MOSTOSTAL Napisano 26 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2013 Eeee mało o mnie wiecie... W planach jest odtworzenie w skali KL na Szyndzielnię oczywiście tej pierwszej, dwulinowej, wyprzęganej oczywiście. Zrobienie modelu gondoli wyprzęganej systemu współczesnego jest dość ciężkie i rzadko kiedy przynosi dobre efekty. Chodzi o to aby orczyki, krzesła czy gondole poruszały się w sposób do złudzenia przypominający oryginał. Jak widzę te plastikowe słupy czy linę ze sznurka albo rolki o takiej szerokości, że w skali 1:1 miałyby jej pół metra to sorry.. Do tego źle to spasowane, na rolkach podskakuje a z racji małego ciężaru buja się na boki tak, że w 1:1 powypadaliby narciarze.. ;-) Oczywiście w celach zabawowych taki zestaw JC jest genialny. Kiedyś takie cudeńka robiła jeszcze forma Brawa. Jaegerndorfer niestety produkuje wszystko w CHRL ale i tak jest świetny. Wielu profesjonalnych modelarzy korzysta częściowo z z JC biorą gondole, dorabiają inne wprzęgi, obciążają nieco i zaczyna to do złudzenia przypominać oryginał. No coś jak kolejka H0 z hipermarketu za 100zł,- za komplet na plastikowych szynach albo PIKO a jeszcze lepiej ROCO lub Marklin albo Tillig. Kwestia dokładności. Robiąc swój model starałem się jak najlepiej oddać wygląd oryginału. Na razie jest to mix wszystkiego. Stacja napędowa wykonana była częściowo jeszcze w latach 80 i wzorowana na Polsporcie. Stacja przewojowa na Mostostalu. Podpora (Transporta Chrudim) wykonana była 2 lata temu, kosztem wielu godzin precyzyjnego spawania. Baterie rolkowe niemal idealnie odwzorowują oryginalne Transporty, choć nie posiadają przetłoczeń na rolkach, widocznych nitów itd, ale w tej skali ciężko byłoby to wykonać. Wyciąg w jest w skali 1:24. Jak do tej pory najlepiej wykonałem kompletny orczyk Swoboda MkII, choć jest to tylko statyczna atrapa. Orczyk "Mostostal" choć nie ma zewnętrznego rysunku na bębnie to w środku zawiera prawdziwy mechanizm zwijający wykorzystujący prawdziwą sprężynę (włos z prędkościomierza) - zwija się jak prawdziwy. Wszystkie elementy są wykonane z metalu (ramy orczyków stalowe, z wprzęgami, obmyślonymi jeszcze w latach 80), bębny aluminiowe, kotwice drewniane lub z laminowanego czerwonego drutu. Rolki w bateriach są mosiężne, toczone na zamówienie w firmie RB Model. Koła przewojowe pochodzą ze starego magnetofonu szpulowego Grundig i powstały także w latach 80. Są ułożyskowane mikrołożyskami kulkowymi. Na YT są filmiki tego modelu pokazujące rozwój. Pierwsza wersja zrobiona przeze mnie w 1987r miała tylko stację napędową bez baterii rolkowych, jeden słup zrobiony z jakiegoś klucza nasadowego z jedną rolką o nieokreślonej skali i orczyki wykonane z guzików i spinaczy. Talerzyki to koła od polskiego autobusu Jelcz Mex z kiosku... ;-)). Mają już ponad 20 lat i nic nim nie dolega... śmieszne są ale wciąż są "na linie". Rozwój tego modelu rozpoczął się 4 lata temu kiedy przypadkiem natrafiłem na Alpinforum i na dział o modelach. Do tamtego dnia byłem przekonany, że tylko ja mam takie dziwne hobby.. Okazało się inaczej. Zostałem przyjęty do tego zacnego grona a mój model do dziś jest jednym z najlepszych. Nie ukrywam, schlebia mi to. W końcu jestem z Gdańska i nie byłoby nic dziwnego gdybym robił modele jachtów ... ale wyciągów..? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 26 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2013 no i dobrze o nas,czyli o facetach mówią,że nigdy nie dorastamy... ...tylko zabawki mamy coraz droższe :applause: :stupid: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 26 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2013 JOHNY jest lepszy od reporterów TVN i POLSATU........ brawo za filmiki.. słuszna uwaga od 15-16 w porze obiadowej przerwa na FIS i niech 2 ratraki zrobia trase........ kazda stacja ma LAMPECZKI i wtedy stok czynny do 22. Przykładowo ZAR jest czynny do 20 .a Rzyki do 22 Tylko Szczyrk do 16.. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MOSTOSTAL Napisano 26 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2013 No i wyjaśniło się po co w Szczyrku (i nie tylko) wieloosobowe kanapy się buduje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 26 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2013 to są tylko próby obciążeniowe :wink: :stupid: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MOSTOSTAL Napisano 26 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2013 :applause: Akurat browarem...? Ale fajne takie próby... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 26 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2013 :applause: Akurat browarem...? Ale fajne takie próby... :biggrin: Przy mnie to byłyby nieudane.... bo beczki byłyby zbyt lekkie... :wink: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MOSTOSTAL Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Ja to widziałbym tak... na takiej 4ce wsiadamy we dwóch. Ja z lewej Ty z prawej i dwie baryłki w środek albo odwrotnie.. i tak można by pokręcić się na lifcie cały dzionek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Ja to widziałbym tak... na takiej 4ce wsiadamy we dwóch. Ja z lewej Ty z prawej i dwie baryłki w środek albo odwrotnie.. i tak można by pokręcić się na lifcie cały dzionek... nie na 4ce ,nie na 4ce 6ka byłaby konieczna :stupid: albowiem jeszcze dwa Fuj-Fuje byłyby konieczne :cheerful: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samolotem-na-narty Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 nie na 4ce ,nie na 4ce 6ka byłaby konieczna :stupid: albowiem jeszcze dwa Fuj-Fuje byłyby konieczne :cheerful: Fuj-fuj-gondolka? (niezły pomysł...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MOSTOSTAL Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Co to są Fuj Fuje..?? Nie temacie jakoś jestem.. ;-) Oświećcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plywak Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 toi toie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Co to są Fuj Fuje..?? Nie temacie jakoś jestem.. ;-) Oświećcie... Oświecam! Standardowe SzCyrkowskie urządzenie "odwadniające" pęcherze narciarzy.:crazy: Zazwyczaj występuje w kolorze biało niebieskim. Wydziela "zapachy" nadzwyczajne,jak również dostarcza korzystającym niezapomnianych wrażeń .:applause: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Oświecam! Standardowe SzCyrkowskie urządzenie "odwadniające" pęcherze narciarzy.:crazy: Zazwyczaj występuje w kolorze biało niebieskim. Wydziela "zapachy" nadzwyczajne,jak również dostarcza korzystającym niezapomnianych wrażeń .:applause: Doprecyzuję jeszcze: Czasem występują w wersji bez pluskowej, ale tylko podczas medytacji na siedząco, nie.. nie, to nie żaden trick technologiczny, po prostu urządzonko jest napełnione pod korek, no i dupka jest zanurzona:stupid: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Skrzyczne - najnowsze fotki cz.1 Dziś wybrałem się na Skrzyczne,żeby przyjrzeć jak tam postępują prace.Piękna pogoda,słoneczko,fany dzionek na wyprawę w góry!Tylko ten wiatr... Parkingi przy drodze dość wypchane,ale miejsce znalazłem,nieco dalej.Wolę podejść 200m niż płacić dychę za parking u zdziercy. Pierwszy etap pokonaliśmy z Żonką idąc wzdłuż Ondraszka.Wybieram np. trasy narciarskie,bo na szlakach tłumy!Dość sprawnie docieramy do Jaworzyny.Od razu mogliśmy zobaczyć,jak elementy z dołu dotarły na górę... Zrobili jakąś drogę,którą ten TIR się wygramolił. Stacja dolna nowego krzesełka - jak widać dość mocno przysłoni schronisko.Czyżby przy przebudowie dolnej części mieli je wyburzyć?Takie myśli mi przeszły... Chyba już wszystkie elementy wywieźli na górę. Dalej ruszyliśmy Kaskadą,poszukać jakiegoś poszerzenia trasy.Niestety na próżno.Nic nie poszerzono!mam obawy co będzie,kiedy ruszy nowy wyciąg... Podobnie wygląda Ondraszek,to znaczy wygląda jak zawsze.Szerokości nie przybyło. Nic tylko młodnik wykosić na święta (widok z Ondraszka),a tu zrobić szeeeroooką trasę! 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Skrzyczne - najnowsze fotki cz.2 Parę fotek z góry.Póki co nikomu tu się wyjść nie chciało... Asfaltu nie widać,nie widać,nie widać... Jeszcze FIS,a dokłądnie miejsce,które zwano chyba "piekiełkiem" - tu kończy się niwelacja trasy. Na koniec dodam,że na górze wiało jak cholera!Ludzi multum,do tego ceny w schronisku rozbrajają! :eek: Szybko ruszyliśmy w dół. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nord100 Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Parę fotek z góry.Póki co nikomu tu się wyjść nie chciało... Asfaltu nie widać,nie widać,nie widać... Jeszcze FIS,a dokłądnie miejsce,które zwano chyba "piekiełkiem" - tu kończy się niwelacja trasy. Na koniec dodam,że na górze wiało jak cholera!Ludzi multum,do tego ceny w schronisku rozbrajają! :eek: Szybko ruszyliśmy w dół. Piękne zdjęcia. I powiedzcie mi, że to nie wygląda jak Alpy. Wystarczy wyjechać nad Orle Gniazdo pod górę Klimczok i spojrzeć na masyw Dużego Skrzycznego i Małego, zobaczyć to przewyższenie. Dech zapiera w piersiach na ten widok. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
christofer30 Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Dalej ruszyliśmy Kaskadą,poszukać jakiegoś poszerzenia trasy.Niestety na próżno.Nic nie poszerzono!mam obawy co będzie,kiedy ruszy nowy wyciąg... Podobnie wygląda Ondraszek,to znaczy wygląda jak zawsze.Szerokości nie przybyło. Nic tylko młodnik wykosić na święta (widok z Ondraszka),a tu zrobić szeeeroooką trasę! Tak jak myślałem nowy wyciąg a trasy takie jak były czyli nie wiele się zmieni chyba no i pewnie zjazd do dolnej stacji po kamieniach czy też krzesełkiem a myślałem że w tym roku zawitam więcej razy do COS ale jak będą takie trasy no to chyba jednak wybiore SON bo mają jednak lepsze trasy lepiej utrzymane po mimo wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
christofer30 Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Piękne zdjęcia. I powiedzcie mi, że to nie wygląda jak Alpy. Wystarczy wyjechać nad Orle Gniazdo pod górę Klimczok i spojrzeć na masyw Dużego Skrzycznego i Małego, zobaczyć to przewyższenie. Dech zapiera w piersiach na ten widok. Może nie alpy ale gdyby połączyć wszystkie ośrodki SON, COS, Beskid i beskidek (nie mówiąc już o połączeniu z Brenną) wyciągami i trasami to potencjał około 30 wyciągów i 50 km tras jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jata_70 Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Może nie alpy ale gdyby połączyć wszystkie ośrodki SON, COS, Beskid i beskidek (nie mówiąc już o połączeniu z Brenną) wyciągami i trasami to potencjał około 30 wyciągów i 50 km tras jest pewnie by i Wisłę można dołączyć od strony Malinki swoją drogą teraz przecież jest ogromna szansa na nowe trasy i poszerzenie starych masowo chorują drzewa tyle się ich wycina w Beskidach większość szczytów jest ogołocona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janek57 Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Tak jak myślałem nowy wyciąg a trasy takie jak były czyli nie wiele się zmieni chyba no i pewnie zjazd do dolnej stacji po kamieniach czy też krzesełkiem a myślałem że w tym roku zawitam więcej razy do COS ale jak będą takie trasy no to chyba jednak wybiore SON bo mają jednak lepsze trasy lepiej utrzymane po mimo wszystko Jest opcja kilku szybkich zjazdów do Jaworzyny , przejazd do SON trójką i tam dłuższa jazda.FIS to trudna trasa to sobie mogę odpuścić.Trzeba korzystać z tego co jest bo podobno w planie jest wymiana dolnego odcinka wyciągu, lepsze naśnieżenie i poszerzenie tras COS-u . Jak dokładnie czasowo te plany wyglądają? Może ktoś posiada te cenne informacje i się nimi podzieli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 27 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2013 Jest opcja kilku szybkich zjazdów do Jaworzyny , przejazd do SON trójką i tam dłuższa jazda.FIS to trudna trasa to sobie mogę odpuścić.Trzeba korzystać z tego co jest bo podobno w planie jest wymiana dolnego odcinka wyciągu, lepsze naśnieżenie i poszerzenie tras COS-u . Jak dokładnie czasowo te plany wyglądają? Może ktoś posiada te cenne informacje i się nimi podzieli? Dolny odcinek prędko nie wymienią,bo są problemy z gruntami.Już raz tu pisałem o tym.Póki co poszerzyli i wyprofilowali FIS-a do Dolin.Pozostałe bez zmian.Może w przyszłym roku? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 28 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 28 Październik 2013 Dolny odcinek prędko nie wymienią,bo są problemy z gruntami.Już raz tu pisałem o tym.Póki co poszerzyli i wyprofilowali FIS-a do Dolin.Pozostałe bez zmian.Może w przyszłym roku? Aż al dupsko będzie ściskał.Jak się przejedzie takim przeprofilowanym nowym FISem aż do piekiełka,... ...a tam co? piekło podchodzenia do orczyka:frustrating: Powtórzę po raz "enty" To krzesło miało powstać i i startować przynajmniej spod piekiełka właśnie. A później trzeba było modernizować tamte stare dwa odcinki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janek57 Napisano 28 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 28 Październik 2013 Aż al dupsko będzie ściskał.Jak się przejedzie takim przeprofilowanym nowym FISem aż do piekiełka,... ...a tam co? piekło podchodzenia do orczyka:frustrating: Powtórzę po raz "enty" To krzesło miało powstać i i startować przynajmniej spod piekiełka właśnie. A później trzeba było modernizować tamte stare dwa odcinki. W przeciwieństwie do SON-u ,który to już w ostatnich dwóch sezonach dosyć dobrze poznałem (Byłem 15 razy na nartach) w COS byłem raz a na FIS nie jeździłem wcale. Patrząc na mapkę tras COS:confused:: . Z końcówki FIS-a do dolnej stacji kolejki jest jakieś 600-800m.Popraw jak się mylę . To może od końca FIS poprowadzić porządną trasę do dolnej stacji krzesła. Wtedy nowoczesny wyciąg krzesełkowy obsłuży wszystkie trasy COS-u. Będzie tez nowoczesny system naśnieżenia aby trasy były w dobrym stanie cały sezon :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 28 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 28 Październik 2013 Wywiad z Prezesem COS: http://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/skrzyczne-wkracza-w-nowa-ere-tuz-za-plecami-reportera,924626.html?playlist_id=12799 :smile: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.