Bemek Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 Planuje jutro naukę jazdy na nartach z Kopy na Halę Skrzyczeńską prosiłbym o jakieś info co z kanapami na Kopę . Czy jest sens jechać i liczyć na szczęście że będą one normalnie śmigały ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SPGöral Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 6 minut temu, Bemek napisał: Planuje jutro naukę jazdy na nartach z Kopy na Halę Skrzyczeńską prosiłbym o jakieś info co z kanapami na Kopę . Czy jest sens jechać i liczyć na szczęście że będą one normalnie śmigały ? "Zgodnie z procedurami Kierownik kolei powiadomił TDT (Transportowy Dozór Techniczny), który w przypadku zatrzymania kolei będzie badał sytuację. Po południu zakończyło się przekazanie protokołów z działania kolei – TDT planowo musi wykonać obligatoryjne badania techniczne, które możliwe będą dopiero w dniach 27-28.12.2018 po świętach. Kolej do tego czasu pozostaje wyłączona z funkcjonowania." - szczyrkowski.pl 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredek321 Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 6 minut temu, Bemek napisał: Czy jest sens jechać i liczyć na szczęście że będą one normalnie śmigały ? Nie, ale jest Biały Krzyż. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
squead89 Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 Czy karnet kupiony online jak nie wykorzystam we wskazanym dniu to mi przepada? Czy ewentualnie można go przebukować po terminie lub w dzień, w którym teoretycznie miał być wykorzystany i wtedy płacę te 5 zł o których mowa w cenniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moruniek Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 26.12.2018 Otwieramy kolejne trasy i wyciąg Od dnia 27.12 – od godziny 8:30 będzie dostępna dla naszych Gości kolej B2 – Solisko – Wierch Pośredni. Do kolei będzie można zjechać trasami: 8 - niebieska od Wierchu Pośredniego do połączenia z trasą nr 10 10 - niebieska dolny odcinek od trasy 8 do Soliska Dzięki temu w Szczyrku na wspólnym karnecie GOPASS od jutra będzie można jeździć na 20 km przygotowanych tras w trzech ośrodkach: COS OPO Szczyrk, Beskid Sport Arena i Szczyrk Mountain Resort. Będą to odpowiednio trasy: COS OPO Szczyrk - 21 Ondraszek, 23 FIS do Jaworzyny BSA - 1, 2, 3, 4 Szczyrk Mountain Resort - 2, 3, 3a, 3b, 3c, 4, 8 i część 10. Działać będzie w sumie 6 kolei linowych, 2 talerzyki oraz strefa dla początkujących Maxiland w Czyrnej. Otwiera się również kolejny punkt gastronomiczny - Retro Bar w Czyrnej. https://www.szczyrkowski.pl/zaplanuj-pobyt/szczyrk-na-zywo/ 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nicram Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 1. śmiesznie jest mówić o otwartych trasach przy Kopie, gdy krzesełka będą zamknięte 2. "otwieramy dwie trasy" ładnie brzmi- w praktyce to 8 przechodząca w dolnym odcinku w 10, czyli de facto jedna trasa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptk89 Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 9 minut temu, nicram napisał: 1. śmiesznie jest mówić o otwartych trasach przy Kopie, gdy krzesełka będą zamknięte 2. "otwieramy dwie trasy" ładnie brzmi- w praktyce to 8 przechodząca w dolnym odcinku w 10, czyli de facto jedna trasa Oni są mistrzami propagandy. Rok temu bujali się z problemami w utrzymaniu jakości na górnym odcinku 10, która de facto wcześniej była trasą czerwoną,a przemianowali na potrzeby rodzin z dziećmi na trasę niebieską. Wielu ludzi słabo jeżdżących tam walczyło o życie. W tym roku wymyślili sobie obejście przez odnowioną trasę 8, tak by pominąć górny odcinek 10. Czyli jednak trasa niebieska okazała się czerwoną jak to było wcześniej. Na ich wtopy zaczyna już brakować słownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bemek Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 1 hour ago, fredek321 said: Nie, ale jest Biały Krzyż. Osoba ucząca się aż tak początkująca nie jest żeby się na Biały Krzyż wybierać , no chyba że zrobie jej trening na ''łorcyku'' Z braku laku jutro wybieramy się na Klepki , kanapa 600m stoku ''tyz dobre bydzie'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nicram Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 Czy ktoś obeznany mógłby się wypowiedzieć jak wygląda sytuacja śniegowa na 1,5,7? Da się tam jeździć? Swoją drogą, przy tych wszystkich oszczędnościach SONu nie rozumiem sensu oświetlania w nocy nieczynnej 1 (to zresztą bardzo dobrze ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 11 godzin temu, leitner napisał: Może to trochę na wyrost, ale takie upolitycznianie nie przyniesie niczego dobrego. W takim razie czekam aż ktoś zacznie mówić na koleje w PKL lub COS pisowska/platformerska/lewacka. I każdy znajdzie do tego odpowiednie wytłumaczenie. Tylko właściwie po co? Określenie "komunistyczne" kojarzy się mi (i nie tylko mi - osobie która nie doświadczyła komunizmu) tylko i wyłącznie negatywnie, więc ciężko, żeby podobało mi się takie określanie orczyków, które absolutnie nie mają samych negatywnych cech, co nie raz zostało już potwierdzone w SON-ie (żeby nie robić zupełnego offtopu ). Brawo Młody, dzielnie bronisz honoru starego Szczyrku. Tradycja to ważna rzecz. Obecnie jeździmy nadal po trasach, które zostały wytyczone przez inicjatorów tego ośrodka. W dawnych czasach jeździliśmy po czerwonych, czarnych i również niebieskich trasach SON na które wspinaliśmy się orczykami. Jutro otwierają czwartą kolej w ośrodku, i nadal jeździmy wyłącznie po niebieskich trasach. Czy czerwone trasy będą otwarte tylko na Fresh Track za dodatkową opłatą ? Bardzo lubię wygodne koleje linowe, które bezpiecznie działają. 5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surfing Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, MarioJ napisał: Brawo Młody, dzielnie bronisz honoru starego Szczyrku. Tradycja to ważna rzecz. Obecnie jeździmy nadal po trasach, które zostały wytyczone przez inicjatorów tego ośrodka. W dawnych czasach jeździliśmy po czerwonych, czarnych i również niebieskich trasach SON na które wspinaliśmy się orczykami. Jutro otwierają czwartą kolej w ośrodku, i nadal jeździmy wyłącznie po niebieskich trasach. Czy czerwone trasy będą otwarte tylko na Fresh Track za dodatkową opłatą ? Niestety TMR zrobił w Szczyrku drugą Białkę, dawniej narzekano na Richtera ale wtedy Golgota startowała jako pierwsza, Bieńkula leży od lat odłogiem mimo że jest 50cm śniegu. Na szczęście jest w okolicy gdzie pojeździć i paru forumowiczów już sobie odpuściło SMR. @JC dbanie o tradycyjne nazwy zobowiązuje szczególnie Ciebie, te wyciągi zawsze nazywały się Górnicze, powinno być ci wstyd że zwrócił na to uwagę młody człowiek @leitner. Edytowane 26 Grudzień 2018 przez surfing 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czepek Napisano 26 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2018 Mam podobne odczucia jak przedmówcy. Tutaj się często pisze, że druga Białka. Nie wiem czy tak bym to nazwał, ale z pewnością minęly czasy kiedy SON(Gat, czy jak to się tam wcześniej zwało) raczej był znany z poważnych tras. Możnaby powiedzieć wręcz legendarnych. Kiedy pisało się najbardziej znanych trasach zjazdowych w Polsce to nie padała tam jakaś 8 przechodząca w 10 tylko zawsze "Bieńkula" i "Golgota". Ja naiwnie wierzyłem w zeszłym sezonie(z ręką na sercu się przyznaje do mocnej wiary w takie coś), że uruchomią wszystko niebieskie co mają, a później zajmą się orczykami i Bieńkulą. Tak sobie ubzdurałem w główce, że tłumy będą na kanapach a ja pamiętający kilka lat wstecz będę sobie bezkolejkowo śmigał na orczykach w Czyrnej i na Pośrednim. Ale po czasie się okazało, że wszedzie jest śnieg tylko nie pod orczykami. Do tego Słowacy wmówili wszystkim, że na Bieńkuli nie ma naśnieżania a na koniec wycięli orczyk na Pośredni bo był stary, brzydki i fuj. Aż dziw bierze, że w ogóle ogarnęli Golgotę. W tym roku już przestałem wierzyć. To tylko i wyłącznie "kasa misiu, kasa". Jest o niebo nowocześniej. Jest z pewnością wielu miejscach cywilizowanie(jest np takie cudo jak sensowny kibel). Nie da się niezauważyć zmian. Mam jednak wątpliwości, czy jest to nadal miejsce gdzie można dobrze pojeździć. Z pewnością można przez caly sezon dobrze postać w kolejkach. W zeszłym sezonie można było dobrze pośmigać na FISie i Kaskadzie. Tam na szczęście śniegu pod orczykiem nie brakowało. Jestem ostatnią osobą która by chciała by ten stary orczyk(niech go nazywaja komunistycznym, Mostostalowym, Prlowskim czy jakkolwiek) został wycięty i postawiono tam krzesło. To się z pewnością finansowo słabiej spina ale jest jeszcze na tyle fajnie, że można dobrze pojeździć. 11 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregor_g4 Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 Musicie też postawić się w miejscu TMR. ile oni wrzucili pieniędzy w same koleje i budowę infrastruktury? Ile za sezon płacą za dzierżawy, wodę, a szczególnie zużycie prądu? Ile muszą zapłacić pracownikom? Do tego należy doliczyć koszty przeszkolenia, pozwoleń, odbiorów no i marketing. Muszą zarabiać, bo nie są filantropami. Stąd ośrodek dla rodzin, gdzie przyjedzie ojciec z matką i 2-3 dzieci. Gdyby był to ośrodek z samymi orczykami i trudnymi trasami, to przyjehałby tam tylko mały procent narciarzy, a inwestycja zwracałaby się ze 100 lat. oczywiście przy tej ilości tras i terenu które mają do dyspozycji, powinni pomyśleć o bardziej wymagających trasach, by zrobić ośrodek kompletny. Ja jestem przekonany, że to zrobią, ale w pierwszej kolejności ‚uszą zająć się tymi trasami i wyciągami, które pozwolą im zarabiać. To naturalna kolej rzeczy. 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bemek Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 10 hours ago, czepek said: Jestem ostatnią osobą która by chciała by ten stary orczyk(niech go nazywaja komunistycznym, Mostostalowym, Prlowskim czy jakkolwiek) został wycięty i postawiono tam krzesło. To się z pewnością finansowo słabiej spina ale jest jeszcze na tyle fajnie, że można dobrze pojeździć. Orczyki to relikt przeszłosći ,tak jak liczydła czy ręczne pralki . Owszem pewnie jeszcze długo nam będą służyły na wieli mniej atrakcyjnych stokach ale gdzie tylko możliwe będą wprowadzane kanapy bo świat nie stoi w miejscu. To co zrobili Słowacy pomiędzy Zbójnicką Kopą a Halę Skrzyczeńską to mistrzostwo Polski , nasi rodzimi szpece przez lata prawie nic w tym temacie nei zrobili tym samym ograniczali rozwój regionu ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maria Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 1 godzinę temu, gregor_g4 napisał: Muszą zarabiać, bo nie są filantropami. Stąd ośrodek dla rodzin, gdzie przyjedzie ojciec z matką i 2-3 dzieci. Gdyby był to ośrodek z samymi orczykami i trudnymi trasami, to przyjechałby tam tylko mały procent narciarzy, a inwestycja zwracałaby się ze 100 lat. oczywiście przy tej ilości tras i terenu które mają do dyspozycji, powinni pomyśleć o bardziej wymagających trasach, by zrobić ośrodek kompletny. Ja jestem przekonany, że to zrobią, ale w pierwszej kolejności‚ muszą zająć się tymi trasami i wyciągami, które pozwolą im zarabiać. To naturalna kolej rzeczy. Zgoda. Niemniej ośrodek z całą pewnością jest i w perspektywie będzie mocno dochodowy. Choćby z czysto profesjonalnej ambicji powinni, moim zdaniem, zadbać o pełniejsze, jak to się teraz mówi, spektrum (czyli widmo ) klientów. Doprawdy, zadbanie o uruchomienie choćby jednej czy dwóch ambitniejszych tras (Golgota i Bieńkula) by ich nie zrujnowało - są małe ośrodki, które na to stać i potrafią przy tym przetrwać... Byłoby też niezłym marketingiem - w końcu kupili nie jakiś płaski pagórek, a ośrodek predysponowany, by być jednym z najlepszych (chyba w ogóle najlepszym - rozmaitość świetnych tras, gdzie indziej tylko pojedyncze) terenowo w Polsce! Przyciągającym więc też bardziej wymagającą klientelę. W końcu nie jest tak, że narciarstwo u nas uprawiają tylko rodziny z dziećmi podczas ferii. Jest nas - zapalonych narciarzy - całkiem sporo w Polsce, a będzie jeszcze więcej, kiedy choć część z tych ślizgających się okazjonalnie rodzin złapie bakcyla i się podszkoli. To kwestia niedługiego czasu. Podobnie bardzo mi się nie podoba uruchamianie ośrodka dopiero w chwili, kiedy mają się tak pojawić tłumy i zamykanie, kiedy znikają, a warunki są jeszcze świetne (i marnuje się nagromadzony przez całą zimę śnieg). Dochodowość dochodowością, ale w końcu jest to ośrodek narciarski, jako taki powinien dbać o swoją renomę zamiast mieć opinię wyłącznie maszynki do zarabiania pieniędzy. Wiosną jest śnieg, utrzymanie funkcjonowania ośrodka nie jest już takie kosztowne, a zapaleńców można zachęcić - czy jest coś bardziej kuszącego nią narty w słoneczne dni wiosenne?! Nawet ślizgające się rodzinki mogłyby się pojawić, gdyby nie skupiono się na marketingu związanym z feriami. Mimo, że żyjemy w czasach pogoni za doraźnym, łatwym, szybkim i jak największym zyskiem, wiadomo, że największy sukces odnosi się prowadząc przemyślaną długofalowo politykę biznesową, nie taką, która zakłada wyłącznie jak najszybszy zarobek... Powstaną nowe ośrodki, które przyciągną mało wymagającą klientelę, ilość ludzi rozłoży się pomiędzy nimi, a jaki wtedy będzie argument, dlaczego mieliby przyjechać właśnie do Szczyrku? Tylko lepsze niż gdzie indziej trasy. PS. Popatrzcie na Kasprowy. Trasy trudne (no, w każdym razie nie niebieskie ), zły dojazd, tragedia z parkowaniem, drogo jak cholera, a tłumy. Te tłumy mogłyby ciągnąć na Bieńkulę czy Golgotę, mając jeszcze na podorędziu FIS i Kaskadę)! Trasy, myślę, narciarsko lepsze niż te na Kasprowym, gdzie tylko małe fragmenty dają prawdziwą frajdę, dojazd dużo lepszy, wygodne zakwaterowanie łatwiejsze do zorganizowania... 8 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptk89 Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 @Maria kolejna osoba która rozumię o czym piszę od dawna. Od TMR i Szczyrku wymagamy czegoś więcej niż sezonu na ferie i 2-3 otwartych niebieskich tras. Skoro już władowali tyle kasy to powinni wyznaczać trendy w polskim narciarstwie a póki co rozbijają się gdzieś pomiędzy Białką, Zieleńcem czy Czarną Górą. Ich sposób zarządzania i podejście do klientów jest mocno dyskusyjne. 2 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AndKur Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 3 godziny temu, gregor_g4 napisał: Musicie też postawić się w miejscu TMR. Nie musimy i moim zdaniem nie powinniśmy. Jesteśmy klientami, i tutaj na forum powinniśmy otwarcie mówić o tym, że zaniedbywanie bardziej wymagających narciarzy nie jest ok. To jedyne co możemy zrobić oprócz jazdy w innym ośrodku. Doceniam pracę włożoną w ten ośrodek, nowa trasa z Kopy jest świetna, kiedy będę z synem tam pewnie będzie się szkolił. Kiedy będę sam, wolałbym jednak Bieńkulę ;). Dodam jeszcze tylko, że żeby być zupełnie fair nie powinniśmy ich oceniać na początku sezonu. Może nas zaskoczą 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shuger Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 12 godzin temu, surfing napisał: @JC dbanie o tradycyjne nazwy zobowiązuje szczególnie Ciebie, te wyciągi zawsze nazywały się Górnicze, powinno być ci wstyd że zwrócił na to uwagę młody człowiek @leitner. Niestety ale @JC stał się bezrefleksyjną tubą propagandową Szczyrku. Z tego VLOGA najbardziej uderzające jest zdanie że to rzekomo "Szczyrk wyznacza standardy".... Na obecnym etapie brzmi to co najmniej śmiesznie. To że jest lepiej niż w zeszłym roku to fakt, ale to wciąż kilka kroków za liderami, których Szczyrk musi gonić. Żeby wyznaczać standardy trzeba mieć różnorodną ofertę tras, ale przede wszystkim gwarancję śniegu na każdej z nich. W sumie nie dziwi mnie jednak taka postawa... wszak wciąż nie uzyskałem odpowiedzi na pytania o benefity które uzyskuje od BSA i SMR postawione tutaj: 1 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maria Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 Sprawa budzi wiele emocji, a więc opinie często są wyrażane pod ich wpływem, co ma kiepski wpływ na ich formę . Rodzą się kłótnie i wyzywanie. A przecież każdą opinię, choćby mocno krytyczną, można wyrazić w wyważony sposób, uzasadniając swoje argumenty. To, po pierwsze, sprzyja jej zrozumieniu, a po drugie, daje możliwość adwersarzowi odpowiedzieć w podobny sposób. Polemika na odpowiednim poziomie nie przestaje być polemiką. To uwaga nie tylko do ostatnich postów, ale do znacznej części całej dyskusji, do której wcześniej nie chciałam się włączać, gdyż nie lubię brać udziału w wykłócaniu się. 3 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szplukasz Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 Naśnieżyli na początek sezonu trasy niebieskie żeby wszyscy mogli pojeździć. Pewnie następne w kolejności będą czerwone 1, 7 i 11, więc poczekajcie na nie cierpliwie. Na razie nie mają wody w zbiorniku, temperatury też nie za niskie. Bieńkula chyba nie ma naśnieżania 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 2 godziny temu, ptk89 napisał: @Maria kolejna osoba która rozumię o czym piszę od dawna. Od TMR i Szczyrku wymagamy czegoś więcej niż sezonu na ferie i 2-3 otwartych niebieskich tras. Skoro już władowali tyle kasy to powinni wyznaczać trendy w polskim narciarstwie a póki co rozbijają się gdzieś pomiędzy Białką, Zieleńcem czy Czarną Górą. Ich sposób zarządzania i podejście do klientów jest mocno dyskusyjne. ptk89, Twoje posty są zwykle pomieszaniem kilku dobrych argumentów oraz różnej maści populizmu, wyzwisk i nieprawd. Jeśli chcesz żeby ludzie z Tobą tutaj dyskutowali, to zacznij pisać porządniej i kulturalniej, a przede wszystkim merytorycznie. Np. Czarną Górę wrzuciłeś do jednego worka z Białką, co jest zupełnie nietrafione. W Czarnej od wielu dni i również dzisiaj czynne są 3 czerwone długie trasy! Czerwona trasa była tam czynna już 30 listopada b.r. Tam po prostu nie ma długich niebieskich tras i jakoś ludzie tam jeżdżą i ośrodek zarabia kasę. 2 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Narciarz ze Śląska Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 (edytowane) 18 godzin temu, ptk89 napisał: Oni są mistrzami propagandy. Rok temu bujali się z problemami w utrzymaniu jakości na górnym odcinku 10, która de facto wcześniej była trasą czerwoną,a przemianowali na potrzeby rodzin z dziećmi na trasę niebieską. Wielu ludzi słabo jeżdżących tam walczyło o życie. W tym roku wymyślili sobie obejście przez odnowioną trasę 8, tak by pominąć górny odcinek 10. Czyli jednak trasa niebieska okazała się czerwoną jak to było wcześniej. Na ich wtopy zaczyna już brakować słownika. I to pokazuje, że głównym problemem Szczyrku jest ... posucha na innych mniejszych ośrodkach. Jak otworzą się różne Klepki, Nowe Osady (w sumie nie tak łatwo), itp. wówczas tego typu problemy nie istnieją. Jak inne małe ośrodki są zamknięte, to małe problemy stają się kosmiczne, bo przybywa ludzi, którzy po prostu jeżdżą bardzo słabo, co po wielu latach prób też jest wyczynem. Ale tacy są. Ludzie, choćby nie wiem jak oznaczyć te trasy, to nigdy nie były i nigdy nie będą bezproblemowe zjazdy dla kompletnych leszczy. Po pierwsze: są długie - co już samo w sobie męczy takich narciarzy Po drugie: różnice poziomów są bardzo duże, nie da się zrobić tu Dębowca, jakby nie ciąć góry Po trzecie: to w miarę wysokie (choć bez przesady) góry. Zbójnicka Kopa ma może i łatwą trasę, ale - jak do tej pory każdego dnia - z bardzo trudnymi warunkami atmosferycznymi, bo jest wysoko (do 1200 mnpm). Porwisty wiatr, śnieżyce, mgły, grad - to norma tam w tym sezonie. W sumie rozumiem biznesowo ośrodek. On chce tych słabszych też przyciągnąć. Stąd FIS do Jaworzyny zrobił się czerwony (w sumie nie jest taki trudny), trasa z Hali Skrzyczeńskiej do Soliska i 10 - te z kolei są już niebieskie. Ale nawet te niebieskie trasy w Szczyrku (wszystkie: Ondraszek, wzdłuż gondoli, 10) mają gdzieś TRUDNIEJSZE MOMENTY, bo na takich długościach i przy takich różnicach poziomów - nie ma bata. Szczyrk przyciągnął ludzi z Szymoszkowej, Małego Cichego i Białki, ale oni się tu dowiedzą, że nie jest to ten sam standard (jeśli chodzi o łatwość zjazdów) jak w Małopolsce. I - stety lub niestety - wrócą do swych ulubionych kolejek w Białce. Dla nas - narciarzy - to lepiej, dla ośrodka - zła wiadomość. Edytowane 27 Grudzień 2018 przez Narciarz ze Śląska 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moruniek Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 27.12.2018 Rusza kolej na Zbójnicką Kopę Już jutro uruchamiamy ponownie kolej B5 na Zbójnicką Kopę. Tym samym połączenie dwóch ośrodków Szczyrk Mountain Resort i COS OPO Szczyrk znów staje się dwukierunkowe. Czynne będą również trasy łączące oba ośrodki, w tym odcinek 3b lubiany przez początkujących adeptów sportów zimowych. Widzimy się jutro na trasie! https://www.szczyrkowski.pl/zaplanuj-pobyt/szczyrk-na-zywo/ 8 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nicram Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 (edytowane) Dzisiaj z racji trudnej pogody- deszczu wymieszanego z topiącym się śniegiem, przez który kurtka po godzinie była przemoczona; wiatru, słabej widoczności- narciarzy było mniej. Kolejek przez cały dzień do wyciągów praktycznie nie było, wczoraj żółte krzesła na Solisku były mocno oblegane przez większość dnia, dzisiaj ani do niebieskich ani do żółtych właściwie się nie czekało. Na pewno swoje zrobiło uruchomienie Pośredniego Wierchu. Przygotowanie tras na pewno lepsze niż w tym samym okresie rok temu. Wprawdzie z racji dodatniej temperatury śnieg nieco miękki i wodnisty, jednak bez przetarć na trasach (poza paroma na dolnym fragmencie 3). Najlepsze wrażenie zrobiła dziś chyba 4, na której panowała przyzwoita widoczność. 2 z Małego praktycznie pusta (z racji nieczynnych krzeseł na Kopę), więc teoretycznie cudnie- jednak na prawie całej jej długości widoczność mocno ograniczona, co uniemożliwiało jazdę carvingową (a przecież teraz poszerzony profil trasy bardzo do tego zachęca). 8 na pewno szersza i łagodniejsza niż górny odcinek 10, więc łatwiejsza dla początkujących, dla tych szukających większych wyzwań jednak trochę za płaska. W górnej połowie trasy również mocno wietrznie i praktycznie mleko, choć nie takie jak na 2. Jeździłem od 9:30 do 14, z przerwą na herbatę, mimo przemoczonych ubrań jazda bardzo przyjemna, głównie przez brak kolejek. Zjazd z Małego Skrzycznego do Soliska to powiew Alp, nawet przy takiej aurze. A zapowiedź jutrzejszego otwarcia krzeseł na Kopę napawa dodatkowym optymizmem. Oby trochę spadła temperatura, bo wkrótce zrobi się ciapa. Edytowane 27 Grudzień 2018 przez nicram 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal96 Napisano 27 Grudzień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2018 4 minuty temu, nicram napisał: Dzisiaj z racji trudnej pogody- deszczu wymieszanego z topiącym się śniegiem, przez który kurtka po godzinie była przemoczona; wiatru, słabej widoczności- narciarzy było mniej. Kolejek przez cały dzień do wyciągów praktycznie nie było, wczoraj żółte krzesła na Solisku były mocno oblegane przez większość dnia, dzisiaj ani do niebieskich ani do żółtych właściwie się nie czekało. Na pewno swoje zrobiło uruchomienie Pośredniego Wierchu. Przygotowanie tras na pewno lepsze niż w tym samym okresie rok temu. Wprawdzie z racji dodatniej temperatury śnieg nieco miękki i wodnisty, jednak bez przetarć na trasach (poza paroma na dolnym fragmencie 3). Najlepsze wrażenie zrobiła dziś chyba 4, na której panowała przyzwoita widoczność. 2 z Małego praktycznie pusta (z racji nieczynnych krzeseł na Kopę), więc teoretycznie cudnie- jednak na prawie całej jej długości widoczność mocno ograniczona, co uniemożliwiało jazdę carvingową (a przecież teraz poszerzony profil trasy bardzo do tego zachęca). 8 na pewno szersza i łagodniejsza niż górny odcinek 10, więc łatwiejsza dla początkujących, dla tych szukających większych wyzwań jednak trochę za płaska. W górnej połowie trasy również mocno wietrznie i praktycznie mleko, choć nie takie jak na 2. Na 8 pojawiły się spore przetarcia, trasa źle wyprofilowana jak na niebieską, co było głównym powodem przetarć za knajpką, oprócz tego przetarcia spowodowane pofalowaniem terenu. Na 10 przetarcia na końcu. Na 4 też pojawiły się na dole, najlepiej trzyma się chyba 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.