SB Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 Odsprzedawanie karnetów jest sprawą wtórną, skutkiem tego, że nie można karnetu oddać do kasy i odzyskać swoich pieniędzy, a co z godnie z KC powinno być możliwe. Jeśli kupiłem karnet całodzienny, a po dwóch godzinach uznałem, że stok jest zmuldzony i oblodzony, a dalsze jeżdżenie nie sprawia mi przyjemności, kasa powinna przyjąć karnet i oddać mi pieniądze, potrącając mi koszt karnetu 2-godzinnego. W przypadku gdy wykupuję karnet tygodniowy, a z jakichś powodów muszę po dwóch dniach zrezygnować z dalszego jeżdżenia, kasa bez żadnej dyskusji powinna mi zwrócić pieniądze za karnet, potrącają cenę karnetu 2-dniowego - dość jasno wynika z ogólnego Art. 385(3) p. 12) KC. Zresztą gdyby dobrze poszukać w rejestrze klauzul niedozwolonych, to myślę, że znalazłyby się tam bardziej szczegółowe zapisy, jeszcze lepiej pasujące do dyskutowanej przez nas sytuacji. Jesteś w błędzie, bo nikt Ci nie gwarantuje super utrzymanych stoków w cenie karnetu, jedynie deklaruje pracę wyciągów. Przy zakupie karnetu wielodniowego dostajesz inną cenę niż przy zakupie 1 dniowego i jest to umowa wiążąca, zwrot należy Ci się jedynie w przypadku gdy usługodawca nie wywiązuje się z zawartej umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 Odsprzedawanie karnetów jest sprawą wtórną, skutkiem tego, że nie można karnetu oddać do kasy i odzyskać swoich pieniędzy, a co z godnie z KC powinno być możliwe. Jeśli kupiłem karnet całodzienny, a po dwóch godzinach uznałem, że stok jest zmuldzony i oblodzony, a dalsze jeżdżenie nie sprawia mi przyjemności, kasa powinna przyjąć karnet i oddać mi pieniądze, potrącając mi koszt karnetu 2-godzinnego. Ja w takim wypadku nie widzę problemu- fajnie jakby się dało. Aktualnie działa to przy karnetach wielodniowych i kontuzji- kumplowi w Białce strzeliło coś w krzyżu, poszedł do lekarza, dostał zaświadczenie i na podstawie tego zaświadczenia dostał zwrot pieniędzy za niewykorzystane dni- nie pamiętam niestety w jakiej wielkości. A zwrot z powodu zmuldzenia? To może zwracać tez z powodu mgły? Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmu Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 Z innej beczki - ciekawe czy stacja odda kasą np za zakupiony kupon np Gruponie itp. Wg prawa mogę odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny do 10 dni. Przyjeżdżam - stwierdzam np dużo osób albo kiepskie warunki i chcę zwrotu kasy - oddadzą? Ja podam swój przykład - kupiłem kilka takich kuponów na jedną ze stacji, ostał mi jeden i mijał termin, zadzwoniłem do ON czy jak będę 2 dni po tym terminie to mogę go wykorzystać - ON jednoznacznie odpowiedział NIE - bo system nie przyjmie. Rozumiem, że termin minął ale był to już koniec sezonu - zapłacone za usługę to mogli pójść na rękę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chris_M Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 Jesteś w błędzie, bo nikt Ci nie gwarantuje super utrzymanych stoków w cenie karnetu, jedynie deklaruje pracę wyciągów. Gdybym miał gwarancję utrzymania stoków, a stok mie byłby właściwie utrzymany, wówczas domagałbym się zwrotu CAŁOŚCI kwoty zapłaconej za karnet! A ja się tego wcale nie domagam! Art. 385(3) p. 12) KC daje mi prawo do otrzymania zwrotu (cyt.)uiszczonej zapłaty za świadczenie nie spełnione w całości lub części, jeżeli konsument zrezygnuje z zawarcia umowy lub jej wykonania, i ja się domagam właśnie tego, nic więcej. Przy zakupie karnetu wielodniowego dostajesz inną cenę niż przy zakupie 1 dniowego i jest to umowa wiążąca, zwrot należy Ci się jedynie w przypadku gdy usługodawca nie wywiązuje się z zawartej umowy. Przecież napisałem wyraźnie: W przypadku gdy wykupuję karnet tygodniowy, a z jakichś powodów muszę po dwóch dniach zrezygnować z dalszego jeżdżenia, kasa bez żadnej dyskusji powinna mi zwrócić pieniądze za karnet, potrącając cenę karnetu 2-dniowego W przypadku zakończenia jazdy po jednym dniu, kasa ze zwracanych pieniędzy potrąca mi cenę karnetu 1-dniowego. Czy to nie jest jasne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chris_M Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 A zwrot z powodu zmuldzenia? To może zwracać tez z powodu mgły? Art. 385(3) p. 12) KC nic nie mówi o tym, że konsument musi uzasadniać powód, dla którego rezygnuje z dalszego jeżdżenia. To jest jego suwerenna decyzja i operatorowi ON nic do tego, dlaczego klient rezygnuje z dalszego korzystania z jego usług. Operator może co najwyżej grzecznie spytać o przyczynę takiej decyzji, żeby poprawić poziom swoich usług, ale absolutnie nie ma prawa warunkować tym zwrotu należności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig12345 Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 Ja w takim wypadku nie widzę problemu- fajnie jakby się dało. Aktualnie działa to przy karnetach wielodniowych i kontuzji- kumplowi w Białce strzeliło coś w krzyżu, poszedł do lekarza, dostał zaświadczenie i na podstawie tego zaświadczenia dostał zwrot pieniędzy za niewykorzystane dni- nie pamiętam niestety w jakiej wielkości. A zwrot z powodu zmuldzenia? To może zwracać tez z powodu mgły? Pozdr Marcin w zasadzie pomysł jest merytorycznie poprawny; jesli SN ma karnety 1,2,,3,4,5,6,10 dniowe to zwrot to karnetu 6 dniowego po 2 dniach powinien skutkowac potraceniem za 2 dni (nie 2/6 ale jak za karnet 2 dniowy - zwykle wiecej niz 2/6te ceny). Ale jak zauważyłes wyzej nie wiadomo kto na tym zyska..... a kto straci... Zupełnie tego nie widzę przy karnetach do 1 dnia- godzinowych. Pozdrawiam michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 (edytowane) W tym sezonie zwrócili mi kasę za niewykorzystaną część karnetu na Telegrafie w Kielcach. Reklamację złożyłem z uwagi na żle przygotowany stok. Podobny przypadek miał mój kolega z 10 lat temu na Jaworzynie w Krynicy. W Livigno jak pierwszego dnia uległem kontuzji, zwrócono mnie i żonie za niewykorzystane karnety, mimo że byliśmy na tzw. free ski i teoretycznie karnety były bezpłatne, bo zawarte w cenie kwatery. Piszę bezpłatne, dla tych którzy wierzą w cuda! W Wierchomli kiedyś szlag trafił zasilanie wyciągu po godzinie pracy. Zanim włączyli awaryjne zasilanie trochę to trwało. Na tym awaryjnym zasialniu sama ewakuacja ludzi z wyciągu trwała z godzinę, tak wolno szedł. Odczekałem w knajpie jeszcze z godzinę i widząc że nie ma szans na naprawę,udałem się do kasy. W kasie pani powiedziała, że komputer nie ma opcji zwrotu kasy!!! Udałem się do jakiegoś szefa, a ten wyciągnął mi REGULAMIN i polecił czekać na naprawę zapewniając ,że jak tylko będzie możliwe uruchomią wyciąg! Wróciłem na kwaterę i 2 lata mnie tam nie widzieli. Edytowane 18 Październik 2013 przez Bumer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 w zasadzie pomysł jest merytorycznie poprawny; jesli SN ma karnety 1,2,,3,4,5,6,10 dniowe to zwrot to karnetu 6 dniowego po 2 dniach powinien skutkowac potraceniem za 2 dni (nie 2/6 ale jak za karnet 2 dniowy - zwykle wiecej niz 2/6te ceny). Pewnie tak było w przypadku kumpla - dostał najwyżej róznicę ceny między zakupionym karnetem a karnetem który by wykorzystał. Oczywiście był to karnet wielodniowy. Zupełnie tego nie widzę przy karnetach do 1 dnia- godzinowych. Też nie widzę sensu. dla karnetów godzinowych- poza oczywiście awarią wyciągu. Nawet jeśli finansowo byłoby na zero, to wzrósłby tłok przy kasach. A ile będzie jazdy to można przewidzieć przed wyjazdem. Na ICM można sprawdzić czy nie będzie padało i temperaturę. jeśli widzimy, że jest weekend iże będzie ciepło to można się domyślić że muldy powstaną dość szybko i do tego dostosować swój plan dnia. Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chris_M Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 Też nie widzę sensu. dla karnetów godzinowych- poza oczywiście awarią wyciągu. Nawet jeśli finansowo byłoby na zero, to wzrósłby tłok przy kasach. A ile będzie jazdy to można przewidzieć przed wyjazdem. Na ICM można sprawdzić czy nie będzie padało i temperaturę. jeśli widzimy, że jest weekend iże będzie ciepło to można się domyślić że muldy powstaną dość szybko i do tego dostosować swój plan dnia. Jeśli nie będzie zakazu odsprzedawania karnetów, to do kas nie będzie żadnych dodatkowych kolejek. A swoją drogą, wzruszająca jest ta Twoja troskliwość o interesy właścicieli ośrodków narciarskich :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 Jeśli nie będzie zakazu odsprzedawania karnetów, to do kas nie będzie żadnych dodatkowych kolejek. A swoją drogą, wzruszająca jest ta Twoja troskliwość o interesy właścicieli ośrodków narciarskich :wink: Nie, ja dbam o swoją kieszeń, bo wiem, że odsprzedaż karnetów właściciele wyciągów i tak sobie to odbiją na cenach- bo popyt jest duży a podaż mała. Ucierpi więc tylko moja kieszeń. Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chris_M Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 (edytowane) Nie, ja dbam o swoją kieszeń, bo wiem, że odsprzedaż karnetów właściciele wyciągów i tak sobie to odbiją na cenach- bo popyt jest duży a podaż mała. Ucierpi więc tylko moja kieszeń. Fakt, że w ośrodkach gdzie obowiązuje zakaz odsprzedawania karnetów (przykładowo w Białce) ceny są wyższe niż w ośrodkach gdzie takiego zakazu nie ma, przeczy temu co napisałeś. Tak jak już to napisał Bumer, o cenach w danym ośrodku decyduje konkurencja, a nie to, ile dochodu dany ośrodek przynosi. Gdyby było tak jak piszesz, to w najmniej atrakcyjnych ośrodkach byłyby najwyższe ceny, bo przecież właściciel musiałby sobie jakoś odbić to, że nikt nie chce u niego jeździć. PS: Nawet jeśli finansowo byłoby na zero, to wzrósłby tłok przy kasach. Żadnego dodatkowego tłoku przy kasach nie będzie, bo przecież i tak każdy musi swój karnet zwrócić do kasy oraz dostać kaucję za niego. Będzie wręcz przeciwnie, bo tłok powstający pod koniec dnia (lub w czasie przerwy na ratrakowanie) rozłoży się w czasie na cały dzień. Edytowane 18 Październik 2013 przez Chris_M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chris_M Napisano 18 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 18 Październik 2013 Ponieważ kol. SB zachęcał mnie do odwiedzenia stron UOKiK, więc na początek postanowiłem rzucić okiem na rejestr klauzul niedozwolonych: http://www.uokik.gov.pl/rejestr_klauzul_niedozwolonych2.php Do wyszukiwarki wpisałem słowo "zwrot", a jako branżę wybrałem turystykę (narciarstwa nie było). Natychmiast wyświetliło mi 59 klauzul niedozwolonych, spełniających wybrane kryteria. Oto najbardziej typowe: Numer wpisu: 4964 Data wyroku: 2013-01-11 Souter Holdings Poland Sp. z . w Warszawie "Jeżeli Pasażera nie wpuszczono na pokład autokaru bądź odmówiono dalszego przewozu z przyczyn wskazanych w niniejszym Regulaminie, Pasażer jest uprawniony do otrzymania zwrotu kosztów Biletu po potrąceniu odstępnego w wysokości 95% Opłaty za Bilet oraz zwrot kosztów. Zwrot będzie dokonany zgodnie z pkt. 6.2.6 Regulaminu" Numer wpisu: 4283 Data wyroku: 2012-03-13 Spółdzielnia Turystyczna "Turysta" w Oświęcimiu "Klientowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał z przyczyn nie leżących po stronie organizatora, albo z powodu przerwania jego udziału w imprezie przez służby graniczne lub policję" Numer wpisu: 4056 Data wyroku: 2012-08-02 Krystyna Wawrowska Przedsiębiorstwo Turystyczno - Handlowe Biuro Podróży Linda "Uczestnikowi nie przysługuje zwrot wpłaty lub jej części za świadczenia nie wykorzystane z jego winy" Numer wpisu: 3611 Data wyroku: 2012-05-24 Jan Zgajewski - "JAN" Agencja Turystyczna Jan Zgajewski z/s w Chorzowie "Klientowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał w czasie trwania imprezy turystycznej z przyczyn leżących po stronie Klienta" itd, itd. I tylko takich klauzul było 59. Więc jeśli ktoś ma czas i chęć, to zachęcam do szukania czegoś o wyciągach narciarskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek-1210 Napisano 22 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2013 Tak sobie jeszcze z ciekawości popatrzyłem na to: http://www.kaunertaler-gletscher.at/pl/preise/uebersicht Po w miarę uważnym przejrzeniu zauważyłem: 1) karnety kilkudniowe/sezonowe są imienne, opatrzone zdjęciem, imieniem i nazwiskiem i przy zniżkach wymagają legitymacji 2) wniesionej opłaty drogowej nie wolno odstępować innym użytkownikom poza w/w zastrzeżeniami nie znalazłem ŻADNYCH innych zastrzeżeń co do odstępowania karnetów innych niż w/w. Jeśli ktoś znajdzie inne zastrzeżenia niech je poda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 6 Listopad 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Listopad 2014 Odświeżam temat ponieważ słowacka stacja narciarska Donovaly wprowadza od nowego sezonu skipassy godzinowe zamiast 1-dniowych (artykuł czytaj tutaj). Taki system sprzedaży spowoduje, że zakup karnetu z drugiej ręki będzie obarczony niebezpieczeństwem, że zostaniemy oszukani. Ponieważ czas zaczyna biegnąć od momentu pierwszego przejścia przez bramki nie będzie możliwości sprawdzenia jak długo skipass jest jeszcze ważny! Prosty sposób na ukrócenie odsprzedaży skipassów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surfing Napisano 8 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Grudzień 2015 Skidata foto system kontroli RFID. Następny etap to biochip zamiast skipasu [video=youtube;ojDsr7iTI9U] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p.e.t.e Napisano 8 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Grudzień 2015 Tylko, że filmik uczy niewłaściwego, niesymetrycznego siedzenia na kanapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plywak Napisano 8 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 8 Grudzień 2015 nie będzie możliwości sprawdzenia jak długo skipass jest jeszcze ważny! Prosty sposób na ukrócenie odsprzedaży skipassów. To raczej prosty sposób na zniechęcenie mnie do odwiedzenia ośrodka. Kupię karnet i nawet nie będę wiedział do kiedy on jest ? To przydatna opcja, jak mi się wyświetla na bramce ile czasu jeszcze pozostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.