Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Salomon BBR.


piter100

Rekomendowane odpowiedzi

Coś w tym jest co piszesz, są to narty na pewno bardziej przyjazne i trochę łatwiejsze od nart z grupy race, jesli nie ma totalnego betonu i lodu jeździ sie na nich bardzo przyjemnie, a im warunki gorsze tym one jadą lepiej. Nawet ostatnio łapię się na tym, że do jazdy na takich sprzętach na trasie zaczynam szukać takich miejsc, które na slalomkach omijałem najczęsciej szerokim łukiem. No i da sie z nich co nieco wycisnąć.

Nie wiem o czym piszą o czym mówią (na filmach), wiec może powiem od siebie co widzę.

Narta ta daje szansę tym którzy bardzo oszczednie operują zmianami pozycji

ciała w stosunku do nart.

Obserwując reakcję narty ze sniegiem widzę że praktycznie, mimo ich długości

wykorzystywane jest 3/4 jej długosci.

1/4 z przodu jest w rezerwie i działa w trudniejszych warunkach, łatwo wchodzi na nierównosci i przez kształt dziobu łatwo je przecina.

Przypomina to deskę windsurfingową która pracuje w slizgu (wtedy srodek bocznego wyporu (termin żeglarski) cofa sie do tyłu) a ksztalt dziobu pozwala przecinac fale i trzymac kierunek.

Warto zauważyć jak narta zwęża sie w tylnej częsci , a w pietce osiąga owalny zbieżny kształt.

Intuicyjnie czuję , że im bardziej dzioby sie odciazaja tym bardziej narciarz odchyla ciało do tyłu. Tak robi się na desce wind.

Narta ma kształt wydłużonego czółna. Pociaga to za soba łatwosc wykonywania skrętów przy braku potrzeby dbania o pozycję ciała (tzn nie wymaga od narciarza wprowadzania większych korekt). Popatrzcie z jaką łatwoscią wchodzi na krawędz i jak szybko.

Nadmieniam ,ze kiedyś duzo pływałem na desce i dużo z niej przenosiłem do nart i odwrotnie.

Ale coś za coś jak już tu padło.

Czytając od początku , oglądajac filmy , nie zauważyłem jazdy na betonie i lodzie. Jest to cena łatwego wprowadzanie się dziobów do skrętu ,ale oparcie krawedzi dostajemy dopiero pod butem (czyli tak jak na desce). Dzioby do góry, ustawienie stopami narty na krawędzie + uklad i...pełnia szczęscia.

Narta napewno nie zostanie przyjeta przez wszystkich. Znowu umożliwi drogę na skróty. Dla dobrze jezdzących to frajda , dla słabszych - złudzenia, ze jest tak dobrze.

Pozdrawiam!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nico - ja nie piszę o tych nartach a ogólnie o nartach allmountain, które mają tradycyjny kształt i jeździ się na nich zwyczajnie, na tych "cudacznych":D Salo nie jeździłem. Ale masz racje, na betonie trzymają słabo - to mi powiedziała użytkowniczka tej narty, nie do tego je projektowano, to narty poza trasę

Co do porównania narciarstwa z windsurfingiem to nie rozumiem o co chodzi - zwłaszcza z przenoszeniem ciężaru ciała na tył, to prawda, wprowadzając deskę w ślizg nogi przemieszcza się powoli ku tyłowi deski jednak w tym samym czasie ciężar ciała przenosi się poprzez pędnik na stopę masztu (czyli środek deski) więc aby płynąć na wiatr kursem ostrym w ślizgu należy przechylić całe ciało ku dziobowi deski aby ciężar ciała jak najbardziej przenieść ku jej przodowi, tylko nogi zostają z tyłu

Edytowane przez mihumor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zachowanie się tych nart na twardym, to na testach WST grupy poranne testowały te narty na twardych warunkach od 7.30. Oczywiście nie wiem, jak wypadną ich oceny, ale sądząc po obserwacjach zachowań, nikt tam nie był zawiedziony. "Zamieszanie", jakie panowało przy tych nartach, świadczy że wywierały pozytywne wrażenia.

Poza tym mówił mi dobrze jeżdżący kolega, który miał okazję jeździć na tych nartach na twardym stoku, że zachowują się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Je też myślałem o moich Motive'ach, że dobrze trzymają na twardym dopóki nie przyszła wiosna i trafiły się naprawdę bardzo twarde warunki, można rzec ekstremalnie twarde:D, na stoku (czarna pod 6os krzesłem na Katschbergu) było widać,że generalnie wszyscy mają problemy ale ja na tych allmountainach przez godzinę dostałem bardziej w d... niż przez 5 poprzednich na stokach wydających mi sie również twardymi. Drugie porównanie miałem teraz na Molltalu gdy przepiąłem szersze narty na Duele X Round, trzymanie na szerokich nie było złe, powiedziałbym,że nawet dobre ale rożnica była wyraźna, w ostatni dzień( 1 maja) było bardzo twardo, dużo lodu rano - trzymały słabo, podobnie jak te Salomony bo wdaliśmy się w rozmowę porównawczą z użytkowniczką. To może troche w myśl maksymy - nie ma odpornych na ciosy, są tylko źle trafieni:D Żeby nie było - często określenie "słabo trzymają" nie ma znaczenia "nie trzymają" - po prostu jest trudniej i muszą oddać nieco na tym polu za wielkie zyski w innych miejscach. Gdyby tak nie było to ludzie jeździliby ekstremalnie po żlebach i skałach w puchu na gigantkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zachowanie się tych nart na twardym, to na testach WST grupy poranne testowały te narty na twardych warunkach od 7.30. Oczywiście nie wiem, jak wypadną ich oceny, ale sądząc po obserwacjach zachowań, nikt tam nie był zawiedziony. "Zamieszanie", jakie panowało przy tych nartach, świadczy że wywierały pozytywne wrażenia.

Poza tym mówił mi dobrze jeżdżący kolega, który miał okazję jeździć na tych nartach na twardym stoku, że zachowują się bardzo dobrze.

Z doswiadczenia wiem, ze narta do pewnej prędkosci jest posłuszna.

Na ostatnim filmiku widać wyraznie jak na wcale nie twardym stoku dzioby nart wpadają w drgania. Mimo że stablnie pracuje pozostałe 3/4 długosci narty, rosnące drgania (twardy, zlodzony stok i duża predkość) zamienią jazdę przyjemną w piekło. Klepanie dziobów na miękkim i na twardym dają rózne skutki.

Narta jest bardzo interesująca i dla zabawy zabawy chciałbym ją miec w swoim komplecie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział tak, szybko na bardzo twardym i stromym stoku na takiej narcie się po prostu nie pojedzie bo każda próba dynamicznego zakrawędziowania zakończy się wielometrowym ześlizgiem, a narty złapią krawędź jak ta prędkość spadnie, kilka takich skrętów i nogi mają dosyć i niestety wiele sie nie da zrobić, trzeba się skupić na walce z prędkością:D. Dzioby na filmiku latają jakby były z plastiku, widziałem na Moltku te narty na twardym i jechałem to samo na moich tylko nieco węższych, na moich było ciężko, na Salo wygladalo to słabiej. Rozmawiałem z osobą użytkującą, nie z testerem co przejechał dwa razy po kilka minut i dla mnie opinia użytkownika plus obraz live plus znajomość warunków pod przejazd swoje mówią. Na normalnym stoku (czyli twardym), na miękkim i poza trasą tak, na ekstemalnym betonie i stromym lodzie będzie niestety bardzo słabo. Te narty to nie jest raczej "narciarski kamień filozoficzny":D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiary BBR 147-88-102 długości 166, 176, 186.

Te 88 pod butem i mały promień skrętu może być kluczem powodzenia tych nart.

Ekspert ze mnie żaden ale proporcje tych wymiarów wskazują, że czegos podobnego nie było. Szczególnie tak wąskiego tyłu przy piętnastocentymetrowej łopacie z przodu.

Z czystej ciekawości, ciekawe co JC o nich powie (o ile się na nich przejedzie) i porównanie ich jazdy do Chargerów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekspert ze mnie żaden ale proporcje tych wymiarów wskazują, że czegos podobnego nie było. Szczególnie tak wąskiego tyłu przy piętnastocentymetrowej łopacie z przodu.

Z czystej ciekawości, ciekawe co JC o nich powie (o ile się na nich przejedzie) i porównanie ich jazdy do Chargerów :)

Na razie nie miałem okazji jeździć na tych nartach. Może uda mi się przed sezonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem je w Windsporcie w Kraku,faktycznie odstraszają wyglądem,ale sprzedawca mówił że goście(dobrzy narciarze), którzy wzięli je na testy już po 20 minutach jeżdżenia zdecydowali się na zakup

ciekawe

Mam całkowicie odmienne zdanie. Przedwczoraj potkałem na Stubai-u narciarza na tej narcie i zacząłem rozmowę. Narta była pożyczona na parę dni i miał już trzy dni jazdy za sobą. Był z niej zadowolony i planował zakup. Ja miałem Mantrę i buty o tej samej długości skorupy. Od słowa do słowa uzgodniliśmy wspólną jazdę i "dalsze" testy. Pojeździliśmy razem pół dnia na trasie i off piste (głównie) zamieniając się co jakiś czas. Wniosek końcowy był następujący:

- mój kompan "na pewno tego Salamona już nie kupię"

- mój "na pewno nigdy tej narty bym nie kupił"

Opis warunków:

Niewielki opad mokrego puchu. Na trasach przygotowanych rozjeżdżona breja, mokre odsypy, stare muldy. Off piste - mokry puch na wierzchu (3-4 cm), liczne twarde, wystające (nawet na 15 cm), stare dropy, miejscami przewiania, miejscami nawiane, ogólnie mokro i ciężko. Wybrałem ciekawą traskę między skałami, miejscami powyżej 45 stopni z śniegiem tracącym stabilność ale też wypłaszczenia.

Off piste. Brak tyłów i zbyt ostry przód skazywały na bardzo uważną jazdę. Mój kompan przy niewielkim błędzie próbował poprawić (obrócić) przód ale już mu się wrył. Rezultat narta na dnie kociołka ze 200 m dalej. Ocena mojego kompana - salamon jest dużo gorszy od Mantry, moja - kompletna porażka.

Na trasie oczywiście lepiej ale też tak sobie. Narta szła dużo głębiej niż moja Mantra a ostry dziób nie pozwalał na swobodną jazdę równoległą. Na krawędzi było najlepiej ale prawdę powiedziawszy to nie wiem czy to można byłoby zaliczyć do jazdy na krawędzi bo było miękko i pewnie pracowały też ślizgi. Żeby było jasne - na krawędzi też mi się jechało dziwnie ale nie mogłem się połapać co mi się nie widzi.

Być może w porównaniu z klasyczną race-ówką w tych warunkach wyszłaby jakaś zaleta Salamona i jego "wyższość" ale "zmierzona" do freeridówki jest w moim odczuciu beznadziejna. Daję głowę, że będzie też gorsza od Grizzly i AC bo te narty znam nieźle.

Jeździłem na kilkudziesięciu typach nart i ta należy do tych najgorszych.

Oczywiście to moja prywatna opinia i jeśli ktoś ma inną to nawet nie zamierzam polemizować.

Pozdro

Wiesiek

Edytowane przez Wujot
  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narty szerokie z tak radykalnym taliowaniem wymuszają ich dosyc szerokie prowadzenie. Jeździłem kiedyś (też na Stubai) na Duelach XL Round, przód mają 133-77 chyba i jeździło mi się super ale na filmikach moja jazda wyglądała jakoś tak dziwnie (i pokracznie:D), po przyglądnięciu się stwierdziłem,że narty te zmuszały mnie do ich szerszego prowadzenia przez co przyjmowałem nieco inną pozycje na nartach niż zwykle. Prawdopodobnie to rzecz do poprawienia i zaadaptowania niemniej szerokie prowadzenie zostanie. Mi to nie przeszkadzało jednak taka mi się nasunęła konkluzja. Duel jednak jest nartą dosyć sztywną i na oko twardszą od tego Salomona.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narty szerokie z tak radykalnym taliowaniem wymuszają ich dosyc szerokie prowadzenie.

To bardzo celna uwaga. Jakoś się nad tym nie zastanawiałem a po przeczytaniu tego sobie uświadomiłem, że tak rzeczywiście było. Być może, że moja słaba ocena tej narty wynikała mocno też z tego faktu bo węższe prowadzenie w opisanych warunkach byłoby korzystniejsze...

Nie napisałem poprzednio, że zdecydowanie najlepiej było na wypłaszczeniach w jeździe na wprost - ale taka zaleta to chyba żart.

Zastanawiając się nad tym głębiej to chyba nie ma korzyści z narty szerokiej a mocno taliowanej. Te 20 m jest w zupełności wystarczające na ratrakowanym a w miękkim i tak stosujemy technikę równoległą i "równiejsza" deska jest lepsza.

Pozdro

Wiesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiając się nad tym głębiej to chyba nie ma korzyści z narty szerokiej a mocno taliowanej. Te 20 m jest w zupełności wystarczające na ratrakowanym a w miękkim i tak stosujemy technikę równoległą i "równiejsza" deska jest lepsza.

Ja nie do końca się z tym zgodzę, bo od paru lat bardzo mi odpowiadają podobno za krótkie narty a dość szerokie. Chociaż parę lat temu były to allmountainy a teraz robią takie slalomki:eek:

Przykład który podawałem 164cm/124-74-108/r11,5 -> niedawno allmountain a teraz slalomka Atomica i Rossiego ma baaardzo podobne wymiary.

Tak na chłopski rozum, to BBRom brakuje szerokości tyłów i twardości szerokiego przodu. Ale to tylko nieeksperckie przemyślenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem narty Salomon BBR i muszę przyznać, że nie powaliły mnie na kolana. Jeździłem w warunkach kiedy stok z rana był oblodzony i narta prowadziła się na krawędzi poprawnie ale dzioby dosyć mocno drgały. Gdy stok odpuścił i był rozjeżdżony to narta dalej wchodziła na krawędź, wyporność przez swoje taliowanie miała dobrą ale nie czułem znaczącej różnicy na korzyść BBR w stosunku do narty allmountain. Według mnie dobra narta dla tych którzy mają ochotę wyróżnić się na stoku i to jest jej jedyna zaleta. Osobiście wolałbym już nartę z grupy freeride która ma pod butem 98.

Edytowane przez iluminator
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Chłopaki, ja już trochę pisałem na ten temat, ponieważ chyba, jako jedyny na testach mogłem dwa razy pojechać na tych nartach. Wrażenie musiało być silne, ponieważ do dzisiaj mi to w głowie siedzi :)

Wprawdzie Volkl The Code i Fischer Progressor 800 oceniłem w punktach wyżej, ale niższa ocena dla BBR, jak pamiętam wynikała z mojego sceptycyzmu do tak nowatorskiej koncepcji budowy i koloru. Po jeździe na nich i przemyśleniu tematu pozostała tylko chęć ponownej jazdy na nich.

Także "łowimy" teraz informacje o jakiś testach i zobaczymy, jakie Wasze wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...