Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zobaczę, nie uwierzę:cool::

W Szczyrku już tyle rzeczy obiecali że można by to w książce opisać. Plany fajne ale martwi trochę ten brak pozwolenia.... rok temu o tej porze mówili dokładnie to samo " jeżeli zdążymy z dokumentacją będziemy budować"...

W Słowacji TMR jest potentatem utrzymującym całą okolicę, myślę że mogą dyktować warunki nawet na szczeblu rządowym. W Polsce realia są inne na Szczyrku nie zależy nawet władzom samorządowym na poziomie województwa. Dlatego jak widać mają i będą mieli pod górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu tylko (:wink:) dwie koleje? Chyba się pogodzili, że pozwolenia na wszystkie 3 od razu nie dostaną. Ciekawe, z której zrezygnowali. Obstawiam gondolę albo szóstkę na Wierch Pośredni.

Ja raczej także obstawiam gondolkę ;( Lecz uważam tę wypowiedz także za pewne zabezpieczenie się w razie niewypału budowy którejś z kolei. W takim razie można powiedzieć że prawie pewne mamy budowy dwóch nowych kolei. A trzecia? Pewnie chodzi o papiery które jeśli do czerwca/lipca ogarną to i kolejna powstanie, jeśli nie to sami wiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej także obstawiam gondolkę ;( Lecz uważam tę wypowiedz także za pewne zabezpieczenie się w razie niewypału budowy którejś z kolei. W takim razie można powiedzieć że prawie pewne mamy budowy dwóch nowych kolei. A trzecia? Pewnie chodzi o papiery które jeśli do czerwca/lipca ogarną to i kolejna powstanie, jeśli nie to sami wiemy.

Postawią gondolę i krzesło z Soliska na Halę. Nie będzie budowane krzesło wzdłuż Golgoty. Dlaczego? Ponieważ na Solisku nowe inwestycje wiążą się z dużą ingerencją i teren, budowa tunelu itd. Postawienie samych kolei to najmniejszy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczyrk - Szczyrkowski Ośrodek Narciarski

Uważam pomysł budowy na początek 2 krzesełek z Soliska za słaby jak nie bardzo słaby dużo widziałem na świecie ośrodków i dla mnie w Solisku powinni postawić dwie gondole oraz duże centrum z parkingiem , sklepami itd taki typowy łacznik. Gondole powinny mieć stacje pośrednie Hala skrzyczeńska / Hala pośrednia - to rozwiazanie dało by mozliwość otwarcia ośrodka już na pocżatku grudnia i jazdę na górze teraz zaprojekotwane krzesła to słaby punkt tego planu .... chyba że liczą na mocną inwersję przez najbliższe kilkadziesiąt

Nie zgodzę się z tobą. Budowa gondoli w tych miejscach nie ma sensu ekonomicznego i nie byłaby dobra dla narciarzy. A budowa sklepów, parkingów w miejscu, gdzie cieżko wpasować dwie stacje krzesła też byłaby przerostem formy nad treścią.

Jedna gondola na Halę Skrzyczenską wystarczy. Ma ona pomóc dostać się na górę przez cały rok, a w zimie gapiom. Budowa stacji pośredniej na Hali też nie jest dobrym pomysłem, bo wyżej sprawdzi się krzesło i orczyk.

Co do parkingów, to będą w Czyrnej i przy gondoli. Tam też będzie się koncentrowało "życie stacji" - Wypozyczalnie, restauracje, szkoły. Solisko będzie tylko punktem pośrednim w Skisafari po SONie

Jedna kolej, która mi nie pasuje, to ta przy Golgocie. Uważam, że budowa górnej stacji w miejscu górnej stacji orczyka sprawi, że Golgota straci na atrakcyjności. Dobrze jeżdżący będą polowe zjazdu ziewać, a słabo jeżdżący i tak skręcą na nową trasę przez las.

Wystarczyłoby krzesło o długości orczyka przy Golgocie i Krzesło na Julianach. Obsłużyły by wszystkie dzisiejsze trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna kolej, która mi nie pasuje, to ta przy Golgocie. Uważam, że budowa górnej stacji w miejscu górnej stacji orczyka sprawi, że Golgota straci na atrakcyjności. Dobrze jeżdżący będą polowe zjazdu ziewać, a słabo jeżdżący i tak skręcą na nową trasę przez las.

Wystarczyłoby krzesło o długości orczyka przy Golgocie i Krzesło na Julianach. Obsłużyły by wszystkie dzisiejsze trasy.

Zgadzam się,to by wystarczyło.Tutaj jednak chyba chodzi o tych słabszych narciarzy,żeby jechali jednym wyciągiem do samej góry.Co za tym idzie,żeby stali w jednej kolejce do kolejki... :biggrin: Przy okazji będą musieli oświetlić trasę z samej góry. :rolleyes::

A lepsi narciarze? Jak to powiedział Dyrektor SON - będą mieli czas,żeby ubrać gogle,rękawiczki, podopinać buty... :biggrin:

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna kolej, która mi nie pasuje, to ta przy Golgocie. Uważam, że budowa górnej stacji w miejscu górnej stacji orczyka sprawi, że Golgota straci na atrakcyjności. Dobrze jeżdżący będą polowe zjazdu ziewać, a słabo jeżdżący i tak skręcą na nową trasę przez las.

Wystarczyłoby krzesło o długości orczyka przy Golgocie i Krzesło na Julianach. Obsłużyły by wszystkie dzisiejsze trasy.

Tylko takie wyprzęgane krzesła mają większy sens przy 1,5 km długości, niż 700-800m. Mnie akurat bardzo podoba się wizja tras o przewyższeniu co najmniej 350m każda, niż co chwilę przesiadanie się z wyciągu na wyciąg. Myślę, że zaawansowanym też nie będzie specjalnie przeszkadzała krótka "rozgrzewka" przed właściwą stromizną. Ogólnie trzymam kciuki choć za jedną nową kolejkę... już bez wybrzydzania którą. I tak każda z nich da dostęp do kilku tras.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytając nasuwa mi się jeden wniosek.. O ile z Hali do Suchego mamy dwie trasy, 4 i 7 i tam ten ruch się jakoś rozkłada bo mało kto zjeżdża na sam dół, o tyle jak postawią krzesło z Soliska na Halę to końcówka trasy będzie wymęczona i wymuldzona już po godzinie - wszyscy będą chcieli zjechać do krzesła a tam zostanie wąska końcówka "7ki". Ciekaw jestem jak oni chcą to wszystko rozwiązać.

Najważniejsze by w końcu zaczęli działać, a co najważniejsze ogarnęli naśnieżanie Czyrnej. Brakuje jazdy po Bieńkuli i najlepszej trasie w polskich górach - czerwonej jedynce :).

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytając nasuwa mi się jeden wniosek.. O ile z Hali do Suchego mamy dwie trasy, 4 i 7 i tam ten ruch się jakoś rozkłada bo mało kto zjeżdża na sam dół, o tyle jak postawią krzesło z Soliska na Halę to końcówka trasy będzie wymęczona i wymuldzona już po godzinie - wszyscy będą chcieli zjechać do krzesła a tam zostanie wąska końcówka "7ki". Ciekaw jestem jak oni chcą to wszystko rozwiązać.

Najważniejsze by w końcu zaczęli działać, a co najważniejsze ogarnęli naśnieżanie Czyrnej. Brakuje jazdy po Bieńkuli i najlepszej trasie w polskich górach - czerwonej jedynce :).

Dokladnie! Tu patrzac na mapke az sie prosi by na Suchym byla jakas stacja posrednia czy wyciag by pojechac znowu w gore bez zjezdzania do Soliska.

(i snieg tez bylby lepszy bo wyzej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie dobrze. Z tego co wiem poniżej suchego trasy będą znacznie poszerzone a jeśli chodzi o kolejke to taniej wyjdzie jedna solisko - hala skrzyczeńska niż dwie z soliska na suche i druga z suchego na hale skrzyczeńska

Szkoda, że Szczyrk który pamiętam pójdzie w zapomnienie...

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się,to by wystarczyło.Tutaj jednak chyba chodzi o tych słabszych narciarzy,żeby jechali jednym wyciągiem do samej góry.Co za tym idzie,żeby stali w jednej kolejce do kolejki... :biggrin: Przy okazji będą musieli oświetlić trasę z samej góry. :rolleyes::

A lepsi narciarze? Jak to powiedział Dyrektor SON - będą mieli czas,żeby ubrać gogle,rękawiczki, podopinać buty... :biggrin:

Przecież jeśli będą jeździć na Julianach to i tak będą musieli stać do drugiej kolejki. Też zawsze byłem zdania że nowa kolejka powinna być z soliska na góre golgoty a nie na samą góre tylko po lewej stronie tak jak ma być ta nowa aby móc poszerzyć golgote tak jak to jest według nowych planów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tam zostawiła jak jest, cały czar Szczyrku pryśnie

Część zostanie - orczyki na Małe Skrzyczne, "krótki Julian" (ten powyżej Golgoty) i być może orczyki z Czyrnej przy trasie nr.1

Budowa stacji pośredniej jest zupełnie nieopłacalna - koszty są bardzo duże (porównywalne z postawieniem dwóch osobnych kanap, zwłaszcza na tak krótkim odcinku jakim jest Solisko-Wierch Pośredni). Całe szczęście prawie na pewno zostawią orczyk nr 6, więc spora część "matek z dziećmi" zostanie na nim.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jeśli będą jeździć na Julianach to i tak będą musieli stać do drugiej kolejki. Też zawsze byłem zdania że nowa kolejka powinna być z soliska na góre golgoty a nie na samą góre tylko po lewej stronie tak jak ma być ta nowa aby móc poszerzyć golgote tak jak to jest według nowych planów

Jeśli dobrze zrozumiałem,to nowa trasa omijająca Golgotę,będzie szła od dolnej stacji Julianów do Soliska.Czyli będzie można jeździć od samego szczytu Wierch Pośredni do Soliska.Drugie krzesło obsługiwałoby tylko Juliany. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem,to nowa trasa omijająca Golgotę,będzie szła od dolnej stacji Julianów do Soliska.Czyli będzie można jeździć od samego szczytu Wierch Pośredni do Soliska.Drugie krzesło obsługiwałoby tylko Juliany. :)
Tak ale jeśli będą jeździć na julianach to i tak będą musieli stać do drugiej kolejki bo jest mowa żeby nie stali w dwóch kolejkach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając jeszcze do samego spotkania, to mile zaskoczył mnie p. Dyrektor. Wiedział, że przychodzimy do niego w sprawie orczyka. Z rozmowy wynikało, że on też trochę chciałby, żeby jakaś pamiątka po starym Szczyrku została. Zainteresował się nawet zgłoszeniem do WUOZ-u (nie, my nie będziemy tego zgłaszać). Super, że nie potraktował nas jak jakiś wariatów i intruzów (jak to niektórzy mieli w zwyczaju), tylko szczerze zainteresował się sprawą.

Myślę, że COS wywalając Mullera miał na myśli brak "ruchu" gdyby Muller został zabytkiem. W SON-ie mają zupełnie inne podejście

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z tobą. Budowa gondoli w tych miejscach nie ma sensu ekonomicznego i nie byłaby dobra dla narciarzy. A budowa sklepów, parkingów w miejscu, gdzie cieżko wpasować dwie stacje krzesła też byłaby przerostem formy nad treścią.

Jedna gondola na Halę Skrzyczenską wystarczy. Ma ona pomóc dostać się na górę przez cały rok, a w zimie gapiom. Budowa stacji pośredniej na Hali też nie jest dobrym pomysłem, bo wyżej sprawdzi się krzesło i orczyk.

Co do parkingów, to będą w Czyrnej i przy gondoli. Tam też będzie się koncentrowało "życie stacji" - Wypozyczalnie, restauracje, szkoły. Solisko będzie tylko punktem pośrednim w Skisafari po SONie

Jedna kolej, która mi nie pasuje, to ta przy Golgocie. Uważam, że budowa górnej stacji w miejscu górnej stacji orczyka sprawi, że Golgota straci na atrakcyjności. Dobrze jeżdżący będą polowe zjazdu ziewać, a słabo jeżdżący i tak skręcą na nową trasę przez las.

Wystarczyłoby krzesło o długości orczyka przy Golgocie i Krzesło na Julianach. Obsłużyły by wszystkie dzisiejsze trasy.

Czy chcesz czy nie Solisko będzie głównym miejscem przesiadkowym miedzy dwoma górami i dwa krzesełka 6 osobowe to trochę mało - brak solidnego podziemnego parkingu w tym miejscu spowoduje wielkie korki bo cześć ludzi nie pojedzie do Czyrnej tylko będzie sie pchać na Solisko - patrząc na to miejsca spokojnie jest miejsce i na duży parking jak i na sklepy itd.

Jezeli Słowacy mają z tego zrobić najlepszy w Polsce ośrodek bo takie są warunki naturalne i ich plany a teraz praktycznie nie ma tutaj nic lub prawie nic to powinni zrobić solidny trzon osrodka a tym były by 3 gondole - jedną dokładnie zaplanowali jak ja bym to zrobił ..(i duże całoroczne centrum na Hali w miejscu łaczenia się gondol na górze) .. brakuje dwóch o których ja wspominam, zamiast tych krzeseł zrobili by gondole oraz zostawili by na chwilę obecną wszystkie orczyki , uporządkowali by trasy , poszeżyli je , zrobili by solidne naśnieżanie ( z tego co widze nie do końca się za to zabierają z rozmachem) , i to byłby mocny początek - po pierwsze genialny marketing bo kto ma w Polsce 3 gondole ? to wartośc bezcenna dla całego projektu , po drugie szybki start sezonu ,po trzecie szybki wjazd na samą górę a nie 2 czy 3 przesiadki po czwarte bardzo solidny trzon całości do którego po zarobieniu pierwszej kasy można mysleć o dołożeniu kolejnych tras , zmianie orczyków na krzesła itd ......... a tak wydadzą kupe kasy i będa mieli krzesła z których i tak ludzie przesiądą się na orczyki lub tak zjada te dolne trasy w pierwsze dwie godziny że nie da się jeżdzić .... czyli lepiej ale nadal mizernie.

Gondole dają też przewagę w lecie - rower w górach jest przez polaków dopiero odkrywany na zachodzie to wielki bum - trasy są długie wiec wszystkie gondole z pewnością nie nudziły by się w lato

itd......

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...