Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Jeeb napisał:

niech wymienią na żyletki 

Ja wiem że Ty nie lubisz narciarstwa w Tatrach. Ale my, mieszkańcy kraju, lubimy. 🤩

Moim zdaniem w okolicach Kasprowego powinny być ze cztery krzesła. A Nosal mogliby sobie odpuścić, bo to jest za nisko.

 

  • Like 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarioJ napisał:

Taka refleksja. To będzie ostatnia lub jedna z trzech ostatnich takich super kanap stawianych w Polsce. 
Może jeszcze kiedyś Goryczkowa wymienią. 
Klimat na więcej już nie pozwoli. 

A gdzie będą pozostałe  ? Podobno na Skolnitach powstanie nowa, piękna,bublinowa kanapa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Jusik2002 napisał:

A gdzie będą pozostałe  ? Podobno na Skolnitach powstanie nowa, piękna,bublinowa kanapa...

Skolnity to niska i ciasna stacja. Kwestia czy mu pozwolą wyciąć las na nowe krzeszło. Sądzę że już nie.

Chyba że chodzi o wymianę krzesła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MarioJ napisał:

Skolnity to niska i ciasna stacja. Kwestia czy mu pozwolą wyciąć las na nowe krzeszło. Sądzę że już nie.

Chyba że chodzi o wymianę krzesła.

Nie może chodzić o nic innego niż wymiana. Niemniej ja (co już pisałem wcześniej) jestem na tego typu trasach (<1000 m) zwolennikiem istnienia tych czteroosobowych kanap niewyprzęganych, są naprawdę mega wydajne. Nie ma też potrzeby, aby taką trasę pokonywać w 2,5 minuty, bo narciarze i tak nie zjadą, nie wiem, 12 razy na godzinę i tak przez 5-6 godzin...
 

Koleje wyprzęgane mają sens na dłuższych trasach, vide nowa kolej na Skrzyczne!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2024 o 21:20, MarioJ napisał:

Taka refleksja. To będzie ostatnia lub jedna z trzech ostatnich takich super kanap stawianych w Polsce. 
Może jeszcze kiedyś Goryczkowa wymienią. 
Klimat na więcej już nie pozwoli. 

Mogę podjąć zakład o butelkę wina lub miodu pitnego, że przez następne 10 lat powstaną więcej niż dwie tego typu kanapy w Polsce. Przyjmujesz? 

Edytowane przez Hextor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2024 o 16:45, Narciarz ze Śląska napisał:

Nie może chodzić o nic innego niż wymiana. Niemniej ja (co już pisałem wcześniej) jestem na tego typu trasach (<1000 m) zwolennikiem istnienia tych czteroosobowych kanap niewyprzęganych, są naprawdę mega wydajne. Nie ma też potrzeby, aby taką trasę pokonywać w 2,5 minuty, bo narciarze i tak nie zjadą, nie wiem, 12 razy na godzinę i tak przez 5-6 godzin...
 

Koleje wyprzęgane mają sens na dłuższych trasach, vide nowa kolej na Skrzyczne!

Tu nie chodzi o narciarzy ale o rowerzystów. Ta stacja zarabia dużo więcej na bike parku jak na narciarzach. Muszą wymienić to krzesło bo obecne pozwala tylko na podpięcie jednego rowera i mają w weekendy przepustowość 1h/1zjazd rowerzysty. A że orzy okazji narciarze skorzystają to inna sprawa. Może być tak, że w warunkach wiosna-jesien kolej będzie chodziła dużo szybciej jak w zimę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2024 o 16:45, Narciarz ze Śląska napisał:

Nie może chodzić o nic innego niż wymiana. Niemniej ja (co już pisałem wcześniej) jestem na tego typu trasach (<1000 m) zwolennikiem istnienia tych czteroosobowych kanap niewyprzęganych, są naprawdę mega wydajne. Nie ma też potrzeby, aby taką trasę pokonywać w 2,5 minuty, bo narciarze i tak nie zjadą, nie wiem, 12 razy na godzinę i tak przez 5-6 godzin...
 

Koleje wyprzęgane mają sens na dłuższych trasach, vide nowa kolej na Skrzyczne!

Na pewno co do zasady jest tak jak mówisz, że kolej wyprzęgana ma sens, tam gdzie trasa jest dłuższa, a także pewnie tam gdzie jest duża frekwencja (np. jakiś łącznik między dwiema newralgicznymi częściami ON). Natomiast ja osobiście uważam, że jak kogoś stać, albo ma taki kaprys (w czasem można odnieść wrażenie, że tak jest w stacjach spod znaku Pingwina - że tam wszystko ma być "naj"), to dlaczego nie ma ktoś sobie postawić kolei wyprzęganej, nawet jak ma mieć 300-400 metrów długości (na Skolnitach jest akurat nawet więcej, ale kolej Słotwinka na Azotach w Krynicy nie wiem, czy ma coś szczególnie więcej niż te 400-500 metrów, a zdaje się wyprzęgana jest). W pewnych przypadkach są jednak i argumenty za takimi kolejami, bo koleje wyprzęgane mają także sens tam gdzie są z założenia słabiej jeżdżący narciarze oraz dzieciaki, bo komfort wsiadania do kolei, która wypina się z liny przy wjeździe na peron i zwalnia tak, że nawet mniej sprawny narciarz spokojnie i bezpiecznie usadzi 4 litery, jest nieporównywalny z szybką kanapą niewyprzęganą. Jak kolej co chwilę się zatrzymuje, bo ktoś sobie nie radzi, to też za dobrze nie jest i czas wyjazdu koleją wyprzęganą . I myślę, że właśnie to może przemawiać za takimi kolejami w miejscu takim jak Słotwiny Arena w Krynicy, a może liczą na podobny efekt w Wiśle. 

Myślę także, że jeżeli kolei obsługuje w okresie poza zimą trasy rowerowe (a tak jest na Skolnitach), to ze względu na komfort wieszania rowerów (podobny argument jak wcześniej - spokojnie można powiesić rower i wsiąść na krzesło), kanapa wyprzęgana ma sens. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cosworth240 napisał:

Na pewno co do zasady jest tak jak mówisz, że kolej wyprzęgana ma sens, tam gdzie trasa jest dłuższa, a także pewnie tam gdzie jest duża frekwencja (np. jakiś łącznik między dwiema newralgicznymi częściami ON). Natomiast ja osobiście uważam, że jak kogoś stać, albo ma taki kaprys (w czasem można odnieść wrażenie, że tak jest w stacjach spod znaku Pingwina - że tam wszystko ma być "naj"), to dlaczego nie ma ktoś sobie postawić kolei wyprzęganej, nawet jak ma mieć 300-400 metrów długości (na Skolnitach jest akurat nawet więcej, ale kolej Słotwinka na Azotach w Krynicy nie wiem, czy ma coś szczególnie więcej niż te 400-500 metrów, a zdaje się wyprzęgana jest). W pewnych przypadkach są jednak i argumenty za takimi kolejami, bo koleje wyprzęgane mają także sens tam gdzie są z założenia słabiej jeżdżący narciarze oraz dzieciaki, bo komfort wsiadania do kolei, która wypina się z liny przy wjeździe na peron i zwalnia tak, że nawet mniej sprawny narciarz spokojnie i bezpiecznie usadzi 4 litery, jest nieporównywalny z szybką kanapą niewyprzęganą. Jak kolej co chwilę się zatrzymuje, bo ktoś sobie nie radzi, to też za dobrze nie jest i czas wyjazdu koleją wyprzęganą . I myślę, że właśnie to może przemawiać za takimi kolejami w miejscu takim jak Słotwiny Arena w Krynicy, a może liczą na podobny efekt w Wiśle. 

Myślę także, że jeżeli kolei obsługuje w okresie poza zimą trasy rowerowe (a tak jest na Skolnitach), to ze względu na komfort wieszania rowerów (podobny argument jak wcześniej - spokojnie można powiesić rower i wsiąść na krzesło), kanapa wyprzęgana ma sens. 

a co mamy być gorsi, w niemieckim Winterbergu stawiają wyprzęgane na 320 metrowej górce z 80m przewyższeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Hextor napisał:

Mogę podjąć zakład o butelkę wina lub miodu pitnego, że przez następne 10 lat powstaną więcej niż dwie tego typu kanapy w Polsce. Przyjmujesz? 

Wiesz, w ramach różnych podziękowań miałem dostać ze dwa trzy piwa na tym forum. Na razie w realu nic.

Symbolicznie możemy sobie to „zapisać”. Ale jeszcze dodatkowe warunki: długość co najmniej 1000m, kanapa wyprzegana nowa. 

Edytowane przez MarioJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Jusik2002 napisał:

Tu nie chodzi o narciarzy ale o rowerzystów. Ta stacja zarabia dużo więcej na bike parku jak na narciarzach. Muszą wymienić to krzesło bo obecne pozwala tylko na podpięcie jednego rowera i mają w weekendy przepustowość 1h/1zjazd rowerzysty. A że orzy okazji narciarze skorzystają to inna sprawa. Może być tak, że w warunkach wiosna-jesien kolej będzie chodziła dużo szybciej jak w zimę...

Ciekawe, ale przyjmuję. Nie brałem rowerzystów pod uwagę. Bo dla narciarzy taka wymiana niewiele zmieni, może tylko zwiększyć kolejki: więcej ludzi szybciej na dole niż wisi na linie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, MarioJ napisał:

Wiesz, w ramach różnych podziękowań miałem dostać ze dwa trzy piwa na tym forum. Na razie w realu nic.

Symbolicznie możemy sobie to „zapisać”. Ale jeszcze dodatkowe warunki: długość co najmniej 1000m, kanapa wyprzegana nowa. 

Nowa i wyprzegana tak, ale czemu chcesz dodać do warunków tą długość? W Polsce raczej ciężko o długie kanapy, bo w górach się u nas prawie nie buduję, bo natura 2000 itp. tylko raczej na pagorkach. Mogę, się założyć na długość min 800m. Co ty na to? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, MarioJ napisał:

Wiesz, w ramach różnych podziękowań miałem dostać ze dwa trzy piwa na tym forum. Na razie w realu nic.

Symbolicznie możemy sobie to „zapisać”. Ale jeszcze dodatkowe warunki: długość co najmniej 1000m, kanapa wyprzegana nowa. 

Nowa i wyprzegana tak, ale czemu chcesz dodać do warunków tą długość? W Polsce raczej ciężko o długie kanapy, bo w górach się u nas prawie nie buduję, bo natura 2000 itp. tylko raczej na pagorkach. Mogę, się założyć na długość min 800m. Co ty na to? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Wiśle budują wieżę jak w Krynicy, tam będą zarabiać głównie na pieszych letnich turystach, oprócz oczywiście rowerzystach . Ma być super komfortowo i wygodnie na wsiadaniu i wysiadaniu, a dodatkowo właściciela stać, bo kilkadziesiąt baniek w tę czy we w tę tam nie ma znaczenia. 
 

Dzięki temu narciarze pojadą też kiedyś nowoczesna koleja.

Edytowane przez Krakus81
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2024 o 15:57, Hextor napisał:

Nowa i wyprzegana tak, ale czemu chcesz dodać do warunków tą długość? W Polsce raczej ciężko o długie kanapy, bo w górach się u nas prawie nie buduję, bo natura 2000 itp. tylko raczej na pagorkach. Mogę, się założyć na długość min 800m. Co ty na to? 

Nie zmieniam zdania co „5 minut” 🙂 

1000m to jest konkretna kolej, reszta to urządzenia do nauki jazdy 😉 

Żmija w Czarnej Górze ma 1100m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hextor napisał:

Dobra, niech będzie moja strata, niech stoi. 

10 lat i więcej niż dwie wyprzegane kolejke, fabrycznie nowe i o długości => 1000m.

Łeeee, to możesz już wypić za rok... Szczawnik no i jeszcze brakuje Ci jednej.... TMR na bank postawi na Pośrednim ale tam może być mniej jak 1000m. Skolnity też wymienia w okresie 2 lat ale tam też mniej niż 1000. Ale cholera na Goryczkowej muszą wymienić więc już zakład wygrany na milion procent 😅 

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...