Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Rekomendowane odpowiedzi

W przeciwieństwie do SON-u ,który to już w ostatnich dwóch sezonach dosyć dobrze poznałem (Byłem 15 razy na nartach) w COS byłem raz a na FIS nie jeździłem wcale. Patrząc na mapkę tras COS:confused:: . Z końcówki FIS-a do dolnej stacji kolejki jest jakieś 600-800m.Popraw jak się mylę . To może od końca FIS poprowadzić porządną trasę do dolnej stacji krzesła. Wtedy nowoczesny wyciąg krzesełkowy obsłuży wszystkie trasy COS-u. Będzie tez nowoczesny system naśnieżenia aby trasy były w dobrym stanie cały sezon :smile:

Tak tylko od piekiełka trasa FIS prowadzi (prowadziła) jeszcze niżej aż do Dunacia.Ale Dunacie jest nie do połączenia z dolną stacją dolnego odcinka wyciągu na Skrzyczne.

Wróćmy jednak do piekiełka.

Doliny to specyficznie położony teren w którym dość długo utrzymuje się śnieg.A poniżej Dolin to już zazwyczaj (szczególnie na przedwiośniu)różnie bywa ze śniegiem.Oczywiście gdyby był system naśnieżania w dodatku poprawnie używany to z dojazdem na sam dół nie byłoby problemu.

Przecież jakby się człowiek najeździł na FISie (całym aż do piekiełka)to ostatni zjazd ze Skrzycznego Kaskadą do Jaworzyny i choćby nawet dolny odcinek na dół krzesłem.Jeśli brakowałoby śniegu oczywiście.

A tak to dupa.

Dalej będzie trzeba "ćwiczyć" orczykiem.:sad:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt.:

09.10 | Nawet 2,4 tys. narciarzy i snowboardzistów, w ciągu niespełna czterech minut będzie mogło wjechać na Skrzyczne w Szczyrku.

Wow! Nawet najlepsze alpejskie wyciągi odpadają w przedbiegach :wink:

Edytowane przez Chris_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt.:

Wow! Nawet najlepsze alpejskie wyciągi odpadają w przedbiegach :wink:

To by było 10 narciarzy na sekunde.

Jeśli na krześle siedzi czterech narciarzy i odstęp między krzesłami jest 15 metrów, to prędkość krzesła musiałaby wynosić 37,5m/s, albo 135km/h. (10 razy więcej od normy)

Wystarczą pasy z bolidów F1, dopalacz nitro, zamknięta kopuła i wszystko jest możliwe. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż al dupsko będzie ściskał.Jak się przejedzie takim przeprofilowanym nowym FISem aż do piekiełka,...

...a tam co? piekło podchodzenia do orczyka:frustrating:

Powtórzę po raz "enty"

To krzesło miało powstać i i startować przynajmniej spod piekiełka właśnie.

A później trzeba było modernizować tamte stare dwa odcinki.

Figo,w pełni się z tobą zgadzam!

Ta modernizacja całości jakaś taka chaotyczna.W zeszłym roku zrobili niwelację FIS-a od grzebienia do dolnej stacji górnego orczyka,w tym roku dalej do piekiełka.Coś tam też grzebali przy naśnieżaniu.Teraz prosiłoby się postawić tam nowe szybkie krzesło i na tym tutaj można by zakończyć.

Następnie mogli by się zająć starym krzesełkiem i trasami woku niego.

Wymieniają krzesło,ale nie zwiększyli przepustowości tras!Z kolei FIS-a poszerzyli,ale wyciągi pozostały bez zmian.Do tego ich skomunikowanie (dolny z górnym orczykiem) ...

Mamy teraz fajną trasę (FIS) i kiepskie wyciągi,a z drugiej strony nowoczesne krzesło i rynny do spuszczania narciarzy. :stupid:

Chyba,że kolejność poszczególnych prac spowodowana jest m.in. działalnością wszarzobrodych?Albo problemami z gruntami woku FIS? Poniżej piekiełka jest jakaś "Willa u Jędrusia" i bardzo widoczne tabliczki: "Teren prywatny!Wstęp wzbroniony!" :mad:: Choć sama willa ogrodzona nie była.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.szczyrk.cos.pl/przetargi/

COS ogłosił kilka przetargów między innymi przebudowa i modernizacja FIS i Kaskady

Obudzili się. Najlepszy jest termin wykonania - 20.12.2013r. :applause:

Ja, jak żyję trochę lat na tym świecie, jeszcze nie widziałem inwestycji budowlanej w tym kraju wykonanej, która by była zakończona w terminie. Przykład autostrady, np. A4, czy też A1. Miały być na Euro 2012, a jeszcze walczą do dziś i będą walczyć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudzili się. Najlepszy jest termin wykonania - 20.12.2013r. :applause:

Ja, jak żyję trochę lat na tym świecie, jeszcze nie widziałem inwestycji budowlanej w tym kraju wykonanej, która by była zakończona w terminie. Przykład autostrady, np. A4, czy też A1. Miały być na Euro 2012, a jeszcze walczą do dziś i będą walczyć dalej.

albo S69...

:frown::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.szczyrk.cos.pl/przetargi/

COS ogłosił kilka przetargów między innymi przebudowa i modernizacja FIS i Kaskady

Ciekawa jest lektura tego dokumentu: http://www.szczyrk.cos.pl/przetargi/20131024_siwz.pdf - "Przetarg na dostawa i montaż z adaptacją istniejących bramek zjazdowych do systemu kontroli przejść pracującego w trybie on-line/off-line na obiekcie KL Skrzyczne". Daje pojęcie o złożoności oraz możliwościach systemu informatycznego obsługującego bramki.

Tylko nie bardzo rozumiem co to są te "bramki zjazdowe".

PS:

1.6.6 System sprzedaży biletów i kontroli dostepu musi posiadac zabezpieczenia w postaci

systemu foto-kontroli, pracujacego w oparciu o zdjecia wykonywane klientom przez

bramki dalekiego zasiegu w chwili odczytu karty. System foto-kontroli musi umożliwiac

prace w trybie manualnym.

PS2:

Jak wnioskuję z treści dokumentu, "bramki zjazdowe" będą montowane na górnych stacjach i w odróżnieniu od bramek wejściowych nie będą miały kamer.

Edytowane przez Chris_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z racji że nikt nie pokazywał od kilku dni postępów na budowie nowej kanapy,wrzucam kilka zdjęć ze Skrzycznego z piątku. Reszta u nas na FB Solisko Arena, pod tym linkiem: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.610588252330926.1073741882.297779683611786&type=1Sporo się dzieje - w przyszłym tygodniu geodeci będą kalibrować rolki na wszystkich słupach, a w kolejnym nastąpi montaż liny.No i najważniejsze: pierwsze nowe kanapy z żółtymi kapsułami są już na Jaworzynie!

31.10.2013-Skrzyczne-budowa-1.jpg

31.10.2013-Skrzyczne-budowa-10.jpg

31.10.2013-Skrzyczne-budowa-13.jpg

31.10.2013-Skrzyczne-budowa-16.jpg

31.10.2013-Skrzyczne-budowa-20.jpg

31_10.2013-Skrzyczne-budowa-1.jpg.4964c9d1e626d818cb3263978a005e31.jpg

31_10.2013-Skrzyczne-budowa-10.jpg.6ed1bf0b7042df76b14fbe7203bc6bb3.jpg

31_10.2013-Skrzyczne-budowa-13.jpg.7c5fccfda011e6dd229080d1b752b47c.jpg

31_10.2013-Skrzyczne-budowa-16.jpg.29eba355e2ddf408f31491efd1bed52b.jpg

31_10.2013-Skrzyczne-budowa-20.jpg.e9672931440e9f30a054c1600cdbc57a.jpg

Edytowane przez matei
  • Like 13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać, ładnie to na razie wygląda. :smile:

Mają jeszcze około 15-20 dni dobrej pogody, chociaż bardziej mokrej niż w październiku. Potem bardziej zimowo.Tak wynika z prognoz długoterminowych o małej sprawdzalności, ale też tak prognozuję . Czyli się nie sprawdzi:biggrin: Ciekawe kiedy oddadzą ten odcinek? Stawiam na 20 .12 .13 dopiero:mad::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kiedy oddadzą ten odcinek? Stawiam na 20 .12 .13 dopiero:mad::

W warunkach przetargu na system kontroli przejścia jest:

IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

Zamawiający wymaga, aby zamówienie było zrealizowane do 6 grudnia 2013 roku.

Prawie "na wczoraj", zwłaszcza że termin otwarcia ofert jest na 5 listopada. Czarno to widzę.

Chyba, że wykonawca już jest wybrany i ustalony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warunkach przetargu na system kontroli przejścia jest:

Prawie "na wczoraj", zwłaszcza że termin otwarcia ofert jest na 5 listopada. Czarno to widzę.

Chyba, że wykonawca już jest wybrany i ustalony?

Przecież to jest przetarg na system informatyczny. Cały osprzęt (bramki, kamery, okablowanie) jest już na miejscu, pozostaje integracja z oprogramowaniem. Jak sądzę, takich oprogramowań (gotowych !) jest raptem kilka, mają interfejsy do popularnych producentów bramek i istniejących standardów, pozostaje instalacja własnej serwerowni, zintegrowania i wdrożenia programu i już. A wdrożenie jak to wdrożenie: najlepiej robić je w ruchu :happy:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest przetarg na system informatyczny. Cały osprzęt (bramki, kamery, okablowanie) jest już na miejscu, pozostaje integracja z oprogramowaniem.

Przeczytaj sobie warunki przetargu!

1.10.1 Dostawca dostarczy, zainstaluje i uruchomi 7 sztuk bramek fabrycznie nowych

dalekiego zasiegu wyposażonych w kamery do rejestracji przejsc i foto-kontroli o

minimalnych parametrach każdej bramki:

a) Konstrukcja bramki wykonana ze stali nierdzewnej lub odlewu aluminiowego oraz

umożliwiajaca regulacje wysokosci w zakresie min. 40 cm.

b) Zintegrowany czytnik kart zbliżeniowych (technologia RFID) dalekiego zasiegu

umożliwiajacy odczyt i zapis kart z odległosci min. 40 cm.

c) Musi posiadac antene o dużej powierzchni dla komfortowej obsługi małych dzieci.

Zintegrowany czytnik biletów z kodem kreskowym umożliwiajacy w tym samym

czasie odczyt biletu z dwóch stron.

d) Zakres temperatur pracy: od – 40oC do + 40oC.

e) Bramka musi miec zamontowana kamere VGA do rejestracji przejsc.

f) Bramka musi miec zamontowany czujnik wzrostu, który kontroluje wzrost klientów

przechodzacych przez bramke.

g) Czytelny kolorowy wyswietlacz np. QVGA lub lepszy.

h) Swietlna sygnalizacja przejscia dla klienta.

i) Dodatkowa swietlna sygnalizacja przejscia dla obsługi peronu

j) Rzeczywista przepustowosc bramki to minimum 700 osób na godzine

k) Bramka musi posiadac kołowrót z serwomechanizmem

l) Bramka musi posiadac mechanizm „antykolizyjny” na wypadek, gdy klient posiada

dwie karty

m) Bramka musi zapobiegac odczytaniu karty innego klienta niż ten który aktualnie

przechodzi przez bramke

n) Musi posiadac budowe modułowa umożliwiajaca szybki i łatwy dostep do

podzespołów w przypadku konserwacji i wymiany uszkodzonych czesci. Naped

bramki z uwagi na duże obciażenia musi pracowac w oparciu o przekładnie

slimakowa.

PS:

To jest oczywiście tylko jeden z wielu punktów określających zakres zamówienia.

Edytowane przez Chris_M
PS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, że w Polsce też się buduje i modernizuje wyciągi, najpierw Korbielów, teraz Szczyrk, jeszcze na Karpacz przydałby się jakiś inwestor i byłoby już gdzie jeździć w Polsce. Obecnie w Karpaczu wyciągi mając chyba z 40 lat! To zabawne jak 2 lata temu tam byłem i widziałem te same wyciągi które są na zdjęciach mojej babci gdy była młoda. W dodatku wyciągi działają tylko wtedy jak jest dobra pogoda. Mocniejszy wiaterek i już wyłączają. Wyjazd w takie miejsce to strata czasu. Heh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, że w Polsce też się buduje i modernizuje wyciągi, najpierw Korbielów, teraz Szczyrk, jeszcze na Karpacz przydałby się jakiś inwestor i byłoby już gdzie jeździć w Polsce. Obecnie w Karpaczu wyciągi mając chyba z 40 lat! To zabawne jak 2 lata temu tam byłem i widziałem te same wyciągi które są na zdjęciach mojej babci gdy była młoda. W dodatku wyciągi działają tylko wtedy jak jest dobra pogoda. Mocniejszy wiaterek i już wyłączają. Wyjazd w takie miejsce to strata czasu. Heh.

Jedne wyciąg a nie wyciągi jest stary. Nawet starszy niż 40 lat. Pozostałe pochodzą z lat 90-tych. Wiek wyciągów nie ma nic do ich użyteczności. Zapewniam Cię, że w Szwajcarii w topowych miejscówkach można spotkać równie stare. Jeśli są sprawne technicznie to czemu je wymieniać. Problem z tym konkretnym wyciągiem jest taki, że jest on mało użyteczny. Narty trzyma się w rękach itp. Rozwój ośrodka jest ograniczony przede wszystkim ze względu na jego położenie w Parku Narodowym. Silny wiatr zatrzyma prawie każdy nowoczesny wyciąg. W Karkonoszach bardzo wieje. Są duże różnice między siłą wiatru na górze i na dole.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...