Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Prywatyzacja PKL


JC

Rekomendowane odpowiedzi

No popatrz do jakiego stanu się przez to doprowadzili ;)

:biggrin:

Może to jednak przez brak inwestycji w wyciągi,naśnieżanie,modernizację tras,zaplecze gastronomiczne i sanitarne,brak parkingów itp.? :wink:

Tak swoją drogą nawet największe stacje nie wykonują wieczornego ratrakowania. Niestety ale jest to totalnie nieopłacalne i tak naprawdę nie sprawia, że można sobie wieczorem pośmigać 2 godzinki po równym stole. Samo wyrównanie stoku to dopiero połowa sukcesu, dopiero to co się dzieje nocą ma największe znaczenie na trwałość i utrzymanie się pokrywy następnego dnia. Wyrównanie stoku wieczorem sprawi, że trasa będzie równa przez najbliższe 15 - 30 minut (przy dużym obciążeniu) i po co to? Dla 3 - 4 zjazdów w po równej ale miękkiej trasie? Moim zdaniem jest to wyraz niegospodarności, a nie ukłon gestora w stronę narciarza.

Zamiast wykonywać 2 ratrakowania, lepiej wykonać jedno porządnie, tak by trasa utrzymała się te 2 godziny dłużej w ciągu dnia.

Nie zmienia to faktu,że PKL nie przygotowuję tras lepiej niż średnia w regionie Beskidów - własne doświadczenie. :rolleyes::

Może rzeczywiście nie opłaca się ratrakować na wieczór,ale nie tylko w Szczyrku to robią.Mnie osobiście,jako klienta,interesuję jakoś oferowanych usług,koszta to zmartwienie gospodarza... :tongue: Gdyby nie ratrakowali golgoty,nie byłoby po co tam przyjeżdżać.Efekt takiego popołudniowego równania jest taki,że można w dobrych warunkach zjechać przynajmniej 10 razy.Żar to stosunkowo płaska trasa i co za tym idzie,nie jest tak szybko niszczona,da się pojeździć wieczorem,choć też nie zawsze...

Szczyrk to tylko jeden z przykładów.

Edytowane przez johnny_narciarz
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście,jako klienta,interesuję jakoś oferowanych usług,koszta to zmartwienie gospodarza...
Troszkę nas oszukujesz tutaj Jonny, ponieważ gdyby tak było naprawdę nie postawiłbyś nogi w żadnym polskim ośrodku. Prawda jest taka, że liczy się pieniądz. Ty chcesz wydać jak najmniej, a gospodarz zarobić jak najwięcej. Napisałem ci wcześniej, że ratrakowanie wieczorem dla 10 zjazdów jest nieopłacalne, tak więc jeśli chcemy by takowa czynność była wykonywana musimy ponieść pewne koszta. Dlaczego więc spychać koszta na gospodarza? Czy nie uczciwiej było by się tymi kosztami podzielić? Uczciwie po połowie? Ja wydam pieniądze na ratrak i pracownika, a ty dorzucisz 50% w karnecie droższym o 10 zł. Ty jako amator szusowania po gładkim stole wydasz te 10 zł bez wahania - 1 osoba, może znalazłbyś 10. To za mało by te koszta rozdzielić 50/50. Stacja narciarska to nie kura znosząca złote jajka jakby się mogło niektórym wydawać. Nawet giganci nie ryzykują wydania pieniędzy na dodatkowe ratrakowanie z nadzieją, że inwestycja się zwróci.

Szczyrk to dobry przykład. Tam myśli się krótkowzrocznie. Zapewnili uciechę niewielkiej liczbie narciarzy ratrakując wieczorem stoki, a nie pomyśleli czy te same pieniążki nie zwrócą się szybciej zainwestowane w coś innego.

Tak to już jest. Niektóre sprawy wyglądają inaczej gdy się stoi po drugiej stronie płotu :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Narciarze

Wyrównanie stoku wieczorem sprawi, że trasa będzie równa przez najbliższe 15 - 30 minut (przy dużym obciążeniu) i po co to? Dla 3 - 4 zjazdów w po równej ale miękkiej trasie? Moim zdaniem jest to wyraz niegospodarności, a nie ukłon gestora w stronę narciarza.

Patrz Rzyki Praciaki .Wieczorne ratrakowanie i 100% obecność narciarzy wieczorem na stoku. Mosorny Groń po 4 godzinach jazdy nadaje się do ....... i widać ile osób przyjeżdża na wieczorną jazdę. Ja na Mosorny jezdziłem zawsze na wieczór do czasu zlikwidowania przerwy technicznej . W Białce nie trzeba robić przerwy technicznej :redface:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...
  • 4 months later...

Kolejna ciekawa informacja !

"Plany TMR może jednak pokrzyżować Adam Bachleda-Curuś, który zadeklarował chęć zakupu PKL przez jego rodzinną firmę Bachleda Grupa Inwestycyjna."

http://biznes.onet.pl/awantura-o-kolejke-na-kasprowy,18571,5234159,1,prasa-detal

Edytowane przez fanatyk
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli chodzi o Adam Bachleda-Curuś to trochę im będzie brakować jeśli wycenili ją na 1 miliard http://100najbogatszych.wprost.pl/obiekt/id,1778/ide,27/idk,0/edycja-2012-Adam-Bachleda-Curus-z-synami.html . Wydaję mi się że Słowacy też nie kupią za taką cenę ;/ Więc zostanie wszystko po staremu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Prezes PKP głosi, że w ciągu najbliższego miesiąca rozpocznie się proces poszukiwania nabywców na akcje PKL, potencjalny nabywca będzie znany do końca roku a cała transakcja zostanie sfinalizowana najpóźniej w 2013 r.

Z kolei Prezes TMR stwierdził, że "nie mogą już dłużej czekać i muszą gdzieś ulokować kapitał. Pytanie, kto tylko na tym skorzysta" - jeżeli nie dojdzie do decyzji prywatyzacyjnej w najbliższym czasie, to wycofają się ze starań o PKL - wówczas 150 mln ojro, jakie Słowacy chcą wpompować w PKL pójdzie gdzie indziej a PKP może mieć kłopot ze sprzedażą kolei liniowych. Prezes Hlavaty chce czekać do wiosny, a jeżeli dalej nic się nie będzie działo, to poszuka nowych inwestycji, a tych jest sporo - otrzymał podobno 3 konkurencyjne oferty od ośrodków austriackich i nie urywa, że zniecierpliwiony bezruchem u nas zaczyna je rozważać.

Z drugiej strony mamy zakopiańskie rewolucje i wnioski grzmiącego w Zakopanem posła Arkadiusza M. o objęcie tej prywatyzacji przez nadzór takich służb jak: ABW, CBA, NIK ("czy czasem celem tej prywatyzacji nie jest oddanie majątku za bezzcen").

Tyle w szybkim skrócie - trochę więcej w czwartkowym artykule "Wokół Kasprowego coraz mocniej wrze" Rzepy - strona B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Zawsze mnie ciekawiło dlaczego ktoś sprzedaje bo mu się nie opłaci, a ktoś inny kupuje i robi biznes! Jedynym wytłumaczeniem jest "syndrom potrzebującego alkoholika", lub chęć dorobienia się na transakcji, bądż wsparcie kumpli! Co jeszcze "rzont" sprzeda- rzeki, morze, niebo..... bo powietrzem już handluje!!!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie ciekawiło dlaczego ktoś sprzedaje bo mu się nie opłaci, a ktoś inny kupuje i robi biznes! Jedynym wytłumaczeniem jest "syndrom potrzebującego alkoholika", lub chęć dorobienia się na transakcji, bądż wsparcie kumpli! Co jeszcze "rzont" sprzeda- rzeki, morze, niebo..... bo powietrzem już handluje!!!

Państwo sprzedaje bo takie jest założenie kapitalizmu. Firmy kluczowe ze względu na bezpieczeństwo zawsze zostaną państwowe. Reszta będzie prywatna, a prywatne to lepiej zarządzane, bardziej wydajne i więcej z tego podatków. Gdyby PKL był prywatny od 5 lat to kto wie co by już tam stało. Fajnym przykładem jest Pilsko, które po prywatyzacji ma szanse na rozwój. Kasprowy ma również potencjał inwestycyjny, ale jak to w firmie państwowej brakuje mądrej i dobrze opłacanej głowy. Jeśli PKL nie miał by dochodów to nikt by nie chciał tej firmy kupić tak jak LOT-u.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...