MarioJ Napisano 21 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 21 Październik 2015 Bohuś Hlavaty powiedział, że jeśli będzie duże zainteresowaniem ośrodkiem (zdziwię się, jak tak nie będzie), to zbudują szóstą. Szkoda, że szósta to ta, która pośrednio (przez trasę) miała połączyć SON z COS. Najbardziej oczekiwałem właśnie tej, ale wiadomo, że wszystkim nie dogodzisz Nie problem, ale forum jest chyba od dyskusji, a nie od tego, żeby każdy w poście napisał coś typu "super, brawo Hlavaty. Powodzenia!". :wink: Jak im kasy starczy (biedni, to oni nie są), to zdążą. W niektórych ośrodkach alpejskich powstaje w jeden rok czasem więcej kolei, więc producent da radę. Najważniejsze, żeby kasy starczyło TMR-owi. Pozdrawiam TMR jest w stanie to przerobić, to nie wątpie. Problem widzę w formalnościach: ustalania z własnością gruntów, pozwolenie na budowę. Ja się obawiam czy zrobią na pewno nową trasę niebieską z Pośredniej na Solisko. Bez tego to początkujący zatamują Golgotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrisRR Napisano 21 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 21 Październik 2015 Mnie też rybka choćwizualnie najbardziej podoabją mi się bubliny niebieskie (choć w środku oczy nieco bolą) i żółte (te z kolei lubięod środka bo przypominają mi moje pierwsze gogle Carrera w 1975r z żółtą szybką która znakomicie ubarwiała szarą komunistyczną rzeczywistość!). Wg mnie ciekawie byłoby mieć bubliny zielone! Takich ie widziałem jeszcze. Popieram MB! Gondola powinna być z dołu na M. Skrzyczne. Tak byłoby najlepiej i najrozsądniej. Może mogłaby mieć peron pośredni na Hali Skrzyczeńskiej. Telemix..? Hmm nie wiem... Niby to fajne ale.. Pamiętam jak kiedyś jechałem tym w Donovaly i wq mnie to bo wszyscy chcieli do gondoli a krzesła szły pustawe. Powinno być na zmianę - kanapa / gondola, kanapa / gondola i wtedy byłoby sprawiedliwiej. Albo zrobić tak: Gondola / Kanapa / Orczyk 2os / Talerzyk i od nowa... ;-) ... a potem z dwa uchwyty wyrwirączki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MOSTOSTAL Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 ... a potem z dwa uchwyty wyrwirączki Wyjąłeś mi to z ust. Po talerzyku dałbym po drodze jeszcze banana a potem po prostu puste miejsce na linie dla tych co się będą chcieli wczepić kluczem z pasem albo kołkiem... :stupid: Ale by było combo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 Po talerzyku dałbym po drodze jeszcze banana a potem po prostu puste miejsce na linie dla tych co się będą chcieli wczepić kluczem z pasem albo kołkiem... :stupid: Pomiędzy krzesłem a łorcykiem dorzuciłbym jeszcze J-Bara! Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MOSTOSTAL Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 Qrde no zapomniałbym... ;-) Jasne! Ale jeszcze dokłądam Kosz (Bucket lift), Krzesło 1 osobowe i pustą linę. A więc, TeleMegaMix: Gondola, Kosz, Kanapa Wieloosobowa, Krzesełko Jednoosobowe, Orczyk Podwójny, Talerzyk, J-bar, Banan, Klucz / Kołek, pusta lina dla tych co by chcieli samą rękawicą się łapać.. ;-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 A mnie martwi tylko to, że Pan Hlavaty w planach na najbliższy rok nic nie wspomniał o zbiornikach na wodę. Osobiście uważam, że lepiej w pierwszym roku zrobić 1 kolejkę i wielki, bardzo wielki zbiornik, niż 3 kolejki.... Tadek Wraz z pierwszymi kolejami będzie budowany nowoczesny system naśnieżania, mówi o tym prezes Hlavaty! Jak można wyczytać, w pierwszym roku przynajmniej jedna z tras przy każdej kolei będzie miała nowoczesne naśnieżanie. Systemu naśnieżania nie można zrobić bez zbiornika, który także będzie budowany. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 A czy planowane jest jakieś krzesło łączące SON z COSem? Jeśli tak to kiedy może powstać? Nie na razie nie ma takich planów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 Co oznaczają różne kolory tras na łapkach (zielono-żółte to pewnie nowe). Trasy narciarskie: niebieski - obecne trasy, zielony planowane trasy oraz poszerzenie, pomarańczowy - tor saneczkowy Etapy budowy i modernizacji tras narciarskich oraz koleje: fioletowy - I etap, niebieski - II etap, zielony - III etap 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MOSTOSTAL Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 JC czy jesteś w stanie (a może wiesz sam) czy prawdą jest to, że pozostaną orczyki przy Golgocie i od Golgoty na Malinów..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafek Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 SON -> COS Nie na razie nie ma takich planów No dobra, ale na ostatniej mapce jako "niebieski - II etap" jest zaznaczony łącznik z okolic Małego Skrzycznego do Ondraszka. No i towarzyszące krzesło z Hali Skrzyczeńskiej. To jak z tym będzie? To ma być to obowiązkowe, czy opcjonalne krzesło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 Opcjonalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 JC czy jesteś w stanie (a może wiesz sam) czy prawdą jest to, że pozostaną orczyki przy Golgocie i od Golgoty na Malinów..? Ty się już o żadne orczyki nie pytaj.:wink: :tongue: Bo zrobią Ci na paskudę tak jak Mullerem z Dolin i wszystkie szybko zezłomują.:crazy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomanski77 Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 Krzesełko z Hali w strone Skrzycznego lub Malego to mus. Inaczej praktycznie wszystkie zjazdy beda musialy konczyc sie na samym dole. To nie jest do konca naturalne, z reguly fajnie jest zostawac na gornej czesci resortow przez wieksza czesc dnia. Moim zdaniem (a mowie tylko z mapki bo w Szczyrku jeszcze nie jezdzilem wiec nie wiem jakie sa tam dlugosci) przynajmniej wyciag z Soliska na Hale Skrzyczenska powinien miec stacje posrednia tez, gdzies np w wysokosci 1/3 (Suche). Wtedy nie trzeba by bylo zjezdzac na sam dol za kazdym razem a i na wiosne takie trasy sa wyzej wiec i dluzej otwarte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
christofer30 Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 Etapy budowy i modernizacji tras narciarskich oraz koleje: fioletowy - I etap, niebieski - II etap, zielony - III etap Bieńkula na sam koniec trzeci etap szkoda jedna z moich ulubionych tras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 JC czy jesteś w stanie (a może wiesz sam) czy prawdą jest to, że pozostaną orczyki przy Golgocie i od Golgoty na Malinów..? Tak, potwierdzam... zostaną ROZEBRANE! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koliber Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 (edytowane) Ja się obawiam czy zrobią na pewno nową trasę niebieską z Pośredniej na Solisko. Bez tego to początkujący zatamują Golgotę. Ona już właściwie jest (dawno temu zjeżdżałem) w formie wąskiej, 3-metrowej dróżki i to dość stromej. Wg mapki ta nowa trasa ma przebiegać jednak trochę niżej - pewnie wykorzystają równoległą dróżkę, którą widać na google.maps po powiększeniu. Jeśli będzie łagodniej nachylona, to nie muszą jej wiele poszerzać. Moim zdaniem całosć jest dobrze rozplanowana, pod warunkiem, że jednak zrezygnują z tej kanapy z Czyrnej (10-osobowa gondola w zupełności wystarczy na obsługę 3 tras). Poszerzone zjazdy z Hali Skrzyczeńskiej do Soliska też nie powinny być zbyt zatłoczone, bo tam jest łagodniej - połową "7-ki" jedzie się prawie na krechę. Najgorzej będzie faktycznie na Golgocie (nawet poszerzonej), bo ta nowa trasa to jednak mimo wszystko będzie raczej wąski trawers. Edytowane 22 Październik 2015 przez koliber Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 Tak, potwierdzam... zostaną ROZEBRANE! A które zostaną oprócz dwóch na Małe Skrzyczne (miały zostać 4 lub 5 wg planów TMR-u)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof W. Napisano 22 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2015 A wiadomo gdzie będzie umiejscowiony "rodzynek" czyli 8 osobowe krzesełko? Podejrzewam, że z Czyrnej, ale pytam czy jest w jakiś sposób potwierdzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 23 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2015 A wiadomo gdzie będzie umiejscowiony "rodzynek" czyli 8 osobowe krzesełko? Podejrzewam, że z Czyrnej, ale pytam czy jest w jakiś sposób potwierdzone? Z tego co mi wiadomo, kanapa 8-os. stanie w miejscu podwójnego orczyka V i IX na Julianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MOSTOSTAL Napisano 23 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2015 Tak, potwierdzam... zostaną ROZEBRANE! Uważam, że rozbiórka orczyka przy Golgocie to czysta głupota. Ten stok jest dość wymagający i akurat na jeden zjazd / wjazd. Nie potrzeba nigdzie dalej się wywozić. Tak samo krótki Julian - powinien zostać. Matki z Dziećmi nie będą jeździć po Golgocie. Ten wyciąg akurat podobnie jak Muller w COSie nikomu nie przeszkadza. Zimą z rozmów z obsługą i z tajemniczą postacią w Czyrnej (wiele wskazuje na to, że to właśnie był Hlavaty) jasno wynikało, że ten właśnie wyciąg ma pozostać. Hmmm... ;-( 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matei Napisano 23 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2015 Uważam, że rozbiórka orczyka przy Golgocie to czysta głupota. Ten stok jest dość wymagający i akurat na jeden zjazd / wjazd. Nie potrzeba nigdzie dalej się wywozić. Tak samo krótki Julian - powinien zostać. Matki z Dziećmi nie będą jeździć po Golgocie. Ten wyciąg akurat podobnie jak Muller w COSie nikomu nie przeszkadza. Zimą z rozmów z obsługą i z tajemniczą postacią w Czyrnej (wiele wskazuje na to, że to właśnie był Hlavaty) jasno wynikało, że ten właśnie wyciąg ma pozostać. Hmmm... ;-( Masz racje że na zjazd naraz sama Golgota była akurat, ale już nie z tym że orczyk po budowie kanapy nie będzie przeszkadzać. Owszem będzie: po pierwsze teren na Solisku jest dość ograniczony nawet po planowanym powiększeniu - podobnie jak w naszej koncepcji Solisko Arena, z której nawiasem mówiąc Słowacy pośrednio wykorzystują najważniejsze (nie wszystkie) założenia i rozwiązania które zaproponowaliśmy (m.in. poza gondolą na Kotarz - która była przewidziana w planie miejscowym, dlatego ją wtedy uwzględniliśmy). nowa kanapa będzię przebiegać patrząc z dołu z Soliska po lewej a nie po prawej jak wyciąg, ale i tak budynek dolnej stacji rozwala cały plan dojazdu na Solisko nowej trasy niebieskiej, tunel drogi do Malinowa który zaproponowalśmy ma przebiegać wyżej niż u nas - czyli również kolizyjnie z dołem orczyka, Golgota może być poszerzona również o pas pomiędzy orczykiem a obecną granicą trasy - zostawiając orczyk tracisz cenne metry możliwego poszerzenia. Masz jakąś fobię na punkcie słabiej jeżdżących Ale w dużej mierze ośrodek jest przebudowywany właśnie dla nich (niebieską z Julianów na Solisko nie wygląda na wąski łącznik tylko normalną trasę) czas się z tym wreszcie pogodzić to prawdopodobnie ostatni sezon sezon starego analogowego Szczyrku - więc korzystaj 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MOSTOSTAL Napisano 23 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2015 (edytowane) Jeśli poszerzenie ma anektować trasę starego orczyka to OK. Gorzej jeśli nie pozwolą wyciąć ni chojaczka. .. ;-)Nie mam fobii na p-kcie słabiej jeżdżących ale jestem uczulony na polską nonszalancję czytaj: "co q..wa, ja nie zrobię..?" Po prostu wiem i widzę jak się cieniasy pchają wszędzie na trasy przeznaczone dla raczej mocno zaawansowanych narciarzy, tak w Polsce jaki i za granicą, z tym, że za granicą dostają często ostrzeżenia od stokowej policji lub obsługi a u nas wiadomo.., aby zapłacili za wjazd, a dalej to choćby potop. Cała nadzieja w TMR, że może będzie egzekwować porządek na stokach. To o czym mówię często widać np po krzesłami na Jaworzynę. Ciapciaki i panny nadobne zsuwające się na dupskach po hopkach... Chodzi o to, żeby w Szczyrku były tereny także dla narciarzy a nie tylko dla familiady. Ten stary orczyk przy Golgocie znakomicie odsiewał cienkich a kanapą wjedzie nawet 90 letnia babcia. Sam z dziećmi jeżdżę, żeby nie było ale do głowy nigdy mi nie przyszło, żeby ich ciągnąć na FIS czy Golgotę. Wiem, że zjadą nawet z Kasprowego ale po kiego utrudniać ruch tym co wiedzą co z taką trasą zrobić. Narciarstwo ma sprawiać przyjemność tak kapeluchom jak i wytrawnym szuserom ale chodzi o to aby ci pierwsi tej przyjemności nie utrudniali tym drugim. Z resztą.. sami zobaczycie, że po "ukanapowieniu" Czyrnej ofertę GOPRu trzeba będzie mocno poszerzyć a ja postulowałbym od razu zacząć budowę gipsowni, urazówki a nawet małego cmentarza w okolicach Bieńkuli. Dlatego więcej do BT ani Zieleńca nie pojadę. Szkoda kasy...! To tak jakby na autostradę wpuścić melexy... da się jechać.. ale jak..?Mały orczyk na Julianach powinien pozostać jako właśnie taki "vintage" dla tych to lubią. Edytowane 23 Październik 2015 przez MOSTOSTAL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leitner Napisano 23 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2015 Jeśli nowa niebieska trasa ma przebiegać przez dolną stację orczyka, to można skrócić trasę wyciągu. No chyba, że rzeczywiście poszerzenie trasy będzie zachodziło na trasę wyciągu. Ale z tego co wiem, to można jeszcze trochę poszerzyć Golgotę w drugą stronę. Jako, że modernizacja Golgoty jest dopiero w trzecim etapie, to na razie można zostawić orczyk i zobaczyć czy będzie zainteresowanie nim pomimo kanapy, podobnie póki co można zrobić z krótkim Julianem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeusz T Napisano 23 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2015 (edytowane) Chłopaki, zapominacie, że orczyk przy Golgocie już na ostatnich nogach jeździ. Kilka razy był już reanimowany, parę lat pewnie by pojeździł, ale inwestować dla niego w nowa stację dolną na cholernie stromym miejscu??? Całkowicie nieracjonalne. Poszerzanie Golgoty od drugiej strony to jakieś koszmarne prace ziemne warte grube miliony. TMR wie co robi chcąc poszerzyć Golgotę o trasę orczyka. To jest zresztą oczywisty ruch... Wystarczy chwile popatrzeć w realu. Niebieska z Pośredniego przez Juliany do Soliska idzie w pierwszym etapie, więc nie da się chwilowo nie rozbierać orczyka. Cóż, też bardzo go lubiłem, w tym roku tam nie pojeżdżę, więc go nie pożegnam... :smile:. Trudno. Z początkującymi nie przesadzajmy, teraz jeżdżą po Golgocie, bo nie mają alternatywy jak chcą się dostać do Soliska! Jak będzie niebieska, to większość pojedzie niebieską. Śmiem twierdzić, że ilość początkujących na Golgocie nie zwiększy się, a zmniejszy! Orczyk na szczyt Pośredniego od góry Golgoty pewnie zlikwidują razem z pozostałymi Julianami, żeby zlikwidować płoty i mocno niewygodne okrążanie górnych stacji orczyków. Akurat ten jeden orczyk moim zdaniem by mogli zostawić. Jest dobry dla nauki początkujących przy zielonej trasie. Ale początkujący nie lubią orczyków, więc pewnie zostawianie go, naśnieżanie jego trasy, ciągłe jej utrzymywanie nie ma sensu ekonomicznego. Musimy pamiętać, że orczyki tanie w budowie są drogie w utrzymaniu, o ile ich trasa nie idzie po trasie zjazdowej. Tadek Edytowane 23 Październik 2015 przez Tadeusz T 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeusz T Napisano 23 Październik 2015 Zgłoszenie Share Napisano 23 Październik 2015 Bieńkula na sam koniec trzeci etap szkoda jedna z moich ulubionych tras Ale jedynka w pierwszym etapie! :smile: Myśl pozytywnie... :biggrin: Golgota też ostatnia, tylko ona już teraz ma dobre naśnieżanie, więc może poczekać... Tadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.