Ostek Napisano 21 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 21 Październik 2018 3 minuty temu, andy-w napisał: Pamięć jest zawodna, ale zdjęcia dokumentują jak było 26 grudnia 2017 czyli w drugi dzień świąt. Wyciągi nie działały z powodu wiatru. Z synem wybraliśmy się na tury od Soliska. W moim odczuciu wiatr od rana i w ciągu dnia nie był duży, ale może w pewnych miejscach były duże porywy uniemożliwiające pracę wyciągów. Śnieg wyglądał na wiosenny firn. Nie pamiętam czy info o nieczynnym ośrodku było podane już 25 czy dopiero 26.12 z rana. mogłem się pomylić o jeden dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy-w Napisano 21 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 21 Październik 2018 (edytowane) 16 minutes ago, Ostek said: mogłem się pomylić o jeden dzień Nie czynię żadnego zarzutu. Jeden czy dwa dni nie mają znaczenia. Ogólnie pogoda wtedy była zwariowana. Albo lało, albo wiało. Zima była na początku grudnia, a na początku stycznia jeździłem rowerem po górach. 02.12.2017 Skrzyczne 10.12.2017 Pilsko 20.12.2018 Chopok 06.01.2018 Bielsko-Biała, Dębowiec Edytowane 21 Październik 2018 przez andy-w 5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 21 Październik 2018 Dobry rower w gòry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hupon Napisano 21 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 21 Październik 2018 3 godziny temu, andy-w napisał: Nie pamiętam 26-ego rano (to był mój pierwszy falstart w TMR), Darek (Góral) też czekał w Solisku). A drugi falstart miałem 30 grudnia (zawróciłem o ósmej z ronda w Buczkowicach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 21 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 21 Październik 2018 (edytowane) Cytat 02.12.2017 Skrzyczne SMR nieczynny Cytat 10.12.2017 Pilsko SMR nieczynny Cytat 20.12.2018 Chopok SMR nieczynny Cytat 06.01.2018 Bielsko-Biała, Dębowiec SMR czynny (zdjęcia z tego wątku str 168, otwarta i zamknięta trasa): Edytowane 21 Październik 2018 przez Spiochu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekM Napisano 22 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2018 8 godzin temu, Spiochu napisał: Pamiętam, że niektórzy forumowicze upierali się wtedy, że da się jeździć, bo warunki są dobre :D. Kupa śmiechu z tym była. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 22 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2018 4 minuty temu, WojtekM napisał: Pamiętam, że niektórzy forumowicze upierali się wtedy, że da się jeździć, bo warunki są dobre :D. Kupa śmiechu z tym była. Da się jeździć a warunki dobre to różnica ale jeździć się dawało bez problemu. No..,. chyba, że ktoś umie tylko walić środkiem trasy i nic innego nie widzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekM Napisano 22 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2018 33 minuty temu, Mitek napisał: Da się jeździć a warunki dobre to różnica Dobrze, ze zauwazyles, bo dalej mialbym ubaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moruniek Napisano 22 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2018 Napiszę kilka zdań od siebie, byłem w Szczyrku od 27 grudnia 2017 do 01 stycznia 2018. Odnośnie warunków - 27 grudnia wiał wiatr, zamknęli ośrodek po godzinie. 28 grudnia - padał deszcz, który zmywał resztkę śniegu (którego i tak już wcześniej nie było za dużo, choć raczej dotyczyło to dołu a nie samej hali), najlepsze warunki były na zamkniętej "1". W nocy z 28/29 zaczął padać śnieg (spadło ze 20 cm śniegu) i pojawił się mróz, który uratował ośrodek 29 mróz i próby śnieżenia ośrodka, choć raczej dziwne. Włączali lance przy silnym wietrze i śnieg wywiewało im za trasy. W nocy włączali lance, za chwilę je wyłączali, śnieżyli trasy fragmentami, tak jakby nie byli wstanie włączyć całego systemu jednocześnie. W efekcie newralgiczne miejsca ośrodka, które od początku były źle przygotowane, 01 stycznia były znowu w stanie agonalnym. Ja jednak traktuję to jako chorobę wieku dziecięcego, ten ośrodek w zeszłym roku zbudowano praktycznie od nowa i darząc ich kredytem zaufania zakupiłem sezonówki dla siebie, syna i żony (córka jeździ za darmo). Podkreślam jednak, że to co było dla mnie w zeszłym roku do przyjęcia w tym absolutnie do przyjęcia nie będzie (5 cm śniegu na trasach + kamienie a warunki określone jako dobre, nagminne awarie wyciągów itp.). 28.12 na górze nie było źle (ktoś pytał) - 2 zdjęcia. Zdjęcie ścianki na "3" z dnia 01 stycznia 2018 (tu mieli problem od samego początku). Wstępnie w Szczyrku będę od około 15 grudnia do 18, od 27 grudnia do 06 stycznia oraz od 25 stycznia do 10 lutego + pewnie jeszcze ze 2 "4" dniówki w późniejszym terminie. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 22 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2018 Cytat Tu się muszę z Mietkiem w pełni zgodzić. Mietek teraz widzisz. Zacytowałes kolege ktory musi mieć to wszystko ful wypas i taka jest 99% narciarzy. To że nam by pasowało brak ratraka muldy i uznalibysmy ze jeździ się super to nie znaczy że dla tej reszty jest to akceptowalne. Już pisałem że rok temu dla mnie wiele razy na Bienkuli były warunki rewelacyjne. Cóż teraz wszyscy muszą mieć stół. Pamietasz może tu kobiete ktora w zeszłym sezonie napisała post oburzenia że w chyba Zielencu (chyba) brak jest ratrakowania po południu. Takie kwiatki teraz są. Jak ktoś nie potrafił jeździć to było złe ale byli tacy co bawili się rewelacyjnie dzięki temu że dla tych super narciarzy nie było warunków więc było i pusto a człowiek jechał swoją linią na sam dół na pełnej prędkości. Nie rozumiesz, że jazda w dobrych warunkach, dla większości jest po prostu przyjemniejsza. Ktoś może jeździć dużo lepiej od Ciebie i Mitka ale lubi jeździć na krawędzi a to na muldach nie jest możliwe (nie wnikajmy w wyjątki). Czystą fantastyką jest też pisanie o zjeździe na muldach, swoją liną na pełnej prędkości. Jadąc w ten sposób, w najlepszym przypadku wywalisz się po kilku metrach a w najgorszym zwiozą Cię w worku. Muldy to właśnie niskie prędkości i wymuszona linia. Nawet zawodnicy PŚ moguls jadą stricte ustaloną linią a do ich prędkości przejazdu raczej nikt z Nas się nie zbliży. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moruniek Napisano 22 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2018 I taka ciekawostka, mamy ogłoszony, "KALENDARZ ELIMINACJI MISTRZOSTW POLSKI AMATORÓW PZN 2018/2019 SLALOM GIGANT" a w dacie 25.01.2019, Bieńkula Szczyrk. Więc może jednak w tym roku ją naśnieżą. 3 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy-w Napisano 22 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2018 (edytowane) I jeszcze jedno wspomnienie. Było to dość istotne historycznie wydarzenie. 23 grudnia 2017 pierwszy raz zaliczyliśmy trzy ośrodki na jednym skipassie. Początek na Skrzycznem, potem SMR i na koniec BSA. Transport między ośrodkami oczywiście darmowym skibusem Zima jak widać tuż przed Świętami była jak się patrzy. COS SMR Darmowy transport do BSA BSA Edytowane 22 Październik 2018 przez andy-w 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 22 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2018 6 godzin temu, Spiochu napisał: Nie rozumiesz, że jazda w dobrych warunkach, dla większości jest po prostu przyjemniejsza. Ktoś może jeździć dużo lepiej od Ciebie i Mitka ale lubi jeździć na krawędzi a to na muldach nie jest możliwe (nie wnikajmy w wyjątki). Czystą fantastyką jest też pisanie o zjeździe na muldach, swoją liną na pełnej prędkości. Jadąc w ten sposób, w najlepszym przypadku wywalisz się po kilku metrach a w najgorszym zwiozą Cię w worku. Muldy to właśnie niskie prędkości i wymuszona linia. Nawet zawodnicy PŚ moguls jadą stricte ustaloną linią a do ich prędkości przejazdu raczej nikt z Nas się nie zbliży. Cześć Też bardzo lubię pojechać jak należy pełną pytą. Niestety na normalnym stoku w czasie jazdy jest to dla mnie niemożliwe ze względu na ludzi. Ludzie to jedyny element jaki mi przeszkadza w swobodnej jeździe więc wole warunki, które większości nie pasują. A poza tym mnie osobiście bardzo bawi szukanie śniegu w trakcie jazdy, trzeba się nieźle zwijać i daleko patrzeć. Niestety tylko płaska narta wtedy. Zaznaczam tylko, że ja nie biadolę bez przerwy, że nie ma warunków, baaa.... nigdy nie biadolę, nigdy nie piszę, że było dużo ludzi itd. tylko dostosowuje się. Mnie jedynie wk........a to biadolenie i szydzenie gdy się pisze, że nie było tak źle Piotrze. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 22 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2018 Cytat Niestety na normalnym stoku w czasie jazdy jest to dla mnie niemożliwe ze względu na ludzi. Ludzie to jedyny element jaki mi przeszkadza w swobodnej jeździe Pod tym względem SMR (jak i Białka) wypadają tragicznie. Tu niemal zawsze jest tłum. Sam staram się omijać tłumy dlatego świetnym ośrodkiem jest zaniedbane Pilsko czy Stożek w Wiśle. Nie widzę też sensu jazdy w PL na dłuższych nartach. Z reguły jest nawet za mało miejsca na slalomki. Gigantki zabieram jedynie na Pilsko jak nie było opadów. Ostatnio próbowałem też jeździć na GS w SMR i na Złotym Groniu. Ta druga opcja jeszcze miała sens ale w SMR nawet poza sezonem było zbyt tłoczno. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tankowiec Napisano 22 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2018 W takim razie polecam FIS w COS-sie jak cały czynny jak dwa sezony temu to tylko i wyłącznie "gigantka" ew. Kasprowy goryczkową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 22 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2018 Cytat W takim razie polecam FIS w COS-sie jak cały czynny jak dwa sezony temu to tylko i wyłącznie "gigantka" ew. Kasprowy goryczkową. Kasprowy super. Szczególnie wiosną od rana. Co do FISu to jest bardzo niebezpieczny. Wąsko, zakręty, załamania. Zwykle niezbyt równo. Ja jestem za cienki żeby tam cisnąć na maxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krakus81 Napisano 23 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2018 (edytowane) Trochę o inwestycjach tegorocznych w Szczyrku - głównie kwestiach przeciwwiatrowych https://plus.dziennikzachodni.pl/szczyrk-mountain-resort-i-zima-20182019-slowacy-buduja-sciany-przeciwwiatrowe-w-beskidach/ar/13608146 Edytowane 23 Październik 2018 przez Krakus81 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zita Napisano 23 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2018 13 godzin temu, Spiochu napisał: Sam staram się omijać tłumy dlatego świetnym ośrodkiem jest zaniedbane Pilsko czy Stożek w Wiśle. Nie widzę też sensu jazdy w PL na dłuższych nartach. Z reguły jest nawet za mało miejsca na slalomki. Gigantki zabieram jedynie na Pilsko jak nie było opadów. Ostatnio próbowałem też jeździć na GS w SMR i na Złotym Groniu. Ta druga opcja jeszcze miała sens ale w SMR nawet poza sezonem było zbyt tłoczno. Faktycznie mało jest ośrodków na których można swobodnie pojeździć na narcie GS. Dla mnie takim jest jeszcze Mosorny Groń w Zawoi - trasa szeroka, dłuższa od polskich standardów i ludzi zazwyczaj mniej 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 23 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2018 1 godzinę temu, Krakus81 napisał: https://plus.dziennikzachodni.pl/szczyrk-mountain-resort-i-zima-20182019-slowacy-buduja-sciany-przeciwwiatrowe-w-beskidach/ar/13608146 Cytat Nowością będą także urządzenia stabilizujące położenie kanap kolei. System stabilizacyjny będzie równoważył kierunek wiatru i odpowiednio stabilizował krzesło, którym pojadą narciarze. Wie ktoś o co chodzi w tej stabilizacji technicznie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SPGöral Napisano 23 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2018 Mam nadzieje że ten system nie będzie miał regularnych awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostek Napisano 23 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2018 24 minuty temu, MarioJ napisał: Wie ktoś o co chodzi w tej stabilizacji technicznie ? po dwa na każdą kanapę 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 23 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2018 53 minuty temu, MarioJ napisał: Wie ktoś o co chodzi w tej stabilizacji technicznie ? W niektórych kolejach stosuje się dodatkowe obciążenie wodne - do kanap instaluje się rurki (czasem innego rodzaju pojemniki) wypełnione w części wodą - tak, aby dociążyć kanapę, ale jednocześnie, żeby nie rozsadzić tego systemu przez zamarzanie. Czy tak będzie też w SON? Zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi28 Napisano 23 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2018 Dnia 21.10.2018 o 18:01, mamad napisał: W Szczyrku polecialo wszystko w czasie halnego jak i na dole tak i na górze. Deszcz w święta padał i na Szkrzycznym. Różnicy nie było praktycznie żadnej. I na hali i na solisku było wiosennie podczas halnego. Ciepły wiatr przewiewa śnieg i topi go czy na tysiąc czy na 600 metrów. Jedyna szansa była by u góry go było więcej ale to był początek sezonu i leżało mniej więcej tyle samo. Pojedz na Hale Miziowa i zobacz wez pokój i zobacz sobie co halny robi. Śnieg znika w oczach dosłownie. Wieczorem idziesz spać masz 40 cm rano wstajesz masz trawę. Głównym problemem jest jakość śnieżenia. W Białce ten problem został wyjątkowo dobrze rozwiązany i chyba w żadnym z sezonów nie było tam braków śniegu, a tam przecież też halny sięga. W Szczyrku właściciel chyba nie docenił zjawisk pogodowych po tej stronie gór i nie poradził sobie ze skutecznym naśnieżaniem. Na Hali Miziowej chyba też nie ma naśnieżania więc sypki śnieg stosunkowo szybko reaguje na wysoką temperaturę, plus oczywiście destrukcyjny wpływ wiatru. Aby wystąpił halny to musi napływać powietrze o specyficznej strukturze. Zazwyczaj takie warunki panują w napływającej ciepłej masie. No dobra, masz rację, ale odpowiednio przygotowana pokrywa śniegu powinna to przetrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 23 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2018 28 minut temu, leitner napisał: W niektórych kolejach stosuje się dodatkowe obciążenie wodne - do kanap instaluje się rurki (czasem innego rodzaju pojemniki) wypełnione w części wodą - tak, aby dociążyć kanapę, ale jednocześnie, żeby nie rozsadzić tego systemu przez zamarzanie. Czy tak będzie też w SON? Zobaczymy To nie jest woda, tylko specjalny płyn - mieszanina wody i glikolu, odporny na niskie temperatury. Znajduje się w specjalnie wyprofilowanym "elemencie" potocznie zwanym BANANEM dodatkowo montowanym do kanapy. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 23 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2018 System bocznego tłumienia LEITNERCzujesz się bezpiecznie, nawet jeśli jest więcej wiatru niż zwyklePowszechną przyczyną awarii i przestojów instalacji jest wiatr, który powoduje boczne ruchy oscylacyjne pojazdów, a tym samym uniemożliwia bezpieczną kontynuację jazdy. Opatentowany system tłumienia bocznego LEITNER stanowi skuteczne rozwiązanie tego problemu.OpisSystem tłumienia składa się z wygiętej prostokątnej ramy wypełnionej płynem mrozoodpornym. Rama jest zamontowana na pośrednim zawieszeniu fotela. Dzięki wygiętemu kształtowi zbiornika płyn przemieszcza się bezpośrednio w stosunku do drgającego ruchu pojazdu, przesuwając w ten sposób środek ciężkości pojazdu i wywierając stabilizujący wpływ na ogólną oscylację pojazdu.Niebezpieczne kołysanie pojazdu podczas silnych i porywistych wiatrów można łatwo zapobiec dzięki bocznemu systemowi tłumienia LEITNER. W połączeniu z podłużnym systemem tłumienia, który jest standardową częścią zintegrowaną uchwytu, to rozwiązanie zapewnia idealny system stabilizacji dla instalacji narażonych na działanie wiatru.System tłumienia bocznego LEITNER jest również skutecznym rozwiązaniem zwiększającym dostępność i komfort jazdy wyciągów gondolowych narażonych na działanie wiatru. System można również zmodernizować do istniejących instalacjiKorzyściNawet podczas silnych i porywistych wiatrów boczny system tłumienia LEITNER zapewnia bezpieczną pracę instalacji.Awarie i przestoje spowodowane przez wiatr mogą zostać zmniejszone, co znacznie zwiększa dostępność instalacji.System tłumienia bocznego LEITNER znacznie zmniejsza oscylujące ruchy pojazdu i zapewnia pasażerom poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas silnych wiatrów.Możliwa aplikacjaZasadniczo wszystkie pojazdy, szczególnie polecane do zdejmowanych 6-osobowych i 8-osobowych krzeseł z bańkami, do modernizacji istniejących instalacji (na życzenie)CiekłyMrozoodporna mieszanina wody i glikoluDodatkowa wagaOkoło. 22 kg - pojemnik i zawartość 10 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.