Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Kamery Sportowe - nagrywamy na stoku - co, czym, jak i dlaczego!


mała_mi

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę, że pojawiło się porównanie, na które czekałem, czyli osławione GoPro HERO3+ BLACK vs DRIFT GHOST-S w scenerii wieczornej. Patrzę na ten film i zastanawiam się, dlaczego liderem sprzedaży jest ten po lewej...no właśnie

[video=youtube;U6eZ4OySz3s]

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że pojawiło się porównanie, na które czekałem, czyli osławione GoPro HERO3+ BLACK vs DRIFT GHOST-S w scenerii wieczornej. Patrzę na ten film i zastanawiam się, dlaczego liderem sprzedaży jest ten po lewej...no właśnie

Odpowiem tak- z obrazków po lewej bez problemu zrobisz obrazek po prawej, przy pomocy dowolnego softu do obróbki wideo. Z obrazków po prawej możesz już nie zrobić obrazka po lewej, bo szczegóły utoną w ciemności.

Z wideo jest tak, że obraz lepszy do obróbki (czyli o większej rozpiętości tonalnej) będzie dla laika wyglądał gorzej, niż obraz o mniejszej rozpiętości tonalnej (czyli dający gorsze możliwości do obróbki).

Pozdr

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozpiętość tonalna to jedno, co innego zaś:

- istotne zaszumienie

- brak ostrości

- zerowy kontrast

- prześwietlenie

i owszem - po prawej jest ciemnawo i mniej widać w cieniach, ale na miłość b.... - to jest kamera sportowa - będziesz profesjonalnie kolorował każdą klatkę z tego sprzętu????

Nie - chcesz, by obraz "z pudełka" był optymalny, bo często podpina się ją do telewizora i oczekuje ładnego efektu. To są kamerki AMATORSKIE, sportowe i nadal budżetowe. Chcesz profesjonalny obrazek - kup lustro Canona, eLkę za 3500 zł i będziesz miał pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz profesjonalny obrazek - kup lustro Canona, eLkę za 3500 zł i będziesz miał pro.

Nie będzie miał pro, bo bez odpowiedniej stabilizacji tego sprzętu w postaci steadycamów, flycamów, itp. obraz będzie się trząsł i skakał niemiłosiernie, a i jakoś nie mogę sobie wyobrazić kogoś jeżdżącego po stoku z takim osprzętem. Oczywiście kilka zaplanowanych przejazdów da radę tak zrobić, ale filmujący po pierwsze musi umieć bardzo dobrze na nartach jeździć, a po drugie musi umieć perfekt obsługiwać taki zestaw.

A co do porównania obrazów z tych kamerek... Po pierwsze, takie nocne porównanie ma średni sens, bo na nartach, rowerze, w wodzie jesteśmy głównie przy świetle dziennym, a nie w ciemności. A po drugie to w tych nocnych warunkach bardziej mi się podoba jednak obraz po prawej. Ten po lewej widać że jest pewnie już sprzętowo rozjaśniany głównie w cieniach, co ma negatywny wpływ na jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozpiętość tonalna to jedno, co innego zaś:

- istotne zaszumienie

- brak ostrości

- zerowy kontrast

- prześwietlenie

i owszem - po prawej jest ciemnawo i mniej widać w cieniach, ale na miłość b.... - to jest kamera sportowa - będziesz profesjonalnie kolorował każdą klatkę z tego sprzętu????

Nie - chcesz, by obraz "z pudełka" był optymalny, bo często podpina się ją do telewizora i oczekuje ładnego efektu. To są kamerki AMATORSKIE, sportowe i nadal budżetowe. Chcesz profesjonalny obrazek - kup lustro Canona, eLkę za 3500 zł i będziesz miał pro.

Nie wyobrażam sobie składania filmu bez korekcji kolorów i ustawieniu kontrastu, pomimo tego że robię filmy tylko na użytek rodzinny.

Każdy powinien kupić to, co mu odpowiada. Nie chcesz się bawić w korekcję- kup kamerę, w której automat od razu zastosuje poprawienie kontrastu, odszumienie, wyostrzenie. Chcesz się bawić- lepsza będzie kamera, która tego nie robi.

Zasadniczo i tak większy jest problem pod tytułem "co" a nie "czym".

Pozdr

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten po lewej widać że jest pewnie już sprzętowo rozjaśniany głównie w cieniach, co ma negatywny wpływ na jakość.
czyżby?To spójrzcie na dwa obrazki. Na pierwszym, przy pomocy "krzywe kolorów" dostosowałem obraz z GoPro tak, żeby był podobny do surowego obrazka z Ghosta.

korekcja_gp.jpg

Drugi obrazek- to próba dostosowania obrazka z Ghosta do surowego obrazu z GoPro

korekcja_ghost.jpg

Prosze popatrzć co się dzieję z otoczeniem lampy na drugim przykładzie (prawa górna ćwiartka klatki). Czy dalej ktoś twierdzi że Ghost się tu lepiej popisał?Powyższe transformacje zajęły mi około 30 sekund i nie trzeba być profesjonalistą, żeby je przeprowadzić.PozdrMarcinPS: Forum niestety zmniejszyło obrazki :(

korekcja_gp.jpg.8b63ccb5cbc40b9b6951986c8220d4f7.jpg

korekcja_ghost.jpg.503787e634e2aa20bbab0878d285a50f.jpg

Edytowane przez bocian
PS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tych zdjęciach wielkości znaczka pocztowego tak naprawdę za wiele nie widać, ale po dostosowaniu GoPro do Ghosta i tak widać, że obraz z Ghosta jest ostrzejszy, bardziej kontrastowy i wyraźniejszy. A dostosowując obraz z Ghosta do GoPro, to normalne, że jak coś się wyciąga z cieni zwłaszcza przy takiej ciemnej scenerii, to jakość obrazu będzie spadała.

Dla mnie w przypadku oryginalnych filmów akurat w tych warunkach to film z Ghosta jest po prostu ładniejszy i bardziej rzeczywisty.

Zresztą i tak taki test byłby dużo bardziej miarodajny nie w takich warunkach, a w warunkach dziennych, przy słonecznej pogodzie, przy pochmurnej, przy kontrastowej scenerii z dużą ilością światła i cienia i wtedy można ocenić jakość filmików wypluwanych przez obie kamerki. Dla mnie i ta i ta są bardzo dobrymi kamerkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tych zdjęciach wielkości znaczka pocztowego tak naprawdę za wiele nie widać, ale po dostosowaniu GoPro do Ghosta i tak widać, że obraz z Ghosta jest ostrzejszy, bardziej kontrastowy i wyraźniejszy.

Jak już pisałem, manipulacje te zajęły mi jakieś 30 sekund. Jakbym poświęcił kilka minut (i miał większa wprawę ;) ) to pewnie byś miał trudności z odróżnieniem z której kamery pochodzi dana klatka. Tu zastosowane były tylko i wyłącznie krzywe kolorów.

Pozdr

Marcin

PS: Tak, zgadzam się- Ghost daje ładniej wyglądający obraz prosto z kamery. Ale dla mnie "ładniej wyglądający" nie oznacza "lepszy". bo "lepszy" to dal mnie taki, który da więcej możliwości na etapie post produkcji.

Edytowane przez bocian
PS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza Marcin, tylko powiedz mi jaki ma sens poprawiać stopklatki z filmu a na dodatek skompresowanego i popsutego przez YT ? Owszem stopklatkę i jpg z niej można poprawić, ale z całym filmem już tak prosto nie jest, on musi być spójny i tworzyć całokształt, a poprawianie go klatka po klatce jest teoretycznie możliwe, ale w praktyce nikt tego nie robi. A zdjęcia i postprocess? Tu jest nieporównywalnie większa możliwość naprawy zdjęć albo ich poprawy zwłaszcza kiedy robi się w formacie RAW a nie JPG. I tu bardziej liczy się efekt końcowy i umiejętne wykorzystanie narzędzi w postaci programów do obróbki, którymi można poprawić niedostatki sprzętu albo swoje błędy. I zawsze twierdzę, że zdjęcia kłamią :crazy:

I przykład uratowania zdjęcia, które zrobiła koleżanka swojej córce, a które poprawiłem poprzez obróbkę:

przedpojul.jpg

I drugi przykład zdjęcia, które sam robiłem, a następnie obrabiałem:

coloradopor.jpg

Te same zdjęcia, a jednak różnią się trochę przed i po :happy:

PS.

A było gdzieś też porównanie na śniegu chyba GoPro z jakąś inną kamerką. I jeśli chodzi o film, który wychodzi prosto ze sprzętu, to lepiej prezentował się z tej drugiej kamerki, ale jeśli ktoś by nad nimi przysiadł, to więcej wyciągnąłby z GoPro. Tylko to już nie jest zadanie dla laika, czyli ok 99% używających tego typu kamerek.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciebie Marcin to powinni zatrudnić do obróbki zdjęć z fotoradarów!!!:smile:

A swoją drogą, skoro tak umiesz obrabiać obraz, to może dasz się namówić do obrobienia tego co nagramy moim chińskim gopro za 78 dolców!

Aha, dodaję do Twojego ostatniego postu, może i czarne są fajne, ale blondynki ładniejsze!:smile:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza Marcin, tylko powiedz mi jaki ma sens poprawiać stopklatki z filmu a na dodatek skompresowanego i popsutego przez YT ?

Mniej więcej taki sam, jak porównywanie surowego materiału z kamer wrzuconego na YT :)

A z tym obrabianiem każdej klatki- nie przesadzajmy. Ustawia się korekcję dla całego ujęcia i zazwyczaj jest git. Tylko raz jak na razie miałem ujęcie, podczas którego automatyka kamery zrobiła mi małe kuku, ale tu też nie obrabiałem klatka po klatce, tylko ustawiłem keyframe na początku zmiany ekspozycji, drugi na końcu tej zmiany i dla tych klatek ustawiłem odpowiednią korekcję. W wyniku otrzymałem ujęcie, które było w miarę spójne.

Pozdr

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą to jest tak jak z odwieczną wojną, co jest lepsze Canon czy Nikon :stupid: Ja tam osobiście twierdzę, że Nikon robi lepsze aparaty, ale z Canona wychodzą ładniejsze zdjęcia :laughing:

A dla mnie ta dyskusja ma inny wymiar. Dochodzę do wniosku, że Drift, który moim zdaniem jest lepszy dla narciarzy, staje się poważnym konkurentem dla wszechobecnego GoPro.

Tak na marginesie, ostatnio w Austrii odpaliłem nowego Ghosta S ok. 10 i padł mi parę minut przed 15. Oczywiście nie filmowałem cały czas. Bateria w Drifcie kładzie na łopatki GoPro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Pojawiły się ceny Gopro hero4.

W sumie nie tanie. Zaciekawiła mnie jednak jedna pozycja:

http://shop.gopro.com/EMEA/cameras/hero/CHDHA-301.html

Wygląda to całkiem ciekawie.

Za 500 zł dostajemy kamerkę z 1080/30 i 720/60.

Ze względu na cenę myślę, że warto się zastanowić. Wadą jest stale wbudowany akumulator, ale cóż .......

Zastanawiam się czy nie kupić jako drugą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już odpowiadam jak tam zachowuje się bateria.:smile:

A mianowicie nie najlepiej. Znaczy się jest to najgorsza rzecz w tej kamerce. Ja mam trochę inny typ, chyba starszy model. Może popełniłem jakiś błąd przy pierwszym ładowaniu, bo nigdy nie udało mi się tak naładować baterii, aby piktogram pokazał pełne naładowanie. Zawsze brakuje jednego pola.

Ale tak ogólnie to kamerkę jak najbardziej polecam. Za takie pieniądze mam fest zabawę.

Pinio, strasznie licho jakoś wyszedł ten film! Moje nagrane w HD i wyświetlane na komputerze są bez porównania lepsze. Może youtube coś popieprzyło. ( mnie właśnie tak kiedyś zrobiło)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kręcę 720/60 to jest moim zdaniem takie optimum.

To znaczy mój komp z I5 się wtedy nie tnie:biggrin:

Jak próbowałem 1080/60 to się robiły schody.

A mnie się wydaje, że przy filmach "sportowych" znaczy się w ruchu ważniejsza od rozdzielczości jest ilość klatek.

Bo wtedy jest mniejszy efekt nie wiem jak to nazwać (chyba kolega Bocian miał na to fachową nazwę, scrolling czy jakoś tak) takiego "skakania" filmu.:rolleyes::

Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć ile wytrzymuje na mrozie. Jak miałem ja załozoną na kasku i co pewien czas nagrywałem, to bateria nie dotrwała do końca mojej dziennej jazdy. Myślę, że wystawiona na kasku da radę nagrać 30-40 minut filmu w ciagu 3-4 godzin jeżdżenia.

Co się zaś tyczy nagrania na youtube, dałem dwa. Oba są spieprzone, na komputerze bez porównania lepsze!!!!

,to mała próbka ale bardzo pogorszona w stosunku do oryginału. Nagrane toto bez żadnego ustawiania, tak automatycznie. Nic nie kombinowałem, żadnych ustawień nie testowałem.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...