Adrianek Napisano 18 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 18 Luty 2012 Proszę kolegów, którzy się na tym znają o pomoc. Jak prawidłowo jechać po stoku (np. czerwonym) z muldami, z takimi kopczykami z miękkiego, mokrego, ciężkiego śniegu? Czy należy tutaj stosować jakąś specjalną technikę? Dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregor_g4 Napisano 18 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 18 Luty 2012 walisz cietym skretem po stoku i narty rozjezdzaja muldy jak ratrak to maly zart, przy miekkich muldach oczywiscie jest to do wykonania jak najbardziej. przy tych twardych i duzych (wysokich) jedziesz nisko na nogach i mocno pracujesz w skretach NW - narty moga byc blizej siebie niz normalnie - nogi dzialaja jak amortyzatory. wg mnie im szybciej tym latwiej i jedz wzdluz linii spadku stoku pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrianek Napisano 19 Luty 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 19 Luty 2012 Gregor_g4, twoja rada chyba nie pasuje do tego działu, czyli „Początkujący na nartach”, ona bardziej jest dla tych, co chcą jechać na olimpiadę do Soczi w dyscyplinie Jazda po muldach. Za informację jednak dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 19 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Luty 2012 Gregor_g4, twoja rada chyba nie pasuje do tego działu, czyli „Początkujący na nartach”, ona bardziej jest dla tych, co chcą jechać na olimpiadę do Soczi w dyscyplinie Jazda po muldach. Za informację jednak dziękuję! Generalnie nic odkrywczego Ci tu nie zdradzimy, trzeba mieć przede wszystkim dużo siły w nogach, odrobinę inwencji twórczej, patrzeć przed siebie i planować co się ma zamiar zrobić. Jednak skoro jesteś na etapie "początkujący na nartach" to najlepszym rozwiązaniem w miarę możliwości jest po prostu unikać takich miejsc. Jedno co mogę jeszcze poradzić bo wiadomo nie zawsze da się uniknąć takich atrakcji, a zjechać jakoś trzeba, to pamiętaj zazwyczaj boki tras są bardziej przyjazne, jest tam dość sporo luźnego nagarniętego śniegu po którym jedzie się znacznie lżej niż po zmrożonych pagórkach. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregor_g4 Napisano 19 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Luty 2012 Adrianek, zadales konkretne pytanie, dostales konkretna odpowiedz. SB sprawe wyjasnil Ci moze troche dokladniej i delikatniej. Jasne, ze mozesz taki stok przejechac plugiem , koslawym NW wspomaganym zeslizgiem, ale to nie bedzie mialo nic wspolnego z jazda, tylko walka ze stokiem... pytales jak prawidlowo zjechac, po takim stoku to Ci odpowiedzialem, jakbys zapytal co mozna zrobic by go pokonac i jakie sa sposoby, to odpowiedzial bym inaczej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niko130 Napisano 19 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Luty 2012 Mniej więcej tak :[video=youtube_share;scWyY1YOZkw] Oczywiscie to na razie w sferze marzen.Ale zsypy śniegu, male garbiki, pokonuj kierując narty między garbiki (czyli muldy).Ogólna zasada to pilnowanie dziobów (aby były kierowane w muldach) i stosowanie spychania tyłów nart. O krawedziach lepiej zapomnieć. Ważne jest zachowanie centralnej równowagi.Przy najeżdzie na garb należy środek cieżkości SC utrzymać na tym samym poziomie: Fotka pokazuje "wyprost" gdy wjeżdzamy w muldę, gdy znajdziemy się na garbie tułów energicznie pochylamy do przodu i podciągamy nogi. Nie wolno nam "zgubić" centralnej równowagi.Poniżej kolejne sytuacje w skrętach lewo-prawo: Fotki z filmu: 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 19 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Luty 2012 Gregor g4 i Niko zaprezentowali Tobie,jak ostatecznie powinno się pokonywać muldy-bo zadałeś pytanie" jak prawidłowo jechać po stoku z muldami". Ale na etapie narciarza początkującego wydaje się to zbyt trudne do opanowania.Pomimo większego poziomu trudności poruszania się na takiej trasie,to nawet mniej doswiadczeni narciarze mogą pokonywać muldy i poruszać się w cięższym terenie,Przede wszystkim musisz mieć opanowaną umiejętność kontrolowanego ześlizgu nart.,oraz amortyzacji muld/o czym pisał też Niko i inni/. Jeśli jesteś początkującym narciarzem,który przy ostatnich obfitych opadach śniegu nie może sobie poradzić z szybko powstającymi kopkami,a później muldami-polecam na tym etapie jazdę ześlizgiem pomiędzy muldami.Ześlizg kontrolowany od muldy do muldy polega na pozwoleniu nartom na wejście w poślizg wzdłuż spadku stoku. Jeśli to opanujesz będziesz mógł przejść do wcześniej prezentowanych technik. Trzeba pamietać też o -równomiernym obciążeniu nart,węższym prowadzeniu -staramy się rotować narty,a nie wycinać skręty -rotacja przy odciążeniu -utrzymywać narty w kontakcie z śniegiem Reszta jak pisali wcześniej Koledzy.Teraz zostaje tylko ćwiczyć:wink: 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 19 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Luty 2012 Oj dużo ćwiczyć :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niko130 Napisano 20 Luty 2012 Zgłoszenie Share Napisano 20 Luty 2012 Gregor g4 i Niko zaprezentowali Tobie,jak ostatecznie powinno się pokonywać muldy-bo zadałeś pytanie" jak prawidłowo jechać po stoku z muldami". Ale na etapie narciarza początkującego wydaje się to zbyt trudne do opanowania.Pomimo większego poziomu trudności poruszania się na takiej trasie,to nawet mniej doswiadczeni narciarze mogą pokonywać muldy i poruszać się w cięższym terenie,Przede wszystkim musisz mieć opanowaną umiejętność kontrolowanego ześlizgu nart.,oraz amortyzacji muld/o czym pisał też Niko i inni/. Jeśli jesteś początkującym narciarzem,który przy ostatnich obfitych opadach śniegu nie może sobie poradzić z szybko powstającymi kopkami,a później muldami-polecam na tym etapie jazdę ześlizgiem pomiędzy muldami.Ześlizg kontrolowany od muldy do muldy polega na pozwoleniu nartom na wejście w poślizg wzdłuż spadku stoku. Jeśli to opanujesz będziesz mógł przejść do wcześniej prezentowanych technik. Trzeba pamietać też o -równomiernym obciążeniu nart,węższym prowadzeniu -staramy się rotować narty,a nie wycinać skręty -rotacja przy odciążeniu -utrzymywać narty w kontakcie z śniegiem Reszta jak pisali wcześniej Koledzy.Teraz zostaje tylko ćwiczyć:wink: Wspomogę filmem :[video=youtube_share;eGRhwMaOzt0] 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.