JC Napisano 5 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 5 Sierpień 2014 Nareszcie mogę pościć przysłowiową "parę z ust" - "Czasami człowiek musi, inaczej się udusi". Na Pilsku budują nową kanapę na Buczynkę! Tu przeczytacie kilka informacji o nowej inwestycji, a tutaj oglądniecie najnowsze zdjęcia z budowy Dolna stacja krzesła na Buczynkę Tak wygląda teraz Solisko To najprawdopodobniej ostatnie zdjęcia orczyka na Buczynkę 22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeusz T Napisano 5 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 5 Sierpień 2014 (edytowane) No i to jest wiadomość!!! :smile::smile::smile: Tym bardziej dobra, że z Twoich fotografii wynika, że przy trasach też coś robią! :smile: Tadek PS. Nie marudzę, pytam z czystej ciekawości. Może ktoś wie, dlaczego nie zrobili jednej kanapy z dołu na Buczynkę, tylko dwie na zakładkę? Edytowane 5 Sierpień 2014 przez Tadeusz T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregor_g4 Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 (edytowane) Pilsko, Korbielów - informacje Ostatnio nie byłem w Korbielowie jakiś czas, przyjechałem wczoraj. Rozmawiam z turystami, mówią że byli na Pilsku, wchodzili trasą tam gdzie stare krzesło, a schodzili tam gdzie się to nowe buduje. Ja mówie że chyba coś pomylili bo wyciąg powstał rok temu teraz były poprawki i w Korbielowie nic się nie buduje... No to mi odpowiadają że już stoi kilka fundamentów , że stary orczyk i stacja wyburzone... Troche mnie to zdziwiło, bo cisza była, nigdzie żadnego info, a tu nagle taka dobra wiadomość. Jak się troche rozpogodzi i wysuszy to muszę się przejść na własne oczy zobaczyć Tadeusz a co do tej zakładki, to mnie też to trochę dziwi, wg mnie lepsze był połączenie po staremu ze względu na komfort jazdy, ale wtedy na Solisku pewnie robiło by się znowu wąskie gardło, a tak będzie to polana przelotowa. No i inwestor pewnie chciał by goście Jontka mieli blisko do wyciągu;) Edytowane 6 Sierpień 2014 przez gregor_g4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundu Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 Czyli te zrzucone liny dobrze dały mi do myślenia:biggrin: - super!!!:smile: - piknie by było, gdyby do zimy z wszystkim udało im się zdążyć:smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig12345 Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 nauka przy poprzednim pomogła? Tym razem nikt nie 'przykuł się do trawy'? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajorSki Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 Kurde a w weekend stalem przed dylematem Lipowska i Rysianka czy Pilsko... trzeba bylo wybrac 2 opcje i zrobic rekonesans Wysłane z mojego Monster X5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peszkod Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 PS. Nie marudzę, pytam z czystej ciekawości. Może ktoś wie, dlaczego nie zrobili jednej kanapy z dołu na Buczynkę, tylko dwie na zakładkę? Może chodzi o śnieg, który nie zawsze jest od góry do dołu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koliber Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 PS. Nie marudzę, pytam z czystej ciekawości. Może ktoś wie, dlaczego nie zrobili jednej kanapy z dołu na Buczynkę, tylko dwie na zakładkę? Już kiedyś było to omawiane, musieliby wyciąć więcej lasów żeby wytyczyć nową przecinkę, albo zamontować zakręcającą kanapę, gdyby miała iść po linii orczyków. Nie ma obaw, dolna polana jest wystarczająco szeroka by pomieścić narciarzy ze wszystkich 3 wyciągów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 PS. Nie marudzę, pytam z czystej ciekawości. Może ktoś wie, dlaczego nie zrobili jednej kanapy z dołu na Buczynkę, tylko dwie na zakładkę? Były takie informacje że przy krześle na Solisko kluby mogą robić treningi zamykając całą trasę z jednej strony krzesła na wyłączność. Z tego punktu widzenia ma to uzasadnienie. Na Buczynkę z tego co widać, jest jedna trasa, więc treningi tam raczej nie będą wpuszczane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 Serce się raduje.:applause: Bo zjazd z Buczynki choćby tylko do Soliska to mój,i pewnie nie tylko mój,ulubiony "wycinek" Pilska.:cheerful: Oczywiście pod warunkiem,że jest obsługiwany przez krzesło.:laughing: Myślę,że nawet SB da się wyciągnąć do Korbielowa.Jak już to krzesło będzie gotowe i warunki śniegowe będą OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
christofer30 Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 Ja to bardziej bym się ucieszył gdyby zrobili porządnie trase numer 5 poniżej szczawiny i wtedy zjazd z pilska na sam dół ponad 4 km lub zjazd z pilska przez trase numer 6 na szczawiny i na sam dół ponad 5 km. Trase numer 6 z miziowej do szczawin bym zostawił tak jak jest bo ma swój urok ewentualnie lekkie poszerzenie ale nie wiele. Wyciągi to sprawa drugorzędna najważniejsze są trasy w końcu na narty chyba się jeździ po to żeby pojeździć po dobrych trasach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 Wyciągi to sprawa drugorzędna najważniejsze są trasy w końcu na narty chyba się jeździ po to żeby pojeździć po dobrych trasach No no no, ja na orczyki się nie wybieram. Budowa nowej kanapy bardzo mnie cieszy. Czekam na info co z esem i dojazdem do Soliska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 No no no, ja na orczyki się nie wybieram. Budowa nowej kanapy bardzo mnie cieszy. Czekam na info co z esem i dojazdem do Soliska. Michał a pamiętasz,chyba dwa sezony wstecz jak hasaliśmy w Scyrku,łorcykowo :tongue: Na drugi dzień to nie czułem nóg,tak mnie moja córa załatwiła na łorcykach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy-w Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 Michał a pamiętasz,chyba dwa sezony wstecz jak hasaliśmy w Scyrku,łorcykowo :tongue: Na drugi dzień to nie czułem nóg,tak mnie moja córa załatwiła na łorcykach Ja pamiętam :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 Pamiętam Pamiętam. Po wjeździe na Bienkule dwa razy, nie czułem nóg... od tego czasu nie jechałem orczykiem i na razie nie mam tego w planach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 6 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 6 Sierpień 2014 A ja cały czas między nogami jeżdziłem z córą,po tym wyjeżdzie łorcyki mi straśnie obrzydły :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredek321 Napisano 7 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 7 Sierpień 2014 Mam wątpliwości co do typu krzesła. W artykule na stronie głównej mowa jest o 4-osobowym wyprzęganym. Natomiast na stronie producenta http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slf-4p/ mowa jest o: "Comfortable loading of the passengers is enabled by loading conveyor in the valley station,which is synchonized with the speed of transportation rope" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 7 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 7 Sierpień 2014 Mam wątpliwości co do typu krzesła. W artykule na stronie głównej mowa jest o 4-osobowym wyprzęganym. Natomiast na stronie producenta http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slf-4p/ mowa jest o: "Comfortable loading of the passengers is enabled by loading conveyor in the valley station,which is synchonized with the speed of transportation rope" Bo to ma być 4-osobowa wersja kolei tego typu: http://www.skionline.pl/stacje/nowe-krzeslo-w-czarnej-gorze,newsy,6004.html Nie jest tylko przesądzone, czy będzie z osłonami, czy bez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregor_g4 Napisano 7 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 7 Sierpień 2014 Miejmy nadzieję, że będzie to wyprzęgana kolej i nie postawią kolejnego żółwia, który na tak długiej trasie zabiłby przyjemność z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chris_M Napisano 7 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 7 Sierpień 2014 (edytowane) Mam wątpliwości co do typu krzesła. W artykule na stronie głównej mowa jest o 4-osobowym wyprzęganym. Natomiast na stronie producenta http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slf-4p/ mowa jest o: "Comfortable loading of the passengers is enabled by loading conveyor in the valley station,which is synchonized with the speed of transportation rope" Twoje podejrzenia chyba są słuszne: "SLF 4p reaches the transportation capacity 2 400 pers/h. and transport speed 2,6 m/s." Jeśli 2,6 m/s, to znaczy że krzesełka nie są wyprzęgane. Ciągle jestem pod wrażeniem rosnących mocy napędów wyciągów narciarskich: "Cableway master drive - asynchronous electrical engine with frequency changer - installed output from 30kW to 320kW." Kolejka na Kasprowy do czasu ostatniej modernizacji miała silniki o mocy 75 kW. PS: Chyba, że tam będzie zainstalowany ten wyciąg: http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slo-6/ TATRALIFT a.s. offers its clients modern detachable carriage for ropeways of SLO6 type, which is dedicated for the transport of skiers and walking people on one-rope system surfaces. The carriage is attached to the transportation rope by detachable gripping system. Basic technical data of the carriage are 3500x1190x1900mm, weight 550kg, loading capacity 480kg, and maximal speed of transportation rope 5m/s. Bearing part of the seats is a frame made out of bended steel tube with no joints of the square section. The seat part is inserted to the frame with the system of independently removable backseats as well as the seats. Safety of the passengers is ensured by a rotary inserted restraining bar. HEIGHT: 1 900mm WIDTH: 3 500mm LENGTH: 1 190mm WEIGHT: 550kg CAPACITY: 480kg MAX SPEED: 5m/s Edytowane 7 Sierpień 2014 przez Chris_M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeusz T Napisano 7 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 7 Sierpień 2014 Panowie! Proszę nie siać defetyzmu! Na stronie Tatralift jest jak wół krzesło wyprzegane, choć 6-osobowe (typ SLO): http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slo-6/ Jak robią 6-osobowe to zrobią i czwórkę. Krzesła wyprzęgane to nowość w ich ofercie i widocznie jeszcze nie trafiła w całej rozciągłości na stronę. Tadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cody3223 Napisano 7 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 7 Sierpień 2014 Panowie! Proszę nie siać defetyzmu! Na stronie Tatralift jest jak wół krzesło wyprzegane, choć 6-osobowe (typ SLO): http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slo-6/ Jak robią 6-osobowe to zrobią i czwórkę. Krzesła wyprzęgane to nowość w ich ofercie i widocznie jeszcze nie trafiła w całej rozciągłości na stronę. Tadek Ogólnie ich strona cały czas jest "w budowie" bo jak się wchodzi w Referencje a potem w np. 2011, 2002 to jest tam tylko "Lorem ipsum" (Tekst który stosuje się do "wypełniania" strony tekstem gdy jest tworzona) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredek321 Napisano 7 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 7 Sierpień 2014 Większa przepustowość to wojna z pracownią. Może to powoduje lekki chaos informacyjny. Czy wiadomość, że to ma być 4, a nie 6 pochodzi od inwestora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 7 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 7 Sierpień 2014 Większa przepustowość to wojna z pracownią. Może to powoduje lekki chaos informacyjny. Czy wiadomość, że to ma być 4, a nie 6 pochodzi od inwestora? Tak, a kolej będzie jeździć z prędkością ok 5 m/s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredek321 Napisano 7 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 7 Sierpień 2014 OK. Z tej stronki http://www.lanove-drahy.cz/?page=vyr&id=3 wynika, że są czwórki wyprzęgane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.