Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Gogle - podzielmy się swoimi doświadczeniami


mihumor

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem kupić sobie bardzo dobre gogle. Niby nic prostszego - idę i kupuję ale jako znany specjalista od dzielenia włosa na czworo i drążenia tematu postanowiłem zgłębić zagadnienie. No i okazało się, ze nie jest łatwo. Zacznę od sklepów stacjonarnych - niestety wybór słaby generalnie a wiedza sprzedawców mierna, na stawiane pytania odpowiadają hasłowo rzucając numerami szybek czy hasłami pt polaryzacja - niezbyt jednak precyzyjnie potrafią wyjaśnić zyski z tytułu tych różnych rzeczy i dlaczego za to mam zapłacić więcej (czy warto?). Teraz sklepy internetowe - wybór duży ale co z tego, mnie np większość gogli normalnie dusi, zatyka mi nos, zwłaszcza przy niespecjalnie udanej interakcji z kaskiem - gogli bez przymiarki nie kupię, niemniej mniejsza - wchodzę w opisy i te są żywcem zerżnięte ze stron producentów, te opisy to taki marketingowy bełkot w stylu większe pole widzenia, antifog, świetna wentylacja, wytrzymała budowa i jakieś dodatkowe bajery antyalergiczne czy o dziwnych i niezrozumiałych nazwach zastosowanych systemów - to mają prawie wszystkie gogle i opisowo te za 100zł nie różnią się od tych za 1000 zł.

Proponuje by tu poopisywać swoje doświadczenia i spostrzeżenia idące dalej niż spasowanie z kaskiem czy nieparowanie, coś o właściwościach różnych szybek w różnych warunkach (zwłaszcza mgła czy gorszy kontrast), trwałości, spotykanych wadach czy ukrytych problemach, doświadczenia z różnymi markami i czy warto za niektóre z nich płacić tyle ile sobie życzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od kilku ladnych juz sezonow, uzywam gogli firmy Anon(snowboard'owa firma, robi dla Burton'a) glownie dlatego ze mam mozliwosc po dosc dobrych cenach je kupic.

Jesli chodzi o same gogle - problemow ze spasowaniem z kaskiem nie mialem zadnych, jak dla mnie fajne i wygodne gogle, wiekszosc modeli ma ciekawy design. co do uzytecznosci - hmmm nie paruja, jesli tylko nie sa przemoczone, ale to raczej normalne, mi sie wydaje, ze szybki sa dosc podatne na zarysowania - albo to ja juz tak mam ze rysuje te szyby :D

jesli chodzi Ci o to jak "widac" w roznych warunkach, to pewnie doskonale wiesz, ze nie ma jednej, dobrej szyby na kazde warunki... takzenajlepiej wozic ze soba jakas zapasowa. wg mnie wystarcza 2 - clear, czyli zupelnie przezroczysta na pochmurne, mgliste dni, a takze jedna nawarunki slonczne.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uvex Cevron, pomarańczowa szybka, jak na razie wszędzie dają dobrze radę (żadnego parowania, brak problemów z widzeniem, nic się nie urywa/odpada/pęka), choć wieczorem przy sztucznym oświetleniu lepiej sprawują się gogle z przeźroczysta szybką. Ale założenie przy ich zakupie kiedyś tam było jedno - jedna para gogli do 300PLN. Teraz pewnie dokupię drugą parę przeźroczystą.

Jeśli chodzi o nieparowanie i czyszczenie po paluchach to płyn do mycia szyb Clin Anty-Fog koniecznie w bezbarwnym opakowaniu jest wg mnie najlepszy.

Edytowane przez ravick97
błąd
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z własnego doświadczenia (rowerowo/narciarskiego) wydaje mi się że na kiepskie warunki nie warto kupować wersji bezbarwnej, jeżeli już to szukać jasnej żółtej bez jakichkolwiek luster.

Żółty/pomarańczowy kolor zawsze poprawia kontrast i "doświetla" blade miejsca, ja korzystam z dragon dx z możliwością wymiany szybki choć standardowa wersja amber(pomarańcz) bez lustra daje radę i nie czułem się zmuszony jeszcze wymienić szybki na inną a zawsze można zabrać ze sobą okulary bo jak słońce jest to śnieg nie pada i mgły zazwyczaj nie ma :P

Warto zwrócić uwagę na elastyczność gogli a dokładnie materiału oprawki żeby plastik nie był zbyt twardy.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie powiem tak że mam ciemniejszą pomarańczowa szybę w goglach Bolle i nie za bardzo daję rade jeśli nawet jest dzień a pogorszą się warunki pogodowe, znaczy zrobi się bardziej pochmurno lub leciutka szarówka już mi wypłaszczają teren że nic nie widzę prawie, dlatego pytam o szybę clear do gogli, miałem kiedyś gogle Briko z ciemniejszą szybą w kolorze nie tyle brązową co jakąś taką szarą tak to nazwę to zachowywały się o wiele lepiej niźli te pomarańczowe :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat.

Ja mam takie:

http://allegro.pl/polaryzacja-gogle-uvex-tomahawk-pola-349-na-289zl-i2036590058.html

Świeże nabytki. Na co zwracałem uwagę przy kupnie. Dopasowanie do kasku jako tako, jak dla mnie aż nie tak istotne, mają w miarę wygodnie leżeć i nigdzie nie uwierać. Najważniejsze było pole widzenia, konkretnie szerokość tak, żeby było dobrze na boki widać. Polaryzacja naprawdę sprawdza się w trudnych warunkach mgła, opady śniegu, brak kontrastu. Jazda w szybie z polaryzacją jest o niebo lepsza niż bez niej. Także jak ktoś chce dobrze widzieć to polaryzacja koniecznie.

I jeszcze jedna rzecz Soczek mi pokazał dlaczego moje gogle są dobre. W Szpindlu wziął je do ręki i wykręcił tak jak szmatę do podłogi. Nic się im nie stało. Stwierdził, że dobre. W razie "W" są na tyle elastyczne, że ryzyko pęknięcia i dalszych konsekwencji jest niewielkie.

Przymierzane były w sklepie a kupione w necie - 70 PLN na zbytki zostało.

Pozdrawiam.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wynalazków nowych, o których czytałem:

- Julbo - modele wyższe z opisem przy szybkach Zebra i Cameleon - ponoć szybki obejmują działanie od S2 do S4 - same sie rozjaśniają i same ściemniają, ceny wysokie (koło 500zł), dostępność słaba, oglądałem gogle Orbiter - np wygladu i przymierzenia trudno mi coś powiedzieć, gogle jak gogle - bez rewelacji

- Uvex ma model Sioux Pro - działanie i ceny jw, nie widziałem w sklepach na żywca, drugi rodzaj to modele take off z magnetycznie dokładaną szybką, normalnie mamy jasne gogle, dokładamy szybkę przyciemniającą przyklejaną na magnes - wygodne dosyć ale wozić trzeba ta szybkę, sprawy wjazdów ze słońca ostrego w cień czy w nagłą mgłę to nie załatwia wcale ale zawsze coś

- gogle POCa są opisane niby podobnie, nie stosują numeracji szybek ale piszą, że dobre w każdych warunkach i dostosowują się - nie wiem czy to prawda czy marketing niemniej szybki w goglach mają w różnych kolorach - nie wiem czy dla wyglądu czy też dla efektu, sprzedawcy też za bardzo nie wiedzą. Samo wykonanie ich gogli bardzo dobre, chyba najlepsze jakie miałem w rękach

- Oakley - dobrze ludzie mówią, na stronie marketingowy bełkot, opisów dobrych nie znalazłem, ceny kosmos.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie powiem tak że mam ciemniejszą pomarańczowa szybę w goglach Bolle i nie za bardzo daję rade jeśli nawet jest dzień a pogorszą się warunki pogodowe, znaczy zrobi się bardziej pochmurno lub leciutka szarówka już mi wypłaszczają teren że nic nie widzę prawie, dlatego pytam o szybę clear do gogli, miałem kiedyś gogle Briko z ciemniejszą szybą w kolorze nie tyle brązową co jakąś taką szarą tak to nazwę to zachowywały się o wiele lepiej niźli te pomarańczowe :)

Miałem ten sam problem w Bollach... a to wskaźnik cena/jakość tej firmy jest nie do pobicia.

Żona ma Carrera X-Change z dwoma szybkami. Zawsze jeden minus: wożenie/wymiana szyby. Same gogl bez uwag. Po wypadkach bez zadnych shitow a szyby po trzech latach bez zadrapań oprócz.......................... żona myślała, że lustro można wycierać czymkolwiek i już nie ma lustra na jednej szybce :) Kobieta da radę :)

Sam używam najtańszych gogli Carrery OTG -> nie pamiętam nawet nazwy. Żadnych uwag

Niestety nie wszystkie gogle Carrery idealnie pasują do kaskow tej firmy i trzeba ZAWSZE mierzyć. Często pojawia się szpara na wysokości zatok... co u mnie powodowało zaraz chorobę.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie a czy można gdzieś dokupić choć samą szybę clear ?? Ewentualnie do jakich gogli można dokupić taką szybę ?

No to dalej będę proponował jasno żółtą zresztą w sieci jest wiele artykułów o barwie szybek i co jaka ma poprawiać nie koniecznie w goglach, odnośnie polaryzacji w szybkach ma zmniejszyć ilość refleksów na powierzchni szczególnie przydatne nad wodą :D a na drodze lepiej widać kierowcę zza "tęczowej" szyby.

A z tym pomarańczem różnie bywa jeden jest jaśniutki inny wpada w ciemny bursztyn, no i poziom ślepoty u każdego inny :cool::

Okulary mam z polaryzacją ale nie zwróciłem uwagi czy bardzo pomaga na stoku, od weekendu przetestuję na azotach to dam znać ma być słońce i mrozek :D

Fajny temat.

Najważniejsze było pole widzenia, konkretnie szerokość tak, żeby było dobrze na boki widać. Polaryzacja naprawdę sprawdza się w trudnych warunkach mgła, opady śniegu, brak kontrastu. Jazda w szybie z polaryzacją jest o niebo lepsza niż bez niej. Także jak ktoś chce dobrze widzieć to polaryzacja koniecznie.

I jeszcze jedna rzecz Soczek mi pokazał dlaczego moje gogle są dobre. W Szpindlu wziął je do ręki i wykręcił tak jak szmatę do podłogi. Nic się im nie stało. Stwierdził, że dobre. W razie "W" są na tyle elastyczne, że ryzyko pęknięcia i dalszych konsekwencji jest niewielkie.

Pozdrawiam.

Tak jak pisałem wcześniej ważna jest ta elastyczność taki sam test "szmaty" pokazał mi sprzedawca w sklepie dragonów a na blizzardach tak się nie dało :tongue:

Edytowane przez pieczara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam Uvexy podstawowe - Downhill z szybką pomarańczową- taka nie jasną, nie ciemną, co do jakości wykonania nie mam zastrzeszeń, szału nie ma ale nigdy mi nie parowały, nie rysują się, nic nie pęka czy gumka nie niszczy się, jest ok. Co do widzenia - pole jest ok, na słońce dają radę, za to w gorszych warunkach porażka zupełna, w zasadzie jeździ się źle, również wjazdy ze słońca w cień to zanim się wzrok zaadaptuje to chwilę trwa - te dwa mankamenty to jednak już wyższe wymagania i potrzeba czegoś lepszego niż pomarańczowy kawałek plastiku produkcji chińskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- gogle POCa są opisane niby podobnie, nie stosują numeracji szybek ale piszą, że dobre w każdych warunkach i dostosowują się - nie wiem czy to prawda czy marketing niemniej szybki w goglach mają w różnych kolorach - nie wiem czy dla wyglądu czy też dla efektu, sprzedawcy też za bardzo nie wiedzą. Samo wykonanie ich gogli bardzo dobre, chyba najlepsze jakie miałem w rękach.

http://www.skionline.pl/forum/showthread.php/12108-POC-kaski-i-gogle?p=121930&viewfull=1#post121930

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Bardzo dobry temat. Otóż prze zcale moje narciarskie zycie nie maiłem gogli. Zazwyczja nie były mi potrzebne - stosowałem okulary typu alpejskiego lub zwykłe okulary przeciwsłoneczne z osłonkami z boku i nad oczami.

Tak naprawdę warunki w których gogle były mi potrzebne spotkałem kiilka może kilkanście razy z czego w dwóch przypadkch mialem je do dyspozycji i były mniej przydatne od daszka na gumce - badzo gwaltowny opad wilgotnego sniegu przy temp około 0.

Obecnie jeżeli potrzebuję gogli (incydentalnie) pożyczam od syna. Nigdy specjalnie o ten element wyposażenia nie dbałem i nie zostalem nigdy zmuszony do skupienia się na doborze dobrych gogli. Te, które miałem nigdy nie spelniały moich oczekiwań w 100%.

Pozdrawiamserdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Bardzo dobry temat. Otóż prze zcale moje narciarskie zycie nie maiłem gogli. Zazwyczja nie były mi potrzebne - stosowałem okulary typu alpejskiego lub zwykłe okulary przeciwsłoneczne z osłonkami z boku i nad oczami.

Tak naprawdę warunki w których gogle były mi potrzebne spotkałem kiilka może kilkanście razy z czego w dwóch przypadkch mialem je do dyspozycji i były mniej przydatne od daszka na gumce - badzo gwaltowny opad wilgotnego sniegu przy temp około 0.

Obecnie jeżeli potrzebuję gogli (incydentalnie) pożyczam od syna. Nigdy specjalnie o ten element wyposażenia nie dbałem i nie zostalem nigdy zmuszony do skupienia się na doborze dobrych gogli. Te, które miałem nigdy nie spelniały moich oczekiwań w 100%.

Pozdrawiamserdecznie

No to musisz spróbować pojeździć w dobrych goglach dobranych do kasku i nie będziesz chciał żadnych okularów. Komfort, bezpieczeństwo (osłona oczu i nosa).

PS pozdrawiam z zasypanego stubaia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musisz spróbować pojeździć w dobrych goglach dobranych do kasku i nie będziesz chciał żadnych okularów. Komfort, bezpieczeństwo (osłona oczu i nosa).

PS pozdrawiam z zasypanego stubaia:)

a do tego jeszcze, ochrona przed wiatrem i chlodem, na wieksza czesc twarzy, jakiej okulary nie zapewnia... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

No to musisz spróbować pojeździć w dobrych goglach dobranych do kasku i nie będziesz chciał żadnych okularów. Komfort, bezpieczeństwo (osłona oczu i nosa).

PS pozdrawiam z zasypanego stubaia:)

W kasku poza poważnymi zawodami nie jeżdżę - nie ma potrzeby. Jezdzę na nartach ponad 40 lat i nigdy w oczy i nos nic mi się nie stało.

Cześć

a do tego jeszcze, ochrona przed wiatrem i chlodem, na wieksza czesc twarzy, jakiej okulary nie zapewnia... :)

Jeździłem w bardzo różnych ;) warunkach i nigdy nie odczuwałem jakiegoś dyskomfortu z powodu "wiatru i chłodu". Zdarzało się przy -30 i w deszczu totalnym ale wtedy gogle bardziej utrudniają niż pomgają. Tego typu argumenty sa dla mnie śmieszne.

Dobry argument to:

Szyba która potrafi znaleźć kontrast przy opadającej przy minusach mgle.

Szyba która potrafi się nie zakleić przy bardzo intensywnym opadzie mokrego śniegu przy okolicach 0.

Gogle gdzie nie trzebaby nosić zapasowych wymiennych szyb w zalezności od warunków (koledzy coś wspominali)

Nie neguje przydatności gogli w pewnych sytuacjach/warunkach. Neguje ich niezbędność!

Pozdro

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie neguje przydatności gogli w pewnych sytuacjach/warunkach. Neguje ich niezbędność!

Pozdro

Witam.

Mitek, tu się z tobą nie zgadzam.

Potrzeba używania gogli to sprawa indywidualna.

Ja bez gogli, czy okularów po prostu nie mogę jeździć.

Moje oczy są super wrażliwe, to samo mam na rowerze i na basenie.

Używanie gogli w moim przypadku to konieczność.

Bez osłony oczu, niezależnie od pogody, łzawię niemiłosiernie co uniemożliwia mi jazdę.

Co do rodzaju szybek, to przy złej widoczności każda szybka pogarsza widoczność.

Niestety w moim przypadku muszę wybierać mniejsze zło:smile:

A w temacie to używam uvex z żółtą i smiths z ciemną pomarańczową, oba rodzaje dają radę.

Pozdrawiam

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Witam.

Mitek, tu się z tobą nie zgadzam.

Potrzeba używania gogli to sprawa indywidualna.

Ja bez gogli, czy okularów po prostu nie mogę jeździć.......

:smile: czyli jednak nie są niezbędne.

Pozdrawiam serdecznie

Nic nie neguje Piotrze. Chodzi mi o fakt, który często wystepuje w poradnictwie:

" musisz sobie kupić kask gogle itp." Nie musisz, jeżeli nie stwierdzisz potrzeby ich uzycia, wydaje mi się - to wszystko.

Pozdrawiam

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

:smile: czyli jednak nie są niezbędne.

Pozdrawiam serdecznie

Nic nie neguje Piotrze. Chodzi mi o fakt, który często wystepuje w poradnictwie:

" musisz sobie kupić kask gogle itp." Nie musisz, jeżeli nie stwierdzisz potrzeby ich uzycia, wydaje mi się - to wszystko.

Pozdrawiam

Mam identycznie jak Piotr i mnie okulary niemalże nic nie dają.Podwiewa mi oczy i łzawią przez co staję się niemal ślepy jak kret.

Muszę więc używać gogli.

Co do poradnictwa,że musisz kupić kask i gogle.

Powiedziałbym,że kask warto kupić a gogle to już zupełnie indywidualna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem że do samego podwiewania a nawet jeżdżenia bez gogli czy okularów można się przyzwyczaić i...i to do nawet sporych prędkości. Po sobie, zakładam że to kwestia przyzwyczajenia. Wszystko dobrze jak nic nie pada, oczywiście da się jeździć jednak skoro może być bardziej komfortowo to dlaczego nie :)

Używam Carrera X-Change z wymiennymi szybkami, choć ja wolę naturalną "barwę" :)

PS

No i jeszcze jeden aspekt...goglami można wrażenie robić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kasku poza poważnymi zawodami nie jeżdżę - nie ma potrzeby. Jezdzę na nartach ponad 40 lat i nigdy w oczy i nos nic mi się nie stało.

Z jakimkolwiek zabezpieczeniem czy to oczu czy głowy czy .... jest tak że robi się coś na zapas i na wszelki wypadek, istnieje zawsze jakieś prawdopodobieństwo że jak nie Ty to ktoś Tobie, ale niektórzy przyjmują ten procent jako pomijalny błąd statystyczny i im się udaje :angel: a innym nie :(

Nic nie neguje Piotrze. Chodzi mi o fakt, który często wystepuje w poradnictwie:

" musisz sobie kupić kask gogle itp." Nie musisz, jeżeli nie stwierdzisz potrzeby ich uzycia, wydaje mi się - to wszystko.

Pozdrawiam

Żaden normalny człowiek nic nie musi, ci nie do końca normalni chodzą w kaftanach :confused:: każdy powinien sobie zadać jednak pytanie "czy możne powinienem?" i po przeczytaniu poradnika "musisz" możne zmienić się w głowie na "może powinienem?"

Ja osobiście lubię ciepełko i brak wiatru w oczach i na deskach i na rowerze.

Czy może ktoś widział takie gogle w wersji fotochromatycznej jak okulary, przezroczyste na co dzień i na słońcu przyciemniane (i no i lustro mogłoby sie pojawiać) :D

Edytowane przez pieczara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...