Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Rekomendowane odpowiedzi

budynek stacji dolnej raczej nie zostanie uznany za perełkę architektoniczną...

Pewnie 'zabrakło' kilka złotych na inny dach i pokrycie czyms tej blachy falistej. Jak znam zycie, to zapomniano o architekturze w SST do przetargu i wygrała najtańsza(jak zwykle) opcja. Dziwi mnie jedynie, że w pozwoleniu na budowę zaakcetowano takie szkaradziejstwo w tym miejscu...

PozdrawiamM

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

budynek stacji dolnej raczej nie zostanie uznany za perełkę architektoniczną...

To samo sobie pomyslalem. Leitner stawia podobna (troche wieksza) kanape na Chopoku z Luczek. Tam garaz na gondole jest czesciowo przeszklony i do tego oblozony jakimis panelami. Nie jest to oczywiscie architektura Franka Lloya Wrighta, ale wyglada o niebo lepiej niz to co postawiono na Skrzycznem. W ogole mam wrazenie, ze Slowacy na Chopoku i w Tatrzanskiej Lomnicy wzoruja sie w zakresie takiej okolowyciagowej architektury (chodzi mi o garaze na kanapy i "budki" obslugi przy peronach stacji etc.) na trendach alpejskich, a my mamy nasze budki w stylu regionalnym albo jak tu dziwolagi z blachy falistej. O gustach sie podobno nie dyskutuje, ale mnie sie o niebo bardziej podobaja te elementy na Slowacji.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mieszajcie dwóch różnych systemów walutowych :)

Inwestująca na Słowacji Tatry Mountains Resorts to prywatna spółka giełdowa z bogatymi udziałowcami z kilku krajów, bankami itd,

dzięki temu obracają kosmicznymi budżetami i mogą się sami kredytować,

a na Skrzycznem budżet to budżet naszego państwa - bo inwestorem jest podłegły Ministerstwu Sportu COS.

To cud że to w ogóle jednak powstaje!

Jak na możliwości to lepszy taki skromny do bólu ale schludny hangar (jaki miałby być - kolorowy?) niż jakieś urabianie go na siłę na modłę góralską czy inną :)

Szkoda tylko że jest poniżej kolejki a nie z boku, ale taki był kiedyś projekt i już nie dało się tego podobno zmienić.

Najlepszy i teoretycznie możliwy na Jaworzynie byłby schowany w ziemi w różnicy terenu, ale to też kosztuje ekstra.

A kanapy są świetne - dziś sprawdzone w hangarze siedzenioleptycznie :)

Edytowane przez matei
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam! Goła falista blacha podkreśla prostotę formy a zarazem ostrość przekazu.To zamierzony efekt. Narciarz, jak się tak napatrzy na tą budę, zapragnie wolności i puści się prosto na dół ostro wrzynając się w stok swoimi ostrymi jak brzytwa nartami! Jego wzrok wyostrzy się na płaszczyznę stoku, którą to będzie jedynie dostrzegał!:smile: Blacha falista ścian budy kojarzyć mu się będzie ze świeżo wyratrakowanym stokiem, tzw. sztruksem! :laughing:

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam! Goła falista blacha podkreśla prostotę formy a zarazem ostrość przekazu.
No właśnie szkoda, że nie jest to goła blacha tylko cynkowana. Zardzewiała by po jednym sezonie, po dwóch pojawiły się dziury i mogli by powiedzieć, że jest to Corten - nr 1 wśród okładzin na zachodzie obecnie. :laughing:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy artykuł i fot. z prac wykończeniowych górnego odcinka :)Żółtą kanapą narciarze wyjadą na szczyt Skrzycznego

z15068098Q,Zmodernizowana-gorna-czesc-kolei-linowej-na-Skrzyc.jpg

Narciarze wyjadą wkrótce na szczyt Skrzycznego jedną z najnowocześniejszych kolejek linowych w Polsce. - Będzie nie tylko wygodnie, ale i elegancko - zachwala Krzysztof Marek z Centralnego Ośrodka Sportu, szef kolejki linowej na Skrzyczne. Górny odcinek tej jednej z najpopularniejszych kolejek w Beskidach był już mocno wyeksploatowany i przestarzały. Dlatego COS postanowił go przebudować.Stare krzesełka, słupy i liny zdemontowano w sierpniu i rozpoczęła się budowa nowoczesnej kolei włoskiej firmy Leitner. W październiku śmigłowiec pomagał stawiać nowe podpory. Inwestycja za 16,5 mln zł dobiega końca. - Prowadzimy próby związane z uruchomieniem kolei, w przyszłym tygodniu Transportowy Dozór Techniczny dokona jej odbioru - mówi Marek. Kolejka składa się z ponad 80 czteroosobowych kanap z zamykanymi żółtymi osłonami chroniącymi przed wiatrem, deszczem i śniegiem. To ważne, bo złe warunki często dawały się narciarzom we znaki. Kanapy wjadą na szczyt trzy razy szybciej niż do tej pory. Po zakończeniu pracy będą chowane do specjalnego garażu. Narciarze nową kolejkę o długości 1,2 km będą mogli po raz pierwszy wypróbować najprawdopodobniej 21 grudnia.Źródło: http://bielskobiala.gazeta.pl/bielskobiala/1,88025,15070380,Zolta_kanapa_narciarze_wyjada_na_szczyt_Skrzycznego.html#TRLokBielTxt

57da820bd0294_z15068098QZmodernizowana-gorna-czesc-kolei-linowej-na-Skrzyc.jpg.8872f13b36fbe058de1eda955c7e67ec.jpg

Edytowane przez Dzarkos
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Skrzycznem budżet to budżet naszego państwa - bo inwestorem jest podłegły Ministerstwu Sportu COS.

To cud że to w ogóle jednak powstaje!

Jak na możliwości to lepszy taki skromny do bólu ale schludny hangar (jaki miałby być - kolorowy?) niż jakieś urabianie go na siłę na modłę góralską czy inną :)

Szkoda tylko że jest poniżej kolejki a nie z boku, ale taki był kiedyś projekt i już nie dało się tego podobno zmienić.

N

;) Jaki ma być? toz sąsiad ma etetyczniejszy garaż z takiej samej blachy... dobrze, że w miejscu niewidocznym... ;) Ale jak komus podoba sie 'estetyka kaloryfera' to niech jest...

A MS to przeciez bogata 'firma'. Sensowny budynek kosztowałby drobny ułamek pożegnalnej premii Pani Ministry....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedzieli,że taki leber jak MB już podchodził nie będzie,jest zbyt leniwy i wygodnicki :rolleyes::

i takim prostym sposobem "zmuszają" mnie do zaglądniecia tam ,kiedy już będzie czynny nowy wyciąg :laughing:

ot, nie mam wymówki,że podchodzić trzeba :angel:

attachment.php?attachmentid=11814&d=1386163453&thumb=1

MB dziękuje w imieniu dzieci i dorosłych spaślako-leniuchów :tongue:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry że znowu nasze zdjęcia wrzucam, ale skonczyło się jako takie okno pogodowe, jutro wszystko będzie pochowane - więc innych zdjęć chyba raz,dwa nie będzie,a jest co pokazywać bo dziś jeździły testowo kanapy - kolej robi świetne wrażenie!testów jeszcze sporo+odbiory, oficjalne otwarcie 16 grudnia, a dla wszystkich ruszy pomiędzy 16 a 21 grudniem :)dzieląc się wrażeniami, tym razem wrzucam wszystkie zdjęcia (które pokazujemy też u nas na FB Solisko Arena):

2013.12.05-Skrzyczne-9f.jpg

2013.12.05-Skrzyczne-8f.jpg

2013.12.05-Skrzyczne-2f.jpg

2013.12.05-Skrzyczne-1f.jpg

2013.12.05-Skrzyczne-3f.jpg

2013.12.05-Skrzyczne-4f.jpg

2013.12.05-Skrzyczne-5f.jpg

2013.12.05-Skrzyczne-6f.jpg

2013.12.05-Skrzyczne-7f.jpg

2013_12.05-Skrzyczne-9f.jpg.13ef8fcc7cc538918ce704849cfcdfb2.jpg

2013_12.05-Skrzyczne-8f.jpg.895b3b33714186f17b51224869bfc788.jpg

2013_12.05-Skrzyczne-2f.jpg.4a42521fb3cc7baf6eb585a957913d16.jpg

2013_12.05-Skrzyczne-1f.jpg.e2c8f78dfa1328406f5575540b20dc58.jpg

2013_12.05-Skrzyczne-3f.jpg.3c4863c1e17cb7311a5977fe33f97b93.jpg

2013_12.05-Skrzyczne-4f.jpg.b4139b96933a99c4d42f3f61ee330273.jpg

2013_12.05-Skrzyczne-5f.jpg.a751d0df756c5893b5a9da77843cccff.jpg

2013_12.05-Skrzyczne-6f.jpg.84da8468923821c71cd6b3a3bced6f5b.jpg

2013_12.05-Skrzyczne-7f.jpg.91745786260a8a2777ff54c0c9bfff4a.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos

plusy nowego wyciagu na Skrzyczne...........bedzie szybciej ...w tym roku przy -19 C strasznie zmarzłem wyjezdzajac na góre.......INNY plus jest taki ze wszyscy Warszawka i Sląsk pojedzie do COS,i wtedy będzie pustawo i luzik z SON-IE na Solisku. SON straci klientów i musi też ostro brać sie za budowę czegos fajnego.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plusy nowego wyciagu na Skrzyczne...........bedzie szybciej ...w tym roku przy -19 C strasznie zmarzłem wyjezdzajac na góre.......INNY plus jest taki ze wszyscy Warszawka i Sląsk pojedzie do COS,i wtedy będzie pustawo i luzik z SON-IE na Solisku. SON straci klientów i musi też ostro brać sie za budowę czegos fajnego.
Dla mnie SON to i tak ośrodek numer 1 w PL. Co COS może zaoferować te dwie czy trzy trasy no chyba że będą lepiej przygotowane niż w SON. A poza tym sam se musze trasy wymyślać żeby było ich troche więcej. Tak jak już tu było pisane trójką do starej bramy i powrót na jaworzyne to będzie moja dodatkowa trasa COS bo na tych co tam są oficjalnie się zanudze
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SON straci w głównej mierze kapeluchów i tych co mają orczykowstręt lub zwyczajnie nie potrafią na orczyku jechać, bądź boją się, że kapka smaru zniszczy im kurtałkę za najniższą krajową.. i w sumie chwała Bogu! Ciapciaki pojadą na krzesła i póki co na najfajniejszych trasach będzie luźniej.. Dla mnie bomba! Przekonam się 15 stycznia..

Co prawda mam lokum niemal na przeciwko krzeseł ale co tam.. do Czyrnej nawet z buta to nie daleko. Bardziej mnie martwi, że wraz z większą liczbą osób na Skrzycznem urośnie kolejka do Mullera na Dolinach, a to moje ukochane poletko do ćwiczeń, poza tym mój syn ten wyciąg uwielbia i często namiętnie tam jeździmy. Ale i tak na razie to gdybizm.

Enyłej,.. Leitnerek wygląda imponująco! Piękna bestia.

Zazdroszczę Matei który już jechał i fotki pstrykał... To jak xxx z dziewicą.. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda oczywiście pięknie i nie myślałem,że dożyję takiej chwili.:happy:

Żebym tak jeszcze dożył poszerzonych ,naśnieżonych i "wylizanych" tras ze Skrzycznego do samego dołu.:mellow:

I tylko jeszcze jednego.

Takiego samego Leitnera z Piekiełka (na Dolinach),na Skrzyczne.:cheerful:

No co?

Dziś Świętego Mikołaja.

Każdy może mieć marzenia,że dostanie jakiś prezent.:stupid:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę uspokoić Mostostala, że do SON nie zawitam.

A co do COS, to chcecie powiedzieć, że przetarg na przebudowę Kaskady i dolnej części FIS'a, który został już dawno rozstrzygnięty, nie zostanie zrealizowany?

Mogę się mylić, ale chyba była tam mowa również o kładzeniu rur pod naśnieżanie, także może zjedziemy jeszcze w tym sezonie do Szczyrku naśnieżaną trasą.

Można byłoby wtedy jeździć Ondraszkiem i Kaskadą do Jaworzyny, a np. co 3-ci zjazd FIS'em na sam dół. Gdyby tak było, Skrzyczne z pewnością miałoby u mnie miejsce nr 1 i o żadnym SON'ie bym nie pomyślał, choćby postawili tam tą wolną kanapę na jednej polanie, bo na następną pewnie poczekamy z 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ondraszkiem???Przecież to niebezpieczne dla życia i zdrowia.:eek:

Kaskada?No z "braku laku dobry kit".

FISówką do Piekiełka na Dolinach piękna jazda, a dalej wiadomo,to katastrofa.

Ale kiedyś,jeśli będzie taki Leitner z samego dołu,to ten ostatni katastrofalny odcinek(jeśli będzie naśnieżony)jakoś bym zniósł.

A wówczas,także samo nie pomyślałbym o SONie.No chyba,że nastawiają kanap i poszerzą mocno trasy,oraz połączą wszystko z dzisiejszym COSem.

Tylko,że to co napisałem wyżej,jeśli nawet powstanie to będę oglądał ale z tych Niebieskich Turni.:tongue:

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...