Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

I może dzierżyć, jeśli obok niewyprzęganych krzeseł na krótkich odcinkach (Juliany i Golgota) powstanie wyprzęgana 6 z bublinami z Czyrnej i wyprzęgana 4 z Soliska na Halę Skrzyczeńską, wyprzęgana 4 z bublinami z Hali na Małe Skrzyczne... :smile: Bo tam te wyprzęgane są po prostu konieczne!

Ech się rozmarzyłem... :biggrin:

Ale to ciągle jest możliwe!

Tadek

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie: Jak wygląda sprawa własności gruntów na terenie SON?

Pamiętam, jak kilka lat temu media podały, że w Szczyrku gospodarze pogrodzili swoje grunty i nie można było jeździć na nartach.

Więc może tutaj jest pies pogrzebany i cała przyczyna zastoju w SON?

Nazwisko tego gospodarza zaczyna się na literę R.

A jak wsiadł na stołek prezesa to przegrody/przeszkody zdjął.:crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapracował jak zapracował.. ale stoki ma... i póki co nikt mu tego nie zabierze. Ja bym powiedział, że to nieco inaczej przedsiębiorczy jegomość. .. ;-)

Wracając jednak do górnolotnych planów i marzeń.. Wrócę tu do swojego ogródka ale póki co cieszę się, że nie wszędzie wyprzęgana kanapa z bublinami stoi. Niestety Polska to taka krain gdzie jak ktoś coś unowocześni to zaraz kasa za to będzie taka, że się odechce. SON póki co nie jest zbyt drogi w stosunku do tras jakie oferuje. Jak wiecie mnie te łorcyki stare nie przeszkadzają a wręcz sprzyjają bo nie ma tu białczańskiego szaleństwa i familiady (zastrzegam, że sam tu z dziećmi przyjeżdżam i jakoś sobie radzimy na tym co jest!). Cóż to jest ból uda czy nieco przymrożona dupa w porównaniu z przyjemnością wolnego od ciamajd i brylujących bogaczy stoku...

Możecie się na mnie obrażać i piętnować czy wyzywać od złomiarzy... gila mnie to. Cieszę się z tego nowego wyciągu na Skrzyczne bo uważam że ten co był to faktycznie była porażka. nie raz na nim zmarzłem. Ale w końcu ileż na tym Skrzycznem się jeździ...? Zawsze tam gwiździ.. żadna frajda. Trasy SONu są w większości osłonięte lasami i przez to znacznie przyjemniejsze.

Tadeusz T... brawo z tym tekstem babci. Moja (stara Wilniuczka) mawiała podobnie " wyzej sro niz mo" i taka prawda.

Moim zdaniem wystarczyłoby porządnie odnowić istniejące orczyki (powymieniać na nowsze konstrukcje Leitnera czy Graffera wyposażyć w długie kotwice bo są zwyczajnie wygodniejsze a przede wszystkim tak to zbudować, żeby można było bez przeszkód ratrakować trasę pod nimi. Unikałbym jak ognia budowy kanapy na Golgocie bo w krótkim czasie trzeba by byo z dolnego parkingu zrobić cmentarz. Orczyk stanowi naturalny odsiew wszelkiej maści jeżdżących inaczej itp słabeuszy. I dobrze. Równie dobrze można by wpuścić rowerzystów na autostradę... ;-)

Wielu z nas jeździ na narty w Alpy i nie tylko. Wielu z tym którzy jeżdżą w takie miejsca wie jak się powinno zachowywać na stoku. Istnieje jednak niemały odsetek stokowych kretynów którzy tam są możliwi do wychwycenia ale u nas narobią bigosu. Niestety, stopień nonszalancji i braku poszanowania jakichkolwiek norm w naszym kraju jest tak ogromny, że śmiem twierdzić, żeśmy (jako ogól ofkorz) niedorośli jeszcze do takiego stanu jaki byśmy chcieli mieć. To tak jak z ubezpieczeniami samochodów. możliwością czasowej rejestracji itd... tylko dać Polakom taką możliwość to bez OC będzie ni 20 a 60 % jeździć. Widać to choćby po prawie jazdy.. Trudny egzamin to bez prawka jeżdżą... Ale w Niemczech to jest dobrze nie..? Tylko tam nikt w ten sposób nawet nie pomyśli...

Także póki co to cieszmy się tym co "dobry pan dał" czyli krzesłami na Skrzyczne. Wkrótce także powstanie Beskid a podobno ma być i Beskidek i połączenie do Brennej...

Ponoć jest też jakiś zainteresowany Zapalenicą...

Pażiwiom uwidim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SB.

Przeczytałeś nieuważnie. Napisałem kluczowe słowo "także".

A gdzie się buduje? Proszę bardzo:

Szwajcaria: 4-CLF Bougnonne-Pré de Bougnonne 730 m

Chyba Hiszpania: CF4 MALGA LUSSARI - MONTE PRASNIG 860 m

Chyba Italia: CF4 CIAMPORINO 1227 m!!!!!

CF4 CHERZ 965 m.

CF4 PUNGART 1004 m.

CF4 "CARISOLE - VALGUSSERA" 1068 m.

To tak od ręki. Jedna Doppelmayra, reszta Leitnera. Jak bardzo chcesz, to oczywiście mogę podać Ci pełne listy budowanych wyciągów niewyprzęganych.

Nie chodziło mi o to żebyś wymieniał co tam sobie wyguglasz, bo tyle to i ja potrafię zrobić:tongue:, chodziło mi raczej o przykłady praktyczne, takie które namacalnie miałeś okazję przetestować i się okazało że budowa w tym miejscu krzesła wyprzęganego szybkiego, to przerost formy nad treścią. W mojej ocenie taka sytuacja nie istnieje, zawsze lepsze będzie szybkie krzesło z osłonami i grzane ect..., jak wolne gołe i wesołe...

A natomiast znam wiele takich miejsc gdzie funkcjonują wolne krzesła, a aż się prosi postawić szybkie, takim koronnym przykładem jest krzesło w Grandvalira w Andorze o długości prawie 3 km, miałem to szczęście że trafiłem na doskonałą pogodę i nie zaznałem extremy podróży tym krzesłem podczas wiatru i dużego mrozu, czy śnieżycy.

Ale najważniejsze. Mylisz podstawowe pojęcia. Czyli jakość i parametry użytkowe!

Jakość przekłada się na parametry użytkowe i odwrotnie, czyli parametry użytkowe przedkładają się na jakość.

może sobie to druknij i powieś gdzieś, do portfele wsadź...

Jak Ci to przystępnie wytłumaczyć? A, już wiem.

Masz dowolnego producenta samochodów. Produkuje zarówno wypasione fury z 5- litrowymi silnikami, jak i budżetowe, ale także doskonałej jakości samochody o pojemności 1,2 litra. Jeden kupuje takie, drugi takie. W wielu przypadkach, choć nie zawsze, kupowanie tych pierwszych to "s.nie wyżej d.py".

A przy okazji - rozumiem że według Ciebie, jak ktoś kupuje ten budżetowy samochód, to jest godzien najwyższej pogardy - podobnie jak ośrodek narciarski stawiający niewyprzęgane krzesła.

A i nie zapominajmy o cenach! Wyprzęgane są z grubsza 2 razy droższe!!!

Tadek

A to to już gadasz jak mały Kazio po dużym piwie...

Ktoś kupuje samochód jak to nazywasz budżetowy, bo tyle ma w portfelu, tyle zarobił więc na taki go stać, a ktoś kupując taki 5 litrowy, kupuje bo go stać na to, a Twoje czy Twojej babci powiedzenie w tym przypadku mieści się w dość żałosnych ramach ludzkiej zazdrości, nie zdrowej zazdrości, co należy podkreślić.

A wracając do budowy urządzenia wyprzęganego czy nie wyprzęganego, racje masz tylko co do ceny. I powodów że ktoś się nie decyduje na taki wydatek może być wiele, mogą to być powody uzasadnione i nie uzasadnione. Takie Małe Ciche, wybudowało ok 8 lat temu kolej nie wyprzęganą, a po kilku latach wymienili ją na wyprzęganą, ja nie wiem jakie były powody że nie powstała od razu kolej wyprzęgana, jeśli to był strach przed dużym obciążeniem kredytem, to na dzień dzisiejszy okazuje się że gdyby wtedy zaryzykować, to wyszło by się na swoje, a tak trzeba było 2 razy budować, co wygenerowało koszta dużo wyższe.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwisko tego gospodarza zaczyna się na literę R.

A jak wsiadł na stołek prezesa to przegrody/przeszkody zdjął.:crazy:

To zdaje się było trochę inaczej z tego co pamiętam,pan R był dyrektorem GAT w Szczyrku w latach 90 i wtedy zaczął skupować grunty po których biegną trasy, te strategiczne. A jak go wykopali z stołka to zaczął stawiać płoty i sparaliżował na wiele lat normalne funkcjonowanie ośrodka. Również swoimi wyrafinowanymi działaniami zapewnił sobie brak jakikolwiek konkurencji przy przetargu na sprzedaż GAT Szczyrk:rolleyes::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem nową inwestycję SON...

Że kogo?:eek:

Maciej, Twoja niewiedza mnie zwaliła z nóg:eek:

A jak już leżałem, to czułem jak Twoja naiwność mnie bezlitośnie kopie!:eek:

Chyba nie myślałeś że inwestorem tego parkingu jest SON?

Edytowane przez SB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że jogo?:eek:

Maciej, Twoja niewiedza mnie zwaliła z nóg:eek:

A jak już leżałem, to czułem jak Twoja naiwność mnie bezlitośnie kopie!:eek:

Chyba nie myślałeś że inwestorem tego parkingu jest SON?

Powiem szczerze,że nie wiem kto... choć pewnie gdzieś już ktoś o tym pisał.Domyślam się tylko,że cena może wzrosnąć... :tongue:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze,że nie wiem kto... choć pewnie gdzieś już ktoś o tym pisał.Domyślam się tylko,że cena może wzrosnąć... :tongue:

Wiesz... ja byłem na tym parkingu 3 dni temu, i nawet tam będąc nie zastanowiłem się kto inwestował, raczej skupiliśmy się z Figo na efekcie, że ładnie odrobione w tym granicie. Dopiero pomyślałem o tym w domu, a zacząłem szukać po tym co napisałeś że SON, bo zwyczajnie wydało mi się to nieprawdopodobne:rolleyes::, ze SON mógł zainwestować:tongue:, już sama szyld informuje że SON z tym nie ma nic wspólnego widać to dosadnie na Twoim 1 zdjęciu:smile:.

A kto inwestował...

Urząd Miejski w Szczyrku

Proszę ogłoszenie o przetargu:

http://www.przetargi.egospodarka.pl/34548_Budowa-dwoch-parkingow-przy-obiektach-turystycznych-Hala-Posrednia-Skalite-w-Miescie-Szczyrk_2012_2.html

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem nową inwestycję SON...

1377165_655347371163517_1853213746_n.jpg

Tylko pojemność się nie zmieniła...

Maciek, ale wg mnie to jest foto parkingu który już funkcjonuje w takim kształcie i wyglądzie od zeszłego sezonu.

Coś pan R mamrotał chyba o jeszcze nowszym parkingu, zdaje się poniżej tego co jest na zdjęciu.

A może mie się zdaje bo pan R już tyle naobiecywał...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek, ale wg mnie to jest foto parkingu który już funkcjonuje w takim kształcie i wyglądzie od zeszłego sezonu.

Coś pan R mamrotał chyba o jeszcze nowszym parkingu, zdaje się poniżej tego co jest na zdjęciu.

A może mie się zdaje bo pan R już tyle naobiecywał...

Chyba coś tam powiększyli pod Golgotą,przy drodze,powyżej wjazdu na przystanek.Tak mi się zdaję.Na Pośrednim niczego nowego nie zaobserwowałem,poza brukiem.Ponoć w Czyrnej mieli coś powiększyć,ale jakoś mi się tam nie chciało zjeżdżać... :wink:

Wolałem od razu do Biłej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczyrk - Szczyrkowski Ośrodek Narciarski

Ale mieszacie i knujecie teorie spiskowe. Johnny gdybys wjechał na ten parking, to zauważyłbyś dwie rzeczy:

1. Przy parkingu jest tablica z informacją, że to inwestycja miasta + kasa z UE

nigdy nie słyszałem, aby prezes Rychter przywłaszczał sobie budowę tego parkingu

2. Gdybyś z parkingu zerknął w dół, to zobaczyłbyś inwestycję SONu, czyli nowy parking na ok 150-200 samochodów oraz nartostradę, którą będzie można dojechać pod Golgotę. Zdjęcia wstawiałem już na stronę i na forum.

I jeszcze fotka nowego parkingu, a raczej miejsca na parking

sabyty4y.jpg

Mobilnie Jacek

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mieszacie i knujecie teorie spiskowe.

Całe szczęście jest tu sporo prawdy. Co mnie akurat cieszy, bo jak Pan R przejmował ośrodek to byłem chyba jedynym, który mówił, że to do niczego dobrego nie prowadzi. Nie było wtedy nikogo, kto by podzielił moje zdanie - większość zgodnie ubrała różowe okulary - a dziś?

Szkoda tylko, że potrzebne było, aż tyle czasu by się ludzie przekonali, że w SON Gospodarza - NIE MA!!! To jest właśnie ten zmarnowany czas.

A jak jeszcze czytam, o stawianiu nowych kolei linowych na fundamentach z lat 80, które zostały zaprojektowane pod jedno-dwuosobowy wyciąg z lat 80. Jakieś "doklejanie szpilek" - pewnie na kotwy chemiczne patex . A jak.

No proszę Was, proponuje przytrzymać fantazję na wodzy. Urządzenia do transportu ludzi projektowane są od A do Z i dzięki Bogu nie ma na tym polu ustępstw.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jak Pan R przejmował ośrodek to byłem chyba jedynym, który mówił, że to do niczego dobrego nie prowadzi. Nie było wtedy nikogo, kto by podzielił moje zdanie - większość zgodnie ubrała różowe okulary -

Chyba mało uważnie czytasz forum,bo kilka osób (w tym ja) od razu miało spore wątpliwości,jeszcze przed przejęciem ośrodka przez pana Richtera!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o to żebyś wymieniał co tam sobie wyguglasz, bo tyle to i ja potrafię zrobić:tongue:, chodziło mi raczej o przykłady praktyczne, takie które namacalnie miałeś okazję przetestować i się okazało że budowa w tym miejscu krzesła wyprzęganego szybkiego, to przerost formy nad treścią.

Podałeś w wątpliwość moje stwierdzenie, że wszędzie na świecie buduje się niewyprzęgane krzesła o tej długości jak mają budować w Szczyrku, więc Ci pokazałem, że jednak się buduje. Skoro chcesz przykładu, przerostu formy nad treścią - proszę bardzo. Przykłady z naszego podwórka. Byłem z zeszłym sezonie w Złotym Groniu. Wyprzęgana 6 - osobowa kanapa i beznadziejna trasa. Nawet bardzo szeroka, ale wypasione krzesła wypluwały taką ilość narciarzy, że nie bardzo dało się jeździć, po beznadziejnie nudnej trasie. Na pewno nigdy tam nie wrócę. I jako kontrast, całkiem niedaleko ośrodek na Stożku. Niewyprzęgane 2 - osobowe krzesła i dwie bardzo ciekawe, wymagające trasy. Nawet gdyby był tam orczyk zamiast krzeseł, nie zmieniło by to mojej opinii - bardzo fajne miejsce. Zresztą podobnie ciekawie jak na Stożku jest na Dzikowcu w Górach Wałbrzyskich i także tam tylko 2 - osobowe niewyprzęgane krzesła. Jak mało Ci Złotego Gronia, to jeszcze jest Czarny Groń. Nim nie jeździłem z oczywistych powodów, ale trasę mu przynależną owszem zaliczyłem. Klasyczny przykład nieadekwatności nakładów do (na razie potencjalnych :rolleyes::) osiąganych korzyści.

Chyba się nie zrozumiemy, bo ja jadę na narty, by zjeżdżać po ciekawych, zróżnicowanych i wymagających trasach, a nie wozić d... na wypasionych kanapach.

W mojej ocenie taka sytuacja nie istnieje, zawsze lepsze będzie szybkie krzesło z osłonami i grzane ect..., jak wolne gołe i wesołe...

Ależ to jasne i oczywiste, przecież lepiej być młodym, zdrowym, pięknym i bogatym, niż starym, chorym, brzydkim i biednym.

Wracając do krzeseł - tylko one będą także 2 razy droższe!!!

christofer30 podał granicę podziału (1000 m długości) ekonomicznego uzasadnienia stawiania krzeseł wyprzęganych. Nie wziął jej z sufitu. Gdzieś kiedyś (niestety moja pamięć jest już bardzo ułomna i nie mogę podać źródła) przebadali to Austriacy i tak im wyszło. Ale po latach, kanapy wyprzęgane względnie staniały i teraz ten podział oscyluje pewnie w okolicach 800 metrów dla tanich ośrodków. Bogate pierwszoligowe ośrodki zawsze to opracowanie miały gdzieś... i uwzględniały to w cenie karnetów!

A natomiast znam wiele takich miejsc gdzie funkcjonują wolne krzesła, a aż się prosi postawić szybkie, takim koronnym przykładem jest krzesło w Grandvalira w Andorze o długości prawie 3 km, miałem to szczęście że trafiłem na doskonałą pogodę i nie zaznałem extremy podróży tym krzesłem podczas wiatru i dużego mrozu, czy śnieżycy.

Z tym oczywiście zgadzam się w 100%. Patrz moją odpowiedź (post 454) na post Figo.

Jakość przekłada się na parametry użytkowe i odwrotnie, czyli parametry użytkowe przedkładają się na jakość.

może sobie to druknij i powieś gdzieś, do portfele wsadź...

Jakiś czas temu, pewnie ze dwadzieścia lat, pewna firma na J robiła super wypasione 4-5 litrowe fury dość koszmarnej jakości. Po prostu bez przerwy się psuły. Mniej więcej w tym samym czasie firma na T robiła budżetowy samochód na C o pojemności około 1,4 litra o legendarnej wręcz jakości! Gdzie tu widzisz przekładanie się parametrów użytkowych na jakość i odwrotnie?????

Nie będę drukował i wieszał Twoich tekstów. Chyba na to nie zasługują...

...

Ktoś kupuje samochód jak to nazywasz budżetowy, bo tyle ma w portfelu, tyle zarobił więc na taki go stać, a ktoś kupując taki 5 litrowy, kupuje bo go stać na to, a Twoje czy Twojej babci powiedzenie w tym przypadku mieści się w dość żałosnych ramach ludzkiej zazdrości, nie zdrowej zazdrości, co należy podkreślić...

Cóż, nie chciałem tego pisać wprost, myślałem, że się domyślisz...

Powiedzenie mojej szanownej babci i mój cytat, tak naprawdę tylko w niewielkim stopniu dotyczył budujących takie, czy inne wyciągi (kupujących takie czy inne samochody, jeżdżących do takich czy innych wód, itp. itd.). On dotyczył tych, co z pogardą mówią o ośrodkach jak nie mają 200 km tras, czy o takich co nawet na najkrótszych odcinkach nie budują podgrzewanych kanap. Jak widzisz nie ma on nic wspólnego z zazdrością!

Tadek

PS. Chyba nie mamy szans przekonać się do czegokolwiek. Zbyt różnimy się nie tylko w poglądach na narciarstwo, ale przede wszystkim w poglądach na życie i świat.

Niestety nie mogę obiecać, że nie będę już z Tobą dyskutował. Twoje teksty za bardzo mnie wkurzają, żebym odpuścił... :rolleyes:: :wink:

Edytowane przez Tadeusz T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Gdybyś z parkingu zerknął w dół, to zobaczyłbyś inwestycję SONu, czyli nowy parking na ok 150-200 samochodów oraz nartostradę, którą będzie można dojechać pod Golgotę. Zdjęcia wstawiałem już na stronę i na forum.

No ale w tym roku chyba tej nartostrady nie będzie bo Richter by coś mówił a mówił tylko o tym nowym parkingu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumiemy, bo ja jadę na narty, by zjeżdżać po ciekawych, zróżnicowanych i wymagających trasach, a nie wozić d... na wypasionych kanapach.

Dla mnie też to jest jasne że na narty chyba się jeździ po zjeżdżać trasami w pierwszej kolejności a wyciągi to sprawa drugorzędna(jak wiadomo wole orczyki bo po prostu lubie i już) z tego też powodu pojadę w tym roku na Skrzyczne pojeźdźić nową kanapą (oczywiście jeżeli przecisne się tam przez tłum który w tym roku może tam być) ale jeżeli trasy będą słabo przygotowane i nie będzie można zjechać normalnie bez kamieni do parkingu (no choć wiadomo że Skrzyczne ma ciekawe trasy-choć jest jeszcze wiele do poprawy jeżeli chodzi o trasy) to już tam nie pojadę bo cóż mi po jeżdzeniu kanapą skoro nie można normalnie zjechać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[..]Urządzenia do transportu ludzi projektowane są od A do Z i dzięki Bogu nie ma na tym polu ustępstw.

Czy należy to traktować jako podejrzenie że krzesło na Julianach powstanie bez projektu i obliczeń statycznych? Muszę przyznać że byłoby to bardzo nowatorskie... podejrzenie. Co jeszcze fajnego wymyślicie?

QUOTE=SB;175516]Wiesz... ja byłem na tym parkingu 3 dni temu, i nawet tam będąc nie zastanowiłem się kto inwestował, raczej skupiliśmy się z Figo na efekcie, że ładnie odrobione w tym granicie. Dopiero pomyślałem o tym w domu, a zacząłem szukać po tym co napisałeś że SON, bo zwyczajnie wydało mi się to nieprawdopodobne:rolleyes::, ze SON mógł zainwestować:tongue:, już sama szyld informuje że SON z tym nie ma nic wspólnego widać to dosadnie na Twoim 1 zdjęciu:smile:.

A kto inwestował...

Urząd Miejski w Szczyrku

Proszę ogłoszenie o przetargu:

http://www.przetargi.egospodarka.pl/34548_Budowa-dwoch-parkingow-przy-obiektach-turystycznych-Hala-Posrednia-Skalite-w-Miescie-Szczyrk_2012_2.html

A wystarczyło popatrzec na datę tego przetargu....

wcześniej wychylic się nieco przez krawęznik i popatrzec w dół... Jest robiony parking wielokrotnie wiekszy niż ten miejski. Tradycyjnie jednak- na ten rok bedzie prowizorka.... ale będzie. :biggrin:

Pozdrawiam miło

Michał

Edytowane przez mig12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...