Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Wyczepiane talerzyki Tatrapomy to jedna z najlepszych konstrukcji wyciągowych.
- szybkie
- wygodne profilowane teleskopy z również wygodnym "siedziskiem", nabierają narciarza jak haczyk i można wygodnie na rozluźnionych nogach jechać w górę
- trasa orczyka może być łamana w każdą stronę wiele razy
- odsiewają tych co sobie na nich nie radzą więc trasy obsługiwane przez takie wyciągi nie są zatłoczone.

Dalej dosyć popularne w Szwajcarii oraz Francji.
 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Jusik2002 napisał:

A możesz podać przykłady gdzie z chęcią się zostawia te orczyki  ?? Chętnie się zapoznam z twoim pomysłem wyjazdu np na Pilsko orczykami w wiosne-jesien ??? Typ narciarza się zmieni w kryzysie.... Hmmmm a niby czemu ma się zmienić skoro 90% ośrodków posiada kanapy  ??? Liczysz na sprzedawanie kanap z ośrodków i wymianę na orczyki w celu ograniczenia kosztów  ?? Co do szkenia, nie widzę wogole zagrożenia bo w większości ośrodków w miejscach szkoleniowych uwaga zaskoczę cie.... orczyk lub talerzyk. Wszystkie twoje teorie są raczej nietrafione  😉

Nie będę się kłócił, bo w ogóle nie mam zamiaru się kłócić. Trafia do mnie np. argument dodatkowego naśnieżania tras orczyków/talerzyków. Ale z drugiej strony po prostu coraz mniej mi się podoba model narciarstwa kanapowo-autostradowego. Na to nie poradzę.

A jak będzie, co ile będzie kosztowało, co komu się będzie opłacało, jaki będzie typ narciarza?

Tego nie wiemy.

Pożyjemy.

Zobaczymy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, pawelb91 napisał:

Wyczepiane talerzyki Tatrapomy to jedna z najlepszych konstrukcji wyciągowych.
- szybkie
- wygodne profilowane teleskopy z również wygodnym "siedziskiem", nabierają narciarza jak haczyk i można wygodnie na rozluźnionych nogach jechać w górę
- trasa orczyka może być łamana w każdą stronę wiele razy
- odsiewają tych co sobie na nich nie radzą więc trasy obsługiwane przez takie wyciągi nie są zatłoczone.

Dalej dosyć popularne w Szwajcarii oraz Francji.
 

 

Strasznie "szarpią" te tatrapomy - ale przykład Kubińskiej jest znamienny. Chcesz wjechać w 5 minut - talerzykiem, chcesz w 10 plus - kanapą!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Cappo napisał:

Taka sama Tatrapoma jest w Šachtičkach na Słowacji, potrafi to nawet w środku podjazdu nieźle szarpnąć i jeszcze mają nawet karnety na gumkę, które trzeba skanować. 

To samo w Litmanovej, też takie karnety i też tatrapoma szybka.

W przyszłym sezonie planuję poodwiedzać na Słowacji podobne stacje (w zależności od tego jak zima dopisze). Nieduże, nieoblegane a z klimatem i często ciekawymi trasami. Mam już trochę ich na oku. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jeeb napisał:

a jak jedzesz na narty to też unikasz autostrad i dróg expresowych ? 

Dwa lata temu jechałem w maju do Hochkar w obie strony bez jednego kawałka ekspresówki czy autobany... trasa przez Austrię i Czechy mega interesująca architektonicznie, krajobrazowo i przyrodniczo, polecam niespieszacym się. Ale jak kolega jeździ to nie wiem.

  • Like 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowacja rzeczywiście ma sporo takich mało odkrytych jeszcze ośrodków, np. Zavazna Poruba, gdzie kiedyś zawitałem gdy na Chopoku za mocno wiało (blisko L. Mikulasza), czy wspomniane Sachticky.

A są nawet mało znane ośrodki z kanapami (Skalka, Salamandra itp.). Prawdziwym "skarbem" byłby też zapuszczony i od lat nieczynny w górnej części ośrodek Ski-Turecka, z ponad 700m przewyższenia. 

 

W dniu 20.06.2022 o 14:37, Narciarz ze Śląska napisał:

Strasznie "szarpią" te tatrapomy - ale przykład Kubińskiej jest znamienny. Chcesz wjechać w 5 minut - talerzykiem, chcesz w 10 plus - kanapą!!!

Podobnie w Rużomberoku.

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2022 o 14:36, Narciarz ze Śląska napisał:

Nie będę się kłócił, bo w ogóle nie mam zamiaru się kłócić. Trafia do mnie np. argument dodatkowego naśnieżania tras orczyków/talerzyków. Ale z drugiej strony po prostu coraz mniej mi się podoba model narciarstwa kanapowo-autostradowego. Na to nie poradzę.

A jak będzie, co ile będzie kosztowało, co komu się będzie opłacało, jaki będzie typ narciarza?

Tego nie wiemy.

Pożyjemy.

Zobaczymy!

Kocham autostrady i kanapy… na to nic nie poradzę.

  • Thanks 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, tanova napisał:

Ja w sumie też. Na orczyku to ja mogę pojeździć dwie godzinki na lokalnej górce. Jak dłużej, to już mnie bolą nogi, dlatego wolę ośrodki z kanapami, do których w miarę sprawnie dojadę po autostradach.

Ano właśnie, nawet do Szpindla człek czeka z utęsknieniem na S3, choć póki co bujanie się po Rudawach oraz taki Czarnów czy Mala Upa mają swój urok rzecz jasna, dokładnie na dwie godzinki z rana, chyba, że wieczorem;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
1 godzinę temu, Góral spod Skrzycznego napisał:

Planowane budowy koleji na halę skrzyczeńska z czarnej wzdłuż bienkuli i na małe Skrzyczne na sezon 23/24. Ktoś coś więcej wie? Takie info dotarło do mnie. A może już tu było i przegapiłem.

W ostatnim wywiadzie Rataj nic na ten temat nie mówił. Wspomniał o Julianach i Golgocie. 
Ja stawiałbym na scenariusz taki - jak powstanie nowa trasa z Hali do Czyrnej, postawią też kanapę. Kiedy? Na to pytanie nie znam odpowiedzi. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2022 o 08:56, JC napisał:

W ostatnim wywiadzie Rataj nic na ten temat nie mówił. Wspomniał o Julianach i Golgocie. 
Ja stawiałbym na scenariusz taki - jak powstanie nowa trasa z Hali do Czyrnej, postawią też kanapę. Kiedy? Na to pytanie nie znam odpowiedzi. 

 

 

Inne źródła podają takie plany LIFTS:

planned: Hala Pośrednia (Patelnia)-Wierch Pośredni (YOC 2022)
8pers. High speed chairlift (detachable) with bubble
Length: 842 m · Carrying capacity/hour: 3000
Manufacturer: LEITNER


planned: Czyrna-Hala Skrzyczeńska (YOC 2022)
6pers. High speed chairlift (detachable) with bubble
Length: 1350 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: LEITNER
 

https://www.skiresort.info/ski-lifts/new-ski-lifts/poland/

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MarioJ napisał:

 

 

Inne źródła podają takie plany LIFTS:

planned: Hala Pośrednia (Patelnia)-Wierch Pośredni (YOC 2022)
8pers. High speed chairlift (detachable) with bubble
Length: 842 m · Carrying capacity/hour: 3000
Manufacturer: LEITNER


planned: Czyrna-Hala Skrzyczeńska (YOC 2022)
6pers. High speed chairlift (detachable) with bubble
Length: 1350 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: LEITNER
 

https://www.skiresort.info/ski-lifts/new-ski-lifts/poland/

 

1. Hala Pośrednia - Wierch Pośredni, tłumaczę to jako sposób na rozładowanie tłoku na niebieskiej kanapie. Do tego może rozszerzą miejsca do parkowania w tym rejonie.

2. Czyrna - Hala Skrzyczeńska, podobnie jak wyżej większa przepustowość a przy okazji Bieńkula. Bez dodarkowych miejsc parkingowych nie powinno się obejść. Podstawa to jednak przejazd nad drogą i to w obu kierunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2022 o 06:58, Góral spod Skrzycznego napisał:

Planowane budowy koleji na halę skrzyczeńska z czarnej wzdłuż bienkuli i na małe Skrzyczne na sezon 23/24. Ktoś coś więcej wie? Takie info dotarło do mnie. A może już tu było i przegapiłem.

To pokłosie tej wypowiedzi tego szefa TMR-u.

Co do przebiegu: tak myślałem, ba, byłem pewien!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

- Na trasie Hala Pośrednia - Wierch Pośredni w śladzie dawnego wyciągu orczykowego chcielibyśmy wybudować 6-osobową kolej linową. Obecnie pracujemy nad uzyskaniem pozwolenia na budowę - mówi Marian Galajda z TMR.

....

Kolejnym priorytetem inwestora jest Czyrna. - Dawny wyciąg orczykowy na Halę Skrzyczeńską planujemy zastąpić 6-osobową kanapą, która z jednej strony pozwoli szybko i wygodnie dostać się z rejonu Czyrnej na Halę Skrzyczeńską do serca naszego ośrodka, gdzie koniecznie trzeba odwiedzić restaurację Kuflonka na poziomie 1000 m, a z drugiej strony ułatwi dostęp do legendarnej czarnej trasy Bieńkula - mówi Galajda.

https://bielskobiala.wyborcza.pl/bielskobiala/7,88025,28634846,nowe-inwestycje-w-beskidach-w-szczyrku-powstana-dwie-kolejki.html?disableRedirects=true

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...