Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Co do Wisły to na szczęście w sezonie zimowym przynajmniej jest nieco lepiej niż latem jesienią. W zeszłym roku we wrześniu po wycieczce na Baranią Górę musiałem przeczekać 1,5 h w knajpie koło Nowej Osady bo nie było sensu palić benzyny w korku. Zimą jednak rzadko kto przyjeżdża do Wisły na cały dzień. Rano jadą amatorzy sztruksu i po dwóch-trzech godzinach już wracają do domu. Potem rodziny z dziećmi. Około 15-17 często robi się luz na trasach i potem kolejna fala amatorów jazdy nocnej. Jakoś się to wszystko rozkłada. Co do Szczyrku to jestem pełen obaw tak jak Ty :)

chyba dawno tam nie byłeś..... :-). jak jest słoneczna, snieżna sobota/niedziela to z Istebnej lepiej wracać przez Czechy..... lub Żywiec niż stać 2-3 godziny w Wisle...

PozdrawiamM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Najbardziej mnie cieszy,że będzie wdrożony "mój pomysł" :applause: dotyczący budowy gondoli na Halę Skrzyczeńską.

Niemal od zawsze,czyli kiedy jeszcze jeździłem autobusem do Szczyrku na "górnicze" jak się wtedy mawiało,marzyło mi się aby wyciąg startował z tego miejsca gdzie ma być teraz dolna stacja gondoli.

Słabiła mnie ta strata czasu,który trzeba było poświęcić na podchodzenie z przystanku,nie mówiąc już,że zgrzał się człek jak koń pociągowy.

Nawet kiedy już jeździłem samochodem nie było wiele lepiej.

Dojazd samochodem od Myśliwskiej na parking w Czyrnej obfitował zazwyczaj w sporą dawkę emocji.

Tabuny pieszo idących narciarzy,dzieci zjeżdżające po drodze na sankach czy nartach.No i "mistrzowie kierownicy" lub nawet dobrzy kierowcy na łysych czy też letnich oponach,co wtedy było standardem.

A droga między domostwami wąziutka.

No! Dość wspomnień.

Idzie nowe!!!

Przyjemnie się czyta konkrety jakie proponuje prezes Hlavaty.:biggrin:

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy wywiad, w związku z tym mam dwa pytania.

Ta jedna kolej, która nie wiadomo czy będzie zbudowana to ta kanapa Czyrna-Hala S. czy na Pośredni?

Co oznaczają różne kolory tras na łapkach (zielono-żółte to pewnie nowe).

Gondola na H. Skrzyczeńską i tak będzie na 95% inaczej wyglądać (Leitner prawie wogóle nie ma gondol Omega).

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczyrk - Szczyrkowski Ośrodek Narciarski

Bardzo ciekawy wywiad, w związku z tym mam dwa pytania.

Ta jedna kolej, która nie wiadomo czy będzie zbudowana to ta kanapa Czyrna-Hala S. czy na Pośredni?

Co oznaczają różne kolory tras na łapkach (zielono-żółte to pewnie nowe).

Gondola na H. Skrzyczeńską i tak będzie na 95% inaczej wyglądać (Leitner prawie wogóle nie ma gondol Omega).

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

Ad. 1 Kolej z Hali na Małe Skrzyczne.

Ad.2 Oczywiście - na zdjęciu jest gondol 8-os. a w Szczyrku będzie 10-os.

Pewnie taka jak na zdjęciu

cb5304b5061ef54f01a4b84e55abfdb6.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 Kolej z Hali na Małe Skrzyczne.

Ad.2 Oczywiście - na zdjęciu jest gondol 8-os. a w Szczyrku będzie 10-os.

Pewnie taka jak na zdjęciu

cb5304b5061ef54f01a4b84e55abfdb6.jpg

Hmmmm... jak jest problem z kanapą na Małe Skrzyczne to lekka dupa blada. Trasa szeroka i idealna na dużą ilość ludzi, a poza tym nie wiem jak wy, ale ja lubię tą niebieską trasę.

Szczerze mówiąc to ja oczekiwałem na gondolę Solisko - załamująca się na bodajże suchym prowadzącą do Pośredniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gondole robi Carvatech (SWOBODA) która obecnie nie buduje całych wyciągów. Każda z firm produkujących wyciągi kupuje sobei wagoniki u nich. Czy to Leitner czy Doppelmayr czy inny Mostostal... ma prawo stosować takie kabinki. ;-)

Tak, ale każda z firm ma chyba podpisane jakieś umowy. Nigdy nie widziałem gondoli Doppelmayra z kabinami Sigma, a tylko raz Leitnera z gondolami Omega. Podobnie jest z kolorami bublin - Leitner nigdy nie miał pomarańczowych, tak jak Doppek nie miał żółtych. Teoretycznie są możliwe takie kolory w tych firmach, ale każda z nich ma podpisaną umowę z innym producentem bublin. Nie każda firma stosuje te same kolory (swoją drogą, ciekawe czy niebieskie bubliny kanap Leitnera różnią się od niebieskich od Doppka. Doppelmayr dopiero niedawno wprowadził niebieskie bubliny - jedną z pierwszych takich kolejek jest Skyway w Zieleńcu na Nartoramie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam rybka czy wiezie mnie w górę niebieska,żółta czy innego koloru bublinka.:cheerful:

Ale nie o tym chciałem.

Gondola z Hali Skrzyczeńskiej na Małe Skrzyczne z narciarskiego punktu widzenia nie jest konieczna,nawet lepsza byłaby kanapa.Jednak dla całorocznego ruchu turystycznego jest a raczej będzie koniecznością.

Oby tak było i jak najszybciej ją tam wybudowali.

Może TeleMix?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też rybka choćwizualnie najbardziej podoabją mi się bubliny niebieskie (choć w środku oczy nieco bolą) i żółte (te z kolei lubięod środka bo przypominają mi moje pierwsze gogle Carrera w 1975r z żółtą szybką która znakomicie ubarwiała szarą komunistyczną rzeczywistość!). Wg mnie ciekawie byłoby mieć bubliny zielone! Takich ie widziałem jeszcze.

Popieram MB! Gondola powinna być z dołu na M. Skrzyczne. Tak byłoby najlepiej i najrozsądniej. Może mogłaby mieć peron pośredni na Hali Skrzyczeńskiej. Telemix..? Hmm nie wiem... Niby to fajne ale.. Pamiętam jak kiedyś jechałem tym w Donovaly i wq mnie to bo wszyscy chcieli do gondoli a krzesła szły pustawe. Powinno być na zmianę - kanapa / gondola, kanapa / gondola i wtedy byłoby sprawiedliwiej.

Albo zrobić tak: Gondola / Kanapa / Orczyk 2os / Talerzyk i od nowa... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba wg wywiadu miały być : 1 gondola i 4 lub 5 kanap, tak, ze na Małe z Hali to jeśli już, to kanapa. Tyle, że nie wiadomo, czy eko -terroryzm to puści bo tam w granicy rezerwat i być może będzie musiał zostać łorcyk.

Pozdro A.

Tam jest natura 2000 ale nowy wyciąg jontek express w Korbielowie też jest na obszarze natura 2000 i jakoś się dało także myślę że jest to do załatwienia ale ważniejsza w pierwszej kolejności jest kanapa z hali skrzyczeńskiej w kierunku skrzycznego aby był przejazd z SON do COS niż kanapa z hali na małe gdzie właściwie jest tylko jedna trasa niebieska dwójka.

A tak poza tym zmartwiło mnie troche że chcą postawić pięć kolejek a nie tak jak jest na tej nowej mapie sześć ponieważ uważam że wszystkie sześć jest potrzebne. Ciekawe która z tej nowej mapy jest tą kolejką nie obowiązkową hala s - skrzyczne, czyrna - hala s ?

Edytowane przez christofer30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanapa na MS projektowana przez TMR będzie się kończyła między Skrzycznem a Małym Skrzycznem (co widać na mapkach).

Telemix... przydałby się na H.Skrzyczeńską z Soliska. Chociaż bardziej bym go widział z Czyrnej na Małe Skrzyczne albo na... Skrzyczne! Skoro jest jeden karnet, to może kiedyś uda się połączyć ośrodki takim wyciągiem. Wiem, że to mało możliwe, a TMR ma inne plany, ale lubię takie bujanie w kolejkowych obłokach na forum :biggrin: :crazy: :biggrin:

Co do bublin, to propunuję czerwone albo zielone (ale takie mocno zielone, a nie jakiś zgniły kompost). Chociaż nie wiem czy zielony bardzo pasuje do zimy...

Edytowane przez leitner
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi że na dzisiaj to tragedią jest ze zbudują 5 kolej zamiast 6.

Bohuś Hlavaty powiedział, że jeśli będzie duże zainteresowaniem ośrodkiem (zdziwię się, jak tak nie będzie), to zbudują szóstą. Szkoda, że szósta to ta, która pośrednio (przez trasę) miała połączyć SON z COS. Najbardziej oczekiwałem właśnie tej, ale wiadomo, że wszystkim nie dogodzisz :)

Kolejny problem stulecia to kolory bublinek.

Nie problem, ale forum jest chyba od dyskusji, a nie od tego, żeby każdy w poście napisał coś typu "super, brawo Hlavaty. Powodzenia!". :wink:

Zejdźcie na ziemię i trzymajcie kciuki aby powstały te 3 koleje w jeden rok.

Mario

Jak im kasy starczy (biedni, to oni nie są), to zdążą. W niektórych ośrodkach alpejskich powstaje w jeden rok czasem więcej kolei, więc producent da radę. Najważniejsze, żeby kasy starczyło TMR-owi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządkując temat kolei wpisałem na mapce co obecnie jest planowane i które koleje budowane będą w pierwszej kolejności.

Trochę zostało tu namieszane z koleją na Małe Skrzyczne, która - jeśli powstanie - skierowana będzie bardziej w kierunku Skrzycznego, jak pisał leitner, aby połączyć trasy z Ondraszkiem w COSiu. Nie ma sensu w tym momencie stawianie kolejnej kolei na MS więc pewnie zostanie ten orczyk który jest. Z tą koleją jest najwięcej problemów, zarówno z załatwieniem całej papierologii, ale też TMR pewnie chce mieć wieloletnią umowę z COSiem na działanie na jednym skipasie, bo tylko wtedy sens ma łączenie ośrodków. Jak wynika z wywiadu to np. system do obsługi kart jest cały czas w fazie testowania i może się okazać, że TMR go zmieni, a COS już niekoniecznie i może pojawić się problem.

SON%20TMR.jpg"]SON%20TMR.jpg[/url]

Ciekawi mnie też dlaczego krzesło na Julianach nie będzie od razu stawiane. Na nie wydaje się najprościej byłoby zdobyć wszelkie papiery, bo przecież Stasiek już je miał jakiś czas temu. Chyba, że TMR planuje wybudowanie nowej niebieskiej trasy z Hali Pośredniej na Solisko razem z kolejami w przyszłym roku, to wtedy faktycznie na tą kolej można poczekać.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie też dlaczego krzesło na Julianach nie będzie od razu stawiane. Na nie wydaje się najprościej byłoby zdobyć wszelkie papiery, bo przecież Stasiek już je miał jakiś czas temu. Chyba, że TMR planuje wybudowanie nowej niebieskiej trasy z Hali Pośredniej na Solisko razem z kolejami w przyszłym roku, to wtedy faktycznie na tą kolej można poczekać.

Richter miał papiery, ale na 4-CLF (albo 3-CLD, dokładnie nie pamiętam), a TMR chce postawić albo CD6C, albo CD8C (przepustowość będzie większa niż w przypadku 4-CLF/3-CLD), więc pewnie będą się starać o nowe papiery.

Nie mogą wszystkich kolejek postawić w jeden rok, bo betoniarki, TIR-y i inne dostawcze będą stać w korku od Buczkowic :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem, w ubiegłym tygodniu byliśmy na Słowacji, gdzie mieliśmy okazję porozmawiać z Prezesem TMR Bohusem Hlavatym.

Dzisiaj prezentujemy pierwszą część rozmowy, najbardziej nas interesującą, dotyczącą inwestycji w Szczyrkowskim Ośrodku Narciarskim.

Zapraszam do lektury

A mnie martwi tylko to, że Pan Hlavaty w planach na najbliższy rok nic nie wspomniał o zbiornikach na wodę.

Osobiście uważam, że lepiej w pierwszym roku zrobić 1 kolejkę i wielki, bardzo wielki zbiornik, niż 3 kolejki....

Tadek

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...