Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Karnety narciarskie - kupić/sprzedać z drugien ręki... czy wolno?


francuz

Rekomendowane odpowiedzi

Odsprzedawanie karnetów jest sprawą wtórną, skutkiem tego, że nie można karnetu oddać do kasy i odzyskać swoich pieniędzy, a co z godnie z KC powinno być możliwe.

Jeśli kupiłem karnet całodzienny, a po dwóch godzinach uznałem, że stok jest zmuldzony i oblodzony, a dalsze jeżdżenie nie sprawia mi przyjemności, kasa powinna przyjąć karnet i oddać mi pieniądze, potrącając mi koszt karnetu 2-godzinnego.

W przypadku gdy wykupuję karnet tygodniowy, a z jakichś powodów muszę po dwóch dniach zrezygnować z dalszego jeżdżenia, kasa bez żadnej dyskusji powinna mi zwrócić pieniądze za karnet, potrącają cenę karnetu 2-dniowego - dość jasno wynika z ogólnego Art. 385(3) p. 12) KC.

Zresztą gdyby dobrze poszukać w rejestrze klauzul niedozwolonych, to myślę, że znalazłyby się tam bardziej szczegółowe zapisy, jeszcze lepiej pasujące do dyskutowanej przez nas sytuacji.

Jesteś w błędzie, bo nikt Ci nie gwarantuje super utrzymanych stoków w cenie karnetu, jedynie deklaruje pracę wyciągów.

Przy zakupie karnetu wielodniowego dostajesz inną cenę niż przy zakupie 1 dniowego i jest to umowa wiążąca, zwrot należy Ci się jedynie w przypadku gdy usługodawca nie wywiązuje się z zawartej umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odsprzedawanie karnetów jest sprawą wtórną, skutkiem tego, że nie można karnetu oddać do kasy i odzyskać swoich pieniędzy, a co z godnie z KC powinno być możliwe.

Jeśli kupiłem karnet całodzienny, a po dwóch godzinach uznałem, że stok jest zmuldzony i oblodzony, a dalsze jeżdżenie nie sprawia mi przyjemności, kasa powinna przyjąć karnet i oddać mi pieniądze, potrącając mi koszt karnetu 2-godzinnego.

Ja w takim wypadku nie widzę problemu- fajnie jakby się dało. Aktualnie działa to przy karnetach wielodniowych i kontuzji- kumplowi w Białce strzeliło coś w krzyżu, poszedł do lekarza, dostał zaświadczenie i na podstawie tego zaświadczenia dostał zwrot pieniędzy za niewykorzystane dni- nie pamiętam niestety w jakiej wielkości. A zwrot z powodu zmuldzenia? To może zwracać tez z powodu mgły?

Pozdr

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki - ciekawe czy stacja odda kasą np za zakupiony kupon np Gruponie itp. Wg prawa mogę odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny do 10 dni.

Przyjeżdżam - stwierdzam np dużo osób albo kiepskie warunki i chcę zwrotu kasy - oddadzą?

Ja podam swój przykład - kupiłem kilka takich kuponów na jedną ze stacji, ostał mi jeden i mijał termin, zadzwoniłem do ON czy jak będę 2 dni po tym terminie to mogę go wykorzystać - ON jednoznacznie odpowiedział NIE - bo system nie przyjmie. Rozumiem, że termin minął ale był to już koniec sezonu - zapłacone za usługę to mogli pójść na rękę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w błędzie, bo nikt Ci nie gwarantuje super utrzymanych stoków w cenie karnetu, jedynie deklaruje pracę wyciągów.

Gdybym miał gwarancję utrzymania stoków, a stok mie byłby właściwie utrzymany, wówczas domagałbym się zwrotu CAŁOŚCI kwoty zapłaconej za karnet!

A ja się tego wcale nie domagam!

Art. 385(3) p. 12) KC daje mi prawo do otrzymania zwrotu (cyt.)uiszczonej zapłaty za świadczenie nie spełnione w całości lub części, jeżeli konsument zrezygnuje z zawarcia umowy lub jej wykonania, i ja się domagam właśnie tego, nic więcej.

Przy zakupie karnetu wielodniowego dostajesz inną cenę niż przy zakupie 1 dniowego i jest to umowa wiążąca, zwrot należy Ci się jedynie w przypadku gdy usługodawca nie wywiązuje się z zawartej umowy.

Przecież napisałem wyraźnie:

W przypadku gdy wykupuję karnet tygodniowy, a z jakichś powodów muszę po dwóch dniach zrezygnować z dalszego jeżdżenia, kasa bez żadnej dyskusji powinna mi zwrócić pieniądze za karnet, potrącając cenę karnetu 2-dniowego

W przypadku zakończenia jazdy po jednym dniu, kasa ze zwracanych pieniędzy potrąca mi cenę karnetu 1-dniowego.

Czy to nie jest jasne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zwrot z powodu zmuldzenia? To może zwracać tez z powodu mgły?

Art. 385(3) p. 12) KC nic nie mówi o tym, że konsument musi uzasadniać powód, dla którego rezygnuje z dalszego jeżdżenia. To jest jego suwerenna decyzja i operatorowi ON nic do tego, dlaczego klient rezygnuje z dalszego korzystania z jego usług.

Operator może co najwyżej grzecznie spytać o przyczynę takiej decyzji, żeby poprawić poziom swoich usług, ale absolutnie nie ma prawa warunkować tym zwrotu należności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w takim wypadku nie widzę problemu- fajnie jakby się dało. Aktualnie działa to przy karnetach wielodniowych i kontuzji- kumplowi w Białce strzeliło coś w krzyżu, poszedł do lekarza, dostał zaświadczenie i na podstawie tego zaświadczenia dostał zwrot pieniędzy za niewykorzystane dni- nie pamiętam niestety w jakiej wielkości. A zwrot z powodu zmuldzenia? To może zwracać tez z powodu mgły?

Pozdr

Marcin

w zasadzie pomysł jest merytorycznie poprawny;

jesli SN ma karnety 1,2,,3,4,5,6,10 dniowe to zwrot to karnetu 6 dniowego po 2 dniach powinien skutkowac potraceniem za 2 dni (nie 2/6 ale jak za karnet 2 dniowy - zwykle wiecej niz 2/6te ceny).

Ale jak zauważyłes wyzej nie wiadomo kto na tym zyska..... a kto straci...

Zupełnie tego nie widzę przy karnetach do 1 dnia- godzinowych.

Pozdrawiam

michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sezonie zwrócili mi kasę za niewykorzystaną część karnetu na Telegrafie w Kielcach. Reklamację złożyłem z uwagi na żle przygotowany stok. Podobny przypadek miał mój kolega z 10 lat temu na Jaworzynie w Krynicy. W Livigno jak pierwszego dnia uległem kontuzji, zwrócono mnie i żonie za niewykorzystane karnety, mimo że byliśmy na tzw. free ski i teoretycznie karnety były bezpłatne, bo zawarte w cenie kwatery. Piszę bezpłatne, dla tych którzy wierzą w cuda!

W Wierchomli kiedyś szlag trafił zasilanie wyciągu po godzinie pracy. Zanim włączyli awaryjne zasilanie trochę to trwało. Na tym awaryjnym zasialniu sama ewakuacja ludzi z wyciągu trwała z godzinę, tak wolno szedł. Odczekałem w knajpie jeszcze z godzinę i widząc że nie ma szans na naprawę,udałem się do kasy. W kasie pani powiedziała, że komputer nie ma opcji zwrotu kasy!!! Udałem się do jakiegoś szefa, a ten wyciągnął mi REGULAMIN i polecił czekać na naprawę zapewniając ,że jak tylko będzie możliwe uruchomią wyciąg! Wróciłem na kwaterę i 2 lata mnie tam nie widzieli.

Edytowane przez Bumer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie pomysł jest merytorycznie poprawny;

jesli SN ma karnety 1,2,,3,4,5,6,10 dniowe to zwrot to karnetu 6 dniowego po 2 dniach powinien skutkowac potraceniem za 2 dni (nie 2/6 ale jak za karnet 2 dniowy - zwykle wiecej niz 2/6te ceny).

Pewnie tak było w przypadku kumpla - dostał najwyżej róznicę ceny między zakupionym karnetem a karnetem który by wykorzystał. Oczywiście był to karnet wielodniowy.

Zupełnie tego nie widzę przy karnetach do 1 dnia- godzinowych.

Też nie widzę sensu. dla karnetów godzinowych- poza oczywiście awarią wyciągu. Nawet jeśli finansowo byłoby na zero, to wzrósłby tłok przy kasach. A ile będzie jazdy to można przewidzieć przed wyjazdem. Na ICM można sprawdzić czy nie będzie padało i temperaturę. jeśli widzimy, że jest weekend iże będzie ciepło to można się domyślić że muldy powstaną dość szybko i do tego dostosować swój plan dnia.

Pozdr

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie widzę sensu. dla karnetów godzinowych- poza oczywiście awarią wyciągu. Nawet jeśli finansowo byłoby na zero, to wzrósłby tłok przy kasach. A ile będzie jazdy to można przewidzieć przed wyjazdem. Na ICM można sprawdzić czy nie będzie padało i temperaturę. jeśli widzimy, że jest weekend iże będzie ciepło to można się domyślić że muldy powstaną dość szybko i do tego dostosować swój plan dnia.

Jeśli nie będzie zakazu odsprzedawania karnetów, to do kas nie będzie żadnych dodatkowych kolejek.

A swoją drogą, wzruszająca jest ta Twoja troskliwość o interesy właścicieli ośrodków narciarskich :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie będzie zakazu odsprzedawania karnetów, to do kas nie będzie żadnych dodatkowych kolejek.

A swoją drogą, wzruszająca jest ta Twoja troskliwość o interesy właścicieli ośrodków narciarskich :wink:

Nie, ja dbam o swoją kieszeń, bo wiem, że odsprzedaż karnetów właściciele wyciągów i tak sobie to odbiją na cenach- bo popyt jest duży a podaż mała. Ucierpi więc tylko moja kieszeń.

Pozdr

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ja dbam o swoją kieszeń, bo wiem, że odsprzedaż karnetów właściciele wyciągów i tak sobie to odbiją na cenach- bo popyt jest duży a podaż mała. Ucierpi więc tylko moja kieszeń.

Fakt, że w ośrodkach gdzie obowiązuje zakaz odsprzedawania karnetów (przykładowo w Białce) ceny są wyższe niż w ośrodkach gdzie takiego zakazu nie ma, przeczy temu co napisałeś.

Tak jak już to napisał Bumer, o cenach w danym ośrodku decyduje konkurencja, a nie to, ile dochodu dany ośrodek przynosi.

Gdyby było tak jak piszesz, to w najmniej atrakcyjnych ośrodkach byłyby najwyższe ceny, bo przecież właściciel musiałby sobie jakoś odbić to, że nikt nie chce u niego jeździć.

PS:

Nawet jeśli finansowo byłoby na zero, to wzrósłby tłok przy kasach.

Żadnego dodatkowego tłoku przy kasach nie będzie, bo przecież i tak każdy musi swój karnet zwrócić do kasy oraz dostać kaucję za niego. Będzie wręcz przeciwnie, bo tłok powstający pod koniec dnia (lub w czasie przerwy na ratrakowanie) rozłoży się w czasie na cały dzień.

Edytowane przez Chris_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ kol. SB zachęcał mnie do odwiedzenia stron UOKiK, więc na początek postanowiłem rzucić okiem na rejestr klauzul niedozwolonych: http://www.uokik.gov.pl/rejestr_klauzul_niedozwolonych2.php

Do wyszukiwarki wpisałem słowo "zwrot", a jako branżę wybrałem turystykę (narciarstwa nie było). Natychmiast wyświetliło mi 59 klauzul niedozwolonych, spełniających wybrane kryteria. Oto najbardziej typowe:

Numer wpisu: 4964

Data wyroku: 2013-01-11

Souter Holdings Poland Sp. z O.o. w Warszawie

"Jeżeli Pasażera nie wpuszczono na pokład autokaru bądź odmówiono dalszego przewozu z przyczyn wskazanych w niniejszym Regulaminie, Pasażer jest uprawniony do otrzymania zwrotu kosztów Biletu po potrąceniu odstępnego w wysokości 95% Opłaty za Bilet oraz zwrot kosztów. Zwrot będzie dokonany zgodnie z pkt. 6.2.6 Regulaminu"

Numer wpisu: 4283

Data wyroku: 2012-03-13

Spółdzielnia Turystyczna "Turysta" w Oświęcimiu

"Klientowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał z przyczyn nie leżących po stronie organizatora, albo z powodu przerwania jego udziału w imprezie przez służby graniczne lub policję"

Numer wpisu: 4056

Data wyroku: 2012-08-02

Krystyna Wawrowska Przedsiębiorstwo Turystyczno - Handlowe Biuro Podróży Linda

"Uczestnikowi nie przysługuje zwrot wpłaty lub jej części za świadczenia nie wykorzystane z jego winy"

Numer wpisu: 3611

Data wyroku: 2012-05-24

Jan Zgajewski - "JAN" Agencja Turystyczna Jan Zgajewski z/s w Chorzowie

"Klientowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał w czasie trwania imprezy turystycznej z przyczyn leżących po stronie Klienta"

itd, itd.

I tylko takich klauzul było 59.

Więc jeśli ktoś ma czas i chęć, to zachęcam do szukania czegoś o wyciągach narciarskich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie jeszcze z ciekawości popatrzyłem na to: http://www.kaunertaler-gletscher.at/pl/preise/uebersicht Po w miarę uważnym przejrzeniu zauważyłem:

1) karnety kilkudniowe/sezonowe są imienne, opatrzone zdjęciem, imieniem i nazwiskiem i przy zniżkach wymagają legitymacji

2) wniesionej opłaty drogowej nie wolno odstępować innym użytkownikom

poza w/w zastrzeżeniami nie znalazłem ŻADNYCH innych zastrzeżeń co do odstępowania karnetów innych niż w/w. Jeśli ktoś znajdzie inne zastrzeżenia niech je poda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Odświeżam temat ponieważ słowacka stacja narciarska Donovaly wprowadza od nowego sezonu skipassy godzinowe zamiast 1-dniowych (artykuł czytaj tutaj). Taki system sprzedaży spowoduje, że zakup karnetu z drugiej ręki będzie obarczony niebezpieczeństwem, że zostaniemy oszukani. Ponieważ czas zaczyna biegnąć od momentu pierwszego przejścia przez bramki nie będzie możliwości sprawdzenia jak długo skipass jest jeszcze ważny! Prosty sposób na ukrócenie odsprzedaży skipassów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
nie będzie możliwości sprawdzenia jak długo skipass jest jeszcze ważny! Prosty sposób na ukrócenie odsprzedaży skipassów.

To raczej prosty sposób na zniechęcenie mnie do odwiedzenia ośrodka. Kupię karnet i nawet nie będę wiedział do kiedy on jest ? To przydatna opcja, jak mi się wyświetla na bramce ile czasu jeszcze pozostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...