Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

A do czego tutaj dorastać???

dorastać do tego, by wiedzieć, że nie można odbierać i rozmawiać przez telefon w każdych warunkach (np. jadąc orczykiem)

I jak najbardziej masz racje, do tego musi dorosnąć każdy: syn, córka, tata, mama, dziecko czy dorosły.

Szybciej dorosnąć pozwala samodzielne zarobienie pieniędzy na zakup drogiej zabawki takiej jak telefon/tablet/samochód

czy co tam sobie można wymyślić...

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłem miesiąc w SON z powodu ferii i podczas przeglądania warunków przed piątkowym wypadem zauważyłem że góry urosły trasa 2 Hala Skrzyczeńska - Młaki - Czyrna ma przewyższenie 587 metrów, Skrzyczne - Hala Skrzyczeńska 632 metrów, widzę że z COS do SON bez odpychania da się dojechać :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Ilu klientów było ostatnio na Golgocie w tygodniu? 10? 20? karnet za kilkadziesiąt zł zapewne nie pokrywa kosztów obsługi i pradu, ratraka i czego tam jeszcze.....

W SON końcu jest poważny inwestor.....

PozdrawiamM

W tygodniu nie ale w weekend mogłoby być otwarte ludzi na pewno by się troche znalazło tym bardziej że teraz ostro sypie może się opamiętają. Dwa lata temu było podobnie też niby zamykamy sezon koniec marca ale nasypało tyle że jednak przedłużyli do połowy kwietnia Edytowane przez christofer30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Sezon 2015/2016 będzie ostatnim sezonem orczykowym w SON-ie?

TMR przedstawia coraz bardziej konkretne plany dotyczące Szczyrku. Chyba wycofali się z gondoli na Małe Skrzyczne, na rzecz kolei gondolowej na Halę Skrzyczeńską :eek:.

Jak przekonywał przedstawiciel TMR, obecne trasy tego kompleksu stworzone są dla dobrze wyszkolonych narciarzy. Zamierzeniem inwestora jest budowa tras, które będą służyć całym rodzinom. W tym celu Słowacy zamierzają zwiększyć powierzchnię zjazdową z 55 ha do 85 ha. Inwestycje mają być prowadzone z wykorzystaniem istniejących tras, tak aby w jak najmniejszym stopniu ingerować w przyrodę. Wycinki drzew mają odbywać się w minimalnym stopniu. Właściciele ośrodka zamierzają połączyć swoją infrastrukturę z sąsiednimi trasami należącymi do Centralnego Ośrodka Narciarskiego. Przybędzie też stoków ze sztucznym oświetleniem. W planach jest budowa łącznie sześciu nowoczesnych kolejek. Z parkingu Kowalskiego na Halę Skrzyczeńską będzie kursował 10-osobowy wyciąg gondolowy. Pozostałe kolejki będą 6-osobowe.

Od nowa będzie powstawał także system naśnieżania stoków narciarskich. W tym celu Słowacy zamierzają zbudować zbiornik wodny o pojemności 100 tys. m sześc. Wydajność pomp wyniesie 500 l/s. Zarządzający ośrodkiem już rozstrzygnęli przetarg na dostawcę systemu naśnieżania. Jak zapewniają, urządzenia te będą pochodziły od najlepszego na świecie producenta tego typu urządzeń. Naśnieżanie będzie odbywało się za udziałem lanc, które są w stanie wyprodukować śnieg w temperaturze minimalnej minus 2 st. C. Na terenie kompleksu powstaną też dwie restauracje i jeden mniejszy punkt gastronomiczny. Przepustowość ośrodka wzrośnie z 8 do 18 tysięcy narciarzy na godzinę.

http://www.region.info.pl/2012/artykul,0,6966,slowacy-zdradzaja-plany.html

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TMR przedstawia coraz bardziej konkretne plany dotyczące Szczyrku. Chyba wycofali się z gondoli na Małe Skrzyczne, na rzecz kolei gondolowej na Halę Skrzyczeńską :eek:.

http://www.region.info.pl/2012/artykul,0,6966,slowacy-zdradzaja-plany.html

1. Mam nadzieję, że Słowacy wiedzą, jakie wiatry hulają na Skrzycznym, nie nie walną tylko kanapy na Szczyt, bo będzie sytuacja jak w COS'

2. "z 55 ha do 85 ha" "Wycinki drzew mają odbywać się w minimalnym stopniu." :)

3. "Właściciele ośrodka zamierzają połączyć swoją infrastrukturę z sąsiednimi trasami należącymi do Centralnego Ośrodka Narciarskiego." (ʘ‿ʘ) czyżby COS przejrzało na oczy?

4. Martwi mnie trochę, że jako-tako lance szpecą nieco całościowy wygląd stoków :| (tzn. aby nie wszędzie nawalili lance co 10 m)

5. Jestem ciekaw, jaka będzie masakra na drodze dojazdowej do szczyrku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarządzający ośrodkiem już rozstrzygnęli przetarg na dostawcę systemu naśnieżania. Jak zapewniają, urządzenia te będą pochodziły od najlepszego na świecie producenta tego typu urządzeń. Naśnieżanie będzie odbywało się za udziałem lanc

Czyli dostawcą będzie TechnoAlpin. A naśnieżały będą lance Rubis Evo, albo najnowsze TL6.

Jeśli można pomarudzić, to w najniżej położonych, szerokich częściach tras przydały by się jednak armatki... :smile:.

Na północnej stronie Chopoka są tylko lance, ale Szczyrk jest zdecydowanie niżej...

No dobra, już nie marudzę, jak będzie ten wielki zbiornik i dużo lanc, a w newralgicznych miejscach lance Safir to też będzie super. Bo cały system będzie automatyczny, czyli zdolny wykorzystać każdą chwilę z dobrymi warunkami do śnieżenia...

No i najważniejsze, że znacznie zwiększą ilość i szerokość tras!!!

Jak dla mnie, to na tym mogli by inwestycje zakończyć... :biggrin:

Bardzo lubię orczyki, a te w Szczyrku w szczególność... :biggrin: Nie żartuję! :smile:

Tylko one niestety powoli kończą żywot. Więc inwazja kanap (i gondoli) jest nieunikniona.

Tadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którą stronę chcesz je wydłużyć??? Do nieba, czy do piekła??? :biggrin:

Tadek

:biggrin:

Złego słowa użyłem, sorry. Chodziło mi o wytyczenie nowych tras, np. Hala Skrzyczeńska - Solisko (równoległa do obecnej 7), Małe Skrzyczne - Czyrna, Hala Pośrednia - Solisko (zielona, b. łatwa. Jest ona w planach :) ), równoległa Golgota (też jest w planach), północno- wschodnie stoki Malinowa i trasa (lub trasy) Skrzyczne - Czyrna (odbijająca od Ondraszka). To by na razie wystarczyło...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim miłośnikom obecnych tras (te ścieżki to też trasy?) i obecnych wyciągów mówię tak: za każdym razem gdy przejeżdżam przez Szczyrk podjadę sobie pod - nie wiem jak to nazwać - "dolną stację" w "Czyrnej" i dolną stację "Salmopolu". Zwłaszcza ta infrastruktura w "Czyrnej" robi niezmiennie PIORUNUJĄCE WRAŻENIE. To co się rzuca w oczy, to:

1) Brak przestrzeni wokół

2) Wąskie dojazdy "tras"

3) Brak organizacji parkingów, choć jest i tak lepiej, niż przed laty

4) No i oczywiście te koszmarne budy z wyciągami i te najpiękniejsze na świecie baraki służące chyba za bary (tu gwarantuję, że trudno już gdziekolwiek na świecie zastać taką infrastrukturę)

Dziś standard to mądra organizacja przestrzeni (parking, gastronomia, punkty rozjazdu wyciągów), odpowiedniej szerokości trasy BEZ WĄSKICH GARDEŁ, naśnieżanie, przygotowanie tras i dobrej jakości wyciągi (wcale nie muszą być same krzesła, choć te są najbardziej popularne). Ale w niektórych miejscach w Alpach (Kronplatz) praktycznie odchodzi się już od krzeseł! Tam są niemal same bardzo szybkie (5-6 m/s) gondole.

Standard dziś jest taki:

1) Kolejki transportowe (z doliny) - bardzo szybkie gondole lub nawet koleje linowe (możliwy wjazd i zjazd)

2) Wyciągi dla tras dłuższe - krzesła wyprzęgane lub gondole (5-6 m/s)

3) Wyciągi dla tras krótkie - orczyki (nowoczesne) lub krzesła raczej niewyprzęgane (2,5 m/s)

Infrastruktura szczyrkowska pozostała w bardzo ubiegłym wieku. Dziś to skansen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam tu, i już się pogodziłem że w Szczyrku to ja już jeździłem. Miałem okazję w tym roku 6 stycznia zobaczyć jak będzie to wyglądać w najbliższej przyszłości. Nie widzę możliwości rozwoju tych ośrodków dla dobra narciarzy. Proponowałbym układ z sąsiednią Wisłą. Stoki dla całych rodzin już tam są. Dla narciarzy powinny pozostać te w Szczyrku.

Oprócz "tunelu" jest przecież jeszcze jedna możliwość - gondola gdzieś z okolicznych przysiółków Lipowa, Słotwina na kopułę Skrzycznego czy Małego Skrzycznego. Tam przecież doprowadzić "S" to żaden problem. Ale myślę, że Szczyrkowianie nigdy nie pozwolą na rozwój innej miejscowości, przecież to "była" zimowa stolica Polski.

Naprawdę szkoda, że tak nie pozostało. Nie zaprzeczam, że rozwój COS-u w ostatnim czasie mnie nie cieszy, potrafią dobrze przygotować stok. Profilowanie trasy które się teraz odbywa powoduje że od razu widzę siebie jak zapieprzam na tych trawersach i łukach o których wcześniej nie miałem pojęcia chociaż chodzę tamtędy od lat. Ale oczekiwanie w kolejce na dole czy na górze mija się z przyjemnością i to tylko pod warunkiem, że jest się po siódmej pod kasą.

Musi dojść do połączeń z Brenną czy właśnie z Lipową (najlepiej jeszcze z Wisłą) aby dojazd rano był możliwy inaczej nie mamy tam co szukać a niestety w tygodniu trzeba iść do pracy a nie myśleć o nartowaniu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz "tunelu" jest przecież jeszcze jedna możliwość - gondola gdzieś z okolicznych przysiółków Lipowa, Słotwina na kopułę Skrzycznego czy Małego Skrzycznego. Tam przecież doprowadzić "S" to żaden problem

No właśnie, dziwne że ktoś kto wymyślił tunel pod całym Skrzycznem nie wpadł na to że wystarczy taka gondola. Takie rozwiązanie było by chyba najlepsze tylko pytanie jak z budową parkingów w tych rejonach u stóp góry.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4) No i oczywiście te koszmarne budy z wyciągami i te najpiękniejsze na świecie baraki służące chyba za bary (tu gwarantuję, że trudno już gdziekolwiek na świecie zastać taką infrastrukturę)

W Czyrnej jest w miarę porządny bar. Nie ma luksusów, ale przynajmniej nie trzeba wydawać setki złotych na jedzenie. Dla mnie to się liczy, a nie czy kelner będzie w białym fartuchu lub pianino w kącie na którym ktoś będzie grać.

Ale w niektórych miejscach w Alpach (Kronplatz) praktycznie odchodzi się już od krzeseł! Tam są niemal same bardzo szybkie (5-6 m/s) gondole.

Ja akurat wolę krzesełka niż gondole. Do kanapy podjeżdżasz na nartach i nie musisz ich zdejmować. Mam nadzieję, że w Szczyrku nie powstanie więcej gondoli niż jedna na Małe Skrzyczne. Najwięcej powinno być kanap, ale kilka orczyków też powinno być (nawet tych starych! Są w takim dobrym stanie, że ze 3-4 mogli by pozostawić :) ).

Jak TMR wybuduje kilka gondoli, to sporą część osób nie będzie stać na karnet!

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Czyrnej jest w miarę porządny bar. Nie ma luksusów, ale przynajmniej nie trzeba wydawać setki złotych na jedzenie. Dla mnie to się liczy, a nie czy kelner będzie w białym fartuchu lub pianino w kącie na którym ktoś będzie grać.

Ja akurat wolę krzesełka niż gondole. Do kanapy podjeżdżasz na nartach i nie musisz ich zdejmować. Mam nadzieję, że w Szczyrku nie powstanie więcej gondoli niż jedna na Małe Skrzyczne. Najwięcej powinno być kanap, ale kilka orczyków też powinno być (nawet tych starych! Są w takim dobrym stanie, że ze 3-4 mogli by pozostawić :) ).

Jak TMR wybuduje kilka gondoli, to sporą część osób nie będzie stać na karnet!

No właśnie. Podpisuję się pod tym co napisałeś.

Moim zdaniem w Szczyrku gondoli nie powinno być wcale. Przy różnicy poziomów poniżej 500 metrów wyprzęgane kanapy z bublinami są absolutnie optymalnym rozwiązaniem zapewniającym komfort jazdy i szybkość porównywalną z gondolami. A wsiadanie i jazda z przypiętymi nartami daje przewagę kanapom. No i cena budowy i eksploatacji kanap jest znacznie niższa.

Orczyki spokojnie by mogły pozostać pomiędzy Halą a Małym Skrzycznem (odporność na wiatry). Trasa orczyków jest bardzo łatwa, a spora wysokość powoduje, że rzadko jest zalodzona.

Tadek

Edytowane przez Tadeusz T
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w Szczyrku gondoli nie powinno być wcale. Przy różnicy poziomów poniżej 500 metrów wyprzęgane kanapy z bublinami są absolutnie optymalnym rozwiązaniem zapewniającym komfort jazdy i szybkość porównywalną z gondolami. A wsiadanie i jazda z przypiętymi nartami daje przewagę kanapom. No i cena budowy i eksploatacji kanap jest znacznie niższa.

Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś, za wyjątkiem pierwszego zdania.

Zwróć uwagę, że we wszystkich alpejskich ośrodkach narciarskich kolejka wywożąca narciarzy z poziomu parkingu, jest gondolowa.

Chodzi o to, że gdy na wiosnę już brakuje śniegu, to narciarze wzdłuż tego dolnego odcinka nie jeżdżą, a gondolka służy im wyłącznie do tego, żeby dostać do wyciągów położonych wyżej. A gdy narty trzeba wieźć w rękach, to gondolka jest znacznie wygodniejsza od krzesełka.

Znamiennym przykładem tego jest np. wyciąg krzesełkowy z Ramsau im Zillertal na Gerlostein. Wielokrotnie mieszkałem na wprost tego krzesełka i byłem przekonany, ze to jest jakiś stary i nieczynny wyciąg, gdyż nigdy nie widziałem żeby ktoś nim jechał. Tymczasem gdy rozeznałem temat to okazało się, że ten wyciąg jest czynny, a tylko nie ma chętnych żeby z niego korzystać!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Podpisuję się pod tym co napisałeś.

Moim zdaniem w Szczyrku gondoli nie powinno być wcale. Przy różnicy poziomów poniżej 500 metrów wyprzęgane kanapy z bublinami są absolutnie optymalnym rozwiązaniem zapewniającym komfort jazdy i szybkość porównywalną z gondolami. A wsiadanie i jazda z przypiętymi nartami daje przewagę kanapom. No i cena budowy i eksploatacji kanap jest znacznie niższa.

Orczyki spokojnie by mogły pozostać pomiędzy Halą a Małym Skrzycznem (odporność na wiatry). Trasa orczyków jest bardzo łatwa, a spora wysokość powoduje, że rzadko jest zalodzona.

Tadek

Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś, za wyjątkiem pierwszego zdania.

Zwróć uwagę, że we wszystkich alpejskich ośrodkach narciarskich kolejka wywożąca narciarzy z poziomu parkingu, jest gondolowa.

Chodzi o to, że gdy na wiosnę już brakuje śniegu, to narciarze wzdłuż tego dolnego odcinka nie jeżdżą, a gondolka służy im wyłącznie do tego, żeby dostać do wyciągów położonych wyżej. A gdy narty trzeba wieźć w rękach, to gondolka jest znacznie wygodniejsza od krzesełka.

Znamiennym przykładem tego jest np. wyciąg krzesełkowy z Ramsau im Zillertal na Gerlostein. Wielokrotnie mieszkałem na wprost tego krzesełka i byłem przekonany, ze to jest jakiś stary i nieczynny wyciąg, gdyż nigdy nie widziałem żeby ktoś nim jechał. Tymczasem gdy rozeznałem temat to okazało się, że ten wyciąg jest czynny, a tylko nie ma chętnych żeby z niego korzystać!

Moja uwaga do dyskusji o gondolach. Myślicie Panowie tylko o narciarzach, a tymczasem intencją inwestora jest przyciągnięcie klientów także latem (na Hali Skrzyczeńskiej ma powstać całoroczna zaplecze dla narciarzy i turystów), a dla nich gondola będzie lepszym rozwiązaniem niż krzesło. Jest wiele osób, które mają problem ze skorzystaniem z krzesła, a o osobach niepełnosprawnych nie wspomnę.

Ten temat wałkowaliśmy przy okazji budowy nowego krzesła na Skrzyczne. Ja uważam, że tnam powinna stać gondola ze stacją pośrednią.

I jeszcze jedno - nigdy nie było mowy o budowie gondoli na Małe Skrzyczne, a jedynie na Halę Skrzyczeńską.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja uwaga do dyskusji o gondolach. Myślicie Panowie tylko o narciarzach, a tymczasem intencją inwestora jest przyciągnięcie klientów także latem (na Hali Skrzyczeńskiej ma powstać całoroczna zaplecze dla narciarzy i turystów), a dla nich gondola będzie lepszym rozwiązaniem niż krzesło. Jest wiele osób, które mają problem ze skorzystaniem z krzesła, a o osobach niepełnosprawnych nie wspomnę.

Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłby Telemix np. 6/10 lub 6/8. Szkoda, że tak rzadko są takie kolejki stawiane...

I jeszcze jedno - nigdy nie było mowy o budowie gondoli na Małe Skrzyczne, a jedynie na Halę Skrzyczeńską.

http://www.skionline.pl/stacje/gondola-na-male-skrzyczne-nadchodza-rewolucyjne-zmiany-w-szczyrku,newsy,6091.html

To chodziło tutaj o gondolę na Halę Skrzyczeńską?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...