Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rowerowe eskapady - relacje


marboru

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Sariensis napisał:

Cześć, znalazłem ciekawy kolorystycznie sprzęt z Di2 dla @Paula, myślę że z takim sprzętem to czasem @marboru musiałby "dawać koło" Pauli ;) przy porównywalnym FTP.

image.thumb.png.8322cf188d55aa7541eaf493ff0cbd5f.png

Rowery Aero jakoś nie bardzo mi się podobają (mój osobisty gust). Cervelo ma też ładne rowery na klasycznej ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, WojtekM napisał:

Rowery Aero jakoś nie bardzo mi się podobają (mój osobisty gust). Cervelo ma też ładne rowery na klasycznej ramie.

szybkie są ;) , mnie tam się podoba wszystko co zaawansowane technologicznie, takie skrzywienie zawodowe, klasyczne ramy dobrze sprawdzają się w lesie :) a szosa to musi pędzić i niekoniecznie w bimbrowni :), ale o gustach się nie dyskutuje, bo ... rower jest wielce O.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Sariensis napisał:

szybkie są ;) , mnie tam się podoba wszystko co zaawansowane technologicznie, takie skrzywienie zawodowe, klasyczne ramy dobrze sprawdzają się w lesie

Klasyczne ramy są niezwykle zaawansowane. Ramy Aero są może i dobre na długie, w miarę płaskie odcinki, ale trzeba umieć je wykorzystać, żeby urwać sekundki (czyli mieć dobrą nogę). Co kto lubi :D

Na YT można znaleźć kilka porównań typu Aero vs Lightweight np w kanale Global Cycling Network.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, WojtekM napisał:

Klasyczne ramy są niezwykle zaawansowane. Ramy Aero są może i dobre na długie, w miarę płaskie odcinki, ale trzeba umieć je wykorzystać, żeby urwać sekundki (czyli mieć dobrą nogę). Co kto lubi :D

Na YT można znaleźć kilka porównań typu Aero vs Lightweight np w kanale Global Cycling Network.

 

bikefiting ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie czeka chyba bo mam problemy z kolanem po jeździe na rowerze i czuje ze jak trochę zmienię pozycje to dolegliwości są mniejsze. Zastanawiam sie czy buty zatrzaskowe moga odciążyć kolano? W tym momencie cala para idzie w pchanie w dol w zasadzie a z zatrzaskami jedna noga wspomaga druga. hmmm ktos sie orientuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, christof napisał:

Mnie czeka chyba bo mam problemy z kolanem po jeździe na rowerze i czuje ze jak trochę zmienię pozycje to dolegliwości są mniejsze. Zastanawiam sie czy buty zatrzaskowe moga odciążyć kolano? W tym momencie cala para idzie w pchanie w dol w zasadzie a z zatrzaskami jedna noga wspomaga druga. hmmm ktos sie orientuje?

Cześć

Dokładna technika pedałowania + miękkie przełożenia. Sprawdź czy podczas nacisku kolana nie odchodzą Ci na bok. Najlepiej niech ktoś Ci zrobi filmik albo oceni bio tego sie nie czuje ani jadąc nie widać jak się patrzy na ruchy nóg.

Pozdrowienia

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, christof napisał:

Mnie czeka chyba bo mam problemy z kolanem po jeździe na rowerze i czuje ze jak trochę zmienię pozycje to dolegliwości są mniejsze. Zastanawiam sie czy buty zatrzaskowe moga odciążyć kolano? W tym momencie cala para idzie w pchanie w dol w zasadzie a z zatrzaskami jedna noga wspomaga druga. hmmm ktos sie orientuje?

Policz na poczatek swoja kadencję, wynik ponizej ... 90, może oznaczać jazdę silowa, młynek odciaży kolana, Pozycja oczywiście również może odciażyć stawy, ale na poczatek policz ile robisz pelnych obrotow korby/min. Można oczywiście zainwetować w sensory rytmu serca i kadencji, taki zestaw może nauczyć niezwykle przyjemnej i efektywnej jazdy. SPD również zwiëkszaja efektywnosć.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mitek napisał:

Cześć

Dokładna technika pedałowania + miękkie przełożenia. Sprawdź czy podczas nacisku kolana nie odchodzą Ci na bok. Najlepiej niech ktoś Ci zrobi filmik albo oceni bio tego sie nie czuje ani jadąc nie widać jak się patrzy na ruchy nóg.

Pozdrowienia

Również na to zwróciłem uwagę, np w samochodzie gdzie ciężej chodzi sprzęgło (stare busy) wystarczy wciskać je trzymając nogę prostopadle do deski rozdzielczej i ból się nie pojawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sariensis @WojtekM Chłopaki chyba chcecie bym zbankrutował ;) 

Pokaże jej wieczorem (jest w pracy) Wasze propozycje - ciekawe co powie?

Mi osobiście podoba się najbardziej ten Canyon :) 

Choć wcześniejsze propozycje i różowy Trek...jest Pauli marzeniem... to akurat chyba na priv polecił @kmarcin

t4.thumb.jpg.4a15caa54ae489378366d315687963ff.jpg

Piękna linia...

t1.thumb.jpg.66a8cd78f21c09c97cd6bbae646075f8.jpg

:)

t2.thumb.jpg.3e243c9cc329467b976f6ef3b9447ad9.jpg

Tylko ten kolor :D:D:D 

t3.thumb.jpg.b1bb44c608bd913786b017de29956469.jpg

Cóż z gustami się nie dyskutuje ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canyon faktycznie robi wrażenie I ma geometrië, siodło itd. specjalnie dla kobiet, a bankructwo ... ;), no cóż na żonie oszczędzać nie wolno :) .

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Sariensis napisał:

Canyon faktycznie robi wrażenie I ma geometrië, siodło itd. specjalnie dla kobiet, a bankructwo ... ;), no cóż na żonie oszczędzać nie wolno :) .

No i żaden nie przeszedł...

Nawet różowy Trek dzisiaj się Pauli nie podoba :( dojdziesz za Kobitą? :D 

Wypowiedziała tylko jedno zdanie: ja chce Bianchi 😮 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marboru napisał:

No i żaden nie przeszedł...

Nawet różowy Trek dzisiaj się Pauli nie podoba :( dojdziesz za Kobitą? :D 

Wypowiedziała tylko jedno zdanie: ja chce Bianchi 😮 

Bo fajnie się nazywa i jak wlosko brzmi ;) , powodzenia w poszukiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, WojtekM napisał:

Włoska klasyka jest super. Oprócz Bianchi mamy Bottecchia, Wilier Triestina, Pinarello, Colnago, Guerciotti ... 

@marboru chyba jeszcze nie widział cen tego jakze ladnego Bianchi :) :) :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, WojtekM napisał:

Włoska klasyka jest super. Oprócz Bianchi mamy Bottecchia, Wilier Triestina, Pinarello, Colnago, Guerciotti ... 

No i jest jeszcze Cipollini…

cipollini.jpg.688b6a1af81812c17ca7f83dc2dbea8b.jpg

25 minut temu, Sariensis napisał:

@marboru chyba jeszcze nie widział cen tego jakze ladnego Bianchi :) :) :) 

Wbrew pozorom chyba najdroższy z prezentowanych tu jest ten różowy Trek...

...a Bianchi potrafi być też skromny ;) 

bianchi.thumb.jpg.7d03f0c90a119f567311a4c7961425b7.jpg

może lepiej niech będzie nie zdecydowana... ;) Może jej przejdzie ta kolarzówka ;):D 

Edytowane przez marboru
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, WojtekM napisał:

@marboru Pierwszy etap TdF 2019 dla zawodnika na Bianchi. Więc ten tego ....

https://www.bianchi.com/bikes/road/dama-bianca/

Ale jak Bianchi, to tak bez osprzętu Campagnolo juz jakoś nie to ...😜

Ale Paule rozumiem, bo na 40te urodziny kupiłem sobie Canyona - pierwsza kolarka żeby zobaczyć, czy w ogóle mi sie to podoba. I tak sobie myślałem, ze na 45te kupię sobie jakaś włoska klasykę i patrzyłem właśnie na Bianchi.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Cosworth240 napisał:

Ale jak Bianchi, to tak bez osprzętu Campagnolo juz jakoś nie to ...😜

Ale Paule rozumiem, bo na 40te urodziny kupiłem sobie Canyona - pierwsza kolarka żeby zobaczyć, czy w ogóle mi sie to podoba. I tak sobie myślałem, ze na 45te kupię sobie jakaś włoska klasykę i patrzyłem właśnie na Bianchi.

To będzie niestety trudny wybór i dosyć karkołomny... Osprzęt to jedno - drugie, to hamulce tarczowe. W damskich modelach tej marki praktycznie nie występują.

Zobaczymy, co czas przyniesie i jakie wybory przyniesie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Cosworth240 napisał:

Ale jak Bianchi, to tak bez osprzętu Campagnolo juz jakoś nie to

Można kupić Bianchi z Campa, ale rzeczywiście ta seria Dama Bianca dla Pań jest jakoś tylko chyba na Shimano. Chociaż w tym sezonie w World Tourze na Bianchi jedzie tylko grupa Jumbo Visma i mają osprzęt Shimano.

Na osprzęcie Campagnolo jadą tylko zespoły Movistar (rowery Canyon) i UAE Team Emirates (rowery Colnago) oraz Lotto Soudal (rowery Ridley).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marboru napisał:

To będzie niestety trudny wybór i dosyć karkołomny... Osprzęt to jedno - drugie, to hamulce tarczowe. W damskich modelach tej marki praktycznie nie występują.

Zobaczymy, co czas przyniesie i jakie wybory przyniesie? 

Ale po co tarczówki? Rower na obręczówkach wygląda ładniej, a do tego obręczówki z Ultegry, czy Dura Ace, hamują bardzo skutecznie. Dużo teamów w World Tourze dalej jedzie na obręczówkach. Hamulce tarczowe rzeczywiście mogą mieć przewagę na bardzo ostrych, długich zjazdach, przy brudnych i mokrych felgach ..... ale tam chyba nie jeździcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, WojtekM napisał:

Ale po co tarczówki? Rower na obręczówkach wygląda ładniej, a do tego obręczówki z Ultegry, czy Dura Ace, hamują bardzo skutecznie. Dużo teamów w World Tourze dalej jedzie na obręczówkach. Hamulce tarczowe rzeczywiście mogą mieć przewagę na bardzo ostrych, długich zjazdach, przy brudnych i mokrych felgach ..... ale tam chyba nie jeździcie?

Paula już testowała rowery szosowe.

Jeździła na hamulcach szczękowych i tarczowych najwyższych grup Shimano.

Jest Kobietą wypowiadającą swoje odczucia wprost. Cytuję: szczęki nie hamują, nie chcę takich hamulców.

Moje odczucia były podobne. Podkreślę, że jeździliśmy po mieście i po płaskim przy niewielkich prędkościach.

To co wygląda lepiej - takie, czy inne rozwiązanie? - to też bardzo subiektywne. Nam się rowery ze "szczękami" nie podobają. Tarcze Ultegry (z białym kolorem), tarcze DA (z kolorem czarnym) są piękne :) 

To podobnie jak z grupami elektrycznymi... są Ludzie, którzy po jeździe mówią, że to świetne rozwiązanie i nigdy nie wrócą do rozwiązań mechanicznych (ja) i są tacy, którzy uważają tylko tradycyjne przerzutki. 

Gusty :) 

Edytowane przez marboru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, WojtekM napisał:

Wczoraj w TdF wygrało takie Bianchi ... Dobrze, że zwycięzca nie wiedział, że nie ma hamulców ;)

Wojtku, nie uogólniaj proszę.

Wygrało Bianchi...Bianchi też widziałem chyba trzy sztuki w kraksie, tuż przed metą. Może zawiodły hamulce? ;) 

Różnica jest duża i to jest wiadome również dla zawodowców. Tarcz w peletonie coraz więcej.

Szczęki przy karbonowych kołach, to jeszcze inna historia... i doskonale pewnie wiesz, że nierozgrzane prawie nie hamują oraz przegrzane mogą spowodować defekt koła karbonowego.

Poza tym na mokrym - zestawienie szczęki + karbon i stromy zjazd, to olbrzymia adrenalina...

Myślę, że kwestią czasu jest odejście rozwiązań szczękowych do lamusa. Już sporo się na ten temat dyskutuje. W UCI jest podobno spore lobby, by wdrożyć przepisy o rowerach tylko z tarczami...na to na razie nie ma zgody z drugiej strony, producentów. Szczęki jak wiadomo, to dużo tańsze rozwiązanie ;) 

Edytowane przez marboru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...