Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, ptk89 napisał:

Jedna rzecz mnie zastanawia. Niech był sobie specyficzny front. Wiadomo zdarza się. Dlaczego sąsiad obok "COS" kręcił normalnie i to samo na "BSA"? Tam już nie było tego frontu czy jak? Albo wyłazi to co mówię od 2 lat - nieudacznictwo w zarządzaniu ośrodkiem narciarskim :)

E tam kolego nie wiele się orientujesz "ośrodek jest w budowie".

A tak po za konkursem trochę za dużo tych zbiegów okoliczności:

-zamknięta 3 w tygodniu

-problemy z naśnieżaniem

-przepływ informacji do info centrum

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25.12.2018

Opóźniony start w Boże Narodzenie

W związku z wczorajszymi wydarzeniami i dalszym oblodzeniem lin naszych kolei dzisiejsze otwarcie ośrodka zostało opóźnione. Pierwsi narciarze wyruszyli na trasy przed godziną 12. Przepraszamy wszystkich naszych Gości za zaistniałą niedogodność. Więcej informacji w Aktualnościach.

Po południu zarówno żółta kanapa z Soliska, jak i gondola działały bez przeszkód. Jutro 26.12. start ośrodka zaplanowany jest na godz. 8:30, rusza również po raz pierwszy w tym sezonie jazda wieczorna 18:00-21:00 na trasie nr 3 oraz debiut będzie miała strefa dla początkujących Maxiland w Czyrnej. Więcej tutaj.

Na otwartych trasach panują bardzo dobre warunki śniegowe. W rejonie Hali Pośredniej przygotowywane są trasy 8 i 10. Ich uruchomienie nastąpi przed weekendem.

https://www.szczyrkowski.pl/zaplanuj-pobyt/szczyrk-na-zywo/

Edytowane przez moruniek
coś tam
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ptk89 napisał:

Jedna rzecz mnie zastanawia. Niech był sobie specyficzny front. Wiadomo zdarza się. Dlaczego sąsiad obok "COS" kręcił normalnie i to samo na "BSA"? Tam już nie było tego frontu czy jak? Albo wyłazi to co mówię od 2 lat - nieudacznictwo w zarządzaniu ośrodkiem narciarskim :)

Może COS i BSA ma inną konstrukcję? BSA jest dużo niżej położony i jest schowany przed napływającym powietrzem. Nie znam konstrukcji wyciągów i na co może oblodzenie mieć wpływ. Ale jeśli podali komunikat że oblodzenie jest temu winne to ja im wierzę. Pewnie można by było się gdzieś dopytać, dlaczego oblodzenie jest dla kolei takie groźne. 

Czy Ty wszystko musisz zwalać na nieudacznictwo? Czy nie możesz przyjąć do wiadomości że kolej jak każde urządzenie techniczne może się uszkodzić albo że kolej ma wbudowaną świetną automatykę która ją zabezpiecza przed większymi kłopotami technicznymi i może dzięki temu jest dużo bardziej bezpieczna? Słowacy na inwestycję wydali duży worek pieniędzy i nie zrobili tego z miłości do narciarzy, tylko że chcą na usługach dla narciarzy zarabiać pieniądze. Chyba taki jest cel wszystkich komercyjnych inwestycji, czyż nie? Jeżeli będą robić to jak Ty to ładnie nazwałeś "nieudacznictwo" to narciarze zamiast do nich to pojadą do zatłoczonej Białki. Póki co w zeszłym roku były tu tłumy, więc raczej na inwestycji nie wtopili. W tym roku dobudowali następną kolej i poprawili naśnieżanie. Wg mnie ich działania są bardzo logiczne i po kolei rozwiązują napotkane problemy. Zawsze można zrobić coś lepiej i szybciej. Kwestia być może jeszcze lepszych kadr i wpompowania następnych worków kasy. Ci "nieudacznicy" na tyle podnieśli poprzeczkę do góry że reszta ośrodków ma spory orzech do zgryzienia. Przecież jak pojedziemy do Szczyrku to nie będzie nas w Białce i na odwrót. Konkurencja z jednej strony jest przekleństwem bo "podkrada" klientów ale z drugiej strony pobudza konkurencję do działania. A na tym skorzystamy my - narciarze.

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ptk89 napisał:

Jedna rzecz mnie zastanawia. Niech był sobie specyficzny front. Wiadomo zdarza się. Dlaczego sąsiad obok "COS" kręcił normalnie i to samo na "BSA"? Tam już nie było tego frontu czy jak? Albo wyłazi to co mówię od 2 lat - nieudacznictwo w zarządzaniu ośrodkiem narciarskim :)

Może COS i BSA ma inną konstrukcję? BSA jest dużo niżej położony i jest schowany przed napływającym powietrzem. Nie znam konstrukcji wyciągów i na co może oblodzenie mieć wpływ. Ale jeśli podali komunikat że oblodzenie jest temu winne to ja im wierzę. Pewnie można by było się gdzieś dopytać, dlaczego oblodzenie jest dla kolei takie groźne. 

Czy Ty wszystko musisz zwalać na nieudacznictwo? Czy nie możesz przyjąć do wiadomości że kolej jak każde urządzenie techniczne może się uszkodzić albo że kolej ma wbudowaną świetną automatykę która ją zabezpiecza przed większymi kłopotami technicznymi i może dzięki temu jest dużo bardziej bezpieczna? Słowacy na inwestycję wydali duży worek pieniędzy i nie zrobili tego z miłości do narciarzy, tylko że chcą na usługach dla narciarzy zarabiać pieniądze. Chyba taki jest cel wszystkich komercyjnych inwestycji, czyż nie? Jeżeli będą robić to jak Ty to ładnie nazwałeś "nieudacznictwo" to narciarze zamiast do nich to pojadą do zatłoczonej Białki. Póki co w zeszłym roku były tu tłumy, więc raczej na inwestycji nie wtopili. W tym roku dobudowali następną kolej i poprawili naśnieżanie. Wg mnie ich działania są bardzo logiczne i po kolei rozwiązują napotkane problemy. Zawsze można zrobić coś lepiej i szybciej. Kwestia być może jeszcze lepszych kadr i wpompowania następnych worków kasy. Ci "nieudacznicy" na tyle podnieśli poprzeczkę do góry że reszta ośrodków ma spory orzech do zgryzienia. Przecież jak pojedziemy do Szczyrku to nie będzie nas w Białce i na odwrót. Konkurencja z jednej strony jest przekleństwem bo "podkrada" klientów ale z drugiej strony pobudza konkurencję do działania. A na tym skorzystamy my - narciarze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.12.2018 o 09:29, Narciarz ze Śląska napisał:

- są głośne;

- prądożerne;

- oraz stwarzają olbrzymie problemy z dojazdem

Tak, są głośne i prądożerne, choć dla przeciętnego użytkownika nie ma to większego znaczenia. Stare orczyki sprawiają dokładnie takie same problemy z dojazdem jak nowe (no może poza długością kotwicy ale to już specyfika szczyrkowska). Jednocześnie orczyki łatwiej jest naprawić i stosunkowo rzadziej się psują a w razie awarii ewakuacja jest bardzo prosta. Są też o wiele bardziej odporne na wiatr. O plusach i minusach orczyków można by pisać i pisać :)

Dnia 23.12.2018 o 12:30, JC napisał:

 

Co do określenia orczyków, to jako młody człowiek, nie zrozumiałeś, co takie określenie niesie za sobą. Ja mam troszkę :) więcej lat i doskonale pamiętam tamte czasy. Określeniem "komunistyczne" opisywało się także przedmioty, rzeczy stare, trochę byle jakie, sprawiające problemy itd. A, że orczyki doskonale do tego pasują, bo jeszcze pochodzą z tego okresu, dlatego użyłem takie sformułowania.

Może to trochę na wyrost, ale takie upolitycznianie nie przyniesie niczego dobrego. W takim razie czekam aż ktoś zacznie mówić na koleje w PKL lub COS pisowska/platformerska/lewacka.  I każdy znajdzie do tego odpowiednie wytłumaczenie. Tylko właściwie po co? 

Określenie "komunistyczne" kojarzy się mi (i nie tylko mi - osobie która nie doświadczyła komunizmu) tylko i wyłącznie negatywnie, więc ciężko, żeby podobało mi się takie określanie orczyków, które absolutnie nie mają samych negatywnych cech, co nie raz zostało już potwierdzone w SON-ie (żeby nie robić zupełnego offtopu ;) ).

  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zibi28 napisał:

Może COS i BSA ma inną konstrukcję? BSA jest dużo niżej położony i jest schowany przed napływającym powietrzem. Nie znam konstrukcji wyciągów i na co może oblodzenie mieć wpływ. Ale jeśli podali komunikat że oblodzenie jest temu winne to ja im wierzę. Pewnie można by było się gdzieś dopytać, dlaczego oblodzenie jest dla kolei takie groźne. 

Czy Ty wszystko musisz zwalać na nieudacznictwo? Czy nie możesz przyjąć do wiadomości że kolej jak każde urządzenie techniczne może się uszkodzić albo że kolej ma wbudowaną świetną automatykę która ją zabezpiecza przed większymi kłopotami technicznymi i może dzięki temu jest dużo bardziej bezpieczna? Słowacy na inwestycję wydali duży worek pieniędzy i nie zrobili tego z miłości do narciarzy, tylko że chcą na usługach dla narciarzy zarabiać pieniądze. Chyba taki jest cel wszystkich komercyjnych inwestycji, czyż nie? Jeżeli będą robić to jak Ty to ładnie nazwałeś "nieudacznictwo" to narciarze zamiast do nich to pojadą do zatłoczonej Białki. Póki co w zeszłym roku były tu tłumy, więc raczej na inwestycji nie wtopili. W tym roku dobudowali następną kolej i poprawili naśnieżanie. Wg mnie ich działania są bardzo logiczne i po kolei rozwiązują napotkane problemy. Zawsze można zrobić coś lepiej i szybciej. Kwestia być może jeszcze lepszych kadr i wpompowania następnych worków kasy. Ci "nieudacznicy" na tyle podnieśli poprzeczkę do góry że reszta ośrodków ma spory orzech do zgryzienia. Przecież jak pojedziemy do Szczyrku to nie będzie nas w Białce i na odwrót. Konkurencja z jednej strony jest przekleństwem bo "podkrada" klientów ale z drugiej strony pobudza konkurencję do działania. A na tym skorzystamy my - narciarze.

 

COS/BSA ma inną konstrukcję? Chcesz powiedzieć, że SMR zamówił wyciągi o gorszej konstrukcji? Producent jest ten sam w przypadku COS i SMR. Położenie COS jest jakby jeszcze "gorsze" dla kolejek bo funkcjonują na większym zakresie wysokości od 500 do 1200 m n.p.m. a choćby "żółta kolej" tylko w zakresie 650-1000 m n.p.m więc różne dziwne zjawiska pogodowe też mniej doświadczają kolejkę w SMR. Jeśli porównywać tylko awarię kolejki na Kopę to w tym czasie wyciąg Jaworzyna-Skrzyczne działał bez zarzutu. Położony obok i nawet wyżej niż ten na Kopę.

Poprawili naśnieżanie? Nie powiedziałbym. To, że ktoś dostawił kilka lanc czy armat nie znaczy, że poprawił działanie "systemu". Rok temu o tej porze, przy wielkiej odwilży i zerowej zimie, były otwarte trasy 3,4, 10 oraz część 7. W tym sezonie spadło już pewnie lekko około 50cm naturalnego śniegu, a oni mają otwarte tylko 3,4 oraz nowość na Kopę. Zabierają się za trasę numer 10. Jak byłem tydzień temu to trasa 7 nie miała choćby jednej kopy śniegu, tylko sam naturalny. Golgota podobnie. Trasy 1 nie widziałem, ale nadal nie działa. Jeśli ktoś uważa, że jest lepiej to chodzi w różowych okularach.

Nigdy nie powiedziałem, że złym jest, że TMR zainwestował w Szczyrk, albo że celowo chce utopić kasę. Wiadomo, że to bez sensu i że przyszli tutaj z zamiarem zarobienia kasy. To oczywiste. Tylko sposób w jaki oni działają, może spowodować to, że zanim zarobią to się zwiną z interesem, bo klientów lekko powiem zniesmaczonych jest coraz więcej. Zajrzyjcie na ich FB i post o awarii.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, JC napisał:

Zapraszam na kolejny odcinek mojego narciarskiego Vloga - tym razem o oficjalnym otwarciu nowej kanapy.

Film bardzo fajny, sporo ciekawych informacji, szkoda ze wyciąg nie działa :) 

Co nie zmienia faktu ze jak już ruszy to bardzo pomaga rozładować ruch w SMR. Mam nadzieje ze szybko.                       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ptk89 napisał:

Tylko sposób w jaki oni działają, może spowodować to, że zanim zarobią to się zwiną z interesem, bo klientów lekko powiem zniesmaczonych jest coraz więcej. Zajrzyjcie na ich FB i post o awarii.

Życie pokazuje co innego.

image.thumb.png.68fafca482c54db087fdae3e0398db42.png

Co nie zmienia faktu, że wiele działań SMR jest po prostu niezrozumiałe. Od ubiegłego roku mam wrażenie, że problemem jest człowiek, a nie technika. Na tym może polegać przewaga COS. Wyciągi działają cały rok, a więc ludzie mają stałe zatrudnienie i nie ma takiej rotacji pracowników.

  • Like 5
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ptk89 napisał:

COS/BSA ma inną konstrukcję? Chcesz powiedzieć, że SMR zamówił wyciągi o gorszej konstrukcji? Producent jest ten sam w przypadku COS i SMR. Położenie COS jest jakby jeszcze "gorsze" dla kolejek bo funkcjonują na większym zakresie wysokości od 500 do 1200 m n.p.m. a choćby "żółta kolej" tylko w zakresie 650-1000 m n.p.m więc różne dziwne zjawiska pogodowe też mniej doświadczają kolejkę w SMR. Jeśli porównywać tylko awarię kolejki na Kopę to w tym czasie wyciąg Jaworzyna-Skrzyczne działał bez zarzutu. Położony obok i nawet wyżej niż ten na Kopę.

Poprawili naśnieżanie? Nie powiedziałbym. To, że ktoś dostawił kilka lanc czy armat nie znaczy, że poprawił działanie "systemu". Rok temu o tej porze, przy wielkiej odwilży i zerowej zimie, były otwarte trasy 3,4, 10 oraz część 7. W tym sezonie spadło już pewnie lekko około 50cm naturalnego śniegu, a oni mają otwarte tylko 3,4 oraz nowość na Kopę. Zabierają się za trasę numer 10. Jak byłem tydzień temu to trasa 7 nie miała choćby jednej kopy śniegu, tylko sam naturalny. Golgota podobnie. Trasy 1 nie widziałem, ale nadal nie działa. Jeśli ktoś uważa, że jest lepiej to chodzi w różowych okularach.

Nigdy nie powiedziałem, że złym jest, że TMR zainwestował w Szczyrk, albo że celowo chce utopić kasę. Wiadomo, że to bez sensu i że przyszli tutaj z zamiarem zarobienia kasy. To oczywiste. Tylko sposób w jaki oni działają, może spowodować to, że zanim zarobią to się zwiną z interesem, bo klientów lekko powiem zniesmaczonych jest coraz więcej. Zajrzyjcie na ich FB i post o awarii.

Odezwał się światowej klasy ekspert od kolejek linowych, naśnieżania i pogody... Trzeba by go zbadać...

uuuuuuuuu....

januszometer.jpg.ca1adf2a1e87bb8e6d5d5a2a4a530426.jpg

:P

  • Like 2
  • Haha 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, johnny_narciarz napisał:

Odezwał się światowej klasy ekspert od kolejek linowych, naśnieżania i pogody... Trzeba by go zbadać...

uuuuuuuuu....

januszometer.jpg.ca1adf2a1e87bb8e6d5d5a2a4a530426.jpg

:P

Zdejmij różowe okulary i przestań tutaj mamić ludzi, że jest lepiej. Jakbyś potrafił czytać Januszu to byś doczytał, że w poprzednim poście tylko stwierdzam fakty porównując dwie kolejki oddalone od siebie o 1km SMR vs COS. Dodatkowo też piszę porównanie 26 grudnia 2017 vs 26 grudnia 2018 na podstawie relacji z tego forum. Nie są to moje wymysły tylko zdarzania jakie wystąpiły, czyli fakty.

Jestem od początku jak najbliżej zdania o którym wspomniał @fredek321, czyli zawodności czynnika ludzkiego. Od początku twierdzę, że w SMR pracują ludzie, którzy niezbyt nadają się do tej roboty, albo nadawali się jakieś 20 lat temu i nie nadążają wiedzą za postępującą techniką w każdej kwestii.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/4/2018 at 9:39 AM, mirekn said:

Zadałem TMR-owi pytani o przywyciągowe korytarze skialpinistyczne jak w Lomnicy i Plesie (wiem, że to nie jest wg większości "Prawdziwy skitour" ;) ale Każdemu Jego Everset). Odpowiedz poniżej (mam zgodę na jej publikację):
 

Dzień dobry.

Planujemy uruchomić trasę ski turową czynną w godzinach pracy Ośrodka (8:30 – 16:00) wzdłuż trasy nr 7. 

 

Wydaje mi się, że dzisiaj takim fragmentem "korytarza" szedłem. Zaczyna się on po prawej stronie tuż za byłem górnym peronem orczyka na Suchym. Wchodzi w las, troszku lawiruje i wychodzi na początku wypłaszczenia tuż poniżej pierwszej "ścianki" na siódemce. Raczej tego korytarza to SMR nie zrobił, tylko go zaadaptuje na swój cel, ale fragment bardzo, ale to bardzo przyjemny. Dojście do Suchego nieczynną jeszcze odnogą siódemki i dawnym śladem orczyka.

Fajnie tak z boku przyglądać się narciarstwu zjazdowemu podchodząc, czyli męczarni SMR w uruchamianiu kanapy z Soliska, zdziwionym narciarzom , którzy zjechali do Soliska i nie wiedzieli co ze sobą zrobić, tłumom na Hali debatującym gdzie by tu zjechać, kolejce do talerzyka na Małe Skrzyczne, matkom z dziecięcym wózkiem na Hali, narciarzom jadącym ze Skrzycznego trasą z Kopy i pytającym co tam działa, itp, itd. 

Czasem dobrze zmienić perspektywę 🙂

 

 

20181226_093002.jpg

20181226_094112.jpg

20181226_094851.jpg

20181226_095401.jpg

20181226_095846.jpg

20181226_102425.jpg

20181226_103401.jpg

20181226_113125.jpg

20181226_132628.jpg

  • Like 13
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jeeb napisał:

absolutnie nieprawda, żadna poważna awaria a jedynie zatrzymanie

https://www.skionline.pl/stacje/zatrzymanie-kolei-kanapowej-na-zbojnicka-kope,newsy,7785.html

 

 

Jak to skomentował sam SMR: "media chcą być pierwsze..." xD

Mój cytat pochodził z portalu "Bielskie Drogi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...