Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, ski89 napisał:

Jak dla mnie powinno być jedno krzesło przesiadkowe jak bodajże np. w Gurglach. Z zakrętu na Dolinach, możliwość wsiadania/wysiadania tam gdzie zaczynał się orczyk i dalej na szczyt. Ale u nas to lubią tak nastawiać 15 wyciągów po 800-1000 metrów każdy.

Gdzie Rzym, a gdzie Krym ? Przecież Oni stawiają krzesło o przepystowości 1800 os., a nie np. 2400. Więc o jakim łączonym krześle Ty piszesz ? 

Dla mnie kilka krzeseł logicznie zrobionych, bez konieczności podchodzenia/podjeżdżanie taśmą to byłoby już coś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Krakus81 napisał:

Gdzie Rzym, a gdzie Krym ? Przecież Oni stawiają krzesło o przepystowości 1800 os., a nie np. 2400. Więc o jakim łączonym krześle Ty piszesz ? 

Dla mnie kilka krzeseł logicznie zrobionych, bez konieczności podchodzenia/podjeżdżanie taśmą to byłoby już coś. 

A co ma przepustowość do rozwiązania o jakim mówię? Po prostu wyciąg byłby dłuższy, obejmował by szczyt Skrzycznego i całe Doliny, bez konieczności przesiadania się, ale z możliwością wysiadania/dosiadania w połowie, z możliwością wyłączenia tylko jednej sekcji kiedy warunki są nieodpowiednie. Same plusy. Minusów nie widzę.

Jak nie wiesz o czym mówię to zerknij na Plattachbahn w Gurglach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, moruniek napisał:

Zmieniając nieco temat, czemu robiąc nową kanapę, nie zrobiono jej odrobinę dłuższej, tak by stacja dolna starowała z Dolin koło Hiltona ?  

Nie ma potrzeby, skoro jest tam szybki talerzyk. Najpierw wypadałoby wyrównać tą trasę bliżej wyciągu, bo często tylko FIS jest zadbany, a koło talerzyka trawa i nierówności. Więc lepiej, jak tam nie będzie zbyt dużej przepustowości na razie, póki nie ogarną tras.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ski89 napisał:

A co ma przepustowość do rozwiązania o jakim mówię? Po prostu wyciąg byłby dłuższy, obejmował by szczyt Skrzycznego i całe Doliny, bez konieczności przesiadania się, ale z możliwością wysiadania/dosiadania w połowie, z możliwością wyłączenia tylko jednej sekcji kiedy warunki są nieodpowiednie. Same plusy. Minusów nie widzę.

Jak nie wiesz o czym mówię to zerknij na Plattachbahn w Gurglach.

Dokładnie to by było najlepsze rozwiązanie z takim przystankiem pośrednim. Nawet bez opcji wyłączania którejś z sekcji bo to i dwie liny trzeba i dwa napędy itd. Przykładowo Duboka 1 na Kopaonik 

(stacja pośrednia od 3.25 do 4.10)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ski89 napisał:

A co ma przepustowość do rozwiązania o jakim mówię? Po prostu wyciąg byłby dłuższy, obejmował by szczyt Skrzycznego i całe Doliny, bez konieczności przesiadania się, ale z możliwością wysiadania/dosiadania w połowie, z możliwością wyłączenia tylko jednej sekcji kiedy warunki są nieodpowiednie. Same plusy. Minusów nie widzę.

Jak nie wiesz o czym mówię to zerknij na Plattachbahn w Gurglach.

A ja Ci podam jeden z minusów... kasa, mniej więcej x 2!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, JC napisał:

A ja Ci podam jeden z minusów... kasa, mniej więcej x 2!

No przecież COS sra pieniędzmi. Ładują kasę w armatki, a wody nie mają 😂 To tak jakbym robił zapasy paliwa, bo się kiedyś przyda ale prawka czy auta nie mam.

A tak poważnie już, to COS nie ma żadnej strategii. Dostaną z budżetu centralnego np. 5mln zł to inwestują w co popadnie albo na co akurat wystarczy kasy. Tam nikt nie myśli długofalowo i to udowadniają rok po roku. Pewnie się nie znam, co z tego, że od 10 lat prowadzę działalność, którą zaczynałem od zera, z własnym pomysłem i doszedłem do etapu w którym wykręcam 7mln zł rocznego obrotu. Niby nic ktoś powie, inna branża etc. OK, ale o planowaniu rozwoju coś tam wiem.

Gdybym miał komuś coś podpowiedzieć(w kolejności od najwyższego priorytetu)...
1. Zbiornik na wodę(wydłuża sezon)
2. Fotowoltaika z magazynami energii(chociaż częściowe uniezależnienie się od cen energii na wiele lat)
3. Rozwój systemu naśnieżania(wydłuża sezon)
4. Drugi zbiornik na wodę(jeszcze bardziej wydłuża sezon i pozwala otwierać regularnie 100% ośrodka)
5. Inwestycje w nowe koleje(na ten moment nie ma tragedii, bo spore kolejki na Jaworzynie można częściowo rozładować otwartym zjazdem do Mety i talerzykiem na Dolinach)
6. Inwestycje w rozbudowę tras(poprawienie tego co jest od razu po inwestycji w nowe koleje)
7. W między czasie inwestycje w rzeczy pilne np. wymiana ratraka.

Potem można siedzieć, liczyć kasę i zastanawiać się co dalej, trzymać rękę na pulsie.

Teraz można się śmiać.
 

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, ski89 napisał:

No przecież COS sra pieniędzmi. Ładują kasę w armatki, a wody nie mają 😂 To tak jakbym robił zapasy paliwa, bo się kiedyś przyda ale prawka czy auta nie mam.

A tak poważnie już, to COS nie ma żadnej strategii. Dostaną z budżetu centralnego np. 5mln zł to inwestują w co popadnie albo na co akurat wystarczy kasy. Tam nikt nie myśli długofalowo i to udowadniają rok po roku. Pewnie się nie znam, co z tego, że od 10 lat prowadzę działalność, którą zaczynałem od zera, z własnym pomysłem i doszedłem do etapu w którym wykręcam 7mln zł rocznego obrotu. Niby nic ktoś powie, inna branża etc. OK, ale o planowaniu rozwoju coś tam wiem.

Gdybym miał komuś coś podpowiedzieć(w kolejności od najwyższego priorytetu)...
1. Zbiornik na wodę(wydłuża sezon)
2. Fotowoltaika z magazynami energii(chociaż częściowe uniezależnienie się od cen energii na wiele lat)
3. Rozwój systemu naśnieżania(wydłuża sezon)
4. Drugi zbiornik na wodę(jeszcze bardziej wydłuża sezon i pozwala otwierać regularnie 100% ośrodka)
5. Inwestycje w nowe koleje(na ten moment nie ma tragedii, bo spore kolejki na Jaworzynie można częściowo rozładować otwartym zjazdem do Mety i talerzykiem na Dolinach)
6. Inwestycje w rozbudowę tras(poprawienie tego co jest od razu po inwestycji w nowe koleje)
7. W między czasie inwestycje w rzeczy pilne np. wymiana ratraka.

Potem można siedzieć, liczyć kasę i zastanawiać się co dalej, trzymać rękę na pulsie.

Teraz można się śmiać.
 

Ja bym jednak skupił się na lecie. Rowery i turystyka Panie. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ski89 napisał:

No przecież COS sra pieniędzmi. Ładują kasę w armatki, a wody nie mają 😂 To tak jakbym robił zapasy paliwa, bo się kiedyś przyda ale prawka czy auta nie mam.

Wiesz, jaka jest różnica w cenie zakupu kilku armatek a budową zbiornika? W liczbie koniecznych do uzyskania pozwoleń i dokumentacji projektowych?

Porównanie bardzo nietrafne. Bez prawka nie możesz pojechać samochodem, bez paliwa również. Ponadto armatki stojące jeden sezon (max dwa) nieużywane lub prawie nieużywane nie wymagają aż tylu nakładów, co nieużywany przez rok lub dwa samochód.

Cytat

A tak poważnie już, to COS nie ma żadnej strategii. Dostaną z budżetu centralnego np. 5mln zł to inwestują w co popadnie albo na co akurat wystarczy kasy.

To w końcu "sra" pieniędzmi, czy inwestuje w to "na co akurat wystarczy kasy"? Logiki to się nie trzyma. Jeśli COS dostaje 5 mln, to ma je zakopać pod ziemię, bo za rok zbuduje zbiornik? Odpowiem - nie może tak zrobić, bo dostaje fundusz na inwestycję a nie na trzymanie kasy w skarpecie. Póki co nie było problemu z tym, że COS nie miał pieniędzy na zbiornik. Długo trwały prace nad wyborem lokalizacji, badaniami geologicznymi, decyzjami planistycznymi. Jak rozumiem zgodnie z Twoją logiką przez ten czas nie powinni inwestować ani grosza, bo za kilka lat zrobią zbiornik? 

Oczywiście, że te wszystkie prace powinny się zacząć lata temu. Dlaczego się nie zaczęły? Może brakowało strategii, może brakowało innego spojrzenia. Nie wiem.

Cytat

Tam nikt nie myśli długofalowo i to udowadniają rok po roku. Pewnie się nie znam, co z tego, że od 10 lat prowadzę działalność, którą zaczynałem od zera, z własnym pomysłem i doszedłem do etapu w którym wykręcam 7mln zł rocznego obrotu. Niby nic ktoś powie, inna branża etc. OK, ale o planowaniu rozwoju coś tam wiem.

Czyli twierdzisz, że jeśli ktoś np. świetnie prowadzi sieć warsztatów samochodowych, założył je od zera, zarabia mnóstwo pieniędzy, wie doskonale jak zarządzać każdym istniejącym przedsiębiorstwem w Polsce? Niezależnie od źródeł i możliwości finansowania oraz pola działalności (w tym też od strony prawnej)?

Cytat

Gdybym miał komuś coś podpowiedzieć(w kolejności od najwyższego priorytetu)...
1. Zbiornik na wodę(wydłuża sezon)
2. Fotowoltaika z magazynami energii(chociaż częściowe uniezależnienie się od cen energii na wiele lat)
3. Rozwój systemu naśnieżania(wydłuża sezon)
4. Drugi zbiornik na wodę(jeszcze bardziej wydłuża sezon i pozwala otwierać regularnie 100% ośrodka)
5. Inwestycje w nowe koleje(na ten moment nie ma tragedii, bo spore kolejki na Jaworzynie można częściowo rozładować otwartym zjazdem do Mety i talerzykiem na Dolinach)
6. Inwestycje w rozbudowę tras(poprawienie tego co jest od razu po inwestycji w nowe koleje)
7. W między czasie inwestycje w rzeczy pilne np. wymiana ratraka.

1. Czyli budujemy zbiornik bez wystarczającej floty armatek do naśnieżania? Czy zostajemy przy niewielkiej liczbie, którą mamy? Czy jednocześnie w jednym sezonie kupujemy zarówno armatki, zbiornik, jak i cały system naśnieżania? (System naśnieżania to nie tylko zbiornik i armatki)

2. Gdzie na terenie COS umieściłbyś dużą farmę fotowoltaiki? Pomysł na pewno ciekawy, ale od powierzchni będącej we władaniu COS, odejmij tereny, które przez północne nachylenie stoku nie spisałyby się tak dobrze oraz miejsca, na których, gdyby ktoś postanowił zbudować farmę fotowoltaiki, zostałby zbluzgany przez wszystkich wokół za niszczenie krajobrazu, dla którego turyści odwiedzają Szczyrk

3. Czyli najpierw budujemy zbiornik, ale go nie wykorzystujemy w pełni, bo dopiero po jakimś czasie rozwijamy system? 

4. Czy jak powstanie kilka zbiorników to sezon będzie trwał od stycznia do grudnia? A bardziej poważnie - bardzo często sezon jest zamykany ze względu na mizerną frekwencję a nie brak śniegu. Kluczowe jest przygotowanie się na początek sezonu, kiedy jest spodziewana największa frekwencja. A z tym bywa ciężko we wszystkich ośrodkach w tej części Europy niezależnie od liczby zbiorników (a zależnie od temperatur, położenia, profili tras narciarskich).

6. Poszerzenie tras wymaga przebudowy systemu naśnieżania, lepiej to ze sobą koordynować.

Generalnie zgadzam się, że pod kątem narciarskim lepiej by było najpierw zainwestować w system naśnieżania, a potem w koleje. Od strony prawnej nie są to jednak równie trudne tematy. Warto też pamiętać, że TDT bez końca nie będzie rejestrował sypiących się wyciągów orczykowych, dlatego też czasem trzeba zmienić priorytety nawet jeśli wydaje się to głupie.

Najlepiej byłoby w jeden rok zrobić taką rewolucją jak zrobił TMR w SON - 3 nowe koleje, poszerzenie wielu tras wraz z budową systemu naśnieżania i zbiornikiem. Trzeba mieć na to kilka razy więcej pieniędzy na jeden rok. W realiach finansowych (i wzajemnej konkurencji o dotacje inwestycyjne) COS-ów jest to praktycznie niemożliwe.

  • Like 3
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ski89 napisał:

A co ma przepustowość do rozwiązania o jakim mówię? Po prostu wyciąg byłby dłuższy, obejmował by szczyt Skrzycznego i całe Doliny, bez konieczności przesiadania się, ale z możliwością wysiadania/dosiadania w połowie, z możliwością wyłączenia tylko jednej sekcji kiedy warunki są nieodpowiednie. Same plusy. Minusów nie widzę.

Jak nie wiesz o czym mówię to zerknij na Plattachbahn w Gurglach.

Ja wiem o czym mówię i nie w Tobie widzę problem, ale w COSie w tej kwestii. Oni nigdy nie postawili niczego co by zrobiło WOW od A do Z. I pewnie nigdy nie zrobią. Nawet w kwestii przepustowości mizeria. 

Ale podkreślam, że nie znamy wszystkich uwarunkowań. A na koniec i tak się cieszę, że jest inwestycja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, leitner napisał:

4. Czy jak powstanie kilka zbiorników to sezon będzie trwał od stycznia do grudnia? A bardziej poważnie - bardzo często sezon jest zamykany ze względu na mizerną frekwencję a nie brak śniegu.

Piszesz wiele rzeczy już dość mądrze, ale w tej kwestii pływasz.

Popatrz na Białkę, ośrodek jest czynny do marca lub di kwietnia i w weekend ludzie przyjeżdżają. Podobnie w Zieleńcu. Byłem np. w grudniu w Zieleńcu i były tłumy (początek miesiąca).

Ale to trzeba pokazać klientom, że trasy są dobrze przygotowane i są otwarte. Ludzie przyjadą w marcu, ale muszą otrzymać odpowiedni poziom jakości. Na jedną trasę to nie przyjadą.

Ośrodek musi przez kilka lat inwestować i reklamować długi sezon, aby klient miał pewność że ten ośrodek właśnie dba o marzec lub kwiecień. I wtedy przyjedzie.

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2023 o 15:06, koliber napisał:

JC nagrywa bardzo dobre relacje, w tym również krytyczne (akurat pamiętam nagranie z Nowej Osady, gdy też wyśmiał różne oznaczenie 2 tras na jednej polanie). Te ze Szczyrku może mniej krytyczne, ale to mi nie przeszkadza - klipy są dla szerszej publiki, mają zachęcać. Forum bardziej służy dyskusjom, ocenie.

 

Bo co do Szczyrku to oczekiwania są OGROMNE i bazują one na tym, jak MOGŁOBY to w idealnym świecie wyglądać. Sam Szczyrk też nie wykorzystuje szansy bycia ośrodkiem 1. wyboru w Polsce. Powinien być, a - z różnych przyczyn, w tym własnych - nie jest.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, MarioJ napisał:

Ośrodek musi przez kilka lat inwestować i reklamować długi sezon, aby klient miał pewność że ten ośrodek właśnie dba o marzec lub kwiecień. I wtedy przyjedzie.

Zacznijmy od tego, że to co piszesz, to ośrodek tego nie chce. Szczyrk w marcu chce się jak najszybciej zamknąć, a nie "przez kilka lat inwestować i reklamować długi sezon".

Sorry, ale taka jest ich strategia. Jeśli są otwarci, to na pojedynczych (nieprzygotowanych) trasach i wyciągach. Kończą się ferie, trasy i wyciągi (część) są zamykane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.09.2023 o 20:19, JC napisał:

A ja Ci podam jeden z minusów... kasa, mniej więcej x 2!

Moim zdaniem COS działa bardzo nieprzemyślanie i chaotycznie.  Skoro uważają ze dolne trasy na Skrzycznem są mało atrakcyjne to po co parę lat temu inwestowali w nowe wyprzęgane krzesło na dolę skoro ono służy tylko po to żeby na początku dnia wyjechać na górę a wieczorem zjechać na dół.  Z tego powodu powinni przygotowywać trasy na dół albo nie budować nowej kolejki na Jaworzynę tylko zainwestować w zbiornik do sztucznego naśnieżania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Narty pilsko napisał:

Moim zdaniem COS działa bardzo nieprzemyślanie i chaotycznie.  Skoro uważają ze dolne trasy na Skrzycznem są mało atrakcyjne to po co parę lat temu inwestowali w nowe wyprzęgane krzesło na dolę skoro ono służy tylko po to żeby na początku dnia wyjechać na górę a wieczorem zjechać na dół.  Z tego powodu powinni przygotowywać trasy na dół albo nie budować nowej kolejki na Jaworzynę tylko zainwestować w zbiornik do sztucznego naśnieżania. 

 

A byłeś latem w COS? To krzesło zarabia na siebie cały rok. Jeśli doliczyć koszty naśnieżania i zwiększonej obsługi w zimie, to śmiem twierdzić, że w sezonie letnim generuje ono jeśli nie większy, to na pewno zbliżony zysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kordiankw napisał:

A byłeś latem w COS? To krzesło zarabia na siebie cały rok. Jeśli doliczyć koszty naśnieżania i zwiększonej obsługi w zimie, to śmiem twierdzić, że w sezonie letnim generuje ono jeśli nie większy, to na pewno zbliżony zysk.

Byłem nawet na majówkę w tym roku szedłem szlakiem obok  kolejki i zgodzę się ruch był naprawdę duży. Moim zdaniem nie jest potrzebna dla turystów letnich nowa kanapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Narty pilsko napisał:

Byłem nawet na majówkę w tym roku szedłem szlakiem obok  kolejki i zgodzę się ruch był naprawdę duży. Moim zdaniem nie jest potrzebna dla turystów letnich nowa kanapa.

Ci co chcą bez wysiłku i komfortowo dotrzeć do schroniska na Skrzycznem, raczej są odmiennego zdania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...