Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, ptk89 napisał:

Petarda!
Wiesz coś o jak dalekiej perspektywie mowa? Czy któryś z tych planów został już rozpoczęty(projekty, pozwolenia itp.)?

Perspektywa jest dość nieokreślona, bo przede wszystkim zależy od finansowania - COS inwestuje w większości ze środków ministerialnych. W tym roku miasto Szczyrk opracowywało zmiany w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przetrzennego oraz Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego. Do tego pierwszego dokumentu miały zostać wpisane: zbiornik do naśnieżania, kolej Doliny - Skrzyczne i poszerzenie niektórych tras.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, leitner napisał:

Perspektywa jest dość nieokreślona, bo przede wszystkim zależy od finansowania - COS inwestuje w większości ze środków ministerialnych. W tym roku miasto Szczyrk opracowywało zmiany w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przetrzennego oraz Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego. Do tego pierwszego dokumentu miały zostać wpisane: zbiornik do naśnieżania, kolej Doliny - Skrzyczne i poszerzenie niektórych tras.

Zatem można założyć, że: naśnieżanie będzie już robione w tym sezonie(otrzymali 1,4mln zł na ten cel), a potem priorytet to zbiornik i nowa kolej. Zakładam, że jeśli miasto już zmieniło MPZP to zostały projekty budowlane i pozwolenia na budowę. W ciągu 2-4 lat powinno to powstać - tak można założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ptk89 napisał:

Zatem można założyć, że: naśnieżanie będzie już robione w tym sezonie(otrzymali 1,4mln zł na ten cel), a potem priorytet to zbiornik i nowa kolej. Zakładam, że jeśli miasto już zmieniło MPZP to zostały projekty budowlane i pozwolenia na budowę. W ciągu 2-4 lat powinno to powstać - tak można założyć.

Mylisz się jeżeli sądzisz, że w ramach tego 1,4 mln załatwi się sprawę naśnieżania w COS. Dokupienie większej ilości armatek bez kompleksowej przebudowy tego systemu ma bardzo ograniczony sens. Tam jest zbyt niskie ciśnienie wody i zbyt mało prądu żeby cokolwiek sensownego zrobić na tym co jest obecnie. Już dzisiaj te armatki, które są nie są wykorzystywane na maxa swoich możliwości.

Z tego co słyszałem TMR ciągnął/miał ciągnąć do siebie do SON jakąś linie energetyczną (mieli na to wszystkie papiery), do której miał się/ma się podpiąć COS żeby poprawić sytuację z zabezpieczeniem prądu. Gorzej z wodą - potrzebny jest zbiornik i nowe pompy. Dlatego tak ważne są zmiany w dokumentach. Do tego COS miał dopiero zdaje się dokupywać działkę lub działki, po to aby mieć miejsce na zbiornik. Na szczęście obecna Dyrekcja wydaje się mieć plan - tzn. próbują określić pewien master plan, podzielić to na etapy i wykonywać krok po kroku. Do tej pory było tak, że niestety nie było żadnego większego planu, tylko było to robione trochę na "łapu-capu". Jest szansa na wyrwanie kwoty X z ministerstwa, to kupmy trochę armatek; jest znów jakaś kwota, to zróbmy coś tam. Takie doraźne łatanie dziur i robienie rzeczy najpotrzebniejszym. Problemem jest to, że to się nie bardzo spinało w jedną większą całość i nawet rzeczy, które są dzisiaj stosunkowo niedawno zrobione być może będą niekoniecznie przydatne do celów kompleksowej rozbudowy tego sytemu.  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to w końcu jest z tym naśnieżaniem do samego dołu, na które przetarg był już przez minioną zimą? Tam była mowa zdaje się o przełożeniu robót na kwiecień (w razie niesprzyjających warunków jesienią) i ktoś tu zamieszczał chyba niedawno zdjęcia z kładzionej instalacji. Jak dla mnie, to nawet to już będzie dużą zmianą. Mimo że może skuteczność obecnego systemu naśnieżania nie jest najlepsza. Byle była choć jedna trasa, którą będzie się dało zjechać na sam dół - to już znacznie odciąży górne wyciągi i sprawi, że nie trzeba będzie wjeżdżać orczykami z Dolin. Reszta inwestycji aż tak bardzo mnie nie cieszy (te nowe kanapy), bo to znów oznacza większe tłumy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koliber napisał:

A jak to w końcu jest z tym naśnieżaniem do samego dołu, na które przetarg był już przez minioną zimą? Tam była mowa zdaje się o przełożeniu robót na kwiecień (w razie niesprzyjających warunków jesienią) i ktoś tu zamieszczał chyba niedawno zdjęcia z kładzionej instalacji. Jak dla mnie, to nawet to już będzie dużą zmianą. Mimo że może skuteczność obecnego systemu naśnieżania nie jest najlepsza. Byle była choć jedna trasa, którą będzie się dało zjechać na sam dół - to już znacznie odciąży górne wyciągi i sprawi, że nie trzeba będzie wjeżdżać orczykami z Dolin. Reszta inwestycji aż tak bardzo mnie nie cieszy (te nowe kanapy), bo to znów oznacza większe tłumy.

 

To akurat zostało zrobione. Doraźne poprawki są. Problemem jest, że póki się tego systemu tak naprawdę w dużej mierze nie zbuduje od nowa, to te usprawnienia niewiele dadzą, choć oczywiście pojawienie się czegokolwiek w miejscu gdzie nie było nic samo z siebie jest zmianą dość zasadniczą. 

Armatka dla pełnej przepustowości powinna mieć pewnie te 30 bar ciśnienia wody, a w COS tych barów niestety brakowało. Może na tym nowym odcinku będzie lepiej, choć bardziej logiczne być powinno, że skoro nie instalowano nowych pomp, a tylko dołożono nową instalację, to rewelacji spodziewać się też nie ma co. No ale OK - armatki będzie można podłączyć i coś tam ponaśnieżać, nawet jak nie wykorzysta się ich pełnych możliwości...

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cosworth240 w tym sezonie COS z naśnieżaniem zrobił kawał roboty. Otworzyli wszystkie trasy ze szczytu do Jaworzyny co było rzadkością w ostatnich latach. Chwile przez zawodami chyba Mistrzostw Polski w zjeździe armatki na Dolinach pracowały chyba 10 dni i nocy bez przerwy. Z tymi całymi problemami i bez modernizacji systemu od nastu pewnie lat i tak byli trzy poziomy wyżej niż rok temu zbudowany nowy system naśnieżania w TMR. Tam to mieli problemy...raz chodziły lance a za chwile już nie, albo chodziła co druga lanca - wszystko pod przykrywką braku warunków, a COS w tym samym czasie kurzył aż miło.

Przy wiosennym nartowaniu na COSie obsługa jeździła po trasach i wyrzucała kamienie oraz nadsypywała śniegu na przetarcia. W tym sezonie COS w opinii zwykłego klienta jakim byłem zyskał bardzo bardzo dużo. TMR pod każdym względem może się uczyć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, ptk89 napisał:

@Cosworth240 w tym sezonie COS z naśnieżaniem zrobił kawał roboty. Otworzyli wszystkie trasy ze szczytu do Jaworzyny co było rzadkością w ostatnich latach. Chwile przez zawodami chyba Mistrzostw Polski w zjeździe armatki na Dolinach pracowały chyba 10 dni i nocy bez przerwy. Z tymi całymi problemami i bez modernizacji systemu od nastu pewnie lat i tak byli trzy poziomy wyżej niż rok temu zbudowany nowy system naśnieżania w TMR. Tam to mieli problemy...raz chodziły lance a za chwile już nie, albo chodziła co druga lanca - wszystko pod przykrywką braku warunków, a COS w tym samym czasie kurzył aż miło.

Przy wiosennym nartowaniu na COSie obsługa jeździła po trasach i wyrzucała kamienie oraz nadsypywała śniegu na przetarcia. W tym sezonie COS w opinii zwykłego klienta jakim byłem zyskał bardzo bardzo dużo. TMR pod każdym względem może się uczyć.

Na pewno kupno nowych armat TechnoAlpina poprawiło sprawę; podejście do Klienta ze zbieraniem kamieni też świetne. Starają się i wiele osób to tutaj podkreślało zimą, tak więc to widać słychać i czuć, jak śpiewał klasyk.

Trochę stając w obronie TMRu - tam się też będzie to poprawiać. Już wyciągnięto wnioski z zeszłej zimy i system na przyszłość będzie oparty na pewno na większej ilości armatek w stosunku do lanc niż początkowo zakładano. Co nie oznacza, że lanc nie będzie. Lance to jest "tani śnieg", bo prądu idzie mniej. Lance jednak nie są dobrym rozwiązaniem na szerokie i wietrzne trasy, choć paradoksalnie mimo tego "ogólnego założenia" na takim Chopoku (wietrznie i szeroko) system działa i być może tu Słowacy się przeliczyli. Mieli po prostu z tym systemem dobre doświadczenia u siebie. Wiadomo, że tam (Chopok, Łomnica) jest wyżej i zimniej, co może też mieć spory wpływ na sprawność systemu. Generalnie jednak, co do TMR - dajmy im zimę albo dwie na ustabilizowanie sytuacji. Oni wiedzą, że się przeliczyli, że popełniono tu błędy i będą je poprawiać. Czy będą mieli ludzi zbierających kamienie z tras - tego nie wiem 😀 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też sądzę, że przyszłej zimy już nie będzie tylu narzekań na TMR/COS (które w końcu powinno się tu połączyć w jeden wątek, nawiasem mówiąc). Powstanie sporo nowej przestrzeni do zjazdu, nie używanej w zeszłym sezonie. A do tego dwie jakby "nowe" kanapy (bo I odcinek na Skrzyczne też nie był używany, z wyjątkiem pierwszego wjazdu). Poza tym narzekania były jak zwykle w miesiącach początkowych, których np. ja unikam, a przynajmniej nie nastawiam się na przyjemną jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...
13 minut temu, surfing napisał:

Karnet całosezonowy 18/19 obowiązuje również  w COS Skrzyczne i BSA

Sprytna Sezonówka za 900 zł  przy zakupie do 31.10.2018 i jeździsz ile chcesz od początku do końca sezonu zimowego 2018/19.

csm_tlo-fb-sezonowka_c77f571ba2.jpg

1.09-31.10 900 pln
1.11- 30.11. 1690 pln
1.12.- do końca sezonu 1990 pln

 

@surfing a nasze za 699 to to samo? Żebym mógł od listopada się cieszyć super warunkami na BSA a nie tylko na BK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Góral spod Skrzycznego napisał:

@surfing a nasze za 699 to to samo? Żebym mógł od listopada się cieszyć super warunkami na BSA a nie tylko na BK. 

Ja też mam ta tańszą chyba "gorszą" sezonówkę, niezła z niej spryciula ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwestycyjnie na Skrzycznem

Na terenie ośrodka narciarskiego Skrzyczne, należącego do Centralnego Ośrodka Sportu w Szczyrku, realizowana będzie przed najbliższym sezonem zimowym kolejna inwestycja istotna dla jego funkcjonowania.

Centralny Ośrodek Sportu – Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Szczyrku wnioskował do Ministerstwa Sportu i Turystyki o przyznanie środków na przeprowadzenie ważnej inwestycji. Projekt „Przebudowa instalacji naśnieżania wraz z instalacją zasilania elektroenergetycznego, instalacją sterowniczą i rozdzielniami elektrycznymi – przebudowa pompowni wody (Dolina Tartak) – II etap” znalazł się ostatecznie w programie o szczególnym znaczeniu dla sportu. Zadanie to zrealizowane zostanie jeszcze przed rozpoczęciem najbliższego sezonu zimowego. Jego wykonanie wymiernie poprawi działanie systemu instalacji naśnieżania na trasach ośrodka na Skrzycznem.

To nie pierwsza z tegorocznych inwestycji z myślą o sezonie narciarskim. Już wcześniej dobiegł końca projekt „Budowa wewnętrznej instalacji naśnieżania trasy narciarskiej w Szczyrku przy ul. Cicha – Kanion”.
40994693_2221295077898911_80325423520295
Edytowane przez surfing
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, surfing napisał:

Inwestycyjnie na Skrzycznem

Na terenie ośrodka narciarskiego Skrzyczne, należącego do Centralnego Ośrodka Sportu w Szczyrku, realizowana będzie przed najbliższym sezonem zimowym kolejna inwestycja istotna dla jego funkcjonowania.

Centralny Ośrodek Sportu – Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Szczyrku wnioskował do Ministerstwa Sportu i Turystyki o przyznanie środków na przeprowadzenie ważnej inwestycji. Projekt „Przebudowa instalacji naśnieżania wraz z instalacją zasilania elektroenergetycznego, instalacją sterowniczą i rozdzielniami elektrycznymi – przebudowa pompowni wody (Dolina Tartak) – II etap” znalazł się ostatecznie w programie o szczególnym znaczeniu dla sportu. Zadanie to zrealizowane zostanie jeszcze przed rozpoczęciem najbliższego sezonu zimowego. Jego wykonanie wymiernie poprawi działanie systemu instalacji naśnieżania na trasach ośrodka na Skrzycznem.

To nie pierwsza z tegorocznych inwestycji z myślą o sezonie narciarskim. Już wcześniej dobiegł końca projekt „Budowa wewnętrznej instalacji naśnieżania trasy narciarskiej w Szczyrku przy ul. Cicha – Kanion”.
 

Dodam tylko, że termin realizacji inwestycji przebudowy pomp to połowa listopada, a wykonawcą jest firma Supersnow.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
2 godziny temu, fredek321 napisał:

Nowo zakupione armatki na Jaworzynie.

Brakuje jednej :)

Dnia 25.08.2017 o 21:47, kordiankw napisał:

W styczniu zakupili 6 armatek, a w sierpniu ogłoszono przetarg na dostawę dodatkowo 10 szt. armatek z terminem dostawy do 15 listopada:
http://bip.cos.pl/529/dostawa-armatek-snieznych-dla-cos-opo-w-szczyrku

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, fredek321 napisał:

Na górnej stacji dolnego odcinka wiszą dwie tablice o finansowaniu przez MSiT zakupu 10 armatek i zakupu tyczek, wiertarek i innego drobnego sprzętu do zawodów. Nie zrobiłem zdjęcia, a daty nie pamiętam.

6 szt kupili od Supersnow; 10 szt. kupili z TechnoAlpin, więc tablica dotyczy raczej tej żółtej baterii, a nie pomarańczowej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...