Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Pilsko sprzedane


gregor_g4

Rekomendowane odpowiedzi

Korbielów Pilsko

Trwają prace remontowe w Hotelu Jontek, główną nowością sezonu 2012 / 2013 będzie wyciąg taśmowy ułatwiający dotarcie do dolnej stacji kolei krzesełkowej na Szczawinach. W planach jest budowa kolei gondolowej oraz dwóch krzesełek z Polany Strugi na Halę Miziową i z Kamiennej ponad Halę Buczynka.

KLIK

link w sumie nadaje sie do wątku "Inwestycje na stokach w Polsce", ale skupie sie na fragmencie o Pilsku

skoro juz pisza o tym na Internecie, to tez napisze czego sie dowiedzialem.

Ma powstac gondola ze Strugi (badz jeszcze nizej - gdzies z parkingu) na szczyt Pilska. Niestety nie wiem nic wiecej - czy np. bedzie stacja posrednia na Szczawinach. Bylem troche zdziwiony ta informacja w kontekscie powstajacego tasmociagu, jednak tasmociag mozna bez problemowo rozebrac i przewiezc w inne miejsce.

Jesli terminy w Urzedach i czas pozwoli, to pewnie budowa ruszy tuz po sezonie.

Dodatkowo obilo mi sie o uszy ze obecne krzeselko ma zostac przeniesione i isc z Miziowej przez Kopiec, na Szczyt.

Tutaj jestem troche sceptycznie nastawiony, gdyz jest to juz staroc. Ale z kolei jesli ma to byc krzeslo sluzace dla turystow takze w lato, to rozumiem ten krok, bo do tych celow bedzie bardzo dobre.

EDIT

niestety system blokuje mi wstawienie linku:stupid: wiec bedzie bez zrodla :P

Edytowane przez gregor_g4
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to nie ma innej opcji niz posrednia na Szczawinach. Musieliby duuzo dlubac przy piatce ze szczawin na strugi a dodatkowo przy posredniej osrodek moglby dluzej hulac, bo przeciez od szczawin w gore snieg zalega znacznie dluzej. Jesliby inwestor nie zrobil posredniej to bylby to dowod ze nie ma pojecia o takich inwestycjach, a z pewnoscia tak nie jest.

EDIT

Dodatkowo jak patrze na mape, to wyciag musialby isc nowym sladem bo na szczawinach potrzeba malego zakretu zeby szedl linia orczyka, a taki zakret robi sie na stacjach posrednich najczesciej.

Edytowane przez Slash0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany wydają mi się kompletnie nierealne, w dodatku nietrafione - zawsze wygodniej jest wjeżdżać kanapą (bez odpinania nart), a to jednak głównie zimą Korbielów żyje. Ponadto przy parkingu nie widzę w ogóle miejsca na postawienie dolnej stacji i całego zaplecza. No i tak jak zwrócił uwagę przedmówca, trasa obecnej kolei na Szczawiny nie pokrywa się w linii prostej z orczykami na Miziową. Zniknęłaby też możliwość jazdy z Miziowej na Szczawiny trasami 5,6,7 (chyba że zrobią stację pośrednią). Ponadto wiem, że procedura odnośnie kanapy ze Szczawin na Miziową była rozpoczęta już 5 lat temu, więc na pewno sporo zostało już przygotowane, a problem polegał jedynie na braku zgody na niwelację terenu Hali Szczawiny o 2 metry (dziwne, że gdy tylko przyszedł nowy właściciel to mógł znacznie poszerzyć czarną trasę wycinając masę drzew i jakoś to nikomu nie przeszkadzało). A to 2-osobowe krzesło z Miziowej przez Kopiec na Pilsko też musiałoby zakręcać.

Myślę, że zamiast bujania w obłokach należałoby najpierw postawić zwykłą niewyprzęganą kanapę zamiast I orczyka z Kamiennej (jest szeroko i kilka tras i rozładuje to największy tłok na dole), w drugiej kolejności kanapa ze Szczawin na Miziową, w trzeciej wymiana orczyków III i VI na Buczynkę (najlepiej na wyprzęganą kanapę) + oczywiście jakiś sensowny orczyk do przeprawy na Szczawiny, a w czwartej część nad Miziową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany odnośnie gondoli nie są wyssane z palca. Mój znajomy miał przyjemność ostatnio rozmawiać z Edwardem Kudzią z ON Pilsko, który powiedział, że jest już projekt gondoli ze stacją pośrednią, aktualnie zbierane są papiery, aby można było ogłosić przetarg. Podobno też nie będzie problemu z niwelacją Polany strugi pod względem środowiskowym. Właściciel nie chce tworzyć ośrodka "na raty". Tuż po sezonie 2012/2013 mają ruszyć prace związane z gondolą, budową dużego zbiornika wodnego oraz dalszej części systemu sztucznego naśnieżania. Gospodarz nie widzi także innego wyjścia jak budowa krzesła 6-os z Korbielowa na Buczynkę już na sezon 2013/2014.

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany odnośnie gondoli nie są wyssane z palca. Mój znajomy miał przyjemność ostatnio rozmawiać z Edwardem Kudzią z ON Pilsko, który powiedział, że jest już projekt gondoli ze stacją pośrednią, aktualnie zbierane są papiery, aby można było ogłosić przetarg. Podobno też nie będzie problemu z niwelacją Polany strugi pod względem środowiskowym. Właściciel nie chce tworzyć ośrodka "na raty". Tuż po sezonie 2012/2013 mają ruszyć prace związane z gondolą, budową dużego zbiornika wodnego oraz dalszej części systemu sztucznego naśnieżania. Gospodarz nie widzi także innego wyjścia jak budowa krzesła 6-os z Korbielowa na Buczynkę już na sezon 2013/2014.

trzeba trzymac kciuki, ja wierze ze Pilsko wroci na swoje miejsce, czyli osrodka nr1 w Polsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, brzmi imponująco! Aż się dziwię, że za czasów GAT były problemy z wycięciem jednego drzewa (bądź wyrównania terenu o 2 metry) bez narażania się ekologom, a teraz te problemy nagle zniknęły. Po prostu po mojej naiwnej wierze w kanapę w Szczyrku patrzę teraz trochę inaczej na wszelkie bardziej ambitne plany, ale jeśli p. Kudzia coś takiego mówi (a miałem okazję poznać go jako bardzo sympatycznego człowieka kilka lat temu), to może coś jest na rzeczy. Oby się udało! Też życzę Pilsku pozycji nr 1 w kraju, zwłaszcza że w marcu ma już być gotowa 2-pasmówka z Bielska do Żywca w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba też mieć na uwadze, że gospodarz Pilska nabrał pewnych doświadczeń przy budowie Zagronia, którego stworzenie trwało niewiele ponad miesiąc. W tym czasie udało się postawić 4-os krzesło i zbudować system sztucznego naśnieżania. Łatwo się domyśleć, że inwestor postępuje sprawnie i szybko :) Już to widzimy na Pilsku. Przygotowuje czarną trasę, która już w tym sezonie ma być udostępniona narciarzom, poszerzył trasę przy dolnym orczyku, zbudował taśmociąg i kilka zbiorników wodnych do armatek, rozbudował Jontek. Oby tak dalej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany wydają mi się kompletnie nierealne, w dodatku nietrafione - zawsze wygodniej jest wjeżdżać kanapą (bez odpinania nart), a to jednak głównie zimą Korbielów żyje. Ponadto przy parkingu nie widzę w ogóle miejsca na postawienie dolnej stacji i całego zaplecza. No i tak jak zwrócił uwagę przedmówca, trasa obecnej kolei na Szczawiny nie pokrywa się w linii prostej z orczykami na Miziową. Zniknęłaby też możliwość jazdy z Miziowej na Szczawiny trasami 5,6,7 (chyba że zrobią stację pośrednią). Ponadto wiem, że procedura odnośnie kanapy ze Szczawin na Miziową była rozpoczęta już 5 lat temu, więc na pewno sporo zostało już przygotowane, a problem polegał jedynie na braku zgody na niwelację terenu Hali Szczawiny o 2 metry (dziwne, że gdy tylko przyszedł nowy właściciel to mógł znacznie poszerzyć czarną trasę wycinając masę drzew i jakoś to nikomu nie przeszkadzało). A to 2-osobowe krzesło z Miziowej przez Kopiec na Pilsko też musiałoby zakręcać.

Myślę, że zamiast bujania w obłokach należałoby najpierw postawić zwykłą niewyprzęganą kanapę zamiast I orczyka z Kamiennej (jest szeroko i kilka tras i rozładuje to największy tłok na dole), w drugiej kolejności kanapa ze Szczawin na Miziową, w trzeciej wymiana orczyków III i VI na Buczynkę (najlepiej na wyprzęganą kanapę) + oczywiście jakiś sensowny orczyk do przeprawy na Szczawiny, a w czwartej część nad Miziową.

Też uważam że krzesła są lepsze od gondoli właśnie ze względu na to że nie trzeba odpinać nart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzienniku zachodnim jest coś o planach gondoli i krzeseł

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/704383,beskidy-szykuja-sie-na-przyjazd-narciarzy-zobacz-inwestycje,id,t.html

I to by było fajnie bo była by i gondola i krzesła i najlepiej jak będzie stacja pośrednia na szczawinach bo wiadomo można sobie wsiadać i wysiadać gdzie się chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać, że Pilsko ma ogromny potencjał i można tam zdziałać cuda. Bardzo im kibicuję!

Z rodzinką od lat jeździliśmy na Pilsko. Trasy cudowne, widoki piękne. Zawsze byliśmy pierwsi na parkingu i ruszaliśmy wraz z pierwszym gwizdkiem. Ale i tak w głowie najbardziej utkwiły mi majowe zjazdy. Działał wtedy tylko orczyk na samej górze i żeby pojeżdzić trzeba było na nogach z całym sprzętem podejść do samego schroniska. Ale co to była za radość z jazdy, przyjemność wylegiwania się pod schroniskim i ten widok na Babią!

Trzymam kciuki za Pilsko i rodzime ośrodki narciarskie. Niech się w nich dzieje !!! :)

A wszystkim forumowiczom, udanego sezonu!

Pozdrawiam,

Magda

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby się udało! Też życzę Pilsku pozycji nr 1 w kraju, zwłaszcza że w marcu ma już być gotowa 2-pasmówka z Bielska do Żywca w całości.

A ta 2-pasmówka to w marcu w którego roku ma być otwarta w całości ? Bo na pewno nie w 2013. Może w grudniu 2013 (W co i tak wątpię), ale nie w marcu.

Niestety budowa tej drogi to jak na razie pasmo porażek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany wydają mi się kompletnie nierealne, w dodatku nietrafione - zawsze wygodniej jest wjeżdżać kanapą (bez odpinania nart), a to jednak głównie zimą Korbielów żyje.

Wszystko zależy.... jeśli masz jechać w mrozie 20 min. kanapą to trochę możesz zmarznąć,zwłaszcza w miejscu gdzie często mocno wieje...

Ponadto przy parkingu nie widzę w ogóle miejsca na postawienie dolnej stacji i całego zaplecza.

Polana Strugi

No i tak jak zwrócił uwagę przedmówca, trasa obecnej kolei na Szczawiny nie pokrywa się w linii prostej z orczykami na Miziową. Zniknęłaby też możliwość jazdy z Miziowej na Szczawiny trasami 5,6,7 (chyba że zrobią stację pośrednią).

Co za problem?Prosty przykład z Kronplatz:

k19_536536.jpeg

Ponadto wiem, że procedura odnośnie kanapy ze Szczawin na Miziową była rozpoczęta już 5 lat temu, więc na pewno sporo zostało już przygotowane, a problem polegał jedynie na braku zgody na niwelację terenu Hali Szczawiny o 2 metry (dziwne, że gdy tylko przyszedł nowy właściciel to mógł znacznie poszerzyć czarną trasę wycinając masę drzew i jakoś to nikomu nie przeszkadzało).

:biggrin: Jesteś niepoprawnym optymistą.... :tongue:

A to 2-osobowe krzesło z Miziowej przez Kopiec na Pilsko też musiałoby zakręcać.

:confused:: A te wieści skąd,że tak spytam??? :confused:: :eek:

Myślę, że zamiast bujania w obłokach należałoby najpierw postawić zwykłą niewyprzęganą kanapę zamiast I orczyka z Kamiennej (jest szeroko i kilka tras i rozładuje to największy tłok na dole), w drugiej kolejności kanapa ze Szczawin na Miziową, w trzeciej wymiana orczyków III i VI na Buczynkę (najlepiej na wyprzęganą kanapę) + oczywiście jakiś sensowny orczyk do przeprawy na Szczawiny, a w czwartej część nad Miziową.

Jak inwestor ma dość kasy,to po co ma budować jakieś prowizorki??? :confused::

Ma plan i jak będzie konsekwentny (a jest!),zapewne szybko go zrealizuję. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany wydają mi się kompletnie nierealne, w dodatku nietrafione - zawsze wygodniej jest wjeżdżać kanapą (bez odpinania nart), a to jednak głównie zimą Korbielów żyje.

Co jest wygodniej to pojęcie bardzo względne, jak słoneczko świeci to może i fajniej jechać kanapą, a jak już sypie, wieje i mrozi to już nie, więc takie twierdzenie jest w ogóle nie trafione, a to tylko wierzchołek argumentów za i przeciw....

Ponadto przy parkingu nie widzę w ogóle miejsca na postawienie dolnej stacji i całego zaplecza.

Wiesz ile jest takich miejsc na świcie gdzie przeciętni śmiertelnicy czegoś "nie widzieli"?

a myśl inżynieryjna udowodniła że da się....

No i tak jak zwrócił uwagę przedmówca, trasa obecnej kolei na Szczawiny nie pokrywa się w linii prostej z orczykami na Miziową.

Z tym to nie ma w ogóle problemu, widziałem cała masę urządzeń z zakrętem od zwykłego wyciągu, przez wyciągi krzesełkowe, na kolejkach kabinowych kończąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwłaszcza że w marcu ma już być gotowa 2-pasmówka z Bielska do Żywca w całości.

10 października 2013 roku

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach informuje iż prace na odcinku drogi ekspresowej S-69 B-B - Żywiec przebiegają zgodnie z harmonogramem. Jednocześnie informujemy iż z uwagi na niesprzyjające warunki pogodowe (zimne zimy, ciepłe lata) pozytywnie rozpatrzono wniosek wykonawcy o wydłużenie terminu realizacji umowy. Termin zakończenia budowy ustala się na 31.06.2014.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=429804&page=252

Edytowane przez mysiauek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończenia może i tak ale przejezdna ma być chyba od marca czy tam kwietnia (nie pamiętam co wczoraj w radiu mówili) 2013?

Poczytaj ten wątek co wrzuciłem ze skyscrapera. To jest fizycznie niemożliwe.

Przy okazji obejrzyj sobie wątek A4Szarów-Tarnów to porównasz sobie zaawansowanie prac i ile walczą o przejezdność w tamtym wypadku jednego pasa. I to także część robi PMX...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończenia może i tak ale przejezdna ma być chyba od marca czy tam kwietnia (nie pamiętam co wczoraj w radiu mówili) 2013?

Chyba to się łódka na wodzie, przejedź się na wycieczkę i oceń sam, ja tam wczoraj jechałem i nawet okiem laika widać że to w ogóle jest niemożliwe. Patrząc na rozmach prac, a raczej jego brak wątpię aby nawet udało się to skończyć w 2014.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...