Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, leitner napisał:

Mapa ośrodków COS+SON będzie jeszcze zmieniona (tzn będą niewielkie zmiany). Nawet na fanpage SON na FB napisali, że jest to mapa poglądowa.

Faktem jest, że mapa COS jest śmieszna w swojej niekonsekwencji tzn. że nie podkreślają największej nowości jaką mają tj. nowego krzesła, za to wskazują na nowy orczyk.

SON jest w zakresie swojej mapy może nie tyle niekonsekwentny ile  skromny, bo na mapce w ogóle nie chwalą się jakimikolwiek nowościami, co jest o tyle dziwne, że TMR zwykle na mapach swoich ośrodków awizował często nowości, które dopiero mają nastąpić najwcześniej kolejnej zimy (np. obecnie na planie Chopoka już awizują gondolę, którą zbudują dopiero przed kolejnym sezonem). Odpowiedź pewnie kryje się w tym co pisze Leitner tzn. że czekamy na ostateczną wersję mapy. Inna sprawa, że uważam że SON i COS powinni używać wspólnej jednej mapy, może z jakimiś niewielkimi zmianami pod siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Cosworth240 napisał:

SON i COS powinni używać wspólnej jednej mapy,

To oczywiste, ale nie zaszkodzą też dokładne mapy 

COS,

Czyrna

Solisko

BSA

Oczywiście wszystko powinno funkcjonować pod wspólną nazwą Szczyrk, a nad nazwą logo danej stacji, tak jak jest to na gondolach.

2d6f711d081caa228e43a63513faca6f.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, hupon said:

Umarła (zarosła), próbuję sobie przypomnieć, kiedy tam zjeżdżałem (po ratrakowanej trasie). Wydaje mi się, że jakieś 10 lat temu.

Nie byłem tam od chyba 1993 roku... :)

Może pora się wybrać będzie jak TMR SON skończy żeby poogladac wszystko. 

Edytowane przez mysiauek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie byłem tm od wieków. W zeszłym roku wyskoczyłem i pierwsze co mi się rzuciło w oczy, to gmaszysko na końcu trasy COS.

Trasy nadal wąskie i bardzo zatłoczone. Teraz, przy większej wydajności, raczej nie wyobrażam sobie, co się tam będzie działo zwłaszcza w przewężeniach. Po dwóch dniach przenieśliśmy się do Wisły.  Raczej już tam nie pojedziemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden skipass, a na forum 3 osobne wątki:) Może czas pomyśleć o złączeniu, przynajmniej COS-SMR?

No dobra, więc co tam słychać pod Skrzycznem? Kolejka droga (39 zł w 2 strony), trasy narciarskie bez większych zmian (te, które widać z kanapy - nie wiem jak powrót z FIS'a pod kolejkę). Nie widać, by kładli jakieś rury do naśnieżania.

Na pierwszym zdjęciu przecinka wzdłuż dolnego odcinka kolei, która idealnie nadawałaby się na trasę w miejsce starej "Kaskady" - myślę, że wielu narciarzy będzie tędy na własną rękę zjeżdżać, zamiast tymi wąskimi ścieżkami od Dolin II.

Na kolejnym zdjęciu charakterystyczny zakręt na Ondraszku, dokąd ma docierać nowy łącznik z Małego Skrzycznego za rok (Ondraszek niestety nieoczyszczony z kamieni, jak to robią coraz częściej u siebie Słowacy i Czesi).

skrzyczne.jpg

ondraszek.jpg

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciało mi się wjeżdżać dzisiaj na górę, bo przy takiej pogodzie niemal nic się nie chce robić. Ale nie po to przyjechałem do Szczyrku żeby siedzieć na dole i wdychać dym. Pod sam koniec dzisiejszego pobytu wjechałem na górę. Od polany Hondraski aż po sam szczyt nie było nic widać. Mimo tego i tak nie żałuję.

 

Wjazd na Skrzyczne jest świetną odskocznią od codziennej szarej rzeczywistości. No i miałem kolej na wyłączność, bo nikogo innego nie było [emoji4]

 

Po raz pierwszy w życiu widziałem też na żywo jesień w górach - może nie taką piękną ale jednak.

 

Info dla rowerzystów - przy dolnej stacji jest myjka z wężem na rowery. Nie trzeba już przynosić swojego w kieszeni [emoji6]f029021b72c7cb93a8dfb9a17d068285.jpg9929029a095557b8ff5a2ecc4a0f8447.jpg99b343719f71c53d3d9bda2505420093.jpga6e3e1484612643a78fd4110522247a5.jpg6a1cce878e3d2b5e405681d8beb1604d.jpgf960842ac7e41b7265c88c92078a323e.jpg28ae8967064bdacd79064a59a77d2ca6.jpg

 

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Cosworth240 napisał:

W temacie inwestycji w COS, też się coś rusza. Za niedługo przyjedzie 10 armat od TechnoAlpin, a właśnie pojawił się kolejny przetarg związany ze śnieżeniem tras:

http://bip.cos.pl/754/budowa-wewnetrznej-instalacji-nasniezania-trasy-narciarskiej-w-szczyrku-przy-ul-cicha-kanion

Mają rozmach...termin zakończenia prac ekspresowy. Ciekawe czy im się uda na ten sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

COS ma zakupić także niewielki ratrak, który będzie przygotowywał fragment trasy na mostku w Kanionie. Oprócz tego szykują się też remonty dwóch budynków - na stacji dolnej (część robót jest już realizowana) i na Jaworzynie.

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, leitner napisał:

COS ma zakupić także niewielki ratrak, który będzie przygotowywał fragment trasy na mostku w Kanionie. Oprócz tego szykują się też remonty dwóch budynków - na stacji dolnej (część robót jest już realizowana) i na Jaworzynie.

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
 

Zapytasz u źródła czy planują uruchomić starą czerwoną Kaskadę do dołu lub jakaś nową trasę np. pod nowym wyciągiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytasz u źródła czy planują uruchomić starą czerwoną Kaskadę do dołu lub jakaś nową trasę np. pod nowym wyciągiem?
Ponoć rata ma wracać lub wyjeżdżać do góry wzdłuż kolejki. Jeśli oczywiście indianie nie zagrodzą :)

Wysłane z mojego HAMMER_AXE_M_LTE przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Góral spod Skrzycznego napisał:

Ponoć rata ma wracać lub wyjeżdżać do góry wzdłuż kolejki. Jeśli oczywiście indianie nie zagrodzą :)

Oby - myślę, że to będzie dużo sensowniejszy zjazd niż przez Doliny II, a potem jakąś ścieżką z powrotem pod kolejkę, bo tą "trasę" nawet trudno dostrzec na zdjęciu satelitarnym google.maps w powiększeniu:)

Na moim pierwszym zdjęciu (kilka postów wyżej) trasa pod kolejką ma całkiem przyzwoitą szerokość - jest nawet szerzej niż na dawnej "Kaskadzie", kawałek obok kolejki.

Edytowane przez koliber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mnie trochę wyedukować? Kiedyś była stara Kaskada, która od Jaworzyny przebiegała lekko obok starego krzesełka 2-osobowego? Potem Kaskadę przeniesiono na Doliny i tam koło Hiltonu wąską przecinką wraca do starego śladu już poniżej Hondraski?

Dopiero poznaje Szczyrk od trzech lat i jeszcze nie miałem okazji ani razu zjechać do dolnej stacji kolejki na Jaworzynę - stąd moje pytania. Ten stary ślad Kaskady wydaje mi się bardzo atrakcyjny - może warto zapytać czy COS planuje wrócić do starego śladu lub wytyczenia oficjalnej trasy pod wyciągiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, leitner napisał:

Pod koleją na Jaworzynę nie będzie oficjalnej trasy.

 

"Stara" Kaskada nie zostanie reaktywowana przez brak zgody właścicieli gruntów.

Możesz udzielić odpowiedzi na temat przebiegu starej Kaskady? Byłeś pewnie w Szczyrku w poprzednim sezonie, kiedy był czynny zjazd do dolnej stacji - dało się przejechać Kaskadą obok Hiltona i dalej do dolnej stacji?

Serio w COS nikomu nie chodzi nic po głowie by próbować wytyczać nowe trasy lub reaktywować stare? Potencjał jest, bo dotarłem do mapek kiedy były trasy po obu stronach Hondraski i wyciągu na Jaworzynę. Można by było wrócić do tego, zawsze idzie się dogadać, tylko pewnie chodzi o pieniądze.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ptk89 napisał:

Możesz udzielić odpowiedzi na temat przebiegu starej Kaskady? Byłeś pewnie w Szczyrku w poprzednim sezonie, kiedy był czynny zjazd do dolnej stacji - dało się przejechać Kaskadą obok Hiltona i dalej do dolnej stacji?

Serio w COS nikomu nie chodzi nic po głowie by próbować wytyczać nowe trasy lub reaktywować stare? Potencjał jest, bo dotarłem do mapek kiedy były trasy po obu stronach Hondraski i wyciągu na Jaworzynę. Można by było wrócić do tego, zawsze idzie się dogadać, tylko pewnie chodzi o pieniądze.

Oczywiście, że się da przejechać koło Hiltona ale przyjemność z jazdy kończy się w tamtym miejscu. Reszta jest słabo utrzymana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Możesz udzielić odpowiedzi na temat przebiegu starej Kaskady? (...)

 

Serio w COS nikomu nie chodzi nic po głowie by próbować wytyczać nowe trasy lub reaktywować stare? (...)

 

Pisząc o starej Kaskadzie miałem na myśli dawną trasę pod koleją. Obecne Kaskada zaczyna się nieco powyżej Hiltona i biegnie leśną drogą do polany. Później jedzie się w stronę kolei (lekko w lewo) i potem prosto w dół.

 

COS-owi zależy na nowych trasach, ale póki co priorytetem jest naśnieżanie dolnych tras. Poza tym lepiej poprowadzić trasę tam, gdzie nie ma kilkunastu (albo i więcej) właścicieli tylko mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...