fredek321 Napisano 11 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Grudzień 2014 Kto będzie zarabiał na wyciągu i trasach to jedna sprawa.I niech zarabia ten który umie i może zainwestować pieniądze. Popieram. Patrząc na "dokonania" obecnego właściciela należy się cieszyć, że ośrodkiem zarządzać będą fachowcy. Jeśli ośrodek sie rozwinie to zyska na tym cały region. Ale rozumiem tez Grześka. czy w Polsce nie ma ani jednego mądrego do sensownego poprowadzenia Pilska. I jeszcze nieco zmieniając temat. Co z drugim krzesłem. Na razie szykuje się powtórka poprzedniego sezonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan_mati Napisano 11 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Grudzień 2014 TMR przerabia je na Leitnera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasyno Napisano 11 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Grudzień 2014 Myślę że należy poruszyć jeszcze jeden bardzo ważny aspekt. Mając (za x lat) w stosunkowo bliskiej odległości dwa porządnie rozwinięte ośrodki należy liczyć na ,,rozładowanie,, ludności. Przykładowo ci którzy mają bliżej do Korbielowa wybiorą Pilsko, ci którzy mają bliżej Szczyrk wybiorą SON. Bałem się tej sytuacji że po rewolucji tylko SON-u wszyscy rzucą się na Szczyrk, a wtedy było by jak w ,,mrowisku,,. Dlatego uważam że możemy się tylko cieszyć z obrotu sytuacji! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jata_70 Napisano 11 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Grudzień 2014 Myślę że należy poruszyć jeszcze jeden bardzo ważny aspekt. Mając (za x lat) w stosunkowo bliskiej odległości dwa porządnie rozwinięte ośrodki należy liczyć na ,,rozładowanie,, ludności. Przykładowo ci którzy mają bliżej do Korbielowa wybiorą Pilsko, ci którzy mają bliżej Szczyrk wybiorą SON. Bałem się tej sytuacji że po rewolucji tylko SON-u wszyscy rzucą się na Szczyrk, a wtedy było by jak w ,,mrowisku,,. Dlatego uważam że możemy się tylko cieszyć z obrotu sytuacji! na razie podpisali list intencyjny wiele spółek podpisuje takie listy i wiele razy nic z tego nie wychodzi, pożyjemy zobaczymy zdecydowanie wolałbym by był to inny kapitał niż TMR, przynajmniej byłaby między nimi jakaś konkurencja, a tak monopol nam się szykuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
John Napisano 11 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Grudzień 2014 Kupił, potrzymał i zarobił na sprzedaży. "Lepsze deko handlu niż kilogram pracy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredek321 Napisano 11 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Grudzień 2014 Jest filmik (wiadomo gdzie :wink:) przedstawiający przygotowaną trasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 11 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Grudzień 2014 TMR przerabia je na Leitnera :laughing: Mam taką nadzieję :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan_mati Napisano 11 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Grudzień 2014 :laughing: Mam taką nadzieję :wink: Kto by nie chciał :angel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klimku Napisano 11 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Grudzień 2014 Słowacy doskonale wiedzą, że ten biznes jest w naszej części Europy mocno rozwojowy, bo społeczeństwo się bogaci, a co za tym idzie będzie coraz częściej korzystać z uciech innych niż tylko spacery po centrach handlowych. Często piszemy jakie to tłumy są w Białce, to niby dlaczego Słowacy nie mieliby zakładać, że jak rozbudują SON czy teraz Pilsko to kasa nie pojawi się wraz z ludźmi w tych ośrodkach? Poza tym jest mnóstwo ludzi, którzy obojętnie jakby nie było, nie pojadą dalej z różnych względów i zawsze będą chcieli wypoczywać w kraju. Potwierdzeniem niech będzie choćby pełne obłożenie w wielu drogich hotelach u nas, gdzie sam pobyt potrafi być droższy niż cały wyjazd na narty do apartamentu w Alpach. W pełni się z Tobą zgadzam. Kiedy TMR kupił Tatrzańską Łomnicę dziesięć lat temu (tylko dziesięć, czy może aż dziesięć?), dokładnie tak samo ludzie tam mówili - kupi, przytrzyma, wykończy lokalnych, potem sprzeda lub zaora. Naprawdę tak wtedy ludzie mówili o TMR-e. W którym miejscu jest po tych dziesięciu latach Łomnica - to każdy może zobaczyć. Kluczową postacią w całej spółce jest prezes - czyli Bohus Hlavaty. Po pierwsze - gość jeździ na nartach i wie co jest ważne (także skitourow i freeride'owo). Po drugie - mimo, że urodził się pod Małymi Karpatami (Senec) - uważa się za "Tatranca", co podkreśla prawie w każdym wywiadzie. Ma wizję, rozsądek, siłę przekonywania i spokój potrzebny do tego, by nikogo niepotrzebnie nie drażnić. Wielu Słowaków z którymi miałem okazję o TMR-e rozmawiać mówi wprost, że bez jego umiaru TMR albo szybko by się zagalopował (czytaj - przeinwestował) wierząc w siłę swoich aktywów (tak na okrągło 350 mln euro w 2013), albo grałby ośrodkami jak akcjami na giełdzie - tu kupił, tam sprzedał, byle by wyjść do przodu. Natomiast Hlavaty ma wizję. Jest oczywiście przede wszystkim biznesmenem, ale póki on dowodzi TMR-em, jestem spokojny o przyszłość Szczyrku czy Korbielowa. Niedawno JC puścił na skionline krótki - warto posłuchać kilka razy, bo jest w nim odpowiedź na różne wątpliwości poruszane na tym forum. Śmiesznie brzmi zdanie, że "nie wykluczają możliwości inwestowania w inne stacje w Polsce", ale jest też odpowiedź na pytanie, czy nie boją się, że ludzie przestaną jeździć na Chopok, jak postanowią na nogi Szczyrk (a teraz jeszcze wiadomo, że także Korbielów). Być może w Szczyrku idzie to jednak tak opornie, że Słowacy stwierdzili, że potrzebują coś porównywalnie spektakularnego jak w szczyrku, gdzie jednak pójdzie łatwiej. Skoro Linter mógł postawić dwa krzesła w dwa lata (nie poruszam tu tematu w jaki sposób i jakie to krzesła), to TMR może zrobić to być może jeszcze szybciej, a na pewno dużo lepiej. Kto był w Jasnej ostatnio, wie że TMR nie robi dziadostwa (no może za wyjątkiem biedronki z BIelej Puti na Priehybę, która jest najsłabszym punktem całej stacji). Mam nadzieję, że wiosną nie tylko podpiszą umowę, ale że zobaczymy także pierwszą wersję "Nowego Pilska" :happy: 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 13 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 13 Grudzień 2014 Jest i oficjalne stanowisko TMR w sprawie inwestycji na Pilsku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
christofer30 Napisano 13 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 13 Grudzień 2014 W związku z wejściem TMR na Pilsko myśle że zmienią planowaną czwórke nie wyprzegana z szczawiny na miziowa na wyprzegana szóstke i w ogóle że powstanie tam krzesło w kontekście choćby pory letniej co ułatwi dostanie się na miziową i pilsko także o innej porze roku niż zima. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregor_g4 Napisano 13 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 13 Grudzień 2014 Jak mają rozmach, to powinni poprowadzić też trasy na drugą, słowacką strone, tam ekoterroryści mogą ich cmoknąć Wysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Areski Napisano 13 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 13 Grudzień 2014 W związku z wejściem TMR na Pilsko myśle że zmienią planowaną czwórke nie wyprzegana z szczawiny na miziowa na wyprzegana szóstke i w ogóle że powstanie tam krzesło w kontekście choćby pory letniej co ułatwi dostanie się na miziową i pilsko także o innej porze roku niż zima. Witam, fajnie by było, ale jak już w tym wątku kilka miesięcy temu wspominano, wydana zgoda na budowę dotyczy niewyprzęganej czwórki. Zgoda ta / wydana chyba jeszcze za czasów Gat-u/ i tak była już przez radzia oprotestowywana gdzie się da i ile razy się da...Parę lat minęło na przepychankach w sądach. Próba wymiany na wyprzęganą, nie ważne, 6-kę czy 4-kę to od nowa boje z pracownią o wszystko. Czyli jeśli radziowi TMR nie zleci jakichś dobrze płatnych oddziaływań środowiskowych to kolejne kilka lat ze starymi orczykami. Poza tym: poprzedni właściciel / mogę się tu mylić / chyba już zamówił tę kanapę w Tatrapomie a w dodatku bez systemu naśnieżania w górnych partiach / jeśli radziowi TMR nie zleci jakichś dobrze płatnych oddziaływań środowiskowych / to moim bardzo skromnym zdaniem ta czwórka wystarczy. Pozdrawiam A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemekc1 Napisano 13 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 13 Grudzień 2014 Tak właściwie to jaki jest powód montowania niewyprzęganej kanapy przy takiej długości? To jest uwarunkowane ograniczaniem przepustowności (no, ale przecież wyprzęgana też może chodzić wolniej, a po ewentualnej zmianie decyzji środowiskowej umożliwiłoby proste przyspieszenie). Czy też chodzi tutaj po prostu o koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 13 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 13 Grudzień 2014 Teoretycznie pewnie byłoby możliwe, ale pseudo "ekolodzy" zaczęli by się doszukiwać, czy aby na pewno kolej chodzi z szybkością 4m/s, a nie 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 13 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 13 Grudzień 2014 Według mnie właściciel (czyli już raczej TMR) powinien się zastanowić nad letnim wykorzystaniem Pilska, żeby zachęcić do letniego wypoczynku. Wg mnie powinna powstać kolej kombinowana (tzw.TELEMIX-krzesełka i gondole) z samego dołu na Miziową ze stacją pośrednią na Szczawinach. Wiem, że to trochę spore kombinowanie, ale wyszłoby taniej niż 2 nowe (prędzej czy później starą "dwójkę" i tak wyrzucą). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cody3223 Napisano 13 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 13 Grudzień 2014 Jaki jest problem w większej prędkości (5m/s) i mniejszej ilości kanap? Zawsze mnie wnerwia godzinne wjeżdżanie niewyprzęganą kanapą, a gdyby zbudować wyprzęganą z mniejszą ilością kanap to wcale nie zrobiłby się tłok na trasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Areski Napisano 13 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 13 Grudzień 2014 Tak właściwie to jaki jest powód montowania niewyprzęganej kanapy przy takiej długości? To jest uwarunkowane ograniczaniem przepustowności (no, ale przecież wyprzęgana też może chodzić wolniej, a po ewentualnej zmianie decyzji środowiskowej umożliwiłoby proste przyspieszenie). Czy też chodzi tutaj po prostu o koszta. W czasach Gatu, gdy planowano budowę po raz pierwszy koszty pewnie też odgrywały dużą rolę / wystarczy zobaczyć jaki trup wywozi narciarzy z parkingu na Sczawiny/. Ale cała późniejsza batalia z pracownią dotyczy negatywnego / wg pracowni / oddziaływania na środowisko. Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że budowa niewyprzęganej czwórki obroniła się głównie dlatego, że jej przepustowość jest porównywalna z dwoma podwójnymi orczykami na Miziową. Czyli oddziaływanie na środowisko jest porównywalne. Pozdrawiam A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Areski Napisano 13 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 13 Grudzień 2014 Jaki jest problem w większej prędkości (5m/s) i mniejszej ilości kanap? Zawsze mnie wnerwia godzinne wjeżdżanie niewyprzęganą kanapą, a gdyby zbudować wyprzęganą z mniejszą ilością kanap to wcale nie zrobiłby się tłok na trasach. Radziu co tydzień musiałby tam latać i liczyć ilość kanap. Też go to wnerwia. Pozdrawiam A. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2014 Nie wiem skąd macie info że w Korbielowie powstaję niewyprzęgana czwórka. Według oznaczenia ze strony Tatralift powstaje tam wyciąg SLO4 czyli wyprzęgana 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredek321 Napisano 14 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2014 Mowa jest o przyszłorocznej inwestycji - Szczawiny - Miziowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MOSTOSTAL Napisano 14 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2014 Moim zdaniem powinno się tak postawić jeszcze jeden wyciąg "zbiorczy" z Kamiennej na Miziową. Tak jak ktoś tu już pisał, mogłaby to być gondola albo Telemix. Samo Polsko i Kopiec jako tereny, powiedzmy "sporne" z Wszarzami pozostawić tylko na zimę (chodzi o wjazd wyciągiem). Czy tak kanapy..? Na Kopiec pewnie się jakoś da, choć krótki to odcinek ale nie przypuszczam, żeby się udało na samo Pilsko. Myślę, że wymienią orczyk na nowszy (dwie szybkie Pomy?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
christofer30 Napisano 14 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2014 Moim zdaniem powinno się tak postawić jeszcze jeden wyciąg "zbiorczy" z Kamiennej na Miziową. Tak jak ktoś tu już pisał, mogłaby to być gondola albo Telemix. Samo Polsko i Kopiec jako tereny, powiedzmy "sporne" z Wszarzami pozostawić tylko na zimę (chodzi o wjazd wyciągiem). Czy tak kanapy..? Na Kopiec pewnie się jakoś da, choć krótki to odcinek ale nie przypuszczam, żeby się udało na samo Pilsko. Myślę, że wymienią orczyk na nowszy (dwie szybkie Pomy?).Oczywiście w porze letniej wyciąg tylko do miziowej osobiście nie chciałbym wyżej. Wyżej teren powinien pozostać tak jak teraz z ewentualną wymianą orczyków miziowa-kopiec miziowa-pilsko na kanapy ale czynne tylko w sezonie zimowym 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemekc1 Napisano 14 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2014 Czy na Pilsku trasa numer 5 na odcinku Hala Szczawiny - Polana Strugi rzeczywiście istnieje? Nie bywam tam często, ale nie przypominam sobie żeby kiedyś była okazja nią zjechać. Problemem jest brak śniegu czy jest to jakaś nieutrzymywana, wąska droga w lesie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m-ski Napisano 14 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2014 Raczej trudno to nazwać trasą. To wąski zjazd, otwarty tylko, jeśli napada sporo śniegu. W zasadzie korzystasz z niej tylko po to, żeby zjechać do parkingu na koniec dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.