Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Poważny wypadek narciarski w Beskidach. W Szczyrku przed południem narciarka wypadła w z trasy i uderzyła w twarde podłoże.

https://rmf24.pl/fakty/polska/news-szczyrk-powazny-wypadek-na-stoku-narciarka-wypadla-z-trasy,nId,2770795

 

Cytat

Zdarzenie miało miejsce przed południem na Hali Skrzyczeńskiej w Beskidach. Jeżdżąca na trasie narciarka uderzyła w drzewo i straciła przytomność.
https://wiadomosci.wp.pl/wypadek-na-stoku-w-szczyrku-do-narciarki-wezwano-smiglowiec-6335977087268993a

:(

 

  • Sad 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maxcity napisał:

Ciekawa odpowiedź Igora Rattaja na słowackim forum:

COS - je štatny teda ala naše SZTK. Necakaj nieco normalne ale snad od buduceho roku nam to daju do najmu. 
V SMR ( SON) su v plane este 2 lanovky jedna skor starsianna vymenu za C3 a potom zmane tych dvoch pom za 6 sedacku ... 
toto je povolenych 6 novych zariadeni. Potom je este jedno 7 tak polo povolene a nejake dlsie zjazdovky. 
Spolu s COSom by to malo hodit dokopy 60km zjazdoviek. Teda o 10 km viac ako v jasnej. 
Polskz prezident mi na to dal ruku v piatok😉. Chcu by vacsi ako Jasna. 

Jaj a este velka lanovka z uvodu sczyrku by mala byt a tam velke zachytne parkovksko. Teda dokopy cca 10 lanoviek ( z toho 2 kabinky) a 60 km zjazdoviek.

W skrócie:

- od przyszłego sezonu jest możliwa dzierżawa COSu przez TMR

- wymiana orczyka na MS na jakąś używaną kanape i wymiana orczyków z Czyrnej na 6 osobowe krzesło

- dalsze trasy, łącznie z COS ma być 60 km tras

- parking i gondola na wjeździe do Szczyrku

Ten talerzyk na M Skrzyczne coś się nie udał. Na razie stoi, a lina leży. Spadła, albo zdjęli. Ktoś wie, co się stało?

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtorek, 8 stycznia 2019

Recenzja z jazd wieczornych gondolą. Będziesz pan zadowolony

 
Godz. 17:30 :
- Panie! To wieczorem tu tylko gondola chodzi? - zapytał mnie "nowy klient" na parkingu.
- Ale za to dwie trasy i to długie. Nie martw się pan, będziesz pan zadowolony! - odpowiedziałem.
 
Godz: 21:15:
- Panie! Muszę przyznać, miał pan rację.

Pomysł z szybkim wypadem na wieczór narodził się po sprawdzeniu kamer internetowych i po zawaleniu tradycyjnych planów (sportowych, aby nie było) na poniedziałkowy wieczór. Był to pomysł udany. Potwierdza to zresztą aplikacja Ski Challange na Gopass.pl:
Jazda%2Bwieczorna.jpg
Rok temu pisałem, że jazda wieczorna w Szczyrku, mimo swoich wad, i tak jest najlepsza w Polsce. W tym roku ośrodek ramię w ramię ze sprzyjającą aurą (ach te globalne... ochłodzenie) wyeliminował kluczowe wady. Zalety pozostały.

Istotne spostrzeżenia z "nocnego treningu są następujące":
  • Była to moja druga jazda wieczorna w ośrodku w tym sezonie, ale po raz pierwszy gondola jeździła "normalnie". Wjazd trwał ok. 6 min. a nie, jak poprzednio - 10 min. Przypuszczam, że decydujący wpływ na to miało otwarcie trasy nr 1. Choć w moim przekonaniu zmniejszenie zatłoczenia jest czysto teoretyczne. Wynikający z moich obserwacji rozkład ruchu narciarskiego jest bowiem następujący:
    Jazda%2Bwieczorna1.jpg
  • Szczyrk pozyskał masę klientów "typu Białka". Opisany powyżej dialog wskazuje na potężne rozczarowanie klientów na "dzień dobry" - bo w Białce wieczorem jeździ wszystko (nieratrakowane) - oraz równie potężne zadowolenie "po" - bo stok przygotowany perfekcyjnie, bo takiej jazdy nie znali. Stok trzeba zamknąć po 16:00 i przygotować go do jazdy wieczornej od 18:00. Tę prawdę oczywistą my już znamy, białczańscy narciarze - nie. Oczywiście jestem przekonany, że miejscowość jest niezmiernie zadowolona z tych nowych klientów. A malkontentom serwuję fakty do porównania. Najdłuższy wyciąg w Białce ma dyferencję 196 m przy długości 1284 m. Szczyrkowska gondola ma dyferencję 410 m przy długości 1488 m. Przy porównywalnym czasie wjazdu i tej samej przepustowości wyciągu otrzymujemy więc ... dwa razy większą górę...

Więcej: https://ekonomiaplussport.blogspot.com/2019/01/recenzja-z-jazd-wieczornych-gondola.html

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maxcity napisał:

Ciekawa odpowiedź Igora Rattaja na słowackim forum:

COS - je štatny teda ala naše SZTK. Necakaj nieco normalne ale snad od buduceho roku nam to daju do najmu. 
V SMR ( SON) su v plane este 2 lanovky jedna skor starsianna vymenu za C3 a potom zmane tych dvoch pom za 6 sedacku ... 
toto je povolenych 6 novych zariadeni. Potom je este jedno 7 tak polo povolene a nejake dlsie zjazdovky. 
Spolu s COSom by to malo hodit dokopy 60km zjazdoviek. Teda o 10 km viac ako v jasnej. 
Polskz prezident mi na to dal ruku v piatok😉. Chcu by vacsi ako Jasna. 

Jaj a este velka lanovka z uvodu sczyrku by mala byt a tam velke zachytne parkovksko. Teda dokopy cca 10 lanoviek ( z toho 2 kabinky) a 60 km zjazdoviek.

W skrócie:

- od przyszłego sezonu jest możliwa dzierżawa COSu przez TMR

- wymiana orczyka na MS na jakąś używaną kanape i wymiana orczyków z Czyrnej na 6 osobowe krzesło

- dalsze trasy, łącznie z COS ma być 60 km tras

- parking i gondola na wjeździe do Szczyrku

Czyli "Duda dał mu na to zgodę, chce by było jak w Jasnej". Może będzie jakiś pozytyw z tych wizyt PAD w Szczyrku i nastąpi rozwój ośrodka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, nicram napisał:

Czyli "Duda dał mu na to zgodę, chce by było jak w Jasnej". Może będzie jakiś pozytyw z tych wizyt PAD w Szczyrku i nastąpi rozwój ośrodka :)

Z cyklu informacji zasłyszanych i plotek, to po tych wizytach PAD w Szczyrku pojawiło się trochę pozytywnego wiatru w samym COS - regularnie jakaś kasa tam kapie na armatki, pompy itd. - ale także w Szkole Mistrzostwa Sportowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.12.2018 o 09:39, mirekn napisał:

Zadałem TMR-owi pytani o przywyciągowe korytarze skialpinistyczne jak w Lomnicy i Plesie

Info z dzisiaj, zgoda na publikację jest.

Witam

W dniu dzisiejszym kończymy śnieżyć trasę nr 7 i jutro postaramy się uruchomić trasę podejściową.

Pozdrawiam

Tomasz Laszczak

 

Pozdrawiam

mirekn

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ratrak napisał:

Ponawiam pytanie, Panowie i Panie :). Gdzie lepiej wybrać się na wieczór?

Według mojej opinii BSA brak potrzeby odpinania nart a i trasy czarna i czerwona dość stromę co prawda 1 na SON jest SUPER  i trasy dłuższe na SON ale chyba mniej też ludzi na BSA więc trochę luźniej na temat przygotowania tras nie wypowiadam się nie byłem jeszcze w tym roku i nie mam wiedzy. Dawno temu bo w 2006 roku byłem na Beskidzie obecnie BSA ale zawsze wieczorem tam jeździłem z córką zawsze mieliśmy banana na twarzy było mało narciarzy i na mulda można było pohasać. Wybór należy do Ciebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Ten talerzyk na M Skrzyczne coś się nie udał. Na razie stoi, a lina leży. Spadła, albo zdjęli. Ktoś wie, co się stało?

Pytałem chłopaków, którzy dłubali przy talerzyku na Małym Skrzycznem, mówili że nie szybko ruszy. Więcej szczegółów nie zdradzili.

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nikdob napisał:

Szkoda, B5 nie działa bo wiatr i już powyżej Hali nie ma jak się dostać bez skiturów. 

Spoko - w niektórych domach z radości pękają już korki od szampanów. Te parę ostatnich dni z piękną pogodą i mega warunkami mogły być dla niektórych bardzo trudne... 😁

  • Like 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Cosworth240 napisał:

Spoko - w niektórych domach z radości pękają już korki od szampanów. Te parę ostatnich dni z piękną pogodą i mega warunkami mogły być dla niektórych bardzo trudne... 😁 

Niech jeszcze zastąpią orczyk na Małe Skrzyczne - starym, używanym krzesełkiem z demobilu.
Wtedy ilość dni w sezonie z czynną górą ośrodka będziemy liczyć w dniach  :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maxcity napisał:

- od przyszłego sezonu jest możliwa dzierżawa COSu przez TMR

- wymiana orczyka na MS na jakąś używaną kanape i wymiana orczyków z Czyrnej na 6 osobowe krzesło

- dalsze trasy, łącznie z COS ma być 60 km tras

- parking i gondola na wjeździe do Szczyrku

Nie jestem pewna, czy mi się to wszystko podoba. oczywiście, rozwiązanie problemów komunikacyjnych Szczyrku jest konieczne. Nowe trasy - świetnie. Co do wymiany orczyków - szkoda mi ich, poza tym są niezawodne. MS - tu niech się wypowiadają fachowcy.

Ale obawiam się, że przejmując COS TMR-owcy zepsują istniejące tam trasy. Wyrównają, przeprofilują, usuną to, co dla niektórych mogło być niewygodą, ale np. dla mnie jest właśnie ich urokiem - naturalne, urozmaicone ukształtowanie terenu. Za to stworzą kolejne równie pochyłe, w zasadzie wszystkie takie same. 

I jeszcze jedna obawa. W zeszłym roku COS działał dłużej niż SMR, który został zamknięty gdy zniknęły dochodowe tłumy. Gdy SMR będzie zarządzał całością, jedynym kryterium będzie zyskowność. 

  • Like 10
  • Thanks 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, Maria said:

Co do wymiany orczyków - szkoda mi ich, poza tym są niezawodne.

Niestety orczyki nie wpisują się w nowoczesną i dynamiczną twarz TMR.

Wywalili orczyki z Julianów choć świetnie odciążałyby Solisko(i to co się tam będzie działo w czasie ferii), planują wywalić orczyki z Czyrnej a to zawsze jest alternatywa do pojeżdżenie przy silnym wietrze zamykającym kanapy i gondole... Niestety zdanie narciarzy jest bez znaczenia, to w końcu firma która ma przynosić zyski a nie spełniać oczekiwania tych co przyjeżdżają kilka razy do roku(czyli np. ja :D )....to nie zarzut, po prostu tak jest.

Edytowane przez zipp1001
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, zipp1001 napisał:

Niestety orczyki nie wpisują się w nowoczesną i dynamiczną twarz TMR.

Wywalili orczyki z Julianów choć świetnie odciążałyby Solisko(i to co się tam będzie działo w czasie ferii), planują wywalić orczyki z Czyrnej a to zawsze jest alternatywa do pojeżdżenie przy silnym wietrze zamykającym kanapy i gondole... Niestety zdanie narciarzy jest bez znaczenia, to w końcu firma która ma przynosić zyski a nie spełniać oczekiwania tych co przyjeżdżają kilka razy do roku(czyli np. ja :D )....to nie zarzut, po prostu tak jest.

Firma bierze pod uwagę zdanie narciarzy; oczywiście tej absolutnej większości, która chce wjeżdżać kanapami i zjeżdżać niebieskimi trasami. Jakbyśmy tego nie oceniali, na dziś robi słusznie - orczykiem z Czyrnej mało kto jeździ, a do gondoli są kolejki. Golgotą też mało kto jeździ. Może kiedyś zmieni się profil klienta (nauczy się jeździć i zażąda czarnych tras), ale na razie tak nie jest. Na razie to ludzie mają problemy z utrzymaniem równowagi przy wsiadaniu na wyprzęgane krzesła i jeszcze poważniejsze problemy przy wysiadaniu na górze.

Edytowane przez Narciarz ze Śląska
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Narciarz ze Śląska said:

na dziś robi słusznie - orczykiem z Czyrnej mało kto jeździ

To prawda, mimo że trasa orczyka została chyba przeprofilowana dalej trup ściele się gęsto: przy każdym wjeździe w niedzielę było kilka osób wchodzących lub schodzących wzdłuż orczyka 😉

Co nie zmienia faktu, że ja chcę inaczej :D i nikogo to nie interesuje..

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zipp1001 napisał:

Niestety orczyki nie wpisują się w nowoczesną i dynamiczną twarz TMR.

Wywalili orczyki z Julianów choć świetnie odciążałyby Solisko(i to co się tam będzie działo w czasie ferii), planują wywalić orczyki z Czyrnej a to zawsze jest alternatywa do pojeżdżenie przy silnym wietrze zamykającym kanapy i gondole... Niestety zdanie narciarzy jest bez znaczenia, to w końcu firma która ma przynosić zyski a nie spełniać oczekiwania tych co przyjeżdżają kilka razy do roku(czyli np. ja :D )....to nie zarzut, po prostu tak jest.

Trend jest na Niebieskie trasy, takich którzy myślą, jak ty jest moźe 200 - stu, (20 000 zł w ciągu sezonu straty), TMR to nie Święty Mikołaj, tylko firma która ma przynosić zyski.

Edytowane przez andrzej1982
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, andrzej1982 said:

Trend jest na Niebieskie trasy, takich jak ty jest moze 200 - stu (20 000 zł w ciągu sezonu straty), TMR to nie Święty Mikołaj, tylko firma która ma przynosić zyski.

hmm, ja też lubię niebieskie trasy. W zeszłym sezonie w jedną sobotę w marcu niebieską trójką przeleciałem 33 razy. Wszystko zależy od warunków, jak jest szybki śnieg to i na niebieskiej można nieźle pośmigać.  W zeszłym roku "sportowa" 1 była bez śniegu (przynajmniej w marcu).

Edytowane przez zipp1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, andrzej1982 napisał:

Trend jest na Niebieskie trasy, takich jak ty jest moze 200 - stu (20 000 zł w ciągu sezonu straty), TMR to nie Święty Mikołaj, tylko firma która ma przynosić zyski.

Nie popadajmy w przesadę. Na pewno wielokrotnie więcej niż 200. I też nie bywających na nartach parę dni w roku, a kilkadziesiąt. Niby dlaczego taka grupa miałaby powodować straty? Jest grupą, o którą warto zadbać. Zwłaszcza że będzie się rozrastała.  

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...