuścić cugle prędkości a Kaskada zatłoczona. Cóż, ale trzeba się cieszyć, to nie Alpy gdzie wszyscy się zmieszczą, mi potrzeba w Szczyrku przede wszystkim naśnieżania i wymiany co drugiego orczyka na kanapę szybką wyprzęganą byle nie to co na Małym Rachowcu lub Zagroniu - Jarmark, Wesołe Miasteczko. W Son-ie do 10.00 jest luz, później tłok a co będzie przy 3 8-semkach. Czwartej nie liczę, bo to łącznik z Cos i rekreacyjna trasa jak ta z Małego Skrzycznego. Za tymi 8-semkami muszą pójść nowe trasy, bo to się nie pomieści. Na szczęście jest jeszcze jeden bastion - Pilsko. SORRY....???

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...