Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Kanapa 8-osobowa będzie miała taką samą przepustowość jak 6-os. Najprawdopodobniej chodzi o to żeby nie trzeba było budować garażu na kanapy, tylko chować je na stacjach.

Tak jak napisałem wcześniej, wszystkie koleje będą miały przepustowość 2400os/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanapa 8-osobowa będzie miała taką samą przepustowość jak 6-os. Najprawdopodobniej chodzi o to żeby nie trzeba było budować garażu na kanapy, tylko chować je na stacjach.

Tak jak napisałem wcześniej, wszystkie koleje będą miały przepustowość 2400os/h.

Żeby mieć tą samą przepustowość to musi jeździć wolniej (no i ewentualnie bez parcia na zapełnienie do pełna krzesełek), co jest bez sensu w świetle tego, że na trasie Solisko-Hala Pośrednia tej przepustowości zabraknie. Cała idea tej ósemki akurat na Julianach jest bez sensu od początku do końca. A potem zostaniemy z wąskim gardłem w innym miejscu na długie lata bo nikt nie będzie przebudowywał i cudował z nowym 6osobowym wyciągiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie obserwując w tym roku Białkę to takie 2400 osób/h to jakiś żart. Białka, która jest bardzo mało atrakcyjna terenowo(podkreślam to kolejny raz), potrafi przyciągnąć tyle ludzi, że w ferie i okres noworoczny były kolejki po 20 minut stania przy wyciągach, które mają przepustowość 3000 osób/h.

Do tego trzeba dołożyć atrakcyjność terenów SON, która pewnie zacznie ściągać narciarzy/turystów masowo po całej modernizacji. Nie wiem jakie są możliwości rynku, ale raczej bym celował w okolice 4000 osób/h. Dodam, że Białka już ma cztery kolejki o przepustowości 3000 osób/h i wcale to kolejek nie zmniejszyło, a nawet bym powiedział, że liczba narciarzy wzrosła na przestrzeni tych 3-4 lat od kiedy jestem zmuszony tam jeździć(z powodu słabych warunków w innych ośrodkach).

Edytowane przez ptk89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I trzeba pamiętać, że mówimy o praktycznie najważniejszym wyciągu, który jest praktycznie zawsze po drodze przy przejeżdżaniu. Wyobraźmy sobie jeszcze dodatkowe połączenie z COS, a wtedy już na pewno nie można pozwolić na powstanie w tym miejscu wąskiego gardła. Jak się zna Szczyrk i jeździ też trochę za granicą i obserwuje jak to działa to bardzo łatwo zauważyć, że akurat na połączeniu Solisko-Hala Skrzeczeńska mogą tworzyć się zatory. Raz że jest to miejsce gdzie jest kilka fajnych tras do jazdy, dwa, że newralgiczny punkt skomunikowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie obserwując w tym roku Białkę to takie 2400 osób/h to jakiś żart. Białka, która jest bardzo mało atrakcyjna terenowo(podkreślam to kolejny raz), potrafi przyciągnąć tyle ludzi, że w ferie i okres noworoczny były kolejki po 20 minut stania przy wyciągach, które mają przepustowość 3000 osób/h.

Do tego trzeba dołożyć atrakcyjność terenów SON, która pewnie zacznie ściągać narciarzy/turystów masowo po całej modernizacji. Nie wiem jakie są możliwości rynku, ale raczej bym celował w okolice 4000 osób/h. Dodam, że Białka już ma cztery kolejki o przepustowości 3000 osób/h i wcale to kolejek nie zmniejszyło, a nawet bym powiedział, że liczba narciarzy wzrosła na przestrzeni tych 3-4 lat od kiedy jestem zmuszony tam jeździć(z powodu słabych warunków w innych ośrodkach).

Właśnie moim zdaniem Białka jest BARDZO atrakcyjna terenowo dla dużej grupy osób. Proste, szerokie trasy, które ściągają całe rodziny. Do tego jest miejscem modnym, obok jest Zakopane z Krupówkami, które jakie by nie było nadal uchodzi za zimową stolicę, są termy. Nawet po zrealizowaniu wszystkich planowanych inwestycji Szczyrkowi zajmie ładne parę lat ściągnięcie tylu narciarzy co w Białce.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ptk89

To po co tam jeździsz? Sranie mnie bierze jak czytam takie piep.....e. Jedz tam gdzie są atrakcyjne tereny.

Nie no grunt to żebyś się nie posrał - szkoda spodni.

Podchodzę do tematu racjonalnie i dla mnie inwestycja powinna być dobrze przemyślana. Skoro inny ośrodek zapycha cztery kolejki mające wydajność 3000 osób/h, to jaki jest sens stawiać coś mniej wydajnego? Zakładam, że TMR jest poważnym inwestorem i jak coś będzie robił to grubo z pompą.

Tereny w Szczyrku to tylko wartość dodana, która może być przeważająca przy wyborze miejsca na wypad. Najważniejsze wydają się dobre wyciągi, brak stania w kolejce i otwarte wszystkie trasy. Wyciągi mają być lepsze, naśnieżanie ma być super, więc pozostaje zadbać o brak stania w kolejkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat temu na Julianach ujeli orczyków czyli zmiejszyli przepustowość z powodu jak usłyszałem dostosowania przepustowości do powierzchni stoków niby przepisy unijne jak działa to w Białce nie wiem ale wolę stać w kolejce niż zjeżdżać na dół w gigantycznym stadzie baranów którzy przyjechali pojeździć a po kupnie karnetu pewnie w okolicy100zł po modernizacji ześlizgują się i próbują poudawać parę skrętów i uśmiech na gębie .Po tegorocznym wypadzie do Sankt Anton I TZW. EKSLUZYWNEMU STANIU W KOLEJKACH PO 20 MIN a potem prześlizgiwaniu się między tłumem narciarzy DZIĘKUJE ZA TAKIE OŚRODKI i Ja akurat należę do osób dla których łezka się kręci po GAT

Także moim zdaniem przepustowości muszą iść w parze z ilościa tras a patrząc na Chopok TMR. RACZEJ NIE WYZNAJE TEJ IDEOLOGI

Edytowane przez kruger27
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szczyrk sie zakorkuje przy tych 2400. Byles tam kiedys buczkowice będą staly od expresa i bielska

Wysłane z mojego GT-S6310 przy użyciu Tapatalka

jedyna mądra wypowiedź! wy się nie przejmujcie TMRem oni to zrobią tak jak w cywilizowanym świecie. Ale nasza infrastruktura drogowa tego nie wytrzyma!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat temu na Julianach ujeli orczyków czyli zmiejszyli przepustowość z powodu jak usłyszałem dostosowania przepustowości do powierzchni stoków niby przepisy unijne jak działa to w Białce nie wiem ale wolę stać w kolejce niż zjeżdżać na dół w gigantycznym stadzie baranów którzy przyjechali pojeździć a po kupnie karnetu pewnie w okolicy100zł po modernizacji ześlizgują się i próbują poudawać parę skrętów i uśmiech na gębie .Po tegorocznym wypadzie do Sankt Anton I TZW. EKSLUZYWNEMU STANIU W KOLEJKACH PO 20 MIN a potem prześlizgiwaniu się między tłumem narciarzy DZIĘKUJE ZA TAKIE OŚRODKI i Ja akurat należę do osób dla których łezka się kręci po GAT

Także moim zdaniem przepustowości muszą iść w parze z ilościa tras a patrząc na Chopok TMR. RACZEJ NIE WYZNAJE TEJ IDEOLOGI

Obrażasz wielu ludzi. Chciałbym zobaczyć twój styl jazdy, obyś sam na barana nie wyszedł.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TMR niestety nie jest mistrzem planowania.

I tu jest wilk pogrzebany otóż jest mistrzem czyli jak możliwie niskimi inwestycjami wprawić rade nadzorczą w dobry humor Chociaż jak na Polskie warunki ilość euro które zainwestują i tak są rekordowe

Edytowane przez kruger27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Chopok... Łomnica, Strbskie, Tatralandia, Beszanova... byłeś, widziałeś ile tam codziennie pieniędzy przepływa!!! a po za tym: własny bank, hotele w Moskwie, Petersburgu...

PS. "człowieku co ty wiesz o zabijaniu!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w 100% rację!!!

będziemy stali od Orlena w Bielsku albo jak dobrze pójdzie od BP!

Mam nadzieje że rozwiążą tak jak na Chopku. "Velke PARKOVISKA i SKIBUSY z DARMA! "

Choć czy to rozwiąże problem? :rolleyes:: po tym co zauważyłem w tym roku na Chopku... będzie horror!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że to są najbardziej możliwe rozwiązania. Kiedyś była mowa o gondoli Szczyrk Buczkowice czy tunelu do Szczyrku ale bądźmy realistami.

Mimo wszystko wydaje mi się, że bardziej realna jest gondola Buczkowice - Szczyrk, niż Słotwina - Skrzyczne. Do tej pierwszej potrzeba tylko dużo kasy i zgody mieszkańców, a do drugiej zgody ekologów.

Za 5 lat zaczną o tym mówić

Za 10 powstanie projekt

Za 15 zbudują

A za 20 mln się przekupi ekologów

:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w 100% rację!!!

będziemy stali od Orlena w Bielsku albo jak dobrze pójdzie od BP!

Mam nadzieje że rozwiążą tak jak na Chopku. "Velke PARKOVISKA i SKIBUSY z DARMA! "

Choć czy to rozwiąże problem? :rolleyes:: po tym co zauważyłem w tym roku na Chopku... będzie horror!

Nic nie robią - źle! Inwestują - źle...:mad::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie ma co przejmować się przepustowością wyciągów. Ludzi będzie tyle, ile pomieszczą pobliskie parkingi ewentualnie trochę dowiozą skibusami i autobusami. A wszyscy wiemy, że tych parkingów nie ma za dużo. Reszta, ludzi, którzy nie znajdą miejsca będzie musiała pojechać na narty gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...