leitner Napisano 4 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 4 Październik 2017 Taką fotkę wstawił SON na Facebooka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordiankw Napisano 5 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2017 (edytowane) Jest już aktualizacja strony informująca o benefitach z tytułu posiadania akcji. http://www.tmr.sk/klub-akcjonariuszy-/. Benefity obowiązują również w tym roku. Niestety zakładki odnoszące się do przysługujących skipassów nie zostały zaktualizowane i nadal nie wiadomo czy Szczyrk będzie również objęty programem czy też nie. http://www.tmr.sk/data/modules/document.manager/documents/akc.klub/akc.-klub-2016-2017/ak-pl/25-ks.pdf Napisałem w tej sprawie do TMR i jak tylko uzyskam odpowiedź nie omieszkam się nią podzielić. Edytowane 5 Październik 2017 przez kordiankw 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surfing Napisano 5 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2017 Nowa Golgota więcej na Solisko Arena 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koliber Napisano 5 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2017 Ale ona wydaje się teraz wąska na tle obecnego poziomu Szczyrku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 5 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2017 11 minut temu, koliber napisał: Ale ona wydaje się teraz wąska na tle obecnego poziomu Szczyrku... Golgota będzie poszerzana w przyszłym roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koliber Napisano 5 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2017 Tak, słyszałem. Mówię tylko o subiektywnym odczuciu - wydawało mi się, że jest dużo szersza:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cosworth240 Napisano 5 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2017 6 godzin temu, JC napisał: Golgota będzie poszerzana w przyszłym roku Ale czy teraz ten tunel na końcu nie będzie trochę wąskim gardłem? Trudno to wszystko poskładać w głowie, jak się ogląda tylko zdjęcia i nie ma perspektywy jakie co ma rzeczywiste rozmiary, ale zastanawiałem się, czy nie mogli tego tunelu zrobić trochę dłuższego żeby trasa - a w zasadzie dwie - przebiegająca nad nim była szersza. Tak patrząc na same zdjęcia, to wydaje się, że akurat zbiegać się tuż nad nim będą dwie trasy tj. Golgota i jej "obwodnica" i może tam się robić ciasno... rozumiem, że trasę da się poszerzyć poprzez wycięcie drzew i taki jest generalnie plan, natomiast tunel pewnie zostanie taki jaki jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 5 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2017 9 minut temu, Cosworth240 napisał: Ale czy teraz ten tunel na końcu nie będzie trochę wąskim gardłem? Trudno to wszystko poskładać w głowie, jak się ogląda tylko zdjęcia i nie ma perspektywy jakie co ma rzeczywiste rozmiary, ale zastanawiałem się, czy nie mogli tego tunelu zrobić trochę dłuższego żeby trasa - a w zasadzie dwie - przebiegająca nad nim była szersza. Tak patrząc na same zdjęcia, to wydaje się, że akurat zbiegać się tuż nad nim będą dwie trasy tj. Golgota i jej "obwodnica" i może tam się robić ciasno... rozumiem, że trasę da się poszerzyć poprzez wycięcie drzew i taki jest generalnie plan, natomiast tunel pewnie zostanie taki jaki jest... Moim zdaniem, nie było takiej możliwości. Z jednej strony masz drogę wojewódzką na Salmopol, z drugiej strony jest ograniczenie wylotem drogi do doliny, zabudową i dużą skarpą. Patrząc na to inaczej - będzie to naturalne wyhamowanie narciarzy przed wjazdem skrzyżowanie z trasami z Hali Skrzyczeńskiej oraz teren przy dwóch stacjach krzeseł. Na dole będzie trochę ciasno w szczycie sezonu. Ruch z czterech tras, ludzie czekający do kanap oraz osoby chcące kupić skipass. Futurystycznym rozwiązaniem byłoby stworzenie platformy nad tunelem, na której stałyby obie stacje kolei. Pod spodem byłaby droga, kasy, toalety ...itd 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matei Napisano 5 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2017 (edytowane) 2 godziny temu, JC napisał: Futurystycznym rozwiązaniem byłoby stworzenie platformy nad tunelem, na której stałyby obie stacje kolei. Pod spodem byłaby droga, kasy, toalety ...itd tak się przypadkiem składa że właśnie takie "futurystyczne rozwiązanie" dla Soliska pokazaliśmy 6 lat temu www.soliskoarena.pl Tamta koncepcja SOLISKO ARENA opierała się na modelu 3d całego terenu tego miejsca i była mocno przemyślana przez nas (jak na poziom koncepcyjny bez wymagań inwestora - którego wtedy po prostu nie było, tzn. był - ale na kupnie ośrodka skończyły się jego możliwości...). Niekoniecznie była do realizacji w takiej rozbudowanej wersji (chociaż byłoby to teoretycznie możliwe) - to był raczej pokaz maksymalnych możliwości co tutaj dałoby się zrobić. I to nawet bez rycia Golgoty i zabudowywania całego koryta rzeki. Słowacy oczywiście znali naszą koncepcję jeszcze zanim kupili SON, można powiedzieć że na Solisku stawiają uproszczoną wersję części tamtych naszych pomysłów - ale i tak absolutnie nie ma powodów do narzekań, wręcz przeciwnie ! Powstaje i tunel, jest połączenie z dolnym parkingiem, nie ma całorocznego i wieczornego wykorzystania terenu, miejsc parkingowych będzie znaaacznie mniej niż proponowaliśmy, nie będzie wielofunkcyjnego budynku - to co w tym budynku miało się znaleźć będzie przy gondoli i na Hali Skrzyczeńskiej (infocentrum, toalety, wypożyczalnie i przechowalnie sprzętu, goprówka, restauracja z tarasem). W naszej piętrowej zabudowie pod platformą dla narciarzy zmieściłoby się też małe zaplecze techniczne, no i jeszcze była stacja gondoli na Kotarz (w tamtym czasie wpisana jako możliwa w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Szczyrk). Z przystanku autobusów/skibusów byłoby bliżej do kolei i kas. Istniejące dotychczas punkty usługowe na środku terenu "przenieśliśmy" wtedy do łączącej stacje promenady, Słowacy wpasowali je w przebudowany budunek starej szkoły po drugiej stronie rzeki (razem z kasami i dobudowanymi toaletami) - co uważamy że jest bardzo zgrabnym rozwiązaniem. Jest oczywiste, że nasza koncepcja opierała się na potencjalnych możliwościach i była swego rodzaju manifestacją - że Szczyrk się narciarsko marnuje a góry tutaj nie zasługują na to. To co dzięki inwestycjom TMR powstaje, opiera się na twardym rachunku ekonomicznym - i jest naszym zdaniem bardzo dobrze przemyślane, wielkiego doświadczenia im nie można odmówić. Kilka rzeczy można było minimalnym kosztem zrobić inaczej - np. estetyczny zintegrowany budynek połączonych sterówek zamiast powstałych najtańszych kontenerów budowlanych wyglądających zupełnie przypadkowo z drogi, w kolorach białoszarych gryzących się z udaną estetyką lśniącoczarnych stacji kolei. Nawet pomimo takiej drobnej wpadki (powielonej niestety również przy obu stacjach gondoli) całościowy efekt zapowiada się spektakularnie - pod względem wizualnym i co najważniejsze funkcjonalnym ! Czy np. dało się lepiej rozwiązać końcówkę 2 tras narciarskich na tunelu to się okaże jak powstające rozwiązanie będzie sprawdzać się w zimie. Generalnie to co powstaje w tym roku w SON jest wprost trudne do uwierzenia - pierwsza wizyta w ośrodku w zimie każdego kto nie dreptał po tych budowach na bieżąco w miarę postępów będzie prawdziwym szokiem Marzenia czasami się spełniają ! Edytowane 5 Październik 2017 przez matei 6 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dembus Napisano 5 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2017 Marzenia sie spełniają.. ale te kontenery to jednak obciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dembus Napisano 5 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2017 Dnia 21.09.2017 o 21:36, marek_kapica napisał: Ja mam 66 a zawsze wydawało mi się że to daleko to samo mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shower Napisano 6 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2017 w najbliższą zimę faktycznie nad tunelem może być ciasno ale trzeba pamiętać że w przyszłym roku ciąg dalszy inwestycji, m.in budowa kanapy z Hali Pośredniej na Wierch Pośredni, więc sporo osób nie będzie zjeżdżać "obwodnicą" do Soliska więc powinno być luźniej (tym bardziej że z perspektywy zdjęć "obwodnica" wydaję się wąska) Już się nie mogę doczekać Świąt bo zaraz po nich melduję się w Szczyrku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptk89 Napisano 6 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2017 Całkiem przy okazji natrafiłem na cennik skipassów w trakcie sezonu wysokiego tzn. po 25.12.2017. Taki znajduje się już na stronie COS.http://www.skrzyczne.cos.pl/cennik.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 6 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2017 Moge poprosic o zdjecie tych kontenerow ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matei Napisano 6 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2017 (edytowane) 44 minuty temu, artix napisał: Moge poprosic o zdjecie tych kontenerow ? https://www.facebook.com/SoliskoArena/photos/pcb.1565386203517788/1565380590185016/?type=3&theater dla porównania również w Szczyrku, również w tym roku, również kolej Leitner Ropeways - ale w "państwowym" COS: Np.: dodatkowa opaska-gzyms w kolorze akcentu stacji, ściany i stolarka w kolorze stacji. większe okno od peronu i o wiele lepszy efekt - dodatkowy koszt w skali inwestycji w te trzy koleje z grubsza licząc podejrzewamy kilkunastu milionów EUR (!) praktycznie by nie zaistniał, chyba zabrakło czegoś innego W zachodnich stacjach coraz częściej standardem są indywidualne projekty całych budynków stacji o sterówkach nie mówiąc, ale tyle w zupełności by wystarczyło, chociaż np. na Solisku z widoku od drogi niewielkim kosztem można to było o wiele bardziej ciekawie rozwiązać. Żeby nie było że jesteśmy malkontentami - to że można wytknąć co najwyżej takie pierdoły, świadczy jak dobrze jest przemyślana cała reszta - za to czapki z głów ! Edytowane 6 Październik 2017 przez matei 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surfing Napisano 6 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2017 (edytowane) Sterówki w SON to faktycznie niewypał, wyglądają równie fatalnie jak hangar na Jaworzynie przy krzesłach COS na Skrzyczne. W pierwszej chwili nie zauważyłem ich na zdjęciach, bo byłem pewien że to są biurowe kontenery budowlane. Z jednej strony TMR buduje podziemny garaż na gondole, a z drugiej sterówki przypominające czasy PRL-u. Już pal licho małe przeszklenia, ale tak trudno było zrobić kolorystykę jak nowy Leitner COS. SON od lewej dwie sterówki i na prawo kontener biurowy budowlany - znajdź różnice. Jedyna szansa to zatrudnić miejscowych artystów, obudować je drewnem i mogą posłużyć jako cokół dla rzeźb Edytowane 6 Październik 2017 przez surfing 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jeeb Napisano 6 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2017 27 minut temu, surfing napisał: Sterówki w SON to faktycznie niewypał, wyglądają równie fatalnie jak hangar na Jaworzynie przy krzesłach COS na Skrzyczne. W pierwszej chwili nie zauważyłem ich na zdjęciach, bo byłem pewien że to są biurowe kontenery budowlane. Z jednej strony TMR buduje podziemny garaż na gondole, a z drugiej sterówki przypominające czasy PRL-u. Już pal licho małe przeszklenia, ale tak trudno było zrobić kolorystykę jak nowy Leitner COS. SON od lewej dwie sterówki i na prawo kontener biurowy budowlany - znajdź różnice. Czego jeszcze się doczepicie ? W Alpach sterówka Leitnera też kontener tyle że z wielkiej płyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cosworth240 Napisano 6 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2017 2 minuty temu, Jeeb napisał: Czego jeszcze się doczepicie ? Być może po raz ostatni raz w SON doczepimy się do orczyków 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 6 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2017 A moze to nie jest ostateczny wyglad ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 6 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2017 20 minut temu, artix napisał: A moze to nie jest ostateczny wyglad ? Przy gondoli na 100% to jest stan tymczasowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zaba_osw Napisano 6 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2017 Poza tym teraz się one rzucają dość mocno w oczy... Po zakończeniu inwestycji, a przede wszystkim po zniwelowaniu terenu, który pokryje się dodatkowo śniegiem nie będą tak bardzo odstawać. W Alpach czy Dolomitach (w sumie to też Alpy) widziałem wiele takich sterowni... Cieszy mnie bardzo, że wygląd sterowni, to dla niektórych największy problem Znaczy... problemów nie ma 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hupon Napisano 6 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2017 6 godzin temu, Jeeb napisał: Czego jeszcze się doczepicie ? W Alpach sterówka Leitnera też kontener tyle że z wielkiej płyty No właśnie - nie mogłem sobie przypomnieć - gdzieś już to widziałem (i to wielokrotnie) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Góral spod Skrzycznego Napisano 7 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2017 16 letni syn do mnie, tata spadaj gdzieś bo Karmen przyjdzie. Chatę więc opuszczam młodym, kierunek Golgota. Tym bardziej, że nowy sprzęt do wypróbowania. A tu 16,30 i praca wre:Wysłane z mojego HAMMER_AXE_M_LTE przy użyciu Tapatalka 5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Góral spod Skrzycznego Napisano 7 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2017 Z góry dokładnie widać jak będziemy podjeżdżać pod bramki. Z Golgoty nad tunelem i w lewo do bramek z powrotem, a z Suchego przez budowany mostek i na wprost na kanapę.Wysłane z mojego HAMMER_AXE_M_LTE przy użyciu Tapatalka 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuwu09 Napisano 9 Październik 2017 Zgłoszenie Share Napisano 9 Październik 2017 (edytowane) Dnia 6.10.2017 o 12:28, surfing napisał: Sterówki w SON to faktycznie niewypał, wyglądają równie fatalnie jak hangar na Jaworzynie przy krzesłach COS na Skrzyczne. W pierwszej chwili nie zauważyłem ich na zdjęciach, bo byłem pewien że to są biurowe kontenery budowlane. Z jednej strony TMR buduje podziemny garaż na gondole, a z drugiej sterówki przypominające czasy PRL-u. Już pal licho małe przeszklenia, ale tak trudno było zrobić kolorystykę jak nowy Leitner COS. SON od lewej dwie sterówki i na prawo kontener biurowy budowlany - znajdź różnice. Jeśli tylko ktoś będzie chciał, to jest to tylko kwestia zmiany obróbek blacharskich na zbliżone do kolorystyki wyciągu. Koszt nie jest wysoki, ale można było to zrobić, zamawiając budki w odpowiedniej kolorystyce płyt warstwowych z obróbkami. Ale to chyba czepianie się szczegółów. Z drugiej strony połączenie RAL 7016 (grafit) z 1021 (żółty) w COS to najwyższa półka smaku, gratulacje. Edytowane 9 Październik 2017 przez Wuwu09 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.