Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, SB napisał:

To z jazdą na nartach tam nie ma nic wspólnego, tam to nie jest nawet slalom między ludźmi, tylko jazda polega na asekuracyjnym zjeżdżaniu w dół z oczami w koło głowy.

to bylo moje pierwsze wrazenie po otwarciu osrodka. Wydajanosc wyciagow sprawila ze caly czas czegos sie obawialem na trasie. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla "pocieszenia" - jak wybudują kanapę z Czyrnej, to na pewno ludzi będzie jeszcze więcej. Na Julkach będzie podobnie, chociaż przy jednej otwartej trasie na pewno nie puszczą krótkiej kanapy.

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla "pocieszenia" - jak wybudują kanapę z Czyrnej, to na pewno ludzi będzie jeszcze więcej. Na Julkach będzie podobnie, chociaż przy jednej otwartej trasie na pewno nie puszczą krótkiej kanapy.

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka


Ale w planach SMR-SON ma budowe kolejnej kanapy na Julianach. Moim zdaniem dla rodzin byloby to super, nie pchaliby się na dół do Soliska. Tak samo, gdyby była kanapa, która wywiezie ludzi spowrotem na Halę, aby nie musili zjezdzac do Soliska, to też by to bardzo tam pomogło.

Kanapa z Hali na Małe Skrzyczne tez troche pomoże.

Może ktoś się orientuje. Czy zamiana kanapy 4 os. na 6 os. wymaga postawienia wszystkiego od początku czy wystarczy wymienić kanapy i zmodyfikować perony ?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Ale w planach SMR-SON ma budowe kolejnej kanapy na Julianach. Moim zdaniem dla rodzin byloby to super, nie pchaliby się na dół do Soliska.

(...)

Może ktoś się orientuje. Czy zamiana kanapy 4 os. na 6 os. wymaga postawienia wszystkiego od początku czy wystarczy wymienić kanapy i zmodyfikować perony ?

 

 

Jak dojdzie kanapa na Julianach i będzie otwarta tylko trasa nr 10 to jej julianowa część zostanie rozryta i nie będzie się nadawała do jazdy. Ta kanapa ma sens przy otwartych całych Julkach (lub w większości).

 

Tak, trzeba wymienić wszystko. Przy kanapie 6 osobowej korona podpory musi być większa (jeśli wiesz co mam na myśli).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
 
 

 
Jak dojdzie kanapa na Julianach i będzie otwarta tylko trasa nr 10 to jej julianowa część zostanie rozryta i nie będzie się nadawała do jazdy. Ta kanapa ma sens przy otwartych całych Julkach (lub w większości).
 
Tak, trzeba wymienić wszystko. Przy kanapie 6 osobowej korona podpory musi być większa (jeśli wiesz co mam na myśli).
 
 
 


To oczywiste, przy otwartej 1 trasie na Julianach to ta 6ska niebieska jest za duża.

Dzięki za informacje odnośnie wymiany kanap. To lipa, COS się wpieprzył w 4ki, które nie wydalają. Na gorze powinna być minimum 6stka.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Krakus81 napisał:


To oczywiste, przy otwartej 1 trasie na Julianach to ta 6ska niebieska jest za duża.

Dzięki za informacje odnośnie wymiany kanap. To lipa, COS się wpieprzył w 4ki, które nie wydalają. Na gorze powinna być minimum 6stka.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

 

Tak naprawdę to zamiast stawiać dwie nowe 4, moim zdaniem powinni postawić gondolkę i do tego mocno zmodernizować (zbudować od nowa) system naśnieżania. Docelowo poszerzyć trasy, uregulować stan prawny gruntów itp. SMR - mimo całych zastrzeżeń (jakie im czynimy) pokazał, że jak się chce to można. Teraz to jeszcze funkcjonuje, ale po połączeniu SMR z COS-em rewersem dopiero będzie się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw naśnieżyć i otworzyć wszystkie trasy. 
To jasne i oczywiste, że teraz naśnieżanie, poszerzenie tras, uregulowanie stanu prawnego.

Jak w przyszlym roku klienci będą uciekać rewersem z SMR na COS to kolejka do kolejki na Jaworzynie zaczynać się będzie Na Dolinach... ;)

COS jednak powinien myśleć o gondoli na Duże Skrzyczne, a te 4ki jako uzupelnienie dla gondolek.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golgota zamknięta, ale wygląda z dołu  już nieźle. Dzisiaj pomimo tego, że warunki śniegowe lepsze, bo sporo dosypalo, ale za to mgła taka, że końcówek nart nie widać 😜 więc jeździło mi się gorzej niż wczoraj. Za to otwarta już była trasa 1 więc te tłumy co dzisiaj też były,   rozlozyly się na dwie trasy do gondoli i był przez to na nich dużo mniejszy tłok. A i jeszcze jedno. Na tej ostatniej ściance przed gondola nie wiedzieć czemu jeszcze więcej lodu. Praktycznie nie dało się go ominąć więc trochę walka o przetrwanie była. Ale to tylko na tym jednym krótkim odcinku 

Edytowane przez Stusi
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, zipp1001 napisał:

czy ktoś był dziś na Golgocie? Na kamerze z Soliska w ciągu dnia wyglądała na pustą(pojedyńcze osoby się zsuwały) - czy jest oficjalnie zamknięta, czy warunki śniegowe takie złe, że ludzie nią nie jeżdżą?

Golgota raczej dopiero w sobotę. Dziś od rana 2 ratraki, w tym jeden na wyciągarce robiły dół 7. Przez Golgotę był tylko jednorazowy przejazd. Nad Golgotą zaczep do wyciągarki zamontowany/oznaczony/wykopany ze śniegu.

Wiarygodna ocena dzisiejszych warunków niemożliwa z powodu niemożności użycia narządu wzroku. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Krakus81 napisał:


 

 


To oczywiste, przy otwartej 1 trasie na Julianach to ta 6ska niebieska jest za duża.

Dzięki za informacje odnośnie wymiany kanap. To lipa, COS się wpieprzył w 4ki, które nie wydalają. Na gorze powinna być minimum 6stka.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

A przepustowość tras? Nie sztuką jest zlikwidować kolejki przez wysoce przepustowy wyciąg. Sztuką jest ograniczyć się i dostosować przepustowość wyciągu do przepustowości tras. W innym przypadku nie będzie się dało tam jeździć. Co z tego, że kolejki zmaleją. A jazdy nie będzie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepustowość tras? Nie sztuką jest zlikwidować kolejki przez wysoce przepustowy wyciąg. Sztuką jest ograniczyć się i dostosować przepustowość wyciągu do przepustowości tras. W innym przypadku nie będzie się dało tam jeździć. Co z tego, że kolejki zmaleją. A jazdy nie będzie.
Jest trasa FIS, kaskada i Ondraszek. Na 6 os. kanape byloby ok. Gdyby np. Kaskada lub Ondraszek był zamknięty można zwolnić kanape, aby wolniej wywoziła narciarzy.

Zresztą zawsze COS może się starać poszerzać trasy, pomyśleć o nowych. Na dziś temat nieaktualny. Jedyną rozsądna opcją byłaby gondola ze stacją pośrednią, a te 4 os. kanapy jako uzupełnienie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Krakus81 napisał:

Ale w planach SMR-SON ma budowe kolejnej kanapy na Julianach. Moim zdaniem dla rodzin byloby to super, nie pchaliby się na dół do Soliska. Tak samo, gdyby była kanapa, która wywiezie ludzi spowrotem na Halę, aby nie musili zjezdzac do Soliska, to też by to bardzo tam pomogło.

Kanapa z Hali na Małe Skrzyczne tez troche pomoże.

Może ktoś się orientuje. Czy zamiana kanapy 4 os. na 6 os. wymaga postawienia wszystkiego od początku czy wystarczy wymienić kanapy i zmodyfikować perony ?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Cześć

Od początku zwracamy uwagę na nadprodukcję wyciągów co teraz widać jak na dłoni już w realu a kolega nieprzemakalny dalej ciągnie znając Szczyrk prawdopodobnie tylko ze zdjęć. I za Kasprowy się już bierze. Głupota nie boli.

Pozdro

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Cześć
Od początku zwracamy uwagę na nadprodukcję wyciągów co teraz widać jak na dłoni już w realu a kolega nieprzemakalny dalej ciągnie znając Szczyrk prawdopodobnie tylko ze zdjęć. I za Kasprowy się już bierze. Głupota nie boli.
Pozdro


Tej drogi juz nie da się zatrzymać. Ludzie do Szczyrku będą przyjezdzac. Aby ten strumień rozładować musi być kilka takich ośrodków takich w PL, a w Szczyrku dokończony proces inwestycyjny, który troche rozladuje krytyczne miejsca typu Solisko w kierunku Hali.

Znam Szczyrk "kolego" dosyć dobrze, a może nawet lepiej niż Ty. Mam tez sezonówke i opisywałem problemy tego ośrodka ostatnio dosyć obszernie.

Pozostawienie orczyków nic nie gwarantowalo, po prostu pewnie narciarstwo by w Szczyrku dogorywało, a obecnie w pół drogi nie da się zatrzymać i należy dokonczyć plany, może je trochę zmodyfikować. Cześć osób w przyszłym sezonie pojedzie spowrotem do Białki zobaczywszy: a) prawdziwe góry, b) warunki na stokach, c) brak dojazdu i parkingów, d) ograniczony (na chwilę obecną) wybór bazy noclegowej z prawdziwego zdarzenia, e) brak infrastuktury towarzyszącej f) ferie śląskie.

O glupocie nie będę pisał, bo bym musiał przywolywac co chwila Twoje posty panie wszechwiedzący...


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Krakus81 napisał:


 

 


Tej drogi juz nie da się zatrzymać. Ludzie do Szczyrku będą przyjezdzac. Aby ten strumień rozładować musi być kilka takich ośrodków takich w PL, a w Szczyrku dokończony proces inwestycyjny, który troche rozladuje krytyczne miejsca typu Solisko w kierunku Hali.

Znam Szczyrk "kolego" dosyć dobrze, a może nawet lepiej niż Ty. Mam tez sezonówke i opisywałem problemy tego ośrodka ostatnio dosyć obszernie.

Pozostawienie orczyków nic nie gwarantowalo, po prostu pewnie narciarstwo by w Szczyrku dogorywało, a obecnie w pół drogi nie da się zatrzymać i należy dokonczyć plany, może je trochę zmodyfikować. Cześć osób w przyszłym sezonie pojedzie spowrotem do Białki zobaczywszy: a) prawdziwe góry, b) warunki na stokach, c) brak dojazdu i parkingów, d) ograniczony (na chwilę obecną) wybór bazy noclegowej z prawdziwego zdarzenia, e) brak infrastuktury towarzyszącej f) ferie śląskie.

O glupocie nie będę pisał, bo bym musiał przywolywac co chwila Twoje posty panie wszechwiedzący...


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

 

Cześć

I dlatego na większości stoków w Polsce nie da się jeździć. Piszesz banały kolego, piętrzysz inwestycje, które z narciarstwem tak naprawdę nic wspólnego nie mają bo produkują centra rozrywki a nie centra narciarskie.

W Szczyrku spędziłem wiele sezonów jeszcze przed Twoim urodzeniem więc sugeruje nie rozpoczynać licytacji. Fascynacja własnymi wizjami nie pozwala Ci spojrzeć z właściwej perspektywy na problem.

Ja zwracam Ci tylko uwagę, że w narciarstwie chodzi o jazdę a nie o wjeżdżanie luksusowym wyciągiem na górę. Najpierw więc powinna być trasa a później dostosowany do tej trasy wyciąg - wtedy całość ma sens. Inaczej - choćby to była najwspanialsza inwestycja na świecie, jest bezsensowna.

Czy chwaliłbyś drogę, która ju z w fazie projektu gwarantuje wieczny korek? Pomyśl i odpowiedz.

A co do głupoty i postów proszę przywołaj dowolną ich ilość w formie cytatów i wypunktuj głupotę - czekam...

Pozdro

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, SPGöral napisał:

Gdzie najlepiej zacząć dzień na nartach przy aktualnych warunkach, SMR, COS czy jednak BSA?

Szczyrkowski klasyk, czyli zaczynamy od lewej i przesuwamy się na prawo :) , rano Skrzyczne później na nartach do SMR powrót po auto skibusem, jak mało to do BSA.

 BSA jest dobre na krótki trening.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Cześć
I dlatego na większości stoków w Polsce nie da się jeździć. Piszesz banały kolego, piętrzysz inwestycje, które z narciarstwem tak naprawdę nic wspólnego nie mają bo produkują centra rozrywki a nie centra narciarskie.
W Szczyrku spędziłem wiele sezonów jeszcze przed Twoim urodzeniem więc sugeruje nie rozpoczynać licytacji. Fascynacja własnymi wizjami nie pozwala Ci spojrzeć z właściwej perspektywy na problem.
Ja zwracam Ci tylko uwagę, że w narciarstwie chodzi o jazdę a nie o wjeżdżanie luksusowym wyciągiem na górę. Najpierw więc powinna być trasa a później dostosowany do tej trasy wyciąg - wtedy całość ma sens. Inaczej - choćby to była najwspanialsza inwestycja na świecie, jest bezsensowna.
Czy chwaliłbyś drogę, która ju z w fazie projektu gwarantuje wieczny korek? Pomyśl i odpowiedz.
A co do głupoty i postów proszę przywołaj dowolną ich ilość w formie cytatów i wypunktuj głupotę - czekam...
Pozdro


Bo jest duży popyt, a mała podaż. Ludzie lgną do ośrodków, który ma kilka kolejek. I do czasu kiedy Beskidach/Tatrach będzie to tylko Białka i Szczyrk to oba ośrodki będą oblegane. Z czasem sie to unormuje, bo częśc ludzi sie zrazi do Szczyrku ze względu na powody, które podałem wyżej. Obecnie jest moda na Szczyrk, bo to coś nowego.

Akurat trasy SMR przygotował, poszerzył, wyprofilował, zbudował nowe. I pewnie na tym nie skonczy. A zawsze się zdarzy okres, że sie przykorkuje. Tak jest też w przypadku najszerszych autostrad, w momencie szczytu ruchu przed świętami, w wakacje się korkuje. Tak samo będzie ze Szczyrkiem w okresie ferii śląskich, Białką w okresie ferii warszawskich czy krakowskich.

W Szczyrku na trasie Nr 1 jak była otwarta to jezdziło się super, można było jezdzić w kółko. A nawet jak była zamknięta to tez nie najgorzej.

W dobrym ośrodku będą łatwe trasy, gdzie rodziny będą śmigać, trasy komunikacyjne, gdzie rodIny będą walczyć o życie i trasy na których bez problemu będzie sobie można pojeździć.

A czasu nie zatrzymamy. Dawniej ludzie cieszyli się z jazdy fiatem, dzis chcą mieć coś znacznie wygodnieszego.

Ty może znasz Szczyrk, którego juz nie ma. A ja znam Szczyrk, który jest obecnie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w Szczyrku na nartach ze 5 razy. Teraz jestem 6. Pierwszy raz 1987. Potem w latach 2003 do 2014. Teraz trafiłem na ferie śląskie i kiepską pogodę. Mgła przyjacielem narciarzy nie jest.  Nigdy się w starym Szczyrku nie wyjeździe. W nowym też jeszcze nie.  

Kilka spostrzeżeń. Większość starych miłośników Szczyrku na tym forum straszni malkontenci.

- wie, że wtajemniczeni miłośnicy krótkich kotwic na sznurkach są zawiedzeni. Ale każda zmiana nie każdemu się podoba. Jednak patrząc na publikę dzisiaj w Szczyrku mam wrażenie, że większości nowy produkt Szczyrk bardziej się podoba od stania w kolejkach po 40 min, rwących się orczyków, które nie nadawały się do jeżdżenia z dziećmi.

- narzekacie na przepustowość tras. Ta bardzo się poprawiła. Trasy zostały bardzo poszerzone i wyprofilowane. W związku z tym moim zdaniem są bardzo nie wymagające. Z obecnie otwartych tras tylko 1 zasługuje na kolor czerwony.  Były takie głosy na tym forum, że niektóre niebieskie powinny zostać przekwalifikowane na czerwone. Moim zdaniem nie ma takiej potrzeby. Poszerzenie tras wszędzie skutkuje kamieniami na trasach. Prace ziemne w górach = pełno niezwiązanych z podłożem minerałów. W ciągu kilku sezonów powinno się to poprawić.

- Popyt na Szczyrk jest gwarantowany, bo jest to „górka” przy aglomeracji. Aby w Szczyrku dało się jeździć, to karnety muszą być droższe. Cena to jedyny regulator popytu. To bolesne, ale niestety prawdziwe. Jak ktoś chce mieć gwarancje że będzie sam na stoku to zapraszam do Szwajcarii. Karnet dzienny za 300 zł, hamburger z frytkami + cola za 80 zł. Hektar stoku „na własność”.  TMR trzyma jeszcze ceny na poziomie „krajowym” bo ma świadomość niedoróbek. Docelowo cena dniówki dojedzie do 150 zł.  Takie ceny są już w Słowacji.

- Mamy małą podaż stoków a popyt rośnie. U nas narciarstwo się rozwija podczas gdy na Zachodzie jest w stagnacji od dwóch dekad. Zobaczcie jak ważnymi gośćmi stali się dla Alp Polacy, Czesi, Rosjanie. W naszym kraju nigdy nie będzie ośrodka narciarskiego, który satysfakcję z jazdy podobna do Alp. Tam na jedną kolejkę są 2-3 trasy. U nas z reguły na 2-3 urządzenia wyciągowe jest jedna trasa. Może trochę przesadziłem, ale coś w tym jest.

- Na pocieszenie zostaje nocna jazda, która jest super i w dobrej cenie. Mam nadzieje, że w przyszłości będzie powiększona.

  • Like 9
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...